Αποσυμπίεση Καμπίνας A3-560

  • Thread starter Thread starter ap1986
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Είσαι σε ελληνικό αεροπορικό forum, γίνεται ένα αρκετά σοβαρό συμβάν με αεροσκάφος ελληνικής αεροπορικής και ενώ περιμένεις να διαβάσεις κάτι σχετικό, πλακώνουν οι γνωστές αυθεντίες να υπονοήσουν για πολλοστή φορά ότι για να μπεις σε αεροπλάνο ή για να μιλήσεις για κάτι αεροπορικό πρέπει να έχεις το λιγότερο άδεια να πιλοτάρεις μαχητικό και αν επιπλέον φοβήθηκες ως επιβάτης είσαι... μαμάκιας!!!

Τυγχάνει να εμφανίζεται -κατά δήλωσή του- επιβάτης της εν λόγω πτήσης και αναλωνόμαστε σε μαθήματα ιατρικής. Βέβαια στην πορεία ο -επίσης κατά δήλωσή του- ιατρός έδειξε πως με ευγένεια και επιχειρήματα και όχι με εκνευρισμό μπορείς να βοηθήσεις με την προσωπική γνώση κι εμπειρία σου. Κορυφαία στιγμή συνεισφοράς οι αυτοθαυμασμοί με αναφορές σε "κλαμπ επεξηγητών" που δεν ξέρω γιατί αλλά μου θυμησαν κάτι αυτοαναφερόμενους ως μέτωπο λογικής πριν λίγα χρόνια που φώναζαν "Γερούν γερά".

Ευχαριστώ και εξαιρώ βεβαιώς όσους προσπάθησαν με τις εξαιρετικές τους αναρτήσεις να εξηγήσουν σε εμάς τους άσχετους τι ενδεχομένως μπορεί να συνέβη ή σχολίασαν εύστοχα τη μέχρι σήμερα επικοινωνιακή διαχείριση της Aegean.

ARISTEIDIS έκανες μόλις εν μέρει κάτι που θα έπρεπε να σου είχε ζητηθεί από την αρχή. Δεν είναι όμως δικιά σου δουλειά να κάνεις σύνθεση όσων βίωσες για να καταλήξεις στο τι πραγματικά συνέβη. Υποθέτω πως θα ήταν καλύτερα όσο τα έχεις φρέσκα στο μυαλό απλά να εξιστορήσεις:

α) Τα αντικειμενικά γεγονότα (πριν & μετά το συμβάν). Ενδεικτικά: πώς ξεκίνησε το συμβάν, πώς αντέδρασε το πλήρωμα και πώς οι επιβάτες, τι ενημέρωση και πότε την είχατε από κυβερνήτες/πλήρωμα και οτιδήποτε άλλο μας βοηθήσει να καταλάβουμε τι έγινε μέσα στην καμπίνα και φυσικά πως συμπεριφέρθηκε η Aegean ως εταιρεία μετά την αναγκαστική προσγείωση (στη Νάπολη, στη Βαρκελώνη, στη Θεσσαλονίκη ή και σε ενδεχόμενη μεταγενέστερη προσωπική επικοινωνία). Είναι και αυτό σημαντικό.

β) Τα υποκειμενικά γεγονότα. Ενδεικτικά: πώς το βίωσες ο ίδιος, τι ένοιωσες, τι άλλοι επιβάτες με τους οποίους μίλησες κλπ.

Προφανώς α & β σε κάποια σημεία μπλέκονται αλλά έτσι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις.

Ίσως μια ψύχραιμη εξιστόρηση βοηθήσει να γίνει μια γόνιμη κουβέντα και να βγουν ακόμα χρησιμότερα συμπεράσματα. Χαίρομαι που πλέον η κουβέντα μπήκε σε άλλα μονοπάτια. Να είστε όλοι καλά.
 
Πόσο δίκιο έχετε...

Να μιλάει ένας επαγγελματίας στον αεροπορικό χώρο για αεροπορικά ζητήματα και ένας γιατρός για ιατρικά ζητήματα, μόνο χλευασμό και ειρωνεία για την υπεροψία τους αξίζουν.

Ίσως έτσι σταματήσουν να μιλάνε και να μας ενοχλούν. Και τα καταφέρατε
 
Ευχαριστώ, Wii.

