Αποσυμπίεση Καμπίνας A3-560

  • Thread starter Thread starter ap1986
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Off topic on
Μα αγαπητέ Aris1979 σίγουρα θα έχεις εργαστεί σε τμήμα επειγόντων περιστατικών και θα σου έχουν έρθει ασθενείς με έτοιμη διάγνωση από το Google και θα έχουν απαιτήσει συγκεκριμένες εξετάσεις και σε περίπτωση που δεν τις έχεις κάνει θα σου είπαν "μα τι λες τώρα γιατρέ, αφού εγω το είδα στο ίντερνετ" ή ακόμη χειρότερα "μα εγώ σε πληρώνω". Ή όχι; :3:
Off topic off
 
Η είδηση είναι στην φωτό με τον κυβερνήτη που συνεχίζει την λαμπρή παράδοση των πιλότων της Aegean για αυτό το cool-επιμελώς-ατημέλητο-look. :mrgreen:
Η φωτογραφία τα λέει όλα: Τέλος καλό, όλα καλά. :deadthread:
Αν η αποσυμπίεση ήταν απότομη τότε θα είχανε ένα emergency descent μέχρι τα 10.000 ft. Μετά την οριζοντίωση το α/φος μπορεί να συνεχίζει να πετάει σε αυτό το ύψος για τόσο χρόνο όσα και τα διαθέσιμα καύσιμά του. Δεν καταλαβαίνω ποια ήταν η ηρωική πράξη για να χαρακτηριστεί ο πιλότος ήρωας. Την δουλειά του έκανε. Ξεφτιλίσαμε και την έννοια των λέξεων. Προφανώς από το άγχος για την εκτέλεση της "ηρωικής ενέργειας" έβγαλε γένια. Είναι αυτή εμφάνιση πιλότου που τολμάει να φωτογραφίζεται και ως ήρωας?
 
Αγαπητά μέλη,

Από το «παρουσιάστηκε ένδειξη» του γραφείου τύπου (που σε άλλες, σκοτεινές εποχές, θα μπορούσε να έχει αναλάβει το Υπουργείο Προπαγάνδας του Γ' Ράιχ) μέχρι το «το αεροπλάνο διαλυόταν, οι μάσκες δε δούλευαν, είδαμε το χάρο με τα μάτια μας αλλά μας έσωσε ο Άγιος Υάκινθος που γιόρταζε εκείνη τη μέρα» των διάφορων υστερικών και γραφικών, υπάρχει ένα τεράστιο κενό, μέσα στο οποίο χωρούν η αλήθεια, η αντικειμενικότητα, η λογική και η ψυχραιμία.

Το συμπέρασμα είναι ότι πρόκειται για ένα περιστατικό το οποίο κανείς δε θέλει να του συμβεί και το ευχάριστο είναι ότι οι συνθήκες, το ίδιο το αεροπλάνο και η αντιμετώπιση από το πλήρωμα φαίνεται πως απέτρεψαν το χειρότερο.

(Το ξέρω, μιλάω σαν τον Ανδρουλάκη)
 
Προφανώς από το άγχος για την εκτέλεση της "ηρωικής ενέργειας" έβγαλε γένια. Είναι αυτή εμφάνιση πιλότου που τολμάει να φωτογραφίζεται και ως ήρωας?
Θα σταθώ σε δύο σημεία των παραπάνω προτάσεων.

Ποιος σου λέει, ότι ο πιλότος βγήκε την φωτογραφία "ως ήρωας"; Αν κάποιος από τους επιβάτες στο τέλος του είπε "θα ήθελα μια αναμνηστική φωτογραφία μαζί σας" και μετά την ανέβασε στα social media ονομάζοντας ο ίδιος ο επιβάτης τον πιλότο ήρωα, ποιο ακριβώς το φταίξιμο του πιλότου;

Πραγματικά, εγώ αν ήμουν επιβάτης και θα μπορούσα μετά από ένα τέτοια συμβάν να βγω μια serfie με τον πιλότο, γιατί να μην το κάνω; Με αυτόν τον τρόπο εκτιμώ την δουλειά (για την οποία βεβαίως και έχει εκπαιδευτεί) που έχει κάνει και μας έχει προσγειώσει με ασφάλεια.

