Coronavirus και αεροπορία - Εξελίξεις και επιπτώσεις

  • Thread starter Thread starter OveLix
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Η ΙΑΤΑ υπολογίζει το ποσό που χρωστούν οι εταιρείες στους επιβάτες τους λόγω Covid σε 32,3 δις και δηλώνει ότι είναι αδύνατο να επιστραφεί.

Η επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ δήλωσε σε σχέση με τα refund ότι παρακολουθούν την κατάσταση και θα παρέμβουν αν χρειαστεί. Δεν διευκρινίζει με ποιον τρόπο.

Το European Consumer Centre France προτείνει στους καταναλωτές να αμφισβητήσουν τη χρέωση στην τράπεζά τους και να λάβουν τα χρήματα από εκείνη, αφού πρώτα λάβουν γραπτή άρνηση από την αεροπορική ότι δεν δικαιούνται επιστροφή χρημάτων.

https://www.euronews.com/amp/2020/04/27 ... ed-flights
 
Η Αργεντινή ανακοίνωσε την απαγόρευση όλων των επιβατικών πτήσεων από και προς όλα τα αεροδρόμιά της, τουλάχιστον μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2020.

https://www.bbc.com/news/world-latin-america-52450654
 
Ζορίζουν τα πράγματα καθώς πλανάται η αμφιβολία του τι θα γίνει τη θερινή σεζόν που ενδεχομένως πολλοί περίμεναν πως θα πετάμε ξανά χωρίς θέματα. Αυτό φαίνεται και στις προβλέψεις του Eurocontrol που παρέθεσε ο MerNion. Στις 23/3 προέβλεπαν πως στη χειρότερη περίπτωση το καλοκαίρι (Αύγουστος) θα έχουμε πτώση 50% και ένα μήνα μετά αυτό αναθεωρήθηκε (ως "uncoordinated measures" σενάριο) στο 75%.

Η ERA επίσης απευθύνει κραυγή βοηθείας (sic) για τις αεροπορικές εταιρείες αγγίζοντας και το αγκάθι των επιστροφών (τα bold δικά μου).

In addition, ERA advocates temporary relief measures to be implemented for Regulation EU261, allowing delayed refunds to passengers for up to 12 months or refundable vouchers instead of immediate cash refunds. Passenger claims are fully understood, but this temporary measure would ensure travellers continue to benefit from unique and vital services provided by their local airline in the future.
 
OveLix":3khlhrk1 said:
Η ΙΑΤΑ υπολογίζει το ποσό που χρωστούν οι εταιρείες στους επιβάτες τους λόγω Covid σε 32,3 δις και δηλώνει ότι είναι αδύνατο να επιστραφεί.

Σίγουρα έχει γίνει πολλή κουβέντα αλλά επιμένω να μην καταλαβαίνω. Τα χρήματα τα έχουν ήδη εισπράξει οι αεροπορικές εταιρείες, τι πάει να πει δεν μπορούν να τα επιστρέψουν; Πού πήγαν δηλαδή; Στην τελική μπορούν τουλάχιστον να επιστρέψουν τους φόρους αεροδρομίων. Αλλά ούτε αυτό. Περιμένω να δω τι αποφάσεις θα πάρουν τα δικαστήρια ανά την Ευρώπη, σίγουρα θα υπάρχουν ήδη προσφυγές.

Αν εγώ είχα π.χ. ένα γυμναστήριο και είχα λάβει συνδρομές πελατών για τους επόμενους 3 μήνες αλλά έπρεπε αναγκαστικά να μείνει κλειστό, δε θα έπρεπε να επιστρέψω αυτά τα χρήματα, ειδικά αν με υποχρέωνε κάποιος ευρωπαϊκός κανονισμός;

Παρεμπιπτόντως πόσα 737 ή Α320 (οι τύποι είναι παράδειγμα) κοστίζουν 32 δις ευρώ; Λέω τώρα, θα μπορούσαν να πουλήσουν μερικά όσες εταιρείες τα έχουν ιδιόκτητα και να μειώσουν κάπως τη ζημιά. Άλλωστε το πιο πιθανό είναι ότι θα τους είναι άχρηστα τα επόμενα 3-4 χρόνια. :mrgreen:

Ovelix":3khlhrk1 said:
Η επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ δήλωσε σε σχέση με τα refund ότι παρακολουθούν την κατάσταση και θα παρέμβουν αν χρειαστεί. Δεν διευκρινίζει με ποιον τρόπο.

Δυστυχώς δεν υπάρχει περίπτωση να παρέμβει η ΕΕ με κανένα τρόπο. Κάπου είχα διαβάσει πολύ εύστοχα με αφορμή την τωρινή κρίση ότι "η ΕΕ είναι ένα καράβι για ήρεμα νερά."
 
Εδώ θέτεις τρία ξεχωριστά ζητήματα.

α) Κατά πόσον πρέπει από ηθικής (ή ίσως και νομικής) πλευράς να επιστραφούν τα χρήματα για προϊόν / υπηρεσία που δεν προσφέρθηκε. Προφανώς πρέπει από ηθικής πλευράς. Από νομικής, υπάρχουν ειδικότεροι να μας διαφωτίσουν, αλλά νομίζω έχουν υποχρέωση να τα επιστρέψουν ΕΚΤΟΣ εάν πτωχεύσουν.

