Αυτά που λέγονται περί Airbus κλπ, χωρίς καμμία προκατάληψη, είναι μπαρούφες. Οι χειριστές έπεσαν σε μία κατάσταση όπου μέσα στην ατυχία τους στάθηκαν εκτός από ικανοί και πολύ τυχεροί.
Θα συμφωνήσω με τον TeaCHeRaKiS περί κυματισμών. Αν γινόταν κάτι τέτοιο έξω από το Ηράκλειο, ούτε 5 λεπτά δεν έμενε στο νερό το αεροπλάνο. Ήταν εμφανές σε όλες τις φωτογραφίες ότι το νερό ήταν 50 πόντους κάτω από το κατώφλι των μπροστινών πορτών. Κάθε κύμα θα έριχνε και καμμιά 50αριά λίτρα νερό μέσα. Δεν συζητάμε για Ατλαντικό...γειά σας. Άρα σε αυτό τυχεροί.
3μιση λεπτά χρειάστηκε να φτάσει το πρώτο φέρρυ. Δεν γίνονται αυτά.
Επίσης τυχεροί ότι δεν υπήρχε χοντρή νέφωση κάτω από τα 3000' πόδια, ότι ήταν μέρα, ότι ο κυβερνήτης σαν "παλιός" και fighter jock ήταν stick and rudder παρ'όλα τα εμπόδια που θα του έβαλε το Airbus.
Μιλάμε για τα Ελληνικά κανάλια, αλλά και κάτι CNN-BBC δεν πήγαν πίσω. Με στενοχώρησε ΠΟΛΥ, η ατυχέστατη σύγκριση με την προσθαλάσσωση του 767 της Ethiopean στα Κομόρος, και ότι και καλά ο μάγκας ο δικός μας το προσγείωσε και κοιτάχτε τον άλλον. Τον σύγκρινε με έναν άνθρωπο που ήταν υπό αεροπειρατεία και με το σπαθί στο λαιμό και αιμόφηρτος με 767 στον ωκεανό. Ντροπή.
Όπως και με το 777 της ΒΑ στο Χήθροου, έτσι και εδώ η ανάγκη και η δίψα για ήρωες είναι προφανέστατη. Και στις δύο περιπτώσεις, οι πιλότοι έκαναν το μοναδικό πράγμα που θα μπορύσαν να κάνουν. Όποιος έχει πετάξει πάνω από μεγαλούπολη θα έχει προσέξει πώς ξεχωρίσουν τα "ξέφωτα". Ποτάμια, γρασίδια, αυτοκινητόδρομοι. Δεν υπάρχει περίπτωση να επιλέξεις να πέσεις πάνω σε γειτονιές όταν μπροστά σου ή δίπλα σου έχεις 500μέτρα γρασίδι και 4 χλμ διάδρομο στην πρώτη περίπτωση (LHR) ή 10 χιλιόμετρα ποτάμι με 1 χιλιόμετρο πλάτος στην περίπτωση της US Airways. Σαφώς και χρειάζεται μαεστρία αλλά μιλάμε για μονόδρομο όταν είσαι σε ανεμόπτερο.
Κινητήρας δεν υπάρχει περίπτωση να μείνει πάνω σε αεροπλάνο από προσθαλάσσωση. Είναι σχεδιασμένοι να αποκολλούνται με τέτοιες δυνάμεις.
Ο μόνος λόγος που κρατάνε το αεροπλάνο στην επιφάνεια είναι η διερεύνηση. Μετά σκράπ....κάπως !