Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ναι πάντα, άλλα όχι κατά ανάγκη πιλότος. Μπορεί να είναι μηχανικός (νομίζω στην αμερική, μπορεί να είναι και εκπαιδευμένος υπάλληλος του handling agent.)

O λόγος είναι ότι κάποιος χρειάζεται να βάλει και να βγάλει τα φρένα και να ανάψει τον κόκκινο "φάρο" του αεροπλάνου. Επίσης επικοινωνεί με την ομάδα εδάφους και αν το "ρυμουλκό" όχημα δεν έχει VHF ράδιο, κάνει και τις επικοινωνίες για τροχοδρόμηση με τον πύργο.
 
Έτυχε να δω πριν λίγες μέρες σε μια εκπομπή στο Discovery Channel, ακριβώς αυτό που λέει ο Gonso.
Εκπαιδευμένος υπάλληλος του handling στο αεροδρόμιο του Kansas City, έδειχνε τί κάνει και πώς μετακινείται ένα αεροπλάνο.
Και γω με την απορία είχα μείνει αφού φανταζόμουν πως οι εταιρίες δε θα άφηναν κάποιον που να μην είναι πιλότος να βρίσκεται στο κοκπιτ, έστω και για μια απλή ρυμούλκηση μερικών μέτρων.
 
Με αφορμή το περιστατικό στην Πάφο θέλω να ρωτήσω με ποιούς τρόπους αποφεύγει ένα αεροσκάφος τις συνεπειες από τους κεραυνούς.
 
Άκουγα το liveatc της Αθήνας και 2 πτήσεις, συγκεκριμένα η OK422 και η LX1822, αντί να αποκαλoύνται CSA four two two και Swiss one eight two two, οι κλήσεις γίνονταν ως CSA four two alpha και Swiss one eight two foxtrot. Ποιος ο λόγος; Υπάρχει περίπτωση να μπερδευτούν λέγοντας δυο φορές στη σειρά τη λέξη two? Στην περίπτωση της ΟΑ755 η κλήση γινόταν κανονικά ως Olympic seven five five. Τα γράμματα μπαίνουν αυθαίρετα ή καθορίζονται από την έναρξη της πτήσης;
 
Δημήτρη, πολλές εταιρείες έχουν ξεχωρίσει τί είναι αριθμός πτήσης και τί είναι callsign. Άλλες πολύ, άλλες λίγο. Θεωρείται ότι ο καλύτερος τρόπος αποφυγής παρανοήσεων στην συχνότητα, είναι εκτώς από αριθμούς να υπάρχουν και γράμματα ή γράμμα.

Δηλαδή μπορεί να έχεις αριθμό πτήσης ΑΒ2453 και το callsign να είναι ΑΒ245Η ή ΑΒ24ΗΚ ή ΑΒ 5ΥΑ. Ανάλογα με ποιόν τρόπο θέλει κάθε εταιρεία να αποφύγει το callsign confusion. Άλλες εταιρείες δεν κάνουν τίποτα, όπως η ΟΑ. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα είναι της λογικής "Δεν βαριέσαι". Μπορεί να σημαίνει ότι δεν έχει τέτοιο πρόβλημα. Δεν έχει αναφορές από πιλότους ή ελεγκτές περί τέτοιου προβλήματος. Ιf it is not broken, don't try to fix it.
 
Και απο Lufthansa και απο Αιγαιου εχω ακουσει "μεικτα" χαρακτηριστικα κλησης.
 
23.02.2009, πτήση AF2333 κατά την προσγείωση στο CDG:
Ενώ είχαμε μια πτήση χωρίς καμία "συγκίνηση" και μια ομαλότατη προσγείωση χωρίς κανένα ενδιαφέρον, δευτερόλεπτα μετά την προσγείωση το αεροπλάνο άρχισε να πηγαίνει απότομα δεξιά κι αριστερά.
Συγκεκριμένα, έχοντας (μάλλον ευτυχώς) κόψει αρκετή ταχύτητα, νιώσαμε σα να φρενάρει εναλλάξ μία ο αριστερός τροχός και μία ο δεξιός ή σα να στρίβει ο πιλότος το τιμόνι (αρκετές φορές) μία αριστερά και μία δεξιά. Τελικά, το αεροσκάφος ακινητοποιήθηκε (πολύ) απότομα πριν αφήσει το διάδρομο προσαπογείωσης. Ύστερα ξαναξεκίνησε κανονικά την τροχοδρόμηση μέχρι τη φυσούνα.
Συγγνώμη για την μπακαλίστικη περιγραφή, αλλά δε μπόρεσα να το περιγράψω καλύτερα.
Μπορεί κάποιος να εικάσει τι έγινε;
Πάντως οι αριστερές και δεξιές "κινήσεις" ήταν πολύ απότομες. Έχω την αίσθηση ότι σε καμία περίπτωση δεν ήταν φυσιολογικές.
 
Να υποθέσουμε κάποιο "λάστιχο" η πλάγιους ανέμους και διορθώσεις .
 
Δε μου φάνηκε για "πλάγιους ανέμους και διορθώσεις". Ήταν πολύ απότομες οι κινήσεις.
Σα να μας "φεύγει" το αυτοκίνητο και να προσπαθούμε να το "μαζεψουμε".

Να προσθέσω ότι το αεροσκάφος ήταν το F-GFKS (Α320)
 
Λάστιχο???
 
Top