Re: Τά packemon...
Nontas":ys3648lw said:
Ενα αεροπλάνο είναι απολύτως ασφαλές και μπορεί να αποδεσμευτεί νόμιμα για πτήση με ένα pack αρκεί να πετάξει με τους περιορισμούς που βάζει ο κατασκευαστής στο MEL (FL<250, not for ΕR operations).
Οπως βλέπεις όμως υπάρχει ένα όριο στήν "ελευθερία" που έχει κάποιος να πετάξη ένα αεροπλάνο που "σέρνει" μαζί του ένα πρόβλημα.Δηλαδή,καλό το " FL<250",αλλά σού λέει επίσης καί "not for ΕR operations".Διότι αλλοιώς είναι να πάη π.χ.Αθήνα-Ρώμη μέ ένα pack εκτός και αλλοιώς να πάη Αθήνα-Πεκίνο.....
Ο κατασκευαστής βάζει 2 και 3 pack όχι μόνο για λόγους ασφαλείας-σχεδιαστικούς αλλά και εμπορικούς, αλίμονο αν με μία μόνο βλάβη το αεροπλάνο καθηλωνόταν.
Εξαρτάται πόσο σοβαρή βλάβη θεωρείται το να τα φτύση το ένα a/c pack εν πτήσει.Διότι και το να χαλάση το καζανάκι τής τουαλέττας,βλάβη είναι....
Εξ άλλου,έχει διαφορά το να έχης 3 packs και νά σού μείνουν τά 2 από το να έχης 2 και να σού μείνη το 1.
Σίγουρα κάνουν αυτό που προβλέπουν οι διαδικασίες, κατεβαίνουν χαμηλότερα πχ. Το αν θα συνεχίσουν έχει αν κάνει με πάρα πολλά πράγματα όπως καύσιμα, βάρη, σχέδιο πτήσεως, εναλλακτικά αεροδρόμια, κλπ. Αλλο πράγμα να χάσεις το pack στο σκέλος Σάμος-Αθήνα και άλλο στο Αθήνα-Μόσχα...
Πολύ σωστά,όπως το είπαμε και παραπάνω.Αυτό που ρωτάω είναι άν υπάρχουν "εν γένει" κάποιες ενέργειες π.χ."άν τό εναπομένον πρός εκτέλεση σκέλος είναι άνω τών χ μιλίων,το ξεχνάμε και πάμε στο πλησιέστερο αεροδρόμιο" ή κάτι τέτοιο.Αυτό πιστεύω οτι απαλλάσσει τούς πιλότους από τον "μπελά" να έκτιμήσουν πάρα πολλές παραμέτρους,όπου κάπου μπορεί να γίνη ένα λάθος.
Οπως εξήγησα και παραπάνω χωράει και παραχωράει συζήτηση, εκτιμάται η κατάσταση, οι δυνατότητες και οι περιορισμοί, και εαν υπάρχει η δυνατότητα το δρομολόγιο πραγματοποιείται.
Εδώ θά...ψιλοδιαφωνήσω λιγάκι.Αν π.χ.το pack τά φτύση 5 λεπτά μετά το rotation,είναι σαφώς καλύτερο να ξαναγυρίσης στο αεροδρόμιο-που σημαίνει το πολύ μισή ώρα πτήση (μέχρι να κάνης fuel dumping και εκ νέου προσέγγιση),παρά να συνεχίσης σέρνοντας ένα πρόβλημα γιά 2-3 ή καί παραπάνω ώρες.
Προσωπικά πάντως,άν ήμουν πιλότος θά προτιμούσα σέ τέτοιες καταστάσεις να επιστρέφω εκεί πού ξεκίνησα ή να κατεβαίνω στο πλησιέστερο εναλλακτικό διότι,όπως λέγει και ένα αεροπορικό ρητό:"it's better to be down here wishing you were up there than to be up there wishing you were down here"......