Airspace Traffic monitoring

Μπορεί να κάνω και εγώ λάθος και να είναι ιδέα μου ή απλά να έτυχε όταν το είδα να μην πέταγε τίποτα εκεί.. Θα το παρακολουθήσω λίγο παραπάνω και θα το συγκρίνω και με το video που είχα κάνει σε fast forward και θα επανέλθω αν χρειαστεί.
 
Tα σημεία αυτά τι υποδηλώνουν;
 
Τα σημεία αυτά είναι waypoints,σημεία εσόδου/εξόδου του ελληνικού και ιταλικού(Brindisi) FIR.αποτελούνται απο 3-5 συνήθως γράμματα,είναι θεσπισμένα απο την αρμόδια αρχή αλλα υπόκεινται σε περιορισμούς ή αναιρέσεις/αλλάγες ονομάτων τους όπως αναφέρονται στο AIP και στα διάφορα Notams.πάνω απ αυτά υποχρεούται το αεροπλάνο να πετάξει κατα τη διάρκεια μιας IFR πτήσης,είναι το βασικό μέσο ναυτιλίας.το ποια θα είναι,ειναι μια διαδικασία που αναλαμβάνει κατα κύριο λόγο η επιμελητεία πτήσης(flight dispatcher) και εξαρτάται απο τον καιρό,τους ανέμους,τους αεροδιαδρόμους καθώς και την καλύτερη οικονομία καυσίμων.τα σημεία αυτά μπορουν να είναι νοητά στον αέρα αλλά μπορεί να είναι και ραδιοβοηθήματα(VORs,NDBs,TACANs,DMEs) τα οποία δεύτερα είναι συνήθως intersections αεροδιαδρόμων.ο χειριστής εισάγει τα waypoints στο FMC/MCDU πριν την απογείωση και ο αυτόματος πιλότος ελέγχει και κατευθύνει το αεροπλάνο στον αέρα ώστε να πετάξει πάνω απο τα εισαγόμενα σημεία.

ελπίζω να βοήθησα
 
Καλημέρα σε όλους

Διαφωτιστικά τα περί waypoints αλλά να εκφράσω και εγώ μια απορία να μου την λύσετε.
Βλέπω σε όλα τα waypoints του Ελληνικού FIR να ακολουθούντε από το /LGGG, φαντάζομαι ότι το δεύτερο γράμμα είναι το αρχικό της χώρας στο FIR της οποίας ανήκει το συγκεκριμένο waypoint τα υπόλοιπα όμως γράμματα τι σημαίνουν γιατί απ' ότι βλέπω στη γείτονα Τουρκία υπάρχει /LTAA, /LTBB, /LTAI, /LTBS, /LTFJ κλπ.
Και ένα δεύτερο ερώτημα. Παρακολουθούσα την εναέρια κυκλοφορία στη περιοχή μου (ανατολική Κρήτη) από το 1990 και για μιά δεκαετία συνεχώς και τα τελευταία δέκα χρόνια περιστασιακά, όμως ποτέ δεν άκουσα να αναφέρετε το waypoint AMAXI/LGGG που βρίσκετε δυτικά της Σητείας SIT/LGGG. Απ' ότι ξέρω στο συγκεκριμένο σημείο που είναι αυτό το waypoint γινόταν προσπάθεια να γίνει ιδιωτικό αεροδρόμιο πριν από μερικά χρόνια η οποία τελικά απέτυχε, έχει καμιά σχέση με αυτό το waypoint.

Αντε να πούμε και ένα καλό νέο Δημήτρη βρήκα ένα φίλο που έχει SBS1 στη Χίο και του πρότεινα να μπει στο δίκτυο και μάλλον θα του πω να επικοινωνήσει μαζί σου για τα περαιτέρω καθώς επίσης και τον sv8dbw στο Πλωμάρι που μπορεί να βάλει κάποιο σύστημα, Νομίζω με αυτούς να καλύψουμε και το Βόρειο-Ανατολικό Αιγαίο.

