Δικαιώματα επιβατών

  • Thread starter Thread starter akantif
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Γενικά το νομικό τμήμα είναι ευγενικά αυστηρό όσον αφορά την προσέγγισή του στους επιβάτες. Αν όμως τους πιέσεις σωστά και με νομικά επιχειρήματα συνήθως υποχωρούν
 
Δεν υποχώρησαν.
Η απάντησή τους είναι η εξής:
Dear Mr

I have looked into your case again and ascertained that the solution we gave was correct.

Depending on the infrastructure and operation of each airport, the airlines and airport authorities establish minimum times to guarantee the connections of passengers and their luggage.

When these times are shortened and the connection proves infeasible, we provide them with the quickest way to reach their destination, depending on the availability of alternative flights.

On this occasion, your originating flight arrived late due to a fault that our technicians had to repair to ensure the safety of your flight. The moment we learned of this circumstance, we informed, attended and provided you with the quickest way of reaching your destination according to the available alternatives. As it was an extraordinary circumstance that we could not prevent, despite taking every reasonable measure, European Community Regulations establishes that no compensation is due.

I hope you understand the reasons for my answer. I would like to take this opportunity to send my best regards.

Iberia. Customer Service Center
 
Μια εμπειρία που έζησε φιλικό ζευγάρι με τα δύο τους παιδιά, έτσι για να σου δώσω λίγο κουράγιο. :wink:

Πριν σχεδόν ακριβώς τρεις βδομάδες είχαν προγραμματίσει να πετάξουν από το Ντίσελντορφ για Μαγιόρκα με την γερμανική Condor. Η πτήση ήταν να αναχωρήσει στις 6 το πρωί με ένα B753. Λόγω τεχνικού προβλήματος, τους ανακοινώθηκε νέα ώρα αναχώρησης στις 9. Τελικά, και αφού η βλάβη δεν μπορούσε να διορθωθεί η εταιρία έφερε δεύτερο αεροσκάφος ίδιου τύπου από το Μάντσεστερ και η πτήση αναχώρησε λίγα λεπτά πριν τις 11, με 5 ώρες καθυστέρηση.

Χτες με ενημέρωσαν ότι η Condor θα τους αποζημιώσει με 1.000 € (250 € ανά επιβάτη) μείον 25% για την εταιρία που ήρθε σε συνεννόηση με την Condor (για την ώρα δεν ξέρω αν ήταν η flightright ή κάποια άλλη).

Μέσα σε ούτε τρεις εβδομάδες λοιπόν, οι φίλοι μου ξεμπέρδεψαν. Δεν ξέρω αν είχαν το ίδιο αποτέλεσμα αν το είχαν προσπαθήσει μόνοι τους, πάντως έμεινα έκπληκτος από την ταχύτατη έκβαση του θέματος.

Οπότε, lewton, προχωράς. Κάνε μια προσπάθεια ακόμη μέσω πχ flightright και μην αφήνεις την Iberia να σου λέει ότι να ναι.
 
Πριν πάω μέσω flightright, έλεγα να μιλήσω με δικηγόρο που μου προτάθηκε με πμ από μέλος του forum. :P
 
Καλησπέρα στο forum,

Είχα μια κακη εμπειρία με την Swiss και θα ήθελα την γνώμη σας για τα δικαιώματα μου σαν επιβάτη.

Πετούσα απο Βρυξελλες για Αθηνα μέσω Ζυριχης με ανταπόκριση μιας ώρας. Υποτίθεται έφευγα απο βρυξελλες 20.25, αλλα η πτήση μετα απο μεγάλη καθυστέρηση απογειώθηκε στις 21.50! Το αποτέλεσμα ήταν να χάσω την ανταπόκριση, κατι που ήταν σχεδόν σίγουρο, και παρότι το ζήτησα δεν με έβαλαν απευθείας απο βρυξελλες για Αθήνα, η εντολή ήταν παρά την καθυστέρηση να επιβιβαστούν ολοι προς ζυριχη.

Η περιπέτεια συνεχίζεται, καθώς παρότι ασφαλώς μας εξασφάλισαν δωμάτιο ξενοδοχείου για το βράδυ και με έβαλαν να πετάξω 9.40 το επόμενο πρωί συνέβησαν τα εξής. Δεν παρείχαν βραδινό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δείγμα για φαγητό και ουδεμία βοήθεια περί αυτού και επίσης τα shuttle buses που θα μας πήγαιναν στο ξενοδοχείο κυκλοφορούσαν μέχρι τις 23.30,με αποτέλεσμα να μην το προλάβω. Πήρα αναγκαστικά ταξί με εναν που κατευθυνόταν στο ίδιο ξενοδοχείο και τελικά το πλήρωσε ο ιδιος και θα ζητήσει τα λεφτά απο την Swiss (έχασε άλλη πτήση αυτός). Φανταστείτε δηλαδή να μην είχα αρκετά λεφτά εκείνη την στιγμή πάνω μου αν ήμουν μόνος,απο το αεροδρόμιο ουδεμία βοήθεια περί αυτού. Επίσης το όλο στορυ μου δημιούργησε πρόβλημα και στην δούλεια μου που χρειάστηκε να λείψω ενώ δεν έπρεπε.