Το τελευταίο μου μήνυμα είναι σχεδόν ίδιο με το πρώτο στη συζήτηση. Απλώς με αυτά που είπε ο γιατρός και οι υπόλοιποι ειδικοί, προσπαθώ να τα βάλω σε μια λογική σειρά. Το σοκ ήταν πολύ μεγάλο και δεν είναι δυνατό να μπουν όλες οι αναμνήσεις στη θέση τους γρήγορα. Είσαι ο πρώτος που χαρακτήρισε το συμβάν αρκετά σοβαρό.

Σκεφτείτε ότι την ώρα του συμβάντος σκεφτόμουν ότι καλύτερα να γίνει έκρηξη, παρά να πέσουμε στη θάλασσα και να πνιγούμε. Είναι πιο βασανιστικό. Έχετε κάνει ποτέ τέτοιες σκέψεις σε κατάσταση απελπισίας? Το αίσθημα της επικινδυνότητας υπήρχε σε όλους. Δεν ήταν μια αντιμετώπιση κατάστασης κρίσης, όπως μας έλεγαν. ΄΄Αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση κρίσης΄΄, έτσι μας έλεγε το πλήρωμα καμπίνας. Γενικά και αόριστα. Θα ήταν καλύτερο να ανακοινώνανε ότι δεν υπάρχει μηχανικό πρόβλημα, το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει και ότι υπάρχει πρόβλημα στην αποσυμπίεση που θα αντιμετωπιστεί με κάθοδο του αεροπλάνου σε ασφαλές ύψος. Πολύ απλά λόγια. Γιατί δεν τα είπαν? Μήπως υπήρχε και μηχανικό πρόβλημα? Γι αυτό και αποφασίστηκε επείγουσα προσγείωση? Επείγουσα προσγείωση όχι σε αεροδρόμιο. Δεν ήταν μάλλον αυτό το αρχικό σχέδιο.
 
Σας δόθηκε οδηγία να φορέσετε σωσίβια; Αν όχι, τότε δεν είχαν σκοπό να κάνουν προσθαλάσσωση. Σας είπαν να πάρετε τη θέση προστασίας (brace); Πότε ακριβώς σας το είπαν; Δε σημαίνει απαραίτητα ότι σχεδίαζαν να συγκρουστείτε με τον πλανήτη. Το brace είναι ο καλύτερος τρόπος να ελαχιστοποιηθούν τυχόν συνέπειες των ασυνήθιστων επιταχύνσεων στο σώμα και η προστασία από ενδεχομένως μη ασφαλισμένα αντικείμενα που μπορεί να μετακινηθούν κατά την πραγματοποίηση μιας ασυνήθιστης καθόδου ή επιτάχυνσης. Υποστηρίζεις ότι ορισμένες μάσκες δε λειτουργούσαν. Πώς μπορείς να είσαι σίγουρος; Τις δοκίμασες κι εσύ; Πολύς κόσμος πιστεύει πως επειδή δε φουσκώνει το σακουλάκι της μάσκας, δε ρέει οξυγόνο. Αυτό δεν είναι δυσλειτουργία. Σε κάποιες αεροπορικές, ανάλογα με τις τοπικές ρυθμιστικές αρχές, το τονίζουν και σε ΟΛΕΣ σου λένε να τραβήξεις με δύναμη τη μάσκα προς το μέρος σου.

Μην προσπαθείς να εξαγάγεις συμπεράσματα επειδή όλα σου φάνηκαν παράξενα σε μία πρωτοφανή για σένα και για όλους εκεί μέσα κατάσταση. Μάλλον αυτοί που ήταν υπεύθυνοι για την ασφάλεια της πτήσης, έκαναν σωστά τη δουλειά τους, για να μπορείς εσύ τώρα να αμφιβάλλεις, να υποψιάζεσαι ότι κάτι χειρότερο συνέβαινε και να διαμαρτύρεσαι.

Τέλος καλό, όλα καλά. Σειρά έχουν οι ανεξάρτητες αρχές για να ερευνήσουν το συμβάν ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να βιώσουν κι άλλοι αντίστοιχη εμπειρία.

Μια ακόμα συμβουλή, επειδή βλέπω ότι πρόσφατα γράφτηκες στο φόρουμ με αυτό το username. Κάποιοι από εμάς, μπορεί να μην είμαστε χομπίστες, γιατροί ή πιλότοι, αλλά και άνθρωποι της διοίκησης αεροπορικών (το γνωρίζω από προσωπική εμπειρία). Επειδή μάλλον το ARISTEIDIS είναι το πραγματικό σου όνομα, είναι πολύ εύκολο να κάνουν tracing με τη λίστα επιβατών, αν έχεις πραγματικά να καταγγείλεις κάτι επώνυμα, αυτό το φόρουμ ίσως να μην είναι ο καλύτερος τόπος. Καλύτερα να απευθυνθείς στο δικηγόρο ώστε να υπάρχει στα χέρια σου κάποιο έγγραφο που θα διασφαλίσει τα συμφέροντά σου στο μέλλον.
 
