Re: Israel,Tel Aviv
STAVROS_ATH":sla0ei7n said:
-το Ben Gurion, για το οποίο και αν έχουν ακουστεί πράγματα!Η προοπτική να περάσω μιά ώρα ανάκριση, να περάσουν δέκα φορές από ακτίνες ένα ένα τα προσωπικά μου αντικείμενα και να ανοίξουν η να καταστρέψουν το laptop μου, απαξιώνει την προοπτική ενός τέτοιου ταξιδιού. ...
Όπως είπα και εγώ,περιστατικά αυθαιρεσίας από φρουρούς με υπερβάλλοντα ζήλο συμβαίνουν.Ομως μπορείς να πάς να παραπονεθής στην διεύθυνση του αεροδρομίου.
OAL260":sla0ei7n said:
Hastaroth":sla0ei7n said:
@OAL260:Η Παρασκευή είναι εργάσιμη μέρα (το πρωί όμως μόνο).
Μιλούσα για εταιρίες και όχι για καταστήματα κλπ. Είναι όπως το δικό μας Σάββατο.
Ούτε αυτό ισχύει.Μού έχει συμβεί να μιλήσω Παρασκευή μεσημέρι με Ισραηλινό προμηθευτή μας που έχει εταιρεία κατασκευής ιατρικών αναλωσίμων και να είναι στο γραφείο του.
gmmour":sla0ei7n said:
Τρεις σημειώσεις:
1. Το kosher προβλέπει ότι δεν πρέπει να "βράζει κανείς το παιδί στο γάλα της μάνας", που μεταφράζεται ότι δεν πρέπει να μπλέκεται στην διατροφή το γάλα με το κρέας. Έτσι οι πολύ ορθόδοξοι Εβραίοι έχουν δύο σετ πιατικά, δύο ψυγεία, δύο νεροχύτες και δύο σετ σκεύη για φαγητά με γάλα και με κρέας. Επίσης αν κάποιος φάει κρέας/γάλα, πρέπει να περιμένει τρεις ώρες πριν φάει το ανάποδο. Τέλος να σημειώσω ότι όλα αυτά είναι βλακείες για τους περισσότερους Εβραίους και κατ'επέκταση και για τους περισσότερους Εβραίους Ισραηλινούς! Χονδρικά, όσοι χριστιανοί κάνουν νηστεία όλη τη 40στη, άλλοι τόσοι είναι και οι Εβραίου που ακολουθούν κατά γράμμα το kosher! Πολλοί Εβραίοι πάντως δεν τρώνε χοιρινό στο σπίτι (δεν το μαγειρεύουν), αλλά το τρώνε εκτός (π.χ. οι περισσότεροι Έλληνες Εβραίοι δεν μαγειρεύουν χοιρινό στο σπίτι, αλλά τρώνε σουβλάκια και χοιρινά πιττόγυρα εκτός)...
Πάντως και οι δικοί μου γονείς που είναι χριστιανοί, το χοιρινό στο σπίτι δεν το μαγειρεύουν και το αποφεύγουν και έξω, οπότε προσωπικά δεν έχω συνηθίσει να τρώω χοιρινό εκτός από καμιά περιστασιακή τηγανιά όταν η μάνα έχει κέφια ή κανένα πιττόγυρο έξω και γενικά νομίζω ότι οι Έλληνες δεν το τρώμε τόσο πολύ όσο οι Ρώσοι π.χ. που είναι και το θέμα του επόμενου point.
2. Στο Ισραήλ, λόγω του μεγάλου αριθμού Ρώσων που εκμεταλλεύτηκαν την ύπαρξη κάποιου Εβραίου προγόνου στην οικογένεια για να μεταναστεύσουν στο Ισραήλ με τον "Νόμο της Επιστροφής", χωρίς οι ίδιοι να είναι Εβραίοι, τα τελευταία χρόνια υπάρχει χοιρινό, αλλά πρέπει να ξέρεις που θα το βρεις (κυρίως σε ρώσικα μαγαζιά). Οι Ρώσοι αγαπούν το χοιρινό και η συνήθεια δεν κόβεται με μια μετανάστευση στο Ισραήλ.
