Αποσυμπίεση Καμπίνας A3-560

  • Thread starter Thread starter ap1986
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Κανενας δεν ανέφερε κάτι σχετικά με το γιατί έπρεπε να πέσουν οι μάσκες.
Σου απάντησε ο @sierra_sotiropoulos το γιατί και στα πόσα πόδια.
Στο ECAM του αφους θα υπήρχε Warning "EXCESS CABIN ALTITUDE" και θα υπήρχε σίγουρα MASTER CAUTION aural warning. Άμεσα triggered όταν γίνει το exceedance.
Όταν συμβούν αυτά το πλήρωμα πάει σε EMERGENCY PROCEDURES και εκτελεί ακόλουθα:
1. Φοράει μάσκες οξυγόνου δικές του
2. Emergency signs On
3. Emergency descent
Τα emergency procedures έχουν υψηλό workload και δεν το πλήρωμα δεν έχει χρόνο για εξηγήσεις.

Ή υπήρχε ένδειξη στο πιλοτήριο και αγνοήθηκε, καθυστέρησαν να πάρουν μέτρα και τελικά έπεσαν αυτόματα οι μάσκες και υπήρξε έτσι βεβιασμένη κάθοδος σε ασφαλές ύψος;
Δεν μπορείς να αγνοήσεις MASTER CAUTION. Χρειάζεται acknowledgement στο Flight Control Unit
 
Last edited:
Σου απάντησε ο @sierra_sotiropoulos το γιατί και στα πόσα πόδια.
Στο ECAM του αφους θα υπήρχε Warning "EXCESS CABIN ALTITUDE" και θα υπήρχε σίγουρα MASTER CAUTION alarm. Άμεσα triggered όταν γίνει το exceedance.
Όταν συμβούν αυτά το πλήρωμα πάει σε EMERGENCY PROCEDURES και εκτελεί ακόλουθα:
1. Φοράει μάσκες οξυγόνου δικές του
2. Emergency signs On
3. Emergency descent
Τα emergency procedures έχουν υψηλό workload και δεν το πλήρωμα δεν έχει χρόνο για εξηγήσεις.


Δεν μπορείς να αγνοήσεις MASTER CAUTION. Χρειάζεται acknowledgement στο Flight Control Unit
Γιατί έπρεπε να πέσουν μάσκες τότε στην καμπίνα για τους επιβάτες;
 
Σας έχει ήδη απαντήσει ο γιατρός για το τι συμβαίνει στον οργανισμό στα υψηλά υψόμετρα και τον λόγο παροχής οξυγόνου.
Ισχύει για πλήρωμα και επιβάτες.
 
Σας έχει ήδη απαντήσει ο γιατρός για το τι συμβαίνει στον οργανισμό στα υψηλά υψόμετρα και τον λόγο παροχής οξυγόνου.
Ισχύει για πλήρωμα και επιβάτες.
Δεν ρωτάω αυτό. Οι μάσκες έπεσαν για λόγους προστασίας. Αν δρούσε νωρίτερα ο πιλοτος, δεν θα έπεφταν οι μάσκες και η κάθοδος θα ήταν ομαλή. Οι μάσκες έπεσαν επειδή άρχισε να μειώνεται το οξυγόνο. Μπορούσε να το δει νωρίτερα ο πιλότος; Οι ενδείξεις εμφανίστηκαν στο πιλοτήριο, αλλά ο πιλότος άργησε να αποφασίσει την κάθοδο και γι αυτό έπεσαν οι μάσκες; Θα μπορούσαν να γίνουν όλα, χωρίς να αντιληφθούν κάτι οι επιβάτες; Θα μπορούσε να γίνει descend χωρίς να πέσουν οι μάσκες;
 
Η ελάχιστη ποσότητα ροής οξυγόνου σε μάσκα οξυγόνου είναι τα 6 λίτρα ανά λεπτό, διαφορετικά δεν φτάνει οξυγόνο στους αεραγωγούς.

Σε τέτοιες ροές το reservoir της μάσκας δε φουσκώνει ή φουσκώνει ελάχιστα.

Όταν κάποιος αναπνέει με ρυθμό μεγαλύτερο των 6 λίτρων ανά λεπτό και επειδή η μάσκα δεν είναι αεροστεγής,το reservoir δε θα φουσκώσει και εξ ορισμού άδειο reservoir δεν είναι κριτήριο ότι δε ρέει οξυγόνο
 
Last edited:
Ευαριστούμε γιατρέ.

