Turkish Airlines στην Ελλάδα

Σε γενικές γραμμές, σκοπός του κάθε κράτους που μπαίνει σε μια διακρατική συμφωνία είναι να προστατέψει τις αεροπορικές εταιρίες της χώρας του. Εφόσον υφίσταται μια συγκεκριμένη διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας, η αρχές κάθε χώρας (π.χ. Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας, Αρχές Συντονισμού Πτήσεων) οφείλουν να την τηρούν "on a fair and equal basis". Τα παραδείγματα που γράφτηκαν και εδώ δικαιολογούν το γιατί πιθανότατα δεν εγκρίθηκαν οι πτήσεις της ΤΗΥ.

mitcos":2pg2olfi said:
Προσπαθώ να καταλάβω ως κάπως άσχετος με τις διακρατικές συμφωνίες, τα σλοτς κλπ.
(...)
Και ακόμη καθόμαστε και σκεφτόμαστε αν πρέπει ή όχι η ΥΠΑ να δώσει άδεια για μία ακόμη πτήση στην Turkish επειδή υπάρχουν διακρατικές συμφωνίες και κολοκύθια;
Μην ξεχνάμε ότι η διακρατική συμφωνία υπάρχει, ακριβώς επειδή οι δύο χώρες ΔΕΝ έχουν αποφασίσει να "ανοίξουν" την αγορά τους η μία στην άλλη. Οι δύο χώρες έχουν επιλέξει να βάλουν περιορισμούς, που μόνο "κολοκύθια" δεν τους λες.
 
Υποτίθεται ότι οι διακρατικές συμφωνίες γίνονται για να προστατευθούν τα συμφέροντα της χώρας και όχι της Aegean.

Προσωπικά σαν πολίτης της Θεσσαλονίκης που επωφελούμαι από την παρουσία τούρκων τουριστών και πιστεύω στην ελεύθερη αγορά δεν με ενδιαφέρει καθόλου αν θα κάνει 40 δρομολόγια η Turkish και κανένα η Aegean. Το συμφέρον τη χώρας είναι η αύξηση του τουριστικού ρεύματος διότι αυτός ο τομέας είναι βασικός στην προσπάθεια για ανάπτυξη. Η Θεσσαλονίκη έχει τεράστια αύξηση τούρκων τουριστών αλλά και ασιατών που έρχονται transit από το IST. To SKG άνετα μπορεί να σηκώσει και δεύτερη πτήση της THY αλλά και πτήσεις από Α3 και Pegasus. Στο κάτω κάτω ας καταργήσουν τη διακρατική, δε νομίζω ότι έχει καμιά αξία πια από τη στιγμή που ούτως ή άλλως έχει καταστρατηγηθεί και δε συμφέρει τη χώρα.
 
Αν μια τέτοια διακρατική συμφωνία καταργηθεί, τότε δε θα υφίστανται πτήσεις. Αν εννοείς να γίνει μια άλλη διακρατική συμφωνία π.χ. ανοιχτών ουρανών, τότε αυτό θα πρέπει να το θέλουν και οι δύο πλευρές. Το αν θα συμφέρει την Ελλάδα μια τέτοια πιο "ανοιχτή" συμφωνία ή όχι στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό είναι άλλη ιστορία. Αλλά με τη χρηματοδότηση του τουρκικού κράτους στην ΤΚ και την αδυναμία τέτοιας χρηματοδότησης από πλευράς ελληνικού κράτους σε μια ελληνική εταιρία λόγω Ε.Ε., μια πιο "ανοιχτή" συμφωνία θα ήταν μόνο προς όφελος της Τουρκίας.

Κατά τα άλλα συμφωνώ ότι σκοπός είναι να προστατευτούν τα συμφέροντα της χώρας και όχι μιας συγκεκριμένης εταιρίας.