Επίσης, χαρακτηριστικό είναι τα οστρακόδερμα (π.χ. γαρίδες) που ενώ απαγορεύονται από το kosher, σερβίρονται κανονικότατα σχεδόν σε όλα τα εστιατόρια του Τελ Αβίβ, και η πλειοψηφία των Ισραηλινών τους έχει ιδιαίτερη αδυναμία. Είναι αρκετά χαρακτηριστικό αυτό για το πόσο οι περισσότεροι Ισραηλινοί (που είναι secular ή ελαφρά θρησκευόμενοι, όπως και οι Έλληνες Χριστιανοί) ακολουθούν τους διαιτητικούς κανόνες της εβραϊκής θρησκείας.
aakunz":sla0ei7n said:
Ας αφήσουμε λίγο στην ησυχία του το Μεσανατολικό και ας βοηθήσουμε το φίλο Βαλεντίνοβίσση. Ας μείνουμε στο Kosher, το οποίο αποτελεί τον πονοκέφαλο των πληρωμάτων καμπίνας. Εκτός από τον τρόπο θανάτωσης, που ανέφερε ο φίλος hastaroth, το kosher έχει να κάνει με μία ολόκληρη τελετουργία, ομοιότητες της οποίας βρίσκουμε και στη νηστεία των ορθοδόξων (π.χ. οι νηστεύοντες Ορθόδοξοι δεν τρώνε ζωικές τροφές αλλά λένε ναι στις γαρίδες και όχι στο λάδι κλπ κλπ.). Αρχικά απαγορεύει την κατανάλωση ωμού κρέατος καθώς και κρέατος από σφαγμένα ζώα των οποίων το αίμα δεν έχει στραγγίξει. Υπάρχουν ορισμένες κατηγορίες θηλαστικών τα οποία αποκλείονται και κριτήριο αποτελεί το σχήμα των νυχιών και των οπλών των ποδιών τους αλλά και το αν είναι μυρηκαστικά ή όχι. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να συνυπάρχουν στο ίδιο γεύμα, κρεατικά με γαλακτοκομικά και αυγά . Συνεπώς, η καρμπονάρα και το Big Mac ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ KOSHER, όμως η καμηλοπάρδαλη είναι kosher. Το χοιρινό πάλι όχι.
Τα μαλάκια και τα οστρακόδερμα δεν είναι kosher. Τα ψάρια για να θεωρηθούν kosher πρέπει να έχουν και λέπια αλλά και πτερύγια.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι τα σκεύη με τα οποία μαγειρεύτηκαν μη-kosher τροφές δεν πρέπει να χρησιμοποιηθούν για μαγείρεμα kosher τροφών, εκτός κι αν "εξαγνιστούν". Επίσης, kosher κρασί παύει να είναι kosher στην περίπτωση που από το ίδιο μπουκάλι σερβιριστεί μη-εβραίος.
Το μέλι δεν είναι kosher, αφού αποτελεί προϊόν μη-kosher ζώων (έντομα).
Οι εγχώριες αεροπορικές εταιρείες εισάγουν τα kosher γεύματά τους από πιστοποιημένα από Ραββίνους κέντρα παρασκευής σε Ηνωμένο Βασίλειο και Βέλγιο. Συνήθως τα πληρώματα περιμένουν από τον επιβάτη να ευλογήσει το γεύμα και να το ελέγξει. Οι επιβάτες που έχουν παραγγείλει αυτά τα γεύματα, ελέγχουν σχολαστικά τη σχετική πιστοποίηση και ελέγχουν για τυχόν αλλοιώσεις. Έχουν το δικαίωμα να επιστρέψουν το γεύμα ως απαράδεκτο και να ζητήσουν άλλο.