Ας τολμήσω να παραθέσω απλοικά αυτά που συνέβησαν στην πτήση με βάση τις πληροφορίες του γιατρού και των σχετικών με θέματα αεροπλοίας, όπως τα κατάλαβα.



Prepare for impact. Δεύτερη ανακοίνωση. Προετοιμασία για σύγκρουση. Σύγκρουση με το έδαφος? Σύγκρουση με τη θάλασσα? Γιατί σύγκρουση, δηλαδή βιαστική προσγείωση οπουδήποτε? Δεν προλαβαίνει ο κυβερνήτης να προσγειώσει το αεροπλάνο σε αεροδρόμιο? Εκτιμά ότι η κατάσταση είναι τόσο επείγουσα που πρέπει να γίνει άμεση προσγείωση? Υπάρχει μηχανική βλάβη που δεν επιτρέπει το αεροπλάνο να πετάξει μέχρι το κοντινότερο αεροδρόμιο?


Αγαπητέ Αριστειδη,
Όπως έγραψα και στην πρώτη μου ανάρτηση ΔΕΝ είμαστε εδώ για να εκδώσουμε πόρισμα ΟΥΤΕ για να επιρρίψουμε ευθύνες σε κανέναν.
Το τι πραγματικά έγινε το ξέρουν οι χειριστές και το FDR.
Το συμβάν θα διερευνηθεί από τις ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΡΧΕΣ και θα λάβεις όλες τις απαντήσεις στα, εύλογα, ερωτήματα σου.
Εδώ κάνουμε μια συζήτηση μεταξύ φίλων της αεροπορίας, ΟΧΙ δικαστήριο.

Θέλω όμως να σταθώ σε αυτό που εσύ έγραψες… έγινε από το πλήρωμα ανακοίνωση “Prepare for impact”???
Εαν ναι, τότε σίγουρα μας διαφεύγει κάτι πολύ σημαντικό.
Εαν όχι τότε μην προσθέτεις άσκοπα «αλατοπίπερο» στη συζήτηση. Τα λόγια του πληρώματος έχουν κι αυτά καταγραφεί στο CVR και θα αποδειχθεί τι είπαν και τι όχι.
 
Δεν ρωτάω αυτό. Οι μάσκες έπεσαν για λόγους προστασίας. Αν δρούσε νωρίτερα ο πιλοτος, δεν θα έπεφταν οι μάσκες και η κάθοδος θα ήταν ομαλή. Οι μάσκες έπεσαν επειδή άρχισε να μειώνεται το οξυγόνο. Μπορούσε να το δει νωρίτερα ο πιλότος; Οι ενδείξεις εμφανίστηκαν στο πιλοτήριο, αλλά ο πιλότος άργησε να αποφασίσει την κάθοδο και γι αυτό έπεσαν οι μάσκες; Θα μπορούσαν να γίνουν όλα, χωρίς να αντιληφθούν κάτι οι επιβάτες; Θα μπορούσε να γίνει descend χωρίς να πέσουν οι μάσκες;
Διακρίνω μια προσπάθεια να ρίξουμε κάποιου είδους φταίξιμο στο πλήρωμα, υπό τη μορφή του «απλώς θέτω ερωτήματα».
Ας σταματήσει αυτό εδώ.

Οι επίσημες αρχές θα ξεσκονίσουν κάθε δευτερόλεπτο του συμβάντος και όλα τα ερωτήματα θα απαντηθούν.

Από εκεί και πέρα, τολμώ να προβλέψω ότι κάποιοι επιβάτες θα προσφύγουν δικαστικά διεκδικώντας ό,τι οι δικηγόροι τους κρίνουν ότι μπορούν να αποκομίσουν. Συνεπώς, θα υπάρξει και το αναμενόμενο σόου στα ΜΜΕ «κόντεψα να πεθάνω (από τον φόβο μου), πού είναι το κράτος;»

Η ιστορία δεν έχει τελειώσει.
 
Είστε όλοι κατατοπιστικοί. Σας ευχαριστώ. Ένα συμπέρασμα μόνο, ας μου επιτραπεί.