Last edited:
Σας δόθηκε οδηγία να φορέσετε σωσίβια; Αν όχι, τότε δεν είχαν σκοπό να κάνουν προσθαλάσσωση. Σας είπαν να πάρετε τη θέση προστασίας (brace); Πότε ακριβώς σας το είπαν; Δε σημαίνει απαραίτητα ότι σχεδίαζαν να συγκρουστείτε με τον πλανήτη. Το brace είναι ο καλύτερος τρόπος να ελαχιστοποιηθούν τυχόν συνέπειες των ασυνήθιστων επιταχύνσεων στο σώμα και η προστασία από ενδεχομένως μη ασφαλισμένα αντικείμενα που μπορεί να μετακινηθούν κατά την πραγματοποίηση μιας ασυνήθιστης καθόδου ή επιτάχυνσης. Υποστηρίζεις ότι ορισμένες μάσκες δε λειτουργούσαν. Πώς μπορείς να είσαι σίγουρος; Τις δοκίμασες κι εσύ; Πολύς κόσμος πιστεύει πως επειδή δε φουσκώνει το σακουλάκι της μάσκας, δε ρέει οξυγόνο. Αυτό δεν είναι δυσλειτουργία. Σε κάποιες αεροπορικές, ανάλογα με τις τοπικές ρυθμιστικές αρχές, το τονίζουν και σε ΟΛΕΣ σου λένε να τραβήξεις με δύναμη τη μάσκα προς το μέρος σου.

Μην προσπαθείς να εξαγάγεις συμπεράσματα επειδή όλα σου φάνηκαν παράξενα σε μία πρωτοφανή για σένα και για όλους εκεί μέσα κατάσταση. Μάλλον αυτοί που ήταν υπεύθυνοι για την ασφάλεια της πτήσης, έκαναν σωστά τη δουλειά τους, για να μπορείς εσύ τώρα να αμφιβάλλεις, να υποψιάζεσαι ότι κάτι χειρότερο συνέβαινε και να διαμαρτύρεσαι.

Τέλος καλό, όλα καλά. Σειρά έχουν οι ανεξάρτητες αρχές για να ερευνήσουν το συμβάν ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να βιώσουν κι άλλοι αντίστοιχη εμπειρία.
Υπήρχε μέλος του πληρώματος καμπίνας που πήρε θέση προστασίας. Έπρεπε να πάρουμε κι εμείς? Δεν μας δόθηκε οδηγία. Ανακοινώθηκε πρόσκρουση. Έπρεπε επομένως να πάρουμε και κακώς δεν πήραμε θέση προστασίας.

Δεν δοκίμασα τις μάσκες για να δω ότι δεν λειτουργούσαν. Είδα ότι βγήκαν εφεδρικές φορητές φιάλες οξυγόνου και κάποιοι άφηναν τη μάσκα τους και ζητούσαν να χρησιμοποιήσουν τη μάσκα των εφεδρικών. Αφήνει κάποιος τη σιγουριά του οξυγόνου που νοιώθει εκείνη τη στιγμή από τη μάσκα του, ώστε να αναζητήσει κάτι άλλο? Άλλωστε ανέφερα ότι κάποιες μάσκες στην αρχή είχαν ροή οξυγόνου και μετά σταμάτησε αυτή η ροή. Αν δεν τις τράβηξαν δυνατά, θα έπρεπε εξαρχής να μην βγάζουν οξυγόνο.

Τέλος καλό, αλλά δεν είναι όλα καλά. Υπάρχουν συνέπειες. Κάποιοι άνθρωποι έχουν ακόμα πρόβλημα με τα αυτιά τους. Κάποιοι έχουν θέματα με τον ύπνο τους. Κάποιοι έχουν θέματα με την ψυχική τους ηρεμία. Τέλος καλό, αλλά όλα καλά, μόνο εμείς που είμασταν στην πτήση μπορούμε να το πούμε.
 