Και ένα δεύτερο: Ένας πιλότος είναι καλύτερος αν δεν έχει γένια; Απλά ρωτάω, γιατί όπως τα ρούχα που φοράμε, τα γυαλιά ηλίου ή τα παπούτσια μας μας "ντύνουν" είναι οκ και δεν μας κάνουν ούτε καλύτερους αλλά ούτε χειρότερους επαγγελματίες, γιατί τα γένια να δημιουργούν μια αρνητική στάση;
 
Σε δηλητηρίαση από μονοξείδιο του άνθρακα, το πρώτο που συμβαίνει είναι αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα στο αίμα.. Αυξημένο διοξείδιο του άνθρακα προκαλεί υπνηλία και κώμα... Στη συνέχεια επέρχεται απομάκρυνση του οξυγόνου από την αιμοσφαιρινη, αντικατάσταση του από μονοξείδιο του άνθρακα και τελικά θάνατο από υποξια. Ο θάνατος επέρχεται από υποξια, αφού προηγουμένως τα θύματα έχουν πέσει σε κωματωδη κατάσταση.
Το ότι θα αναγκαστώ να υπερασπιστώ την άποψή μου ως αναισθησιολογος εδώ και 20 χρόνια εργασίας σε εντατική θεραπεία σε αυτό το φόρουμ και μάλιστα σχεδόν μετά από ειρωνικό σχόλιο....' Μάλιστα'.
Aristeidis... Προφανώς δεν έχετε τις βάσεις γνώσεων επί ιατρικών θεμάτων και δε μπορείτε να καταλάβετε τι κρύβεται πίσω από κάθε λέξη και ορολογία στην ιατρική. Κρύβεται ολόκληρη φυσιολογία και και και...
Όπως είπα, σταματάω τη συζήτηση, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα αφήσω εμμέσως ειρωνικό σχόλιο αναπάντητο, ούτε θα κλείσω το στόμα μου όταν ακούω λάθος πληροφορίες πάνω σε θέματα στα οποία έχω άποψη και θα βοηθήσει τα άλλα μέλη να αποκτήσουν κάποια εικόνα.
Αγαπητέ γιατρέ, μη θίγεστε. Παίρνετε τη συζήτηση επί προσωπικού.

Παρόλο αυτά, ως γιατρος θα έπρεπε να ξέρετε ότι δεν μπορείτε να αγνοείτε τα συμπτώματα που ανέφερα. Μην τα αμφισβητείτε, όπως φαντάζομαι δεν αμφισβητείτε τα συμπτώματα που σας αναφέρουν ασθενείς σας.

Αν πραγματικά θελετε να βοηθήσετε στο θέμα, θα μπορούσατε να μας πείτε ποιες είναι οι αιτίες των συμπτωμάτων που ανέφερα, αν δεν τα αποδώσουμε σε ομαδική υστερία.

Εσείς σκεφτήκατε ανάποδα και είπατε ότι στο συγκεκριμένο ύψος θα έπρεπε να έχετε κάποια συμπτώματα. Δεν τα είχατε; Δεν έγινε η αποσυμπίεση.

Όπως εσεις θίγεστε για ειρωνικό σχόλιο από κάποιον άγνωστο, έτσι κι εγώ θίγομαι από κάποιον που αμφισβητεί το τι εννοιωσα και τι βίωσα τριγύρω μου.
 
Πού να πετάξουν μερικοί με την Air Baltic όπου το πλήρωμα φέρει πλέον φανερά τατουάζ, αλογοουρές και πίρσινγκ. Έχουν και το θράσος να λέγονται πιλότοι! :mrgreen:

Στο κυρίως θέμα, θα συμφωνήσω με τον Aris1979 και θα τον καλωσορίσω στο κλαμπ (στο οποίο υπήρξα πολλάκις μέλος) των ανθρώπων που προσπαθούν να εξηγήσουν κάτι με βάση την πραγματικότητα και την εξειδίκευσή τους σε κάποιους που το εξηγούν με βάση πώς ένιωσαν, μαζί με κάτι σελίδες που βρήκαν στο ίντερνετ.

Επί της ουσίας, όλα δείχνουν ότι από πλευράς πληρώματος εκτελέστηκαν όλα by the book (ξανά, μέχρι να ερευνηθεί πλήρως το συμβάν). Μένει να διαπιστωθεί τι προκάλεσε την τεχνική αστοχία και να επιληφθούν οι αρμόδιες αρχές. Όλα τα υπόλοιπα είναι κουβέντα μεταξύ μας για να περνάει η ώρα.
 
Αγαπητέ γιατρέ, μη θίγεστε. Παίρνετε τη συζήτηση επί προσωπικού.

Παρόλο αυτά, ως γιατρος θα έπρεπε να ξέρετε ότι δεν μπορείτε να αγνοείτε τα συμπτώματα που ανέφερα. Μην τα αμφισβητείτε, όπως φαντάζομαι δεν αμφισβητείτε τα συμπτώματα που σας αναφέρουν ασθενείς σας.

