Επίσης, πολλές αεροπορικές εταιρείες αποφεύγουν να αναφερθούν συγκεκριμένα στο επίμαχο θέμα της επιστροφής χρημάτων. Τις τελευταίες μέρες, προσπαθώ να ακυρώσω 4 εισιτήρια με μικρή εταιρεία μέλος της Star Alliance, η οποία αρνείται το refund, χωρίς όμως να το διατυπώνει επί λέξει, λέγοντας ότι η μόνες επιλογές που έχω είναι δωρεάν rebooking ή non-refundable refund voucher. Όταν ζητώ να επιβεβαιώσουν ότι δεν επιτρέπουν το involuntary refund λόγω ακύρωσης των πτήσεων, επαναλαμβάνουν ότι επιτρέπουν refund με τη μορφή non-refundable refund voucher. Να σημειώσω ότι δεν απαίτησα ΑΜΕΣΟ refund, αντιλαμβανόμενος ότι τα πράγματα είναι ζόρικα αλλά τι προοπτική υπάρχει για επιστροφή των χρημάτων στο μέσο πληρωμής που χρησιμοποιήθηκε. Το να πληρώνεις cash ή με κάρτα και να σου επιστρέφεται non-refundable refund voucher ως μόνη επιλογή, δε μου φαίνεται και τόσο νόμιμο, άσε που αυτό το non-refundable refund voucher είναι τόσο τραγελαφικό ως όρος. Σα να λες ότι τα εργοστάσια στην Ευρώπη εφαρμόζουν φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, όταν στην πραγματικότητα οι εταιρείες που τα έχουν, κάνουν outsourcing την παραγωγή των περισσότερων προϊόντων τους στην Κίνα. Δε βγάζεις άκρη.
Η κρίση αυτή είναι μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να δούμε πόσο πελατοκεντρικά συμπεριφέρθηκαν οι αερομεταφορείς και έχω την εντύπωση ότι η Αιγαίου, το Lufthansa Group και η AF/KL μέχρι στιγμής, φέρθηκαν στους πελάτες τους πολύ καλύτερα σε σχέση με άλλους αερομεταφορείς.