Last edited:
Σκεφτείτε ότι την ώρα του συμβάντος σκεφτόμουν ότι καλύτερα να γίνει έκρηξη, παρά να πέσουμε στη θάλασσα και να πνιγούμε. Είναι πιο βασανιστικό. Έχετε κάνει ποτέ τέτοιες σκέψεις σε κατάσταση απελπισίας? Το αίσθημα της επικινδυνότητας υπήρχε σε όλους.

Δεν ήταν μια αντιμετώπιση κατάστασης κρίσης, όπως μας έλεγαν. ΄΄Αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση κρίσης΄΄, έτσι μας έλεγε το πλήρωμα καμπίνας. Γενικά και αόριστα. Θα ήταν καλύτερο να ανακοινώνανε ότι δεν υπάρχει μηχανικό πρόβλημα, το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει και ότι υπάρχει πρόβλημα στην αποσυμπίεση που θα αντιμετωπιστεί με κάθοδο του αεροπλάνου σε ασφαλές ύψος. Πολύ απλά λόγια. Γιατί δεν τα είπαν? Μήπως υπήρχε και μηχανικό πρόβλημα? Γι αυτό και αποφασίστηκε επείγουσα προσγείωση? Επείγουσα προσγείωση όχι σε αεροδρόμιο. Δεν ήταν μάλλον αυτό το αρχικό σχέδιο.
Δύο σχόλια για τα παραπάνω. Κανείς δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το γεγονός αυτό όπως εσύ. Εδώ το αεροσκάφος ''βουλιάζει'' για 1'' και μπορεί να τρομάξεις. Από την άλλη, για κάποια γεγονότα οι φίλοι μέλη του φόρουμ είναι πιο ειδικοί να εξηγήσουν, όχι επειδή μπορούν ή δεν μπορούν να μπουν στην θέση σου από άποψη φόβου ή απελπισίας, αλλά επειδή γνωρίζουν πώς να ερμηνεύουν επιστημονικά ή επαγγελματικά κάποια πράγματα. Κάποια θέματα είναι άσπρο - μαύρο (πχ τα ιατρικά ή την διαδικασία που ακολουθεί ένας πιλότος ή αν λειτουργούσαν οι μάσκες) κάποια είναι γκρι (πχ το πώς αντέδρασε το πλήρωμα καμπίνας κοκ).

Στο δεύτερο κομμάτι, έχεις άδικο: first and foremost, keep the airplane flying είναι ο κανόνας και πιστεύω είναι από τις καλύτερες συμβουλές που μπορείς να έχεις για πολλές στρεσογόνες ή επικίνδυνες καταστάσεις γενικότερα. Δεν θα κάτσει ο πιλότος να εξηγήσει στους επιβάτες το τι θα κάνει, αν έχει μερικά δευτερόλεπτα αντίδρασης. Δεν θα το κάνει όχι επειδή είναι αδιάφορος ή δεν συμπάσχει με τον φόβο σου, κάθε άλλο, το κάνει για να μην βρεθεί αυτός λιπόθυμος και όλοι μαζί στον βυθό. Στην αεροπορία υπάρχει το βιβλιαράκι και το να ενημερώσουν τον Χ Αριστείδη, δεν είναι το πρώτο. Παρόλα αυτά όλα θα μελετηθούν ενδελεχώς και θα μάθουμε τι έγινε.

Τέλος, για ακόμα μια φορά έχεις την ειλικρινή συμπάθεια μου γιατί ακόμα και άτομα που ταξιδεύουν καθημερινά σε 3-4 πτήσεις, δεν έχουν την δική σου δύσκολη εμπειρία.
 
Πολύ κακό για το τίποτα, πάμε παρακάτω.
 
Κανενας δεν ανέφερε κάτι σχετικά με το γιατί έπρεπε να πέσουν οι μάσκες. Δεν υπήρχε καμία ένδειξη στο πιλοτήριο που να προειδοποιεί για αποσυμπίεση, ώστε αυτή να διορθωθεί με κάθοδο σε χαμηλότερο ύψος και πιο ομαλά; Δεν υπήρχε ένδειξη στο πιλοτήριο και η αποσυμπίεση έγινε αντιληπτή κατευθείαν από το αυτόματο σύστημα μόνο; Ή υπήρχε ένδειξη στο πιλοτήριο και αγνοήθηκε, καθυστέρησαν να πάρουν μέτρα και τελικά έπεσαν αυτόματα οι μάσκες και υπήρξε έτσι βεβιασμένη κάθοδος σε ασφαλές ύψος;
 
Top