β) Κατά πόσον είναι λογικό το ότι οι εταιρίες δεν έχουν χρήματα και "πού πήγαν". Προφανέστατα πήγαν σε διάφορα λειτουργικά έξοδα, όπως μισθούς (στο βαθμό που συνέχισαν να πληρώνουν κάποιους, χαμηλούς, μισθούς). Προφανώς μια εταιρία δε βάζει τα χρήματα από κάθε εισιτήριο σε ένα ξεχωριστό κουτί για να τα χρησιμοποιήσει για την πτήση που θα πάρει ο αντίστοιχος επιβάτης. Χρησιμοποιούνται για τα τρέχοντα έξοδα κλπ.

γ) Τι μπορούν να κάνουν (πέραν της κρατικής βοήθειας) για να βρουν χρήματα. Το "να πουλήσουν αεροπλάνα, αφού ούτως ή άλλως δεν τα χρειάζονται" δεν έχει και πολύ νόημα. Για να πουλήσεις κάτι πρέπει και κάποιος να το αγοράσει, και πολλοί τέτοιοι δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή.

Το θέμα είναι φοβερά περίπλοκο.
 
Ποια η λογική, μια εταιρία να ανακοινώνει ότι οικονομικά έχει τη δυνατότητα να μην πετάει για ένα χρονικό διάστημα Χ λόγω των αποθεματικών της, αλλά ταυτόχρονα να μην επιστρέφει τα χρήματα στους επιβάτες;

Δε θα έπρεπε να διασφαλίζονται από τον νόμο τα χρήματα των πελατών σε τέτοιες περιπτώσεις ;
 
Αυτό λέμε εδώ και τόσες σελίδες. Ότι ο νόμος διασφαλίζει μεν τους επιβάτες, αλλά οι εταιρείες είτε δεν συμμορφώνονται (και κερδίζουν χρόνο μέχρι να δουν πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση με τις αποφάσεις της ΕΕ) είτε στηρίζονται σε κυβερνητικές αποφάσεις. Τυπικά, η Α3 δεν είναι παράνομη αφού υπάρχει η γνωστή ΠΝΠ. Θα πρέπει αυτή να ψηφιστεί σε νόμο (αν δεν έχει γίνει ήδη), να γίνουν οι σχετικές προσφυγές από τυχόν ενδιαφερόμενα-πληττόμενα μέρη, να εξαντληθούν τα εγχώρια ένδικα μέσα, να προσφύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κλπ κλπ κλπ ζήσε Μάη μου.

Μέχρι τότε, η ενέργεια της Α3 είναι νόμιμη. Για τις άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες δεν μπορώ να διαπιστώσω επακριβώς τι ισχύει, αλλά η δήλωση της επιτρόπου μεταφορών δείχνει την κατεύθυνση.
 
Μη μου πεις αγαπητέ Ovelix ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία διασφαλίζει τους επιβάτες να διαπράξουν «γαϊδουριά» και παρ’ολα αυτά η χώρα μας τους αφαιρεί το δικαίωμα αυτό μέσω ΠΝΠ.....;;;

Πάλι καλά που η πολιτική ηγεσία της χώρας διορθώνει τα λάθη όσον αφορά τη νομοθεσία σε ευρωπαϊκό επίπεδο....
 
Ναι, ΟΚ, ωραία η ειρωνεία, αλλά θα πρέπει όλοι να αναρωτηθούν αν βρίσκουν σωστό το να χρεοκοπήσουν οι μισές και βάλε αεροπορικές της Ευρώπης επιστρέφοντας 32 δισ, αλλά οι επιβάτες θα έχουν πάρει πίσω από 100 ή 200 ευρώ ο καθένας. Δεν λέω, καλό ντιλ.

Καμιά φορά, οι προβλέψεις του νόμου και των κανονισμών δεν αρμόζουν στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Δημιουργούν μεγαλύτερο κακό από αυτό που πάνε να εμποδίσουν. Αυτή είναι μια τέτοια κατάσταση και συμβαίνει κάθε 100 χρόνια. Όποιος δεν μπορεί να συλλάβει αυτήν την έννοια, σόρι, δεν μπορώ να βοηθήσω άλλο.
 
Για το πρώτο μέρος:
Προφανώς κι αυτοί δεν μας σέβονται, όπως δεν μας σέβεται και η Αιγαίου, ε; :roll:


Γνωρίζεις τα οικονομικά όλων των αεροπορικών εταίρων της Ευρώπης και μιλάς συγκεκριμένα για «τις μισές και βάλε»; Η είναι ένα υπερβολικό παράδειγμα για να ενισχύσεις τη θέση σου;

Δηλαδή η επίτροπος της ΕΕ δεν αναγνωρίζει τις ειδικές αυτές συνθήκες που επικρατούν 1 φορά ανά 100 χρόνια ;

Η μήπως υπάρχουν και εναλλακτικές όπως ο έντοκος δανεισμός αλλά δεν συμφέρει να μιλήσουμε για αυτές ;
 
Top