Καθώς βλέπω,είστε αμφότεροι πιο ενήμεροι και από μένα .Πάντως όπως έγραψε και ο gmmour,οι καταναλωτές kosher meals είναι λίγοι στο Ισραήλ σε σχέση με τους υπόλοιπους,όπως και γενικά οι πολύ «ορθόδοξοι» Εβραίοι,οι λεγόμενοι haredim.
aakunz":sla0ei7n said:
Γλωσσικά:
Τα εβραϊκά είναι μία από τις παλαιότερες ομιλούμενες γλώσσες και ίσως μία από τις πιο δύσκολες στην εκμάθηση. Συγγενεύουν κυρίως με τα αραβικά, μια και χρησιμοποιούν τη ίδια δομή τριγράμματων ριζών από τις οποίες προκύπτουν οι υπόλοιπες λέξεις. Αν ξέρεις λίγα ρωσικά, ίσως βοηθηθείς, μια και τα ρωσικά είναι η τρίτη πιο διαδεδομένη γλώσσα στη χώρα μετά την κατάρρευση του ανατολικού μπλοκ.
gmmour":sla0ei7n said:
3. Τα Εβραϊκά, προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι δύσκολη γλώσσα. Έχει αρκετά λογική δομή χωρίς σχεδόν καθόλου εξαιρέσεις, και κατά συνέπεια είναι αρκετά εύκολα στην εκμάθηση για κάποιον που δει την μαθηματική πλευρά του σχηματισμού των εβραϊκών λέξεων. Το ίδιο ισχύει και στα Αραβικά, απλά η διαφορά είναι ότι τα Εβραϊκά ως ημι-κατασκευασμένη γλώσσα που ήταν νεκρή και ζούσε μόνο μέσα στις συναγωγές και όχι στην καθημερινή οικογενειακή ζωή των Εβραίων για πολλούς αιώνες, κατά την "ανάστασή" της στις αρχές του προηγούμενου αιώνα από τον Eliezer Ben-Yehuda, πέρασε από μία μεγάλη απλοποίηση σε σχέση με τη βιβλική μορφή της και ταυτόχρονα δανείστηκε πολύ λεξιλόγιο από τις ευρωπαϊκές γλώσσες των Εβραίων (δηλαδή τα Γερμανικά-Yiddish και σε μικρότερο βαθμό από τα Σεφαραδίτικα-Ισπανικά) για να εκφράσει σύγχρονες έννοιες, και έτσι έχει γίνει αρκετά εύκολη για σημιτική γλώσσα...
Είναι χαρακτηριστικό δε, ότι πάρα πολλοί Εβραίοι από όλο τον κόσμο που μιλούν διάφορες γλώσσες και που μεταναστεύουν ή πηγαίνουν για λίγο καιρό (π.χ. για σπουδές) στο Ισραήλ, φαίνεται να μαθαίνουν πολύ γρήγορα και καλά τη γλώσσα καθώς υπάρχει ένα πολύ καλά οργανωμένο σύστημα διδαχής της γλώσσας σε ξένους (τα λεγόμενα Ulpanim-φροντιστήρια) τόσο στο Ισραήλ όσο και σε άλλες χώρες... Δυστυχώς, στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο καλά οργανωμένο, μόνο στη Θεολογική διδάσκονται οργανωμένα τα Εβραϊκά αλλά και εκεί μόνο τα Βιβλικά. Δυστυχώς, οι προσπάθειες της Ισραηλιτικής Κοινότητας της Ελλάδας για διδαχή της σύγχρονης Εβραϊκής δεν είναι πολύ καλά οργανωμένες με αποτέλεσμα να χρειάζεται να κάνει κανείς ιδιαίτερα αν θέλει πραγματικά να μάθει τη γλώσσα γρήγορα και εύκολα...