Απο οτι διάβασα δικαιούμαι αποζημίωση με βάση τα μίλια, και αφού καθυστέρησα πάνω απο 3 ώρες να φτάσω στην Αθήνα..
Το θέμα ειναι, ποια η μέθοδος που ακολουθώ; Έχω ελπίδες για κατι; Αν μου πουν τα κλαςςικα οτι δεν φταίμε γιατί υπήρχε βλάβη κτλ παω νομικά; Αν χρειαστεί δικηγορική βοήθεια, υπάρχει κατι δωρεάν της ΕΕ; Γενικά αξίζει;

Έχω ρωτήσει ήδη εκπροσώπους της Swiss, και Ζυριχη και Αθήνα. Η απάντηση ηταν να μιλήσω μέσω e-mail. Τουλάχιστον η κοπέλα στην Αθήνα, μου εξήγησε αναλυτικά και κατάλαβε, σε αντίθεση με τους αδιάφορους Ελβετούς.

Αναμένω συμβουλή απο όποιον ξέρει. Ευχαριστώ!
 
Επικοινώνησε μέσω της φόρμας στην ιστοσελίδα τους για να σου πουν πώς θα κινηθείς:

https://www.swiss.com/gr/EN/customer-su ... al-request

ή επικοινώνησε με το call centre τους 210-6175320 (συνδέεσαι με Cape Town, αλλά μέχρι τις 19:00 βρίσκεις και προσωπικό που μιλάει ελληνικά). Όσες φορές τους χρειάστηκα στο παρελθόν, ήταν εξυπηρετικότατοι και υποδειγματικά επαγγελματίες.
 
Δεν έχω προσωπική εμπειρία αλλά πρέπει να ισχύουν αυτά που γράφει η σελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης:

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_el.htm

Σύμφωνα με αυτά, πρώτα πρέπει να υποβάλεις το "έντυπο καταγγελίας ΕΕ για τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών" στη Swiss. Αν δεν απαντήσουν ή αν η απάντηση δεν σε ικανοποιεί, μπορείς να υποβάλεις καταγγελία στον "εθνικό φορέα ελέγχου εφαρμογής" στη χώρα της ΕΕ όπου συνέβη το περιστατικό. Νομίζω ότι στην προκειμένη περίπτωση είναι το Βελγιο:

http://www.mobilit.belgium.be/
 
Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείς αυτό το έντυπο. Προσωπικά σαν πρώτο βήμα απλά συμπληρώνω τη φόρμα στην ιστοσελίδα της αεροπορικής εταιρίας ή γράφω ένα e-mail, δίνοντας τα απαραίτητα στοιχεία (κωδικό κράτησης και σύντομη περιγραφή των συμβάντων), και μετά ανάλογο με την απάντηση... Και στις περισσότερες περιπτώσεις πήρα τα δικαιώματά μου, χωρίς δικηγόρους κλπ.

Εάν δεν υπήρχε πια Shuttle, θα καλύψουν τα έξοδα για ταξί. Το ίδιο ισχύει και για φαγητό, εάν δεν σου το πρόσφεραν δωρεάν στο ξενοδοχείο (μάλλον ήτανε αργά…).

Ιδιαίτερα με τη Swiss – είχα παρόμοιες περιπτώσεις, επίσης από Βρυξέλλες – οι εμπειρίες μου είναι αρκετά θετικές.
 
Σας ευχαριστώ.

Φίλε μου, που είχες παρόμοια έμπειρια με την Swiss, πήρες όντως μεγάλο ποςο αποζημίωσης όπως έχει γραφτεί σελίδες πριν, η απλά σου κάλυψαν τα έξοδα για τα συγκεκριμένα (φαγητό πχ);

Oυσιαστικά η ερώτηση μου είναι αν στη συγκεκριμένη περίπτωση με ανταπόκριση και προσφορά διαμονής, εντάσσομαι στην κατηγορία της χρηματικής αποζημίωσης η όχι,γιατι ουσιαστικά συνολικά η καθυστέρηση ήταν μεγαλύτερη των 3 ωρών που είναι στις απαιτήσεις.
 
Αυτό που παίζει ρόλο είναι η συνολική καθυστέρηση στον τελικό προορισμό, δηλ. καλύπτονται και τέτοιες περιπτώσεις χαμένης ανταπόκρισης.

Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τον λόγο της καθυστέρησης δικαιούσαι να σου καλύψουν τα έξοδα για φαγητό και τυχόν ξενοδοχείο και μεταφορά από/ προς το αεροδρόμιο.

Ανεξάρτητα απ΄αυτό δικαιούσαι 250-600 Ευρώ αποζημίωση (ανάλογα με την απόσταση, στην περίπτωση Βρυξέλλες – Αθήνα είναι 400 Ευρώ) – εκτός εάν ο λόγος της καθυστέρησης ήτανε κάποια γεγονότα για τα οποία δεν ευθύνεται η εταιρία (όπως κακοκαιρία, απεργίες, κλείσιμο αεροδρομίου κλπ.). Τεχνικά προβλήματα του αεροπλάνου γενικά δεν είναι δικαιολογία (αν και κάποιες φορές τα παρουσιάζουν έτσι).

Και ναι, είχα ακριβώς τέτοιες περιπτώσεις που λόγω χαμένης ανταπόκρισης έφτασα στο τελικό μου προορισμό με αρκετές ώρες καθυστέρηση, και πήρα την αποζημίωση των 250 ή 400 Ευρώ.
 
Top