Εικονικά τηλεχειριζόμενοι Πύργοι ελέγχου στην Ελλάδα

Εγώ θεωρώ ότι πρόκειται για τροχιοδεικτικα βλήματα. Νομίζω ότι είναι αποφασισμένο σε ένα βάθος χρόνου να σταματήσει το κρατικό μονοπώλιο στην παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας, προς αυτήν την κατεύθυνση μετασχηματίζεται και η ΥΠΑ σε ΝΠΔΔ (προς το παρόν, στο μέλλον ίσως και ΝΠΙΔ). Η fraport αδυνατω να αντιληφθώ πώς εμπλέκεται προς το παρόν, στο μέλλον όμως αν ανοίξουν οι δουλειές γιατί να μην αναλάβει η ίδια τους ΠΕΑ των αεροδρομίων της; είναι πολλά τα λεφτά...

ΥΓ ΕΕΚ και βραχονησίδες δεν πάνε παρέα, οι βραχονησίδες είναι afis
 
Μονο και μόνο να σκεφτούμε οτι το σχέδιο αφορά τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια- ολως τυχαίως αυτά της Fraport- που έχουν εκατοντάδες κινήσεις τη μέρα- ιδίως το καλοκαίρι- και δεν αφορούν τα μικρά που έχουν AFIS, οπου ισως να ταίριαζε ενα τέτοιο εγχείρημα, μυρίζει κομπίνα. Τοσο βρώμικη, που κανένας μέσα στην αεροπορική κοινότητα δεν μπορεί να υοθετήσει.
Μια χώρα σαν την Ελλάδα που δεν φημι΄ζεται για τα τεχνολογικά της πρωτοποριακά βήματα, να θέλει να ξεκινήσει απο μεγάλα αεροδρόμια και ΟΧΙ απο μικρά, κατι που μέχρι στιγμής εφαρμόζουν οσες χώρες προχώρησαν σε remote towers. Στην Ουγγαρία εφτιαξαν ενα remote tower στη Βουδαπέστη για να εξυπηρετήσει backup ώς μέτρο του contingency plan που έχουν. Αυτο ειναι και το μοναδικό παράδειγμα στον κόσμο για ενα μεγάλο αεροδρόμιο. Εδω όμως μιλάνε για ξήλωμα των κανονικών Πύργων που έχουν τους ΕΕΚ μέσα... Μιλάμε για σοβαρή μελέτη, τοσο σοβαρή που απο οτι φαίνεται δεν μπήκαν στον κόπο να πάρουν τα απαραίτητα δεδομένα, αλλά γενικόλογα απλά ζητάνε κάποια εκατομμύρια !! Και ολα αυτά χωρίς καν να έχου ενημερωθει οι καθύλην αρμόδιοι !!! Ελλάς το μεγαλείο σου !
 
Πάντως, με remote tower/atc ελέγχεται η κίνηση στο London City εδώ και λίγα χρόνια.

 
Μονο και μόνο να σκεφτούμε οτι το σχέδιο αφορά τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια- ολως τυχαίως αυτά της Fraport- που έχουν εκατοντάδες κινήσεις τη μέρα- ιδίως το καλοκαίρι- και δεν αφορούν τα μικρά που έχουν AFIS, οπου ισως να ταίριαζε ενα τέτοιο εγχείρημα, μυρίζει κομπίνα. Τοσο βρώμικη, που κανένας μέσα στην αεροπορική κοινότητα δεν μπορεί να υοθετήσει.
Μια χώρα σαν την Ελλάδα που δεν φημι΄ζεται για τα τεχνολογικά της πρωτοποριακά βήματα, να θέλει να ξεκινήσει απο μεγάλα αεροδρόμια και ΟΧΙ απο μικρά, κατι που μέχρι στιγμής εφαρμόζουν οσες χώρες προχώρησαν σε remote towers. Στην Ουγγαρία εφτιαξαν ενα remote tower στη Βουδαπέστη για να εξυπηρετήσει backup ώς μέτρο του contingency plan που έχουν. Αυτο ειναι και το μοναδικό παράδειγμα στον κόσμο για ενα μεγάλο αεροδρόμιο. Εδω όμως μιλάνε για ξήλωμα των κανονικών Πύργων που έχουν τους ΕΕΚ μέσα... Μιλάμε για σοβαρή μελέτη, τοσο σοβαρή που απο οτι φαίνεται δεν μπήκαν στον κόπο να πάρουν τα απαραίτητα δεδομένα, αλλά γενικόλογα απλά ζητάνε κάποια εκατομμύρια !! Και ολα αυτά χωρίς καν να έχου ενημερωθει οι καθύλην αρμόδιοι !!! Ελλάς το μεγαλείο σου !
Το όφελος ακριβώς έχει η Fraport αν σε δικά της αεροδρόμια η ΥΠΑ έχει remote αντί για επανδρωμένους με ΕΕΚ πύργους?
 
Και εδώ, όπως και σε άλλα δημοσιεύματα «συνταρακτικών αποκαλύψεων» (βλέπε παρ' ολίγον σύγκρουση αεροσκαφών πάνω από την Κέα) μέρες, βδομάδες, μήνες περνούν και οι μάχιμοι ρεπόρτερ δεν δίνουν την παραμικρή συνέχεια. Ένα δημοσίευμα και τέλος.

