Δικαιώματα επιβατών

  • Thread starter Thread starter akantif
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Κατάλαβα, σε ευχαριστώ, έστειλα το αίτημα, ελπίζω να απαντήσει θετικά η Swiss, αλλιώς θα ξαναχρειαστώ τις συμβουλές σας σχετικά με την καταγγελία.

Μια ερώτηση μόνο. Δεν έμαθα κάπου το λόγο καθυστέρησης της πτήσης.Αποδεικνύεται κάπως ο λόγος? Δηλαδή αν μου πουν κακοκαιρία, ισχύει αυτό και τέλος, αφού υποτίθεται οτι μιλάμε με σοβαρές εταιρίες που δεν θα πουν κάτι για να αποφύγουν την αποζημίωση?
 
Δεν είναι όντως απαραίτητο να τους στείλεις την φόρμα της Ε.Ε αλλα κατα την άποψη μου και για πιο γρήγορα αποτελέσματα είναι να αφιερώσεις 5 λεπτά να την συμπληρώσεις και να τους την στείλεις. Μπορεί αργότερα να σου την στείλουν οι ιδιοι να το κάνεις και θα χάσεις χρόνο.
 
Τους έγραψα στην γενική φόρμα που μου δώσατε, παραπάνω και μου απάντησαν τις παρακάτω γενικότητες, και με ανακατεύθυναν στην φόρμα των complaints. Έστειλα και εκεί. Να περιμένω και απο εκεί να δω τι θα μου πουν ή να συμπληρώσω την φόρμα της ΕΕ παράλληλα? Έχει σημασία να μην χάνω χρόνο όπως λέει ο φίλος απο πάνω?

We are sorry to hear that you have been affected by a schedule change. As we are aware that such changes may affect your travel plans in a negative way, we would like to apologize for the inconvenience.

However, we would like to inform you about the following circumstances:

In general, our flight schedule may vary between the date of publication and your travel date. In such cases, we immediately inform our passengers about the changes.

Since we are working in a very volatile business, airlines such as SWISS reserve the right to adapt their current schedules to their markets. You may find this information in article 9 of our conditions of carriage on our website, by using the link below:
http://www.swiss.com/web/EN/general/foo ... le_09.aspx

We cannot guarantee flight schedules to you and they are not part of your contractual agreement with us.

Please note that should you wish to apply for compensation you will need to fill out the form on https://www.swiss.com/ch/EN/customer-su ... ompliments.

We regret that we are unable to give you a more favourable answer and hope that our explanation meets with your understanding.

Thank you for choosing to fly SWISS and we wish you a pleasant day

Eπίσης (μην γελάσετε :) ) αλλά το έντυπο της ΕΕ, αφού το εκτυπώσω και το συμπληρώσω που το στέλνω? Ταχυδρομικώς στην Swiss στην Ελλάδα φαντάζομαι? Η να εκτυπώσω το αγγλικό και να το στείλω στην Ελβετία στην Swiss? Φαντάζομαι τα στοιχεία διευθύνσεων απο το site τους τα βρίσκω.
 
Κάτι πολύ σημαντικό: Μήπως ΔΕΝ ήταν καθυστέρηση λόγω έκτακτων επιχειρησιακών συνθηκών, αλλά προγραμματισμένη ΑΛΛΑΓΗ ώρας, η οποία είχε γίνει περισσότερο από 14 ημέρες πριν από το ταξίδι σου; Το ρωτάω, γιατί εάν όντως, ο προγραμματισμός είχε αλλάξει την ώρα αναχώρησης κι εσύ πήγες, χωρίς να έχεις ενημερωθεί (δεν ξέρω πώς έκλεισες το ταξίδι σου), τότε μπορεί να μην αποζημιωθείς, δεδομένου, ότι είχε σταλεί με κάποιο τρόπο, κάποια ειδοποίηση και θα έπρεπε να ήσουν ενήμερος. Π.χ. αν το έκλεισες από το σάιτ της αεροπορικής, σίγουρα θα σου έστειλαν κάποια ειδοποίηση. Αν το αγόρασες από κάποιο ταξιδιωτικό γραφείο, όταν η Swiss άλλαξε τα ωράρια, σίγουρα ενημέρωσε και το γραφείο.
 
aakunz":7ffq4asy said:
Κάτι πολύ σημαντικό: Μήπως ΔΕΝ ήταν καθυστέρηση λόγω έκτακτων επιχειρησιακών συνθηκών, αλλά προγραμματισμένη ΑΛΛΑΓΗ ώρας, η οποία είχε γίνει περισσότερο από 14 ημέρες πριν από το ταξίδι σου; Το ρωτάω, γιατί εάν όντως, ο προγραμματισμός είχε αλλάξει την ώρα αναχώρησης κι εσύ πήγες, χωρίς να έχεις ενημερωθεί (δεν ξέρω πώς έκλεισες το ταξίδι σου), τότε μπορεί να μην αποζημιωθείς, δεδομένου, ότι είχε σταλεί με κάποιο τρόπο, κάποια ειδοποίηση και θα έπρεπε να ήσουν ενήμερος. Π.χ. αν το έκλεισες από το σάιτ της αεροπορικής, σίγουρα θα σου έστειλαν κάποια ειδοποίηση. Αν το αγόρασες από κάποιο ταξιδιωτικό γραφείο, όταν η Swiss άλλαξε τα ωράρια, σίγουρα ενημέρωσε και το γραφείο.