Για την ακρίβεια,τα Εβραϊκά δεν είναι «ημι-κατασκευασμένη» γλώσσα,αλλά απλώς «εκσυγχρονισμένη».Στην πραγματικότητα,υπήρχε ως γλώσσα ΚΑΙ στην καθημερινή ζωή τών Εβραίων τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα (ο πατέρας μου μού είχε πεί ότι και στην δική του οικογένεια μιλούσαν μεταξύ τους Εβραϊκά και ο ίδιος,όταν πήγαμε στο Ισραήλ το 1973,τά έβγαλε πέρα μιά χαρά παντού).Δύσκολη είναι πάντως η γραφή και ανάγνωση των Εβραϊκών,μετά την «απλοποίησή» της που είχε ως συνέπεια να καταργηθούν τά σημάδια (nekudot) κάτω από τους χαρακτήρες,τά οποία παρίσταναν τα φωνήεντα (στά Εβραϊκά γίνεται πολύ συχνά απαλοιφή των φωνηέντων και αναγραφή μόνο των συμφώνων μιάς λέξης).
Στην Ελλάδα όντως δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο με τά ulpanim και οι διάφορες Ισραηλιτικές κοινότητες (διόρθωση προς gmmour:δεν είναι «Ισραηλιτική Κοινότητα της Ελλάδας»,αλλά «Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο» που συντονίζει τις Ισραηλιτικές κοινότητες που υπάρχουν σε διάφορες Ελληνικές πόλεις) δεν έχουν κάνει οργανωμένα κάτι ανάλογο.Υπάρχει βέβαια στη Αθήνα το κοινοτικό Εβραϊκό σχολείο (νηπιαγωγείο & δημοτικό) όπου διδάσκεται η γλώσσα στα παιδιά τών Αθηναίων Εβραίων αλλά βέβαια δεν μπορεί να φοιτήση εκεί οποιοσδήποτε και δεν είναι ωραίο θέαμα ένας μαντράχαλος μαθητής ανάμεσα σε νήπια.
gmmour":sla0ei7n said:
Τέλος, προσωπική μου άποψη είναι ότι αν δεν σκέφτεται κανείς τα πολιτικά θέματα της περιοχής, το Ισραήλ είναι ένας πολύ όμορφος προορισμός όπου η ζωή είναι πολύ χαλαρή και φιλελεύθερη και σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν περιορισμοί της ελευθερίας, τουλάχιστον όχι περισσότεροι από ό,τι στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Το Σάββατο πράγματι κάποιοι το παίρνουν στα σοβαρά, η πλειοψηφία όμως απλά αράζει και ξεκουράζεται, όπως κάνουμε εμείς την Κυριακή (στην Ελλάδα μάλιστα τα μαγαζιά πρέπει να είναι υποχρεωτικά κλειστά τις Κυριακές λόγω εθνικού ωραρίου και φαιοκόκκινου τραμπουκισμού, στο Ισραήλ δεν υπάρχει τέτοια υποχρέωση, όποιος θέλει ανοίγει και το Σάββατο).
Ακριβώς γι'αυτό είχαμε πετύχει κι'εμείς μαγαζιά ανοικτά στην Χαϊφα Σαββατιάτικα και μού είχε κάνει εντύπωση...
gmmour":sla0ei7n said:
Σε θέματα ασφάλειας τα μέτρα είναι αυστηρά λόγω τρομοκρατικών επιθέσεων παλαιότερα σε καφετέριες και εμπορικά κέντρα (όπως είναι όμως και στην Αγγλία ή την Αμερική) αλλά είναι αρκετά πιο διακριτικοί και επαγγελματίες π.χ. από τους Έλληνες Αστυνομικούς που σε σταματάνε στο LGAV στο baggage claim και σου συμπεριφέρονται λες και είσαι σκουπίδι γιατί έρχεσαι από το Βέλγιο και μπορεί να φέρνεις μαζί σου ναρκωτικά (και ηλιθιότητα και πλήρης αναποτελεσματικότητα απλά για να πουν στον προϊστάμενο ότι ελέγξανε Χ ταξιδιώτες)! Σε καφετέριες υπάρχουν φρουροί (οι οποίοι όμως, όπως είπε και παραπάνω ένας συμφορουμίτης, δεν έχουν καμία σχέση με το ελληνικό "face control" και τους φουσκωτούς της παραλίας)! Στο αεροδρόμιο υπάρχει αυστηρό σύστημα αλλά γι'αυτό το λόγο ποτέ δεν έχει γίνει αεροπειρατεία σε αεροπλάνο της ElAl και σε αεροπλάνο που έφυγε από Ισραηλινό αεροδρόμιο!
