Aegean aborted takeoff

  • Thread starter Thread starter bari
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Φαντάζομαι ότι όσοι έχουν απαντήσει και έχουν βγάλει συμπέρασμα για το ότι κακώς το αεροσκάφος συνέχισε το ταξίδι του:

α) έχουν Frozen ATPL
β) ήταν μέσα στο πιλοτήριο την ώρα που έγινε ότι έγινε
γ) ξέρουν ποια ένδειξη ήταν λάθος
δ) ξέρουν ότι η συγκεκριμένη ένδειξη θα αποτελούσε κίνδυνο για την συνέχεια της πτήσης με το ίδιο αεροσκάφος
ε) έχουν γνώση από πρώτο χέρι για το τι θα έκαναν άλλες εταιρίες στην ίδια περίπτωση
 
Μα, mrk, δεν ειναι προφανες οτι οσοι εχουν βγαλει συμπερασματα ειναι γνωστες? Ειδικα οσοι εχουν και το συνθετικο "pilot" στο nickname, δεν πρεπει να επιδεχονται καμμια αμφισβητηση... Μην εισαι τοσο αυστηρος.
:lol:

:wink:
 
DSP":1bwnjqw2 said:
ΘΙΑΣΩΤΕΣ ΤΩΝ Ο.Α. ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ[/size]

PS: Ελπίζω πάντως αυτά που έγγραψαν αμέσως πριν οι giopan και chrispilot σχετικά με την ΟΑ και τις σοβαρές εταιρείες να μην τα εννοούν και να ήταν απλά δυο χιουμοριστικές δηλώσεις.


Επειδή δε θέλω να χαρακτηρισθώ "Θιασώτης της ΟΑ" από κάποιους που έχουν τη μύγα και μυγιάζονται. Η ΟΑ έχει προσφέρει πάρα πολλά αλλά με την παρούσα κατάσταση και έτσι όπως λειτουργεί σήμερα αποτελεί μέγιστη δυσφήμιση (όχι ότι στα υπόλοιπα πηγαίνουμε καλύτερα ως έθνος). Απεναντίας η Α3 (της οποίας είμαι και χρυσός πελάτης), θεωρώ ότι λειτουργεί άψογα πλην κάποιων παραπόνων που έχω διατυπώσει σε άλλα ποστ μου. Ωστόσο περιστατικά συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες. Το θέμα είναι πως τα αντιμετωπίζεις.

Δεν απαγορεύεται να είμαστε αυστηροί κριτές με τους υπόλοιπους εκτός ΟΑ (ποιους υπόλοιπους δηλαδή? μόνο ένας υπάρχει). Μια απλή ερώτηση διατύπωσα, εγώ που δεν ξέρω. Υπάρχει διαδικασία που να επιβάλει κάποιο check από συντηρητή στο έδαφος σε περίπτωση aborted take off λόγω υποτιθέμενης βλάβης σε κάποιο όργανο? Πως αποφάσισε να φύγει χωρίς να ανέβει στο αεροπλάνο μηχανικός? Από που άντλησε τόση σιγουριά ότι μόνο το όργανο έχει βλάβη και δε συντρέχει κάποιο σοβαρότερο πρόβλημα? Απλοικές, λογικές ερωτήσεις διατυπώνω - χωρίς πρόθεση να κατηγορήσω κανέναν με διάθεση να μάθω μόνο πράγματα που δεν ξέρω. Εντύπωση μου είναι ότι η ΟΑ επειδή δεν πολυνοιάζεται για κόστη από καθυστερήσεις (όσο μια ιδιωτική εταιρία) θα γυρνούσε το αεροπλάνο πίσω. Όπως μου έχει τύχει σε απογείωση σε ΟΑ αλλά και σε Α3 (που γύρισαν το αεροπλάνο πίσω, ανέβηκε πάνω προσωπικό εδάφους, κάναν καποιους ελέγχους, επανεκίνηση και άλλα που δεν κατέχω, και μετά φύγαμε). Επείδή δεν ξέρουμε τα πραγματικά γεγονότα εκφράζουμε λογικότατες απορίες. Ο DSP και λοιποί που μπορεί να είναι καλύτεροι γνώστες κάποιων πραγμάτων, αντί να παθαίνουν ντελίριο με το παραμικρό μην και τους θίξουμε την αγαπημένη εταιρία και συναδέλφους (επαγγελματίες του χώρου να υποθέσω), θα μπορούσαν να δώσουν από την εμπειρία τους μια (επιφυλακτική) απάντηση που βοηθάει περισσότερο τους συνφορουμίτες όσον αφορά την ουσία του περιστατικού.
 
giopan":1rt4afro said:
Μια απλή ερώτηση διατύπωσα, εγώ που δεν ξέρω. Υπάρχει διαδικασία που να επιβάλει κάποιο check από συντηρητή στο έδαφος σε περίπτωση aborted take off λόγω υποτιθέμενης βλάβης σε κάποιο όργανο? Πως αποφάσισε να φύγει χωρίς να ανέβει στο αεροπλάνο μηχανικός? Από που άντλησε τόση σιγουριά ότι μόνο το όργανο έχει βλάβη και δε συντρέχει κάποιο σοβαρότερο πρόβλημα?

