Υπάρχει το κόστος της σχεδίασης-ανάπτυξης (development cost) που, ανάλογα με την πηγή κυμαίνεται από 11 - 25 δισ €. Πολύ απλά, προσθέτεις στην τιμή πώλησης (η οποία εξαρτάται από το πόσο κοστίζει η οικοδόμηση 1 ΑΦ) 100 εκ € και 'καθάρισες'.
...
χρ
....
χρ
....
και τώρα ξυπνήσαμε στην πραγματικότητα. Τα ανωτέρω δεν ισχύουν, προφανώς, σε μια πραγματική, ανταγωνιστική οικονομία. Δεν πα' να λες ότι το Α380 κάνει 414 εκ €.... Θα το πουλήσεις, αν το πουλήσεις, στη μισή τιμή. Γιατί υπάρχει ο 'άναξ' που ανταγωνίζεται, ο οποίος δεν είναι το 747 που νόμιζες, αλλά το 777, και, σύντομα, το δικό σου Α350. Γιατί η αγορά άλλαξε από τότε που σχεδιάστηκε. Οπότε αυτό που προέχει δεν είναι η απόσβεση του αρχικού development cost - το οποίο και να μην το αποσβέσεις δεν χάλασε ο κόσμος, έγινες πραγματικός ηγέτης, απέκτησες εμπειρία -, αλλά η εξισορρόπηση του κόστους παραγωγής. Και έτσι δεν παίζουν ρόλο τόσο ο απόλυτος αριθμός παραγωγής (250???), αλλά ο ρυθμός παραγωγής. Κάπου εδώ η εικόνα μας λέει ότι στα 20, περίπου, τεμάχια το έτος, η συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής είναι 'οριακά', μεν, βιώσιμη δε. Και από αυτό εξαρτάται η διατήρησή της.
Σε ό,τι αφορά τα 'φρέσκα' νέα. Ναι, είναι σχεδόν σίγουρο ότι πρόκειται για την ANA (All Nippon Airlines). Προέκυψε ως δέσμευση της ΑΝΑ στη μάχη της να διατηρήσει τα προνόμια της αμαρτωλής (οικονομικά) SkyMark, τα οποία επιβουλεύτηκε η Delta. The name of the game is Haneda slots. Περίεργη κατάσταση. Αλλά, εδώ είναι τα νέα, η ANA δεν θα μείνει σε 3 τεμάχια. Υπάρχει μια μεγααααάλη κουβέντα στο .net, διαβάστε.