Πολύ σωστά.Βέβαια,όπως είχα πει και πιό πρίν,περιστατικά "υπερβάλλοντος ζήλου" έχουν αναφερθεί κάποιες φορές αλλά είναι η εξαίρεση και όχι ό κανόνας.
Αεροπειρατεία σέ αεροπλάνο τής EL-AL πάντως έχει σημειωθεί δύο φορές:την πρώτη,οι επιβαίνοντες κρατήθηκαν αιχμάλωτοι επί αρκετό διάστημα,την δεύτερη φορά όμως το ίδιο τό πλήρωμα τού αεροπλάνου εξουδετέρωσε τούς αεροπειρατές.
gmmour":sla0ei7n said:
Τέλος, στο Ισραήλ, είναι πιο μπροστά από εμάς σε θέματα ελευθερίας και δικαιωμάτων καθώς αναγνωρίζουν πλήρως τους γάμους ατόμων ίδιου φύλου (αρκεί αυτοί να έχουν τελεστεί στο εξωτερικό καθώς εντός Ισραήλ τελούνται μόνο θρησκευτικοί γάμοι, οπότε ακόμα και πολλά ετερόφυλα ζευγάρια πάνε για γάμο στην Κύπρο) ενώ απαγορεύεται αυστηρά οποιαδήποτε διάκριση αναφορικά με το σεξουαλικό προσανατολισμό και το φύλο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο στρατός όπου στο Ισραήλ οι ομοφυλόφιλοι φαντάροι υπηρετούν ελεύθερα και άνετα και έχουν και εξτρά δικαιώματα (π.χ. να κάνουν ντουζ σε χωριστές καμπίνες και όχι στις κοινόχρηστες ντουζιέρες αν δεν αισθάνονται άνετα και η αλήθεια είναι ότι σε αντίθεση με τις ηλιθιότητες που λέμε στην ομοφοβική Ελλάδα, οι γκέι δεν αισθάνονται όμορφα να κάνουν ντουζ με άλλους γυμνούς άντρες, ούτε κάνουν οφθαλμόλουτρο σε τέτοιες περιπτώσεις, επίσης μπορούν να έχουν τα ίδια ευεργετήματα με τα ετερόφυλα ζευγάρια όσον αφορά τη στρατιωτική θητεία που είναι 3 χρόνια για τους άντρες και 2 χρόνια για τις γυναίκες).
Για πάενε σε ελληνικό στρατόπεδο να πεις ότι είσαι γκέι, θα σε πάρουν στο ψιλό, θα σε παρενοχλούν ακόμα και εχθρικά θα σου φέρονται οι ανώτεροι! Να χαρώ εγώ την χώρα της ελευθερίας όπου ζούμε εμείς και λέμε ότι στο Ισραήλ περιορίζονται οι ελευθερίες του πολίτη και του τουρίστα...
\
Πάντως όταν είχα παρουσιαστεί εγώ (στην Κόρινθο),κάποιους gays που ήταν στην ίδια ΕΣΣΟ τους έδωσαν χαρτί απαλλαγής "λόγω ψυχολογικών προβλημάτων" ενώ οι άνθρωποι μιά χαρά ήταν,πέραν τής ιδιότητάς τους αυτής.