Θα μπούμε σε διαδικασίες του πώς εκφράζουμε μια απλή ερώτηση. Όταν ΔΕΝ ξέρουμε ποιο όργανο έδειξε ΤΙ, ΔΕΝ ξέρουμε το SOP της όποιας εταιρείας, ΔΕΝ ξέρουμε τι ορίζει η κατασκευάστρια εταιρεία, ΔΕΝ ξέρουμε πότε είναι ή πότε δεν είναι ασφαλές να φύγει κάποιος και τέλος ΔΕΝ ξέρουμε τι ακριβώς έγινε, ΠΩΣ μπορεί να προκύπτουν ερωτήσεις για το αν έπρεπε ή δεν έπρεπε να ανέβει μηχανικός ή για το αν άντλησε ή δεν άντλησε σιγουριά;

Ειλικρινά δηλαδή: ΠΩΣ εκφράζουμε θέση και άποψη για μια κατάσταση όταν ΛΕΙΠΟΥΝ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ για να διαμορφώσει ένας γνώστης άποψη, πολλώ δε μάλλον κάποιος ο οποίος ΔΕΝ ήταν μέσα στο cockpit ή ακόμα χειρότερα ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ από το τι μπορεί να σημαίνει μια ένδειξη σε ένα από τα δεκάδες όργανα του αεροσκάφους ή μια ένδειξη σε συνδυασμό με άλλες ενδείξεις από ένα σύνολο οργάνων.

Από την όλη περιγραφή, ένα πράγμα μόνο μπορεί να βγει σαν συμπέρασμα και αυτό είναι ότι: α) είχαμε ένα aborted take-off και β) δεν ενημερώθηκαν οι επιβάτες. Ερώτηση: Αν ήμουν επιβάτης, θα ήθελα να ξέρω τι συμβαίνει; Απάντηση: Ναι. Άρα το πλήρωμα έπρεπε να είχε πει κάτι (το τι το ξέρει καλύτερα από εμένα).

Κατά τα άλλα, έχει ενδιαφέρον διότι κατά καιρούς έχουν βγει άσχετοι δημοσιογράφοι και έχουν εκφράσει άποψη για αεροπορικά θέματα, λέγοντας λάθος πράγματα και φαντάζομαι πως όλοι (;;) έχουμε αντιτεθεί σε μια τέτοια πρακτική. Παρόλα ταύτα, σε μια κατάσταση που βλέπει το περιορισμένο φως της δημοσιότητας του forum, υπάρχουν κάποιοι που από την περιγραφή ενός επιβάτη, έβγαλαν συμπεράσματα, όπως ίσως και αυτοί που κατά καιρούς έχουμε (;;) "κατηγορήσει".
 
Δηλαδή mrk, από αυτά που γράφεις εξάγω το συμπέρασμα ότι η απάντηση στην ερώτηση "Σε ποια περίπτωση ζητάει ένα πλήρωμα την έμπρακτη (όχι μόνον προφορική από τον ασύρματο) συνδρομή της συντήρησης όταν αντιμετωπίσει πρόβλημα με κάποιο από τα όργανα στη φάση της απογείωσης εβρισκόμενο ακόμα στο έδαφος?" είναι "Εξαρτάται, κάποιες φορές τη ζητάει κάποιες όχι. Είναι στην κρίση του κυβερνήτη."

Σε ευχαριστώ.

Και με συγχωρείς αν σε δυσκολεύω με τόσο απλές ερωτήσεις (που έχουν τόσο μα τόσο απλές απαντήσεις).
 
Είναι πάντα αναγκαίο να ζητήσει τη συνδρομή της συντήρησης; Αποκλείουμε το γεγονός να είναι σε θέση να κρίνει ο ίδιος ο κυβερνήτης; Και τέλος αυτή δεν είναι η δουλειά του; Να αποφασίζει βάσει των δεδομένων, των γνώσεων του και των Standard Operating Procedures της εταιρείας για την οποία δουλεύει;

Άρα κατά βάση η απάντηση που δίνεις στο ερώτημα σου είναι σωστή: Εξαρτάται από το τι έχει συμβεί.
 