Αν πραγματικά θελετε να βοηθήσετε στο θέμα, θα μπορούσατε να μας πείτε ποιες είναι οι αιτίες των συμπτωμάτων που ανέφερα, αν δεν τα αποδώσουμε σε ομαδική υστερία.

Εσείς σκεφτήκατε ανάποδα και είπατε ότι στο συγκεκριμένο ύψος θα έπρεπε να έχετε κάποια συμπτώματα. Δεν τα είχατε; Δεν έγινε η αποσυμπίεση.

Όπως εσεις θίγεστε για ειρωνικό σχόλιο από κάποιον άγνωστο, έτσι κι εγώ θίγομαι από κάποιον που αμφισβητεί το τι εννοιωσα και τι βίωσα τριγύρω μου.
Δεν αμφισβητώ ότι βιωσατε εσείς ή κάποιοι επιβάτες αυτά που βιωσατε... Διάβασα όλες τις αναρτήσεις σας από την αρχή και τα μόνα συμπτώματα που αναφέρετε είναι ζάλη και δυσφορία...

Ζάλη.... Περιστροφικο ίλιγγο; προλιποθυμικο επεισόδιο; τάση για έμετο; τι ακριβώς νιωσατε; ο καθένας δίνει άλλο ορισμό στον όρο ζάλη.

Δυσφορία... Δυσπνοια; πόνο στο στήθος; αίσθημα κακουχίας;

Θα μπορούσα να σκεφτώ στα γρήγορα ότι οι επιβάτες αισθάνθηκαν 'ζάλη' και 'δυσφορία' λόγω της έκθεσής τους σε ασυνήθιστες γιαυτους g forces, σε συνδυασμό με την υποταση που μπορεί να ακολούθησε όταν το αεροπλάνο σταθεροποιηθηκε. Μπορεί να προσθέσει κάνεις και το αίσθημα φόβου, την ενεργοποίηση των αμυντικών μηχανισμών σε κατάσταση στρες που πυροδοτεί την άνοδο επιπέδων αδρεναλίνης κτλ.

Οι όροι ζάλη και δυσφορία είναι αοριστοι και παραπέμπουν σε συμτωματολογια του κυκλοφορικου συστήματος.

Δεν κάνω τον παντογνωστη, ούτε κάνω διάγνωση.

Η απότομη υποξαιμια, υποξία ή όπως αλλιώς θέλετε να την ονομάσετε συνοδεύεται από βασανιστική για τον άνθρωπο συμτωματολογια...

Δεν αμφισβητώ ούτε παραβλέπω τα συμπτώματα που είχατε, σας ευχαριστώ που μου θυμίζετε τι πρέπει να κάνω σα γιατρός, και ελπίζω να καταλάβατε ότι η διάγνωση υποξιας είναι υπό αμφισβήτηση και όχι η εμπειρία σας.
 
Last edited:
Συμπτώματα υπερδιέγερσης, ένταση και νευρικότητα δεν υπήρχε, που θα δικαιολογούσαν ίσως την άνοδο επιπέδων αδρεναλίνης. Υπήρχε ζάλη τύπου ναυτίας, εξάντληση, αδυναμία ομιλίας και πονοκέφαλος και δυσκολία στην αναπνοή.

Αν θεωρήσουμε ότι αυτα δεν είναι συμπτώματα υποξίας, αλλά υπήρξαν λόγω έκθεσης σε ασυνήθιστες g force, τότε ποιος ο λόγος πτώσης των μασκων και της χρήσης τους.

Με άλλα λόγια, δεν χρειαζόμασταν οξυγόνο και μας προσφέρθηκε αυτό;

Στο τέλος ισως βρεθεί κάποιος να πει ότι τα συμπτώματα υπηρξαν λόγω της χρήσης οξυγόνου.

Υ.Γ. Ίσως βοηθάει στη συζήτηση η πληροφορία ότι κατά τη διάρκεια των γεγονότων, μετά την πτώση των μασκων, άρχισαν να σκάνε αντικείμενα με εγκλωβισμένο αέρα όπως, φουσκωτό μαξιλαράκι αυχένα, φουσκωτές μπάλες ή συσκευασμένα τρόφιμα (μπάρες δημητριακών).
 