Οχι όχι! Δεν υπήρχε καμία αλλαγή ώρας προγραμματισμένη. Ούτε ενημέρωση είχα και μάλιστα έτυχε να είμαι στο αεροδρόμιο και 3 ώρες πριν την πτήση.Απο το site της Swiss το εκλεισα. Η ώρα αναχώρησης ήταν η αρχική, 20.25. Εδώ καλά καλά δεν έκλεισα το ταξίδι πριν 14 μέρες, αλλά πιο μετά :P.

Αν μπορείς να δεις αυτά που ρώτησα παραπάνω σχετικά με το έντυπο της ΕΕ, αν πρέπει να το στείλω τώρα και πως? Σε ευχαριστώ!
 
Η συγκεκριμένη σύνδεση Βρυξέλλες – Αθήνα ξέρω ότι δεν είχε αλλαγές (τουλάχιστον όχι τέτοιες που θα έπεσε κάτω από το ελάχιστο όριο των 40 λεπτών που ισχύει για ανταποκρίσεις στη Ζυρίχη), δηλ. σίγουρα ήτανε θέμα καθυστέρησης.

Η απάντηση βέβαια είναι ανοησία, μάλλον είναι κάποια αυτόματη απάντηση χωρίς κάποιος να έχει ελέγξει εάν κάνει νόημα…

Όπως έγραψα, ποτέ δεν χρησιμοποίησα το έντυπο της ΕΕ και ποτέ δεν μου το ζήτησαν (δεν μου φαίνεται και τόσο κατάλληλο για παράπονα / απαιτήσεις στην αεροπορική, αλλά μάλλον για καταγγελία στον εθνικό φορέα). Βέβαια μπορείς να στείλεις και αυτό το έντυπο. Είτε να το συνάψεις στη φόρμα στην ιστοσελίδα (εφόσον υπάρχει η δυνατότητα για upload εγγράφων), είτε ταχυδρομικά. Το εάν είναι καλύτερα να το στείλεις στην Ελλάδα ή στην Ελβετία, δεν το γνωρίζω (δεν ξέρω αν στην Αθήνα μπορούν να αποφασίσουν για τέτοια θέματα ή εάν απλά στέλνουν το αίτημα σε κάποιο κεντρικό τμήμα στην Ελβετία).
 
Σήμερα έλαβα το παρακάτω email. Μου δικαιολογηςαν οτι καθυστέρησαν λόγω καιρικών συνθηκων, παρόλα αυτά μου έδωσαν ενα voucher για να πετάξω με Swiss μεςα σε 2 χρονια αξία 250 ευρώ.

Αν και απο την μια χάρηκα που πήρα κατι απο το τίποτα, γιατί να μου δώσουν ακόμα και αυτό αν δεν φταίνε σε κατι; Δηλαδή μπορεί να χρησιμοποιούν τις καιρικές συνθήκες σαν δικαιολογία ώστε να αποφύγουν την αποζημίωση και με καθυσηχαζουν με το κουπόνι η ειμαι συνωμοσιολαγνος; Είχα ξανάρωτήσει, αλλα δεν πήρα απάντηση, μπορούν να αποδείξουν κάπως τις καιρικες συνθήκες; Στην τελική μιλάμε για αρχές Σεπτέμβρη, και οταν έφτασα εγώ μια χαρά καιρό είχε, λιγο ψιλόβροχο. Τόσο πια κακοκαιρία, οταν πετάνε και με χιόνια, βαρυχειμωνιά;

Να το συνέχισω μέσω ΕΕ, μπορεί να αποδείξουν τις καιρικές συνθήκες, η δεν έχει νόημα να κανω πλέον τπτ;

Thank you for having taken the time to write us regarding your recent experience with SWISS on 04.09.2016.

At first, I would like to offer in the name of SWISS and our partner airlines, my most sincere apologies for the inconvenience you had to experience. We indeed know that your time is valuable, and operating on schedule is important to us as well. However, please allow me to assure you that our flights are not delayed without good reasons. Indeed, in your case, the flight LX789 on 04.09.2016 was delayed due to adverse weather conditions at destination airport (Zurich). In such circumstances considered as extraordinary, no compensation is due according to the European regulation EU261/2004.

Our aim is always to offer you a competent service and I assure you that we take constructive criticism very seriously, and I have therefore passed your comments on to our operations department for further internal evaluation.

Should you have incurred costs during your waiting time at Zurich airport (eg. Meals, transportation to/from airport, refreshments, telephone calls or the like), please be kind to provide me with a list and the corresponding receipts (if available). Please note that other costs, which are considered indirect (e.g. loss of earning, loss of business meetings, seminars, etc.), are beyond our contract of carriage and hence cannot be covered.

