Αναγκαστική Προσγείωση A3 στη Ρόδο

  • Thread starter Thread starter aakunz
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

aakunz

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/09/2003
Μηνύματα
4.217
Likes
2.481
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGKC
Σήμερα είπα να παρακολουθήσω τις ειδήσεις του ΡΙΚ γιατί βαρέθηκα την εκλογολογία των ημερών και αναφέρθηκε ότι αεροσκάφος 733 της Aegean (λέτε να είναι το "γνωστό"; ), που πραγματοποιούσε την απογευματινή πτήση από Λάρνακα προς Αθήνα (προφανώς την Α3 905), πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στη Ρόδο, μετά από πρόβλημα στον ένα κινητήρα.

Ξέρει κανένας περισσότερα;
 
A3 329 - Late
A3 217 - Late

áõôÝò ïé äõï ôéò äåß÷íåé late k äåí ëÝåé expected time, áí ðáßæåé êÜôé èá ðáßæåé ìå áõôÝò...
 
cavo_paradiso":1ysc09ie said:
A3 329 - Late
A3 217 - Late

αυτές οι δυο τις δείχνει late k δεν λέει expected time, αν παίζει κάτι θα παίζει με αυτές...

Οι 329 και 217 αργούν "φυσιολογικά" καθως άργησαν να φύγουν οι αντίστοιχες πτήσεις από Αθήνα πάνω από μία ώρα. ίσως η αναταραχή στην άφιξη της 905 έφερε και άλλες καθυστερήσεις.

Βασικά η άφιξη του ατυχούς α/φους πρέπει να είναι η 2217 από Λάρνακα-Ρόδο

Larnaca Aegean Airlines S.A. A3 2217 Rhodes 2/9/2007 21:40 2/9/2007 21:10 Arrived

Και ακόμα αναζητούμε το νηολόγιο...
 
δεν φταινε τα BOEING....
Δεν ειναι σωστο να κατηγορειται ενας κατασκευαστης, αν ενα αεροπλανο του εχει παθει βλαβη, απο αιτια που δεν φταιει, πχ συντηρηση , εκτιμηση πληρωματος, κλπ.
Ας βγει καποιο πορισμα απο το συμβαν, για να μπορουμε ολοι μας τοτε να κρινουμε. Μεχρι τοτε, απλα περιμενουμε.
 
Τα παρακάτω μου τα είπε επιβάτης της εν λόγω πτήσης:

Ο κυβερνήτης τους ενημέρωσε αρχικά ότι υπήρχε ένδειξη κάποιου προβλήματος στον ένα κινητήρα, αλλά πιθανόν να μην ήταν κάτι ανησυχητικό. Μετά από λίγη ώρα έγινε νέα ανακοίνωση ότι για προληπτικούς λόγους αποφασίστηκε να προσγειωθούν στη Ρόδο. Ενώ είχαν ξεκινήσει να νιώθουν την κάθοδο, ξαφνικά έσβησαν όλα τα φώτα της καμπίνας και έπεσαν οι μάσκες οξυγόνου. Ο αναμενόμενος πανικός έγινε ακόμη μεγαλύτερος καθώς:
- δεν υπήρχε παροχή αέρα από το κλιματιστικό σύστημα και μέσα σε 1-2 λεπτά η καμπίνα άρχισε να "βράζει"
- οι μάσκες μετά από λίγα δευτερόλεπτα σταμάτησαν να παρέχουν οξυγόνο.

Μέσα σε λίγα λεπτά έγινε νέα (καθησυχαστική προφανώς) ανακοίνωση από τον κυβερνήτη ότι η προσγείωση στη Ρόδο θα γινόταν μέσα σε 5 λεπτά.

Αφού προσγειώθηκαν, έγινε εκτενές debriefing (!) των επιβατών από τον κυβερνήτη. Τους ανέφερε ότι η αρχική ένδειξη αφορούσε υψηλή θερμοκρασία λαδιού στον ένα κινητήρα. Η ενέργειά του να μειώσει την ισχύ δεν είχε αποτέλεσμα και γι'αυτό αποφασίστηκε η προσγείωση στη Ρόδο. Για το συμβάν με τις μάσκες, ανέφερε ότι μέσα σε λίγη ώρα από τη στιγμή που έπεσαν, το αεροσκάφος είχε πλέον κατέβει σε τέτοιο ύψος που δε χρειαζόταν η παροχή οξυγόνου.

Οι επιβάτες συνέχισαν για Αθήνα με άλλο αεροσκάφος της Aegean που ήρθε μετά από 1,5 - 2 ώρες. Το "κλου" ήταν πως το πλήρωμα καμπίνας ήταν το ίδιο. Στην επίδειξη μάλιστα των σωστικών μέσων ειπώθηκε το εξής κορυφαίο: "Σε περίπτωση αποσυμπίεσης της καμπίνας, μάσκες σαν κι αυτή... αλλά τι σας τα λέμε, είστε πλέον έμπειροι!" :lol:

Από την πλευρά μου, δεν μπορώ να καταλάβω πώς συνδέεται το πρόβλημα στον κινητήρα με την πιθανή αποσυμπίεση (αλλιώς γιατί έπεσαν οι μάσκες; ).

Αυτά!
 
Μονο στο technical log book θα μπορει κανεις να ενημερωθει, υπο την προυποθεση βεβαια, οτι εχουν γραφτει τα συμβαντα, οπως εγιναν.
Τωρα, για το θεμα των μασκων, δεν υπαρχει "κοινο σημειο", και μαλλον κατι αλλο θα συνεβη, το οποιο δεν ανεφερθη!
 