Ευχαριστώ

Γιώργος-sv9cag
 
Καλημέρα sv9cag,

sv9cag":3gpadizx said:
Και ένα δεύτερο ερώτημα. Παρακολουθούσα την εναέρια κυκλοφορία στη περιοχή μου (ανατολική Κρήτη) από το 1990 και για μιά δεκαετία συνεχώς και τα τελευταία δέκα χρόνια περιστασιακά, όμως ποτέ δεν άκουσα να αναφέρετε το waypoint AMAXI/LGGG που βρίσκετε δυτικά της Σητείας SIT/LGGG. Απ' ότι ξέρω στο συγκεκριμένο σημείο που είναι αυτό το waypoint γινόταν προσπάθεια να γίνει ιδιωτικό αεροδρόμιο πριν από μερικά χρόνια η οποία τελικά απέτυχε, έχει καμιά σχέση με αυτό το waypoint.

Κατά την γνώμη μου, το ΑΜΑΧΙ ανήκει στην κατηγορία των waypoints που είναι κυρίως σημεία τομής αεροδιαδρόμων και όχι κατ' ανάγκην waypoints που χρησιμοποιούνται καθόλου, ή τόσο, όσο άλλα. Τα τελευταία 10 χρόνια έχουν προστεθεί πολλά, μα πάρα πολλά waypoints στον Ελληνικό χώρο σε τέτοιο βαθμό που, κατ' εμέ είναι αμφίβολο αν χρειάζονται πραγματικά. Αυτό οφείλεται στην δημιουργία πολλών νέων αεροδιαδρόμων, αλλά δέν υπάρχει λόγος όλα τα σημεία
τομής τους να ονομάζονται κάπως, σώνει και καλά. Βέβαια, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να δώσει ο Ελεγκτής κάποιο direct που να βολεύει, αλλά, ανάλογα με το route orientation κάποιας πτήσης συνήθως είναι συγκεκριμένα τα waypoints που χρησιμοποιούνται σαν "direct".
 
Καλημέρα σε όλους



Πολυ ευχαριστα τα νεα απο τον φιλο μας τον sv9cag μακαρι να συνεργαστουν τα παιδια απο Χιο και Μυτιληνη με τον Δημητρη που γιορταζει σημερα κιολας και του ευχομασται χρονια πολλα και να χαιρετε το ονομα του!Επιτελους θα καλυφθει αν οχι ολο,αλλα ισως το μεγαλυτερο κοματι του FIR μας
Πολλα 73 στον sv9cag.
Γεια χαρα σε ολους.
 
Ευχαριστώ sotiris για την απάντηση.
Πράγματι απ' ότι θυμάμαι την δεκαετία του '90 οι ελεγκτές δεν έδιναν direct, μάλιστα στον πόλεμο του κόλπου θυμάμαι και έκαναν παρατήρηση σε πιλότους που από παρανόηση πήγαιναν direct από ένα waypoint σε ένα άλλο, πάντως μετά το 9/11 και μετά που είχαν προβλήματα οικονομικά οι αεροπορικές εταιρείες, άρχισαν τα πολλά direct ίσως για λόγους οικονομίας καυσίμων.

Γιώργος-sv9cag

edit
Δεν δουλεύει όπως πρέπει το μυαλό πια και ξέχασα την εορτή του Δημήτρη. Ευτυχώς που μου το θύμησες... Ευχαριστώ.

Χρόνια πολλά και καλά Δημήτρη
 
Καλησπέρα σε όλους!

Είμαι λάτρης των αεροπλάνων και η ανακάλυψη του rdrinfo.net ήταν κάτι
παραπάνω απο δώρο!Όμως δεν μπορώ να δω τα αεροπλάνα πάνω στον
χάρτη.Η σελίδα φορτώνει μόνο τα waypoints και στο παράθυρο του mozilla
κάτω αριστερά μου γράφει "javascript:;" αντι για "ολοκληρώθηκε"
που βγάζει όταν φορτώνει κανονικά μια σελίδα.

Συγγνώμη για την ηλίθια ερώτηση (βλέπω οτι οι πιο πολλοί είναι γνώστες του
αντικειμένου) αλλά χρειάζομαι βοήθεια για να μπορέσω να χαρώ ξανα το site!
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Σπύρος
 
Ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση αλλά δεν είναι εκεί
το πρόβλημα,η ώρα είναι σωστή..
 
Top