Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam
Κάπου πιό πάνω αναφέρθηκε ο northwest dc10 στά λεγόμενα Τούρκου πιλότου οτι το stick shaker δέν λειτούργησε καί δέν ακούστηκε warning.Μέ τόσο μεγάλο pitch (ούτε σέ απογείωση μέ εμπόδια μπροστά δέν νομίζω να βάζη κανείς τόσο..) καί τόσο μικρή ταχύτητα (στο γραφικό βίντεο φαίνεται να πηγαίνη απελπιστικά αργά),πώς και δέν λειτούργησε;Μήπως ήταν εξαρχής inoperative αλλά επειδή στην Τουρκία πολλά πράγματα φαίνεται τα περνάνε στό ντούκου (ακόμα κι'άν πρόκειται γιά MEL items),είπανε οι πιλότοι "άς φύγουμε τώρα να μήν καθυστερήσουμε τον κόσμο και δέν νομίζω να μάς συμβή κάτι" ;
Υπόθεση κάνω,αλλά όπως ο aa59 έκανε μιά υπόθεση γιά το εφαρμοσθέν στην περίπτωση αυτή CRM ("βλέπουμε οτι κάτι πάει στραβά αλλά δέν το λέμε γιά να μην μάς βάλη χέρι ο πασάς"),είναι κι'αυτή βασισμένη στο καθεστώς τής χαλαρής αντιμετώπισης τών αεροπορικών κανόνων που επικρατεί εν γένει στίς πλείστες χώρες τής Ανατολής.
Επίσης,μιά άλλη παρατήρηση που έχει να κάνη μέ το γεγονός οτι ή πτήση ήταν line training:όσο "άπειρος" επιχειρησιακά καί να είναι ένας εκπαιδευόμενος που όμως έχει ήδη type rating,είναι δυνατόν να αφήση να πέση τόσο πολύ η ταχύτητα σέ φάση προσέγγισης και να μήν το καταλάβη;Υποτίθεται έχει τά μάτια του καρφωμένα στά όργανα,ειδικά στη συγκεκριμένη φάση μιάς πτήσης.Καί υποτίθεται οτι είναι ήδη επαγγελματίας πιλότος μέ εμπειρία σέ προσεγγίσεις έστω καί μέ άλλους τύπους αεροπλάνων,δέν έκανε μ'αυτήν την πτήση τό πρώτο του σόλο...