Last edited:
Μου φαίνεται λίγο περίεργο αυτό που λες. Στο γράφημα βλέπουμε ότι σε 3-4 λεπτά, το αεροσκάφος βρισκόταν στα 4000 μέτρα και πιο χαμηλά . Η πίεση στο αεροσκάφος είναι έτσι και αλλιώς σαν να είσαι στα 2000μ, οπότε ο οργανισμός σου έχει ήδη προσαρμοστεί σε μειωμένο οξυγόνο. Για όποιον πάει ορειβασία ή ταξιδεύει στα βουνά, 4000 μέτρα είναι περίπου υψόμετρο των Άνδεων - όσοι έχουν πάει Περού/Βολιβία γνωρίζουν ότι τα συμπτώματα (πονοκέφαλος, ζαλάδες κλπ) έρχονται μετά από 30-60 λεπτά και όχι άμεσα. Ακόμα και στα 5000-6000 μέτρα (που γίνονται αρκετές εκδρομές για τουρίστες) θέλει χρόνο για να αρχίσεις να έχεις ζαλάδες. Ποιος την διέγνωσε την ανοξία; Επίσης γιατί δεν δώσαν οι άλλοι επιβάτες την μάσκα τους εναλλάξ αν όντως ισχύει ότι κάποιες δεν λειτουργούσαν (το οποίο μού φαίνεται επίσης περίεργο ως γενικευμένο φαινόμενο σε αεροσκάφος 7 ετών). Δεν λέω ότι δεν ισχύουν αυτά που λες, απλά είναι καλό να γράφουμε λεπτομέρειες και αν η διάγνωση έγινε από ιατρό ή από κάποιον που φοβόταν για την ζωή του εκείνη την στιγμή.

Στο ίντερνετ διαβάζουμε πάλι τα απίθανα περί Θεού και πιλότων που είχαν άγιο, επιβάτες σε πτήση θρίλερ και άλλους που δεν πετάνε αν δεν είναι Έλληνες οι πιλότοι.

View attachment 3433
Από παρόμοια σκοπιά και εγώ και με παρόμοια εμπειρία από ορειβασία στις Άνδεις ( Chimborazo) 6000m και κάτι κατανοώ την αίσθηση που μπορεί να έχει κάποιος σε high altitude αλλά εκεί υπάρχει και φυσική προσπάθεια όπου το σώμα είναι σε άλλο mode. Κανένας οργανισμός δεν είναι ίδιος με τον άλλο και η εξοικείωση του οργανισμού σε τέτοιες συνθήκες παίζει ρόλο. Εγώ στα 6000m νόμιζα θα πεθάνω και οι διπλανοί άναψαν μαριχουάνα για το καλό … Κολομβιανοί φίλοι μου, τι να πεις …
Ναι η αίσθηση μπορεί να είναι φρικτή, κατανοητό. Δεν είναι απαραίτητο ότι κάποιος είναι σε καταστάσεις που αναφέρθηκαν με ιατρικούς όρους. Όπως αναφέρει και ο γιατρός η αίσθηση που έχει ο επιβάτης σε αντίστοιχες περιπτώσεις μπορεί να είναι και από την απότομη κάθοδο και τις δυνάμεις που αναπτύσονται. Σε emergency landing και πολύ γρήγορο decent που μου είχε τύχει στα 90’ λόγο ( εσφαλμένης) ένδειξης για φωτιά πάλι φρικτή ήταν η αίσθηση και χωρίς να έχει αποσυμπιεστεί η καμπίνα. Άλλο η περιγραφή της εμπειρίας άλλο οι διαγνώσεις. Νομίζω μπορούμε να καταλάβουμε την διαφορά. Την εμπειρία και αίσθηση την ακούν όλοι, από εκεί και πέρα δεν υπάρχουν δεδομένα για την ώρα.
Με όλη αυτή την «βαβούρα» θυμήθηκα ένα περιστατικό που μου περιέγραφε πριν αρκετά χρόνια συνάδελφος ( senior commander τότε) για ένδειξη αποσυμπίεσης σε πτήση από GVA - BRU σε φάση ανόδου πάνω από τις Άλπεις όπου του γύρισε Geneva κλ@σμενους. Οι αντιδράσεις μετά το emergency landing ήταν ίδιες. Καλή ανάρρωση από το σοκ και τα αλλά θα τα δούμε στην ώρα τους.
 
Κύριοι, όταν ένας επιστήμων/γιατρός ΜΕΘ τοποθετείται και εξηγεί για ένα απολύτως εξειδικευμένο και εν προκειμένω αεροπορικό συμβάν, οι επιπτώσεις του οποίου αφορούν υποξαιμία / υποξία, οι επιβάτες και οι ορειβάτες πρέπει απλά να σιωπούν!
 
Top