Υγειονομικές απαιτήσεις για να γίνεις πιλότος

Οι φακοί επαφής όμως δέν ενέχουν τον κίνδυνο να "γλιστρήσουν" με μιά απότομη κίνηση τού βολβού σέ κάποιο κρίσμο στάδιο τής πτήσης (π.χ. στην μετάβαση από instruments σέ visual στά τελευταία λεπτά τής προσέγγισης) και να πάνε στην άκρη τού ματιού;

Τό λέω αυτό όχι ώς πιλότος (που δέν είμαι) αλλά ώς επί δεκαετίες χρήστης φακών επαφής (που τελικά τούς κατήργησα και επανήλθα στά ωραία μου γυαλάκια που δίνουν στην μούρη μου και μιά όψη intellectuel :mrgreen: )

Επίσης οι (σκληροί,κυρίως) φακοί επαφής άν μπή έστω και ένα grain (δηλαδή σωματίδιο μικρότερο από κόκκο) σκόνης στό μάτι,προκαλούν τσούξιμο και δάκρυα "ωσάν να εκαθάριζες κρεμμύδια" (που λέει και ο Καρυωτάκης).Αυτό βέβαια σε έναν μή πιλότο είναι απλώς μιά ενόχληση,αλλά σέ έναν πιλότο προφανώς είναι κάτι πολύ περισσότερο.
 
4) Ο όρος VDL. Να φορά διορθωτικούς φακούς (και να διαθέτει ένα επιπρόσθετο ζευγάρι γυαλιών), είναι υποχρεωτικός να ισχύει? Μπορεί κάποιος να φορά και φακούς επαφής?

Σε περίπτωση μικρής διαθλαστικής ανωμαλίας και ο χειριστής δεν φοράει γυαλιά κατά την πτήση (παραβαίνωντας τον περιορισμό του medical) υπάρχει περίπτωση να του επιβληθεί ποινή ή κάτι άλλο? Και αυτό πως μπορεί να επιβεβαιωθεί, για τη μη χρήση γυαλιών? (εκτός απο τον συνάδελφο ρουφιάνο που κάθεται δίπλα του :twisted: )
 
121.5":34n1tqpu said:
...Αν περάσεις μέχρι ένα μήνα πριν ουδέν πρόβλημα...
Μία μικρή διόρθωση! Για την ακρίβεια μπορείς να ανανεώσεις medical μέχρι 45 μέρες πριν την λήξη του!
 
υπάρχει πρόβλημα πτητικής καταλληλότητας άμα κάποιος έχει ευρυαγγείες?
 
Καλησπερα σας.ειμαι 17 χρονων και απο μικρος ηθελα να μπω στην πολεμικη αεροπορια. Πριν απο ενα χρονο ανακαλυψα οτι εχω δυσχρωματοψια ( το γεγονος οτι το ανακαλυψα περυσι αποδεικνυει την ελαχιστη πρακτικη σημαντικοτητα του προβληματος,καθως ποτε δεν ειχα προβλημα να ανανγωρισω χρωματα υπο φυσιολογικες συνθηκες) μεσα απο ενα τεστ ishihara που βρηκα τυχαια σε ενα βιβλιο.Επισης εμαθα πως δεν μπορεις να εισαχθεις στην σχολη(ως ιπταμενος βεβαια) οταν δεν περνας τα σχετικα τεστ,και απογοητευτηκα διοτι δεν θεωρω πως το 'προβλημα' μου δεν μπορει να επηρεασει αρνητικα την πτητικη ικανοτητα μου...Δεν νομιζω να μου ζητηθει να χτυπησω εναν γιγαντιο στοχο σε μορφη ishihara test..
( Η οπτικη οξυτητα μου απο την αλλη ειναι εξαιρετικη,ο οφθαλμιατρος μου, μου ειπε πως δεν εχει δει αλλον με τοσο καλη ορατοτητα).
Η ερωτηση μου ειναι: Μπορω να γινω πιλοτος στην πολιτικη αεροπορια ή το γελοιο προβλημα μου δεν μου δινει αυτην την δυνατοτητα?

Ευχαριστω ολους σας εκ των προτερων,περιμενω συντομα απαντηση...
 
Αδερφέ δε γνωρίζω την απάντηση στην ερώτησή σου, αλλά το να εκμηδενίζεις το πρόβλημα που βρήκες δε βοηθάει σε κάτι. Ανεξαρτήτως του ότι τα παιδιά εδώ θα σε ενημερώσουν για θέματα αεροπορίας γιατί δε ρωτάς κάποιον οφθαλμίατρο αν και πού επηρεάζει γενικώς; Το να το αποκαλείς γελοίο δεν κάνει και καμία διαφορά στην πράξη άλλωστε...
 