Φυσικά και αυτός αποφασίζει με βάση τα δεδομένα που έχει. Μην ξεχνάς όμως ότι η κάθε απόφαση εμπεριέχει ανάληψη δόσης ρίσκου. Κι εγώ αν φύγω ταξίδι με το αυτοκίνητο και είναι χαλασμένο το ρολόι δε θα δώσω σημασία και θα ξεκινήσω (δεν έχω να χάσω και τίποτα, έχω άλλο, ρολόι χειρός). Αν δε δουλεύει όμως ο δείκτης της θερμοκρασίας ή ακόμα χειρότερα το στροφόμετρο θα το σκεφτώ σοβαρά να ξεκινήσω ή να πάω πρώτα σε συνεργείο (όπου υποτίθεται θα αναλάβει κάποιος εξειδικευμένος γνώστης). Και ακριβώς επειδή τα περισσότερα θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα αποδίδονται σε ανθρώπινο λάθος, γι αυτό και εγείρονται ερωτήματα με το παραμικρό όσον αφορά το decsion management των πιλότων.
 
Τα ερωτήματα που είναι πέραν του "τι έγινε" είναι καλό να εγείρονται ΑΦΟΥ έχει απαντηθεί και γίνει πλήρως κατανοητό το τι έγινε. Και όπως προείπα, εδώ ΔΕΝ ξέρουμε τι έγινε.
 
giopan, αν και απλές και θεμιτότατες οι ερωτήσεις σου, κατά τ άλλα όμως βγάζεις δικά σου λανθασμένα συμπεράσματα.
Πρώτον, δεν ξέρουμε αν υπήρχε καν βλάβη
δεύτερον, δεν ξέρουμε καν τι ένδειξη είχε
τρίτον, οι πιλότοι έχουν και γνώσεις κι εμπειρία να αποφασίσουν το ορθό
τέταρτον, ποιος σου είπε ότι δεν έκανε επίτηδες aborted take off μόνο και μόνο για να διαπιστώσει ή να ελέγξει τα όργανά του.
Δεν χρειάζεται τόση καχυποψία.

Ο άλλος λέει, έπρεπε να γυρίσει το α/φ στο gate.. Α ρε Ελλαδάρα, όλοι παντωγνώστες..
 
leandros":3837j5zv said:
giopan, αν και απλές και θεμιτότατες οι ερωτήσεις σου, κατά τ άλλα όμως βγάζεις δικά σου λανθασμένα συμπεράσματα.
Πρώτον, δεν ξέρουμε αν υπήρχε καν βλάβη
δεύτερον, δεν ξέρουμε καν τι ένδειξη είχε
τρίτον, οι πιλότοι έχουν και γνώσεις κι εμπειρία να αποφασίσουν το ορθό
τέταρτον, ποιος σου είπε ότι δεν έκανε επίτηδες aborted take off μόνο και μόνο για να διαπιστώσει ή να ελέγξει τα όργανά του.
Δεν χρειάζεται τόση καχυποψία.

Ο άλλος λέει, έπρεπε να γυρίσει το α/φ στο gate.. Α ρε Ελλαδάρα, όλοι παντωγνώστες..

Εάν έκανε πειράματα τη στιγμή που δε θα έπρεπε (για τους επιβάτες), μάλλον όφειλε να είχε ενημερώσει τους επιβάτες. Αλλοιώς ξεχνάει ότι στατιστικά 1 στους 3 επιβάτες είναι χεσμένοι στην απογείωση. Κάνε τον υπολογισμό και έχεις τουλάχιστον 30 πολύ δυσαρεστημένους με την εταιρία ανθρώπους.

Δεν έχω βγάλει κανένα απολύτως συμπέρασμα ούτε για το περιστατικό ούτε για την αξιοπιστία των πιλότων.......ούτε εμπειρογνώμονας είμαι ούτε τίποτε σχετικό ....απλές απορίες χωρίς κακή πρόθεση εκφράζω που έχουν πολύ απλές απαντήσεις....τώρα γιατί τις παίρνουν κάποιοι στραβά και σαν αμφισβήτιση των ικανοτήτων των επαγγλματιών μόνο οι ίδιοι το ξέρουν και αν το ξέρουν.

Μάλλον Leandros τα δικά σου συμπεράσματα όπως "οι πιλότοι έχουν και γνώσεις κι εμπειρία να αποφασίσουν το ορθό" χρειάζονται λίγο τσεκάρισμα και με αφορμή το πρόσφατο δυστύχημα της Helios (που είναι ένα μόνο παράδειγμα μεταξύ χιλιάδων). Σε όλα τα επαγγέλματα υπάρχουν καλοί υπάρχουν και κακοί.
 
Top