Καταλαβαίνω ότι σε μια επείγουσα κατάσταση δεν μπορεί ο κυβερνήτης να ενημερώνει τι συμβαίνει και γιατί. Παρόλα αυτά κάποιες αόριστες για τους επιβάτες ανακοινώσεις, γίνονται.

Υπάρχει όμως και το πλήρωμα καμπίνας που μπορεί να ενημερώσει. Ίσως αυτό θα έκανε πιο απλά τα πράγματα. Από το ΄΄Αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση κρίσης΄΄ στο ΄΄Δεν υπάρχει πρόβλημα ικανότητας πτήσης, υπάρχει θέμα στην αποσυμπίεση και κατεβαίνουμε σε ασφαλές ύψος΄΄, υπάρχει μεγάλη απόσταση. Αυτές οι απλές λεξούλες, να είσαστε σίγουροι ότι θα έλυναν πολλά.
 
Αγαπητέ Αριστείδη παρακολουθώντας τις τοποθετήσεις όλων των φίλων του φόρουμ που εξέφρασαν τη γνώμη τους για το συγκεκριμένο ατυχές αεροπορικό συμβάν , όπως και τις δικές σου, θα ανέμενα και λόγω του ονόματός σου να είσαι περισσότερο Δίκαιος, όπως και ο Αριστείδης ο Δίκαιος της αρχαίας Ελλάδας ( πολιτικός των Αθηναίων και εκ των επιφανών Στρατηγών της μάχης του Μαραθώνα)

Η δεύτερη δική μου τοποθέτηση με βρίσκει σύμφωνο με την γνώμη που αναφέρει παραπάνω ο κ. Ovelix καθόσον όλα είναι καταγεγραμμένα και θα απαντηθούν, όπως επί προσθέτως να συγχαρώ τόσο τον αξιότιμο Γιατρό όσο και το κ. Σωτηρόπουλο για τις αντικειμενικά σωστές τους εξηγήσεις + ερμηνείες του συμβάντος ( με τα όσα έχουν μέχρι τώρα δημόσια ανακοινωθεί από επιβάτες και ΤV ) ως των πλέον αρμοδίων επί του συγκεκριμένου Συμβάντος και να μην παρομοιάζουμε με τους περισσότερους εκ των αδαών και ημιμαθών Δημοσιογράφων ως οι ειδικότεροι επί παντός επιστητού, οι οποίοι εισήσθω εν παρόδω δεν έμαθαν ποτέ μέχρι σήμερα ότι τα α/φ δεν απογειώνονται - προσγειώνονται από τους αεροδιάδρομους και ότι δεν υπάρχουν κενά αέρος!
 
Υπάρχει όμως και το πλήρωμα καμπίνας που μπορεί να ενημερώσει. Ίσως αυτό θα έκανε πιο απλά τα πράγματα. Από το ΄΄Αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση κρίσης΄΄ στο ΄΄Δεν υπάρχει πρόβλημα ικανότητας πτήσης, υπάρχει θέμα στην αποσυμπίεση και κατεβαίνουμε σε ασφαλές ύψος΄΄, υπάρχει μεγάλη απόσταση. Αυτές οι απλές λεξούλες, να είσαστε σίγουροι ότι θα έλυναν πολλά.
Δεν είναι τόσο απλό! Το πλήρωμα καμπίνας πρέπει να φορέσει μασκες οξυγόνου και δεν μπορεί να κάνει ανακοινώσεις. Αν ειναι στη μέση της καμπίνας μπορεί να κανει χρήση μια απο τις επιπλεον μασκες που εχουν οι επιβάτες. Επίσης δεν γνωρίζει αμέσως το λόγο της αποσυμπιεσης αν ειναι τεχνικό το πρόβλημα. Και το πιλοτήριο λόγω της επείγουσας κατάστασης δεν επικοινωνεί άμεσα με το πλήρωμα καμπινας, παρά μονο τους ενημερώνει όταν φτασουν σε υψος ασφαλείας και δεν χρειάζεται η χρηση οξυγόνου. Το πιλοτηριο κανει μόνο μια ανακοίνωση συνηθως με ένα " call out " για το emergency descent και ασχολείται με τις διαδικασιες πιστά μεχρι να φτασουν σε υψος ασφαλείας με το οξυγόνο.
 
Last edited:
Top