Το τεστ του isihara το κανουν εκτος των αλλων και στις ιατρικες εξετασεις των απλων καταταγομενων σμηνιτων στην Πολεμική Αεροπορία. Συνεπώς για να το κάνουν στους απλούς σμηνίτες, θα ειναι εως και απαραιτητο να το περασει κανεις εφοσον θελει να ειναι ιπταμενος. Μην το υποτιμας το ζητημα (εχω και εγω αντιστοιχο θεμα με το τεστ αυτο). Στην καθημερινη ζωη δεν θα εντοπισεις ζητημα, εκτος κ αν εχεις πολυ βαριας μορφης δυσχρωματοψια. Ομως οταν εισαι εκει επανω, μια ενδεχομενη δυσχρωματοψια μπορει σε εξαιρετικη περιπτωση να σε οδηγησει προς τη θαλασσα... αντι τον ουρανο, εφοσον μπερδευτει ο εγκεφαλος απο το οπτικο ερεθισμα που δεχεται. Τωρα δεν ξερω ποσο επηρεαζει την πολιτικη αεροπορια αυτο, με δεδομενο οτι ειναι πιο αργες οι ταχυτητες και πιο "απλες" οι απαιτησεις για να πεταξει κανεις ενα πολιτικο αεροσκαφος.

Παντως για να μην αγχωνεσαι, ειναι πολυ μεγαλο ποσοστο των ανδρων που εχουν ελαφρα δυσχρωματοψια. (Σε αντιθεση με τις γυναικες που ελαχιστες εχουν αυτο το θεμα ... γιαυτο κ εντοπιζουν κ βαφτιζουν ενα σκασμο αποχρωσεις που εμεις τα βλεπουμε μονο ροζ... ή μωβ...)
 
Η νομοθεσία λέει:

(ΠΔ 133/02, ΠΔ 53/03)

δ. Οι υποψήφιοι του Τμήματος Ιπταμένων της ΣΙ πρέπει να έχουν οπτική οξύτητα
για μακριά και κοντά όχι μικρότερη από (20/20) σε κάθε οφθαλμό χωρίς διόρθωση και δεν πρέπει να
έχουν υποστεί εγχείρηση για διόρθωση της διαθλαστικής ανωμαλίας με οποιαδήποτε επέμβαση. Δεν
πρέπει να έχουν μυωπία μεγαλύτερη από 0.25 διοπτρίες, υπερμετρωπία 1,75 διοπτρίες και
αστιγματισμό 0,75 διοπτρίες σε κάθε μεσημβρινό. Επίσης, εσωφορία μέχρι 10 διοπτρίες, εξωφορία
μέχρι 5 διοπτρίες, υπερφορία μέχρι μία διοπτρία και εγγύς σημείο σύγκλισης όχι μεγαλύτερο από 70
mm.
ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΧΡΩΜΑΤΩΝ: Όχι περισσότερες από τέσσερις (4) λανθασμένες απαντήσεις κατά την
ανάγνωση της πρότυπης σειράς των 14 ή 17 ψευδοισοχρωματικών πινάκων (ISHIHARA),
συμπεριλαμβανομένων και εκείνων στους οποίους δεν έδωσε απάντηση ο εξεταζόμενος.

Το ΠΔ το βρίσκεις με αναζήτηση στο διαδίκτυο.
(εναλλακτικά, δες την σελίδα 28 του PDF αρχείου στο http://www.hna.gr/snd/Docs/teliko_proki ... 102011.pdf ).

Βρες το προεδρικό διάταγμα 133/02, βρες και την διόρθωση στο ΠΔ 53/03, τύπωσε τις επίμαχες για σένα σελίδες και πήγαινε με αυτές και κάνε ένα τεστ σε οφθαλμίατρο. Αν πετυχαίνεις τις απαιτούμενες απαντήσεις στο Ishihara περνάς. Αν όχι, απορρίπτεσαι, είτε είναι σοβαρή η πάθησή σου, είτε όχι. Γνώμη μου είναι πως η αντίληψη βάθους χρώματος είναι εξισου σημαντική με την οπτική οξύτητα. Δεν χρειάζεται να σου εξηγήσω την άποψή μου, ούτε χρειάζεται να την πιστέψεις. Απλά, για να σου λύσω την όποια απορία: Όχι, δεν υπάρχουν γιγάντιοι ishihara στόχοι. Υπάρχουν όμως στόχοι με απόκρυψη/παραλλαγή που πρέπει να δεις, εμπόδια με καμουφλάζ που πρέπει να αποφύγεις, γκρίζοι διάδρομοι σε γκρίζες βιομηχανικές ζώνες δίπλα σε γκρίζες λεωφόρους που πρέπει να προσγειωθείς κλπ. Το πρόβλημά σου, ίσως να μην είναι και τόσο γελοίο στον αεροπορικό χώρο....
 
Καλησπερα, θα ηθελα να ρωτησω αν κατα τη διαρκεια του medical class 1 υποβαλλεσαι σε τοξικολογικες εξετασεις.
Ευχαριστω πολυ.
 
Στο initial στο K.A.I. όχι, δεν υποβάλλεσαι

Αλλά αν τρέχει τίποτα περίεργο κατα πάσα πιθανότητα να το βρεί ο ψυχολόγος ή ο ψυχίατρος.
 
Top