Απ'οτι εμαθα σημερα το πρωι, εχει επιληφθει του θεματος (investigation), το αρμοδιο τμημα της ΥΠΑ, υπο τον Ακριβο Τσολακη.
 
mitsubishi":2izfee7e said:
Τα παρακάτω μου τα είπε επιβάτης της εν λόγω πτήσης:

Ο κυβερνήτης τους ενημέρωσε αρχικά ότι υπήρχε ένδειξη κάποιου προβλήματος στον ένα κινητήρα, αλλά πιθανόν να μην ήταν κάτι ανησυχητικό. Μετά από λίγη ώρα έγινε νέα ανακοίνωση ότι για προληπτικούς λόγους αποφασίστηκε να προσγειωθούν στη Ρόδο. Ενώ είχαν ξεκινήσει να νιώθουν την κάθοδο, ξαφνικά έσβησαν όλα τα φώτα της καμπίνας και έπεσαν οι μάσκες οξυγόνου. Ο αναμενόμενος πανικός έγινε ακόμη μεγαλύτερος καθώς:
- δεν υπήρχε παροχή αέρα από το κλιματιστικό σύστημα και μέσα σε 1-2 λεπτά η καμπίνα άρχισε να "βράζει"
- οι μάσκες μετά από λίγα δευτερόλεπτα σταμάτησαν να παρέχουν οξυγόνο.

Μέσα σε λίγα λεπτά έγινε νέα (καθησυχαστική προφανώς) ανακοίνωση από τον κυβερνήτη ότι η προσγείωση στη Ρόδο θα γινόταν μέσα σε 5 λεπτά.

Αφού προσγειώθηκαν, έγινε εκτενές debriefing (!) των επιβατών από τον κυβερνήτη. Τους ανέφερε ότι η αρχική ένδειξη αφορούσε υψηλή θερμοκρασία λαδιού στον ένα κινητήρα. Η ενέργειά του να μειώσει την ισχύ δεν είχε αποτέλεσμα και γι'αυτό αποφασίστηκε η προσγείωση στη Ρόδο. Για το συμβάν με τις μάσκες, ανέφερε ότι μέσα σε λίγη ώρα από τη στιγμή που έπεσαν, το αεροσκάφος είχε πλέον κατέβει σε τέτοιο ύψος που δε χρειαζόταν η παροχή οξυγόνου.

Οι επιβάτες συνέχισαν για Αθήνα με άλλο αεροσκάφος της Aegean που ήρθε μετά από 1,5 - 2 ώρες. Το "κλου" ήταν πως το πλήρωμα καμπίνας ήταν το ίδιο. Στην επίδειξη μάλιστα των σωστικών μέσων ειπώθηκε το εξής κορυφαίο: "Σε περίπτωση αποσυμπίεσης της καμπίνας, μάσκες σαν κι αυτή... αλλά τι σας τα λέμε, είστε πλέον έμπειροι!" :lol:

Από την πλευρά μου, δεν μπορώ να καταλάβω πώς συνδέεται το πρόβλημα στον κινητήρα με την πιθανή αποσυμπίεση (αλλιώς γιατί έπεσαν οι μάσκες; ).

Αυτά!
Τεχνικα, μπορει να συμβει το εξης. Και δεν αναφερομαι στο συγκεκριμμενο περιστατικο.
Με το που χανεται ο ενας κινητηρας, αυτοματα χανεται το Bleed του κινητηρα αυτου. Αυτοματως, κλεινει και το pack (air condition) του κιντηρα αυτου. Ομως τυχαινει πολλες φορες, το μεγαλο και αποτομο demand, να προκαλεσει pack trip off της δευτερης pack (εχει δυο). Αν δεν γινει reset, η δεν ενεργοποιηθει η πρωτη, το αεροσκαφος αποσυμπιεζεται αμεσα. Λιγο η μικρη πειρα των χειριστων, λιγο η κακη εκπαιδευση, λιγο η αγνοια των συστηματων του αεροσκαφους, λιγο το κακο crm, και η "γκαφα" γινεται.
Δεν πρεπει να κατηγορειται το πληρωμα. Ισως μια πιο βαθια "ανασκαφη" στην αξιολογηση της οποιας εταιριας, ως προς την εκπαιδευση και το operation, θα μπορει στο μελλον να μηδενισει τετοιου ειδους περιστατικα. Ασφαλως θα θυμαστε τι εγινε με τον ΗΛΙΟ. Απλα τοτε δεν προλαβαν.

Σε οτι αφορα την παρατηρηση του επιβατη, οτι το οξυγονο κρατησε 1 με δυο λεπτα, αυτο μου προκαλει μεγαλη απορια, διοτι το οξυγονο παραγεται με χημικο τροπο, απο ενα μικρο κανιστρο μεγεθους λιγο πιο μεγαλο απο κουτι μπυρας, το οποιο βρισκεται πανω απο την θηκη της μασκας. Με το που τραβιεται η μασκα, "σκαει" ενας μικρος επικρουστηρας στο κανιστρο, και αμεσα παρεχεται καθαρο οξυγονο στην μασκα, για 15 περιπου λεπτα.
Το να μην εχει πανω απο 2 λεπτα οξυγονο, η δεν τραβηξε ο επιβατης την μασκα καλα προς τα κατω, ωστε να οπλιστει και να σκασει ο επικρουστηρας του κανιστρου, η δεν υπηρχε κανιστρο τοποθετημενο, πραγμα απιθανο.
Μαλλον λοιπον ο επιβατης δεν την τραβηξε δυνατα.
 
Top