For the purpose of payment, please also indicate your full bank details:

- Name of the bank
- Name and address of account holder
- IBAN code

Mr. .... in order to thank you for your feedback and as a gesture of goodwill, I have enclosed a SWISS travel voucher to the value of EUR250.00 with this letter. You are welcome to use this voucher when you book your next flight on SWISS.com.

Please do not hesitate to contact me if you have any question.
 
Δύσκολο να το αποδείξεις εάν είχε ή δεν είχε κακοκαιρία. Μια ένδειξη θα ήτανε εάν υπήρχαν πολλές καθυστερημένες πτήσεις ή μόνο η δική σου.

Όντως, στις 4 Σεπτεμβρίου κι εγώ – σε άλλη πτήση από Ζυρίχη προς Βρυξέλλες – είχα καθυστέρηση, που εξήγησαν με περιορισμένα landing rates/slots λόγω ανέμων στις Βρυξέλλες. Ίσως είχε παρόμοιο πρόβλημα και στη Ζυρίχη.

Μένει βέβαια το ερώτημα γιατί αρνήθηκαν rebooking στην απευθείας πτήση της Α3. Μάλλον στο σύστημά τους είχαν τη πτήση με μικρότερη καθυστέρηση – και τελικά έγινε όλο και μεγαλύτερη (ακριβώς αυτό έτυχε στο παρελθόν σε μένα, επίσης από Βρυξέλλες). Όποιος κι αν φταίει εκεί… Ίσως γι΄αυτό προσφέρουν αυτό το voucher.

Τέλος πάντων, 250 Ευρώ (αντί των 400 Ευρώ) δεν είναι και τόσο κακό, και όπως το περιγράφεις σου πρόσφεραν όλα τα άλλα (ξενοδοχείο, rebooking στην επόμενη πτήση κπλ.) ή θα αναλάβουν τα έξοδα (δεν φταίει και το προσωπικό του αεροδρομίου ότι δεν υπήρχε πια shuttle). Δεν ξέρω εάν με αυτά τα γεγονότα κάνει νόημα να κυνηγήσεις και τα υπόλοιπα. Προσωπικά νομίζω μάλλον όχι.
 
Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι οτι λένε "due to adverse weather conditions at destination airport (Zurich)". Όμως το αεροπλάνο άργησε να έρθει απο τον πρώτο προορισμό (δεν ξέρω ποιος ήταν, πιθανόν και να ήταν η Ζυρίχη πάλι, αν κάνει πηγαινε-έλα, ένα της Edelweiss ήταν και ίσως για αυτό αναφέρει άραγε την Ζυρίχη?). Δηλαδή δεν καθόταν στις Βρυξέλλες και άργησε να ξεκινήσει για Ζυρίχη που υποτίθεται ήταν άσχημες οι συνθήκες, αλλά δεν είχε έρθει καν για να επιβιβαστούμε.

Θα στείλω ένα e-mail στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης, να δω αν θα με ενημερώσουν για τις καιρικές συνθήκες και αν καθυστέρησαν άλλες πτήσεις εκείνες τις ώρες. Απο ότι είδα πάντως ψάχνοντας, ο καιρός εκείνες τις ώρες στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης ήταν "shower rain".

Αν δεν μου πουν τίποτα ακόμα περίεργο, μάλλον θα το αφήσω εδώ. Ενδιαφέρεται κανείς να μου αγοράσει Voucher 250 ευρώ αν θέλει να ταξιδέψει με Swiss? :mrgreen:
 
Μάλλον το αεροπλάνο ήρθε καθυστερημένο από κάπου αλλού (ίσως και λόγω καιρικών συνθηκών στη Ζυρίχη), γι΄αυτό έφυγε με καθυστέρηση από Ζυρίχη για Βρυξέλλες – και αυτό ίσως όλη τη μέρα, έτσι ώστε μέχρι το βράδυ η καθυστέρηση έγινε όλο και μεγαλύτερη… Και πραγματικά δεν ξέρω πώς θα το έβλεπε ένας νομικός, δηλ. σίγουρα υπάρχει κάποια υποχρέωση των εταιριών να αφήσουν κάποια περιθώρια, αλλά μέχρι πού;

Γι’ αυτό ίσως και αυτό το κουπόνι. Για μένα μου δίνει την εντύπωση ότι μάλλον κάποια ευθύνη βλέπουν, αλλά δεν είναι ξεκάθαρη περίπτωση που μπορείς να πεις, «φταίει η Swiss, και στέλνει το κουπόνι μόνο και μόνο για να μην ζητήσεις παραπάνω».

PS: Από περιέργεια το έλεγξα στο flightstats: η πτήση LX788 έφτασε στις Βρυξέλλες στις 20.43 – κάτι που δεν δικαιολογεί αναχώρηση στις 21.50 που αναφέρεις εσύ. Κανονικά έχει 35 ή 40 λεπτά στις Βρυξέλλες, και εάν έφευγε γύρω στις 21.20 θα προλάβαινες την ανταπόκριση. Δηλαδή, στις Βρυξέλλες η καθυστέρηση έγινε αρκετά πιο μεγάλη – για όποιον λόγο και αν ήτανε.
 
Top