Αν το θέμα είναι τόσο σοβαρό, γιατί οι συντάκτες δεν συνέχισαν την έρευνα; Γιατί αρκέστηκαν σε δηλώσεις συνδικαλιστών και δεν ζήτησαν την άποψη της ΥΠΑ; Γιατί λένε ότι η μελέτη ήταν «κρυφή» όταν την παρήγγειλε ο επικεφαλής της ΥΠΑ και ο αρμόδιος υπουργός, και είναι όλα στη Διαύγεια από τον Ιανουάριο του 2023;

Γιατί δεν βρήκαν ότι το London City λειτουργεί έτσι από το 2021; Γιατί εμπλέκουν τη Fraport που δεν έχει καμία σχέση με τα καθήκοντα των ΕΕΚ;

Όταν σκοπός σου είναι να τρομάζεις τον κόσμο αντί να τον ενημερώσεις, όταν κάθε «είδηση» πρέπει να περιλαμβάνει έναν κακό, πολλά λεφτά και χίλιους κινδύνους, τότε θα έχεις «αποκαλύψεις» σαν αυτήν. Και πρόθυμο κόσμο σε κάθε μέρος, έτοιμο για «αντίσταση και πάλη ενάντια στα κρυφά νεοφιλελεύθερα σχέδια».

Σε δουλειά να βρισκόμαστε.
 
απο τα στοιχεία που βλέπουμε να συμπεριλαμβάνονται σε διαφορα δημοσιεύματα, μεταξύ αυτών και των ερωτημάτων που βάζει ο ΣΥΡΙΖΑ και περιμένει απαντήσεις απο τον υπουργό, ξεχωρίζουν μερικά που μόνο αδαείς δεν θα διέκριναν "στημένο παιγνίδι".
Εφοσον η σύμβαση για τη μελέτη υπογράφτηκε 16/2 και ο χρόνος παράδοσης της ήταν μόλις 6 ημερες μετά στις 22/2, δεν χωράει αμφιβολία οτι υπήρξε προσυννενόηση και ήταν δεδομένη η επιλογή του ανάδοχου..
Η σχέση της Fraport με το ολο θέμα ειναι εύκολο να φανεί αφού αυτη η μελέτη αφορά ΚΑΙ τα 14 παραχωρημένα και οχι μόνο τα μικρά που έχουν απομείνει στην ΥΠΑ. Απο οσα δε διαβάζω : "Εντός του 2023 ήταν τακτικές οι αμφότερες επισκέψεις του Διοικητή της ΥΠΑ προς τη DFS (Μόναχο) αλλά και του CEO της DFS στην Ελλάδα.", μάλλον τυχαίο θα ήταν !!
Επειδή οσοι συμμετέχουν σε αυτο το φορουμ, θεωρούνται αρκετά σχετικοί με το αεροπορικό αντικείμενο, ποσοι αλήθεια πιστεύουν οτι θα μπορούσε η Ελλάδα να ξεκινήσει ενα τέτοιο project, οχι απο ενα μικρό αεροδρόμιο, με λίγες κινήσεις, αλλά απο ενα η περισσότερα μεγάλα ευθύνης της Fraport. ? με τα γνωστά προβλήματα υποδομών, τηλεπικοινωνιών, προσωπικού - γιατί και τα remote towers θέλουν επι τόπου προσωπικό, με τα ανύπαρκτα ή πεπαλαιωμένα συστήματα αεροναυτιλίας που αντί να αντικαταστήσουν για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες, πάνε σήμερα να το παίξουν μπροστάρηδες στην χρήση της μοντέρνας τεχνολογίας..Αν δεν κάνω λάθος , η χώρα μας δεν έχει κάνει χρήση άλλων τεχνολογικών εργαελίων, όπως το Datalink που για το θέμα αυτο μας εχουν σύρει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Καλο θα ειναι λοιπόν να σοβαρευτούμε και να μη δίνουμε βάση σε μπούρδες !!!
 
Γιατί δεν βρήκαν ότι το London City λειτουργεί έτσι από το 2021; Γιατί εμπλέκουν τη Fraport που δεν έχει καμία σχέση με τα καθήκοντα των ΕΕΚ;
το project αφορούσε την ανάγκη για μετασκευή του παλιού Πύργου Ελέγχου του αεροδρομίου...Ετσι έκαναν το remote για οσο χρειαστεί μέχρι να φτιάξουν νέο ΦΥΣΙΚΟ Πύργο Ελέγχου, οπως άλλωστε διαβάζουμε και στο σχετικό δημοσίευμα
City Airport’s digital control tower was completed in 2019 and has been through an extensive period of testing before becoming fully operational. The 30-year-old analogue tower, which was due a significant upgrade, will be redeveloped as part of the airport’s modernisation programme.
Θα έχει δηλαδή μια χρήση backup, αφού δεν εξοικονομεί ανθρώπινους πόρους και χρήματα... κοστισε άλλωστε 20εκ λίρες (22-23εκ ευρώ)
 
Δεν ξέρετε τι σημαίνει redeveloped, ε;
 
Top