Ειδικά στην περίπτωση που συζητάμε, όμως, θα μπορούσε το ίδιο θετικό αποτέλεσμα για τη Θεσσαλονίκη να έχει και ένα καλό slot στην IST για την Α3, η οποία και θα μπορούσε να συνεργαστεί με τη ΤΚ για το σκοπό που γράφεις. Στην ίδια συμμαχία είναι άλλωστε. Η διαφορά είναι ότι μια επιπλέον πτήση για την ΤΚ ανοίγει δουλειές κυρίως στην Τουρκία, ενώ μια πτήση ελληνικής εταιρίας ανοίγει δουλειές κυρίως στην Ελλάδα.
 
Κατανοητά όλα αυτά, όπως είπα και πριν, καρφί δε μου καίγεται αν θα κάνει τα δρομολόγια η A3 ή η THY, από τη στιγμή μάλιστα που είναι και στην ίδια συμμαχία μπορεί το δρομολόγιο της Α3 να γίνεται και ως transit για το δίκτυο της Turkish και να χρησιμοποιηθεί το δρομολόγιο από Ασίες κλπ Το θέμα όμως είναι να γίνει. Τον επαγγελματία που περιμένει έναν παραπάνω τουρίστα για να πληρώσει μισθούς ή ΟΑΕΕ δεν τον απασχολεί η γκρίνια του Βασιλάκη... να ξέρετε μας δίνουν slot τα ξημερώματα κλπ. Γκρίνιαξε όσο θέλεις, αλλά φέρε αποτέλεσμα. Αν δεν φέρεις τότε αυτός που θα χάσει θα είναι η χώρα που στη συγκεκριμένη συγκυρία έχει θετικό ισοζύγιο εισερχόμενου τουρισμού από Τουρκία, οπότε οποιαδήποτε αύξηση πτήσεων την ευνοεί. H πολλαπλασιαστική επίδραση των παραπάνω τουριστών στη χώρα είναι πολύ μεγαλύτερη από την όποια αύξηση θέσεων εργασίας στον αεροπορικό τομέα κι αν δεν μπορεί η Α3 να κάνει το δρομολόγιο την ώρα που θέλει, ας το κάνει η THY, η χώρα κερδισμένη θα είναι πάλι. Αν μπορούν να πετύχουν την αύξηση πτήσεων από την Α3 τόσο το καλύτερο, θα δουλέψει και κάποιοι περισσότεροι στη χώρα.

ΥΓ Και εννοείται με την κατάργηση της διακρατικής αυτό εννοούσα, συμφωνία ανοικτών ουρανών. Στην παρούσα συγκυρία με θετικό ισοζύγιο εισερχόμενου τουρισμού από Τουρκία (που είπα πριν) ασφαλώς κάτι τέτοιο ευνοεί την Ελλάδα. Άλλο πριν 5 χρόνια, άλλο σήμερα που η Τουρκία πάει να γίνει μια από τις 3-4 κύριες αγορές στον ελληνικό τουρισμό.
 
Kαλά τα λές αλλά οι Τούρκοι φαίνεται ότι είναι φάουλ με την έως τώρα συμπεριφορά τους. Για άλλους το γεγονός αυτό είναι αδιαφόρετο, η τσέπη μετράει, για άλλους όχι, όπως η ΤΚ κάνει ότι θέλει στο σπίτι της έτσι και η Α3 πρέπει να κάνει ότι θέλει στο σπίτι της όταν οι περιστάσεις το απαιτούν. Εσύ μας λές για τους 150 ημερήσιους επιβάτες (επισκέπτες;) που θα χάσει η Θεσ/κη, κι εγώ σου λέω ότι η BBG έφαγε άκυρο και δεν έφερε 300 επισκέπτες/βδομάδα ή η Α3 πήρε σλοτ απο HER για IST σε ώρα παντελώς αντιτουριστική, μόνο οι Άγγλοι πετάνε τέτοιες ώρες, και έτσι δεν δούλεψε τη γραμμή στο max. Ίσως πάντως μια μέση λύση θα ήταν να δώσουν στην TK σλότ για τις 4 τα ξημερώματα; :rolleyes:
 
mitcos":3ry9rtok said:
καρφί δε μου καίγεται αν θα κάνει τα δρομολόγια η A3 ή η THY
Θύμισε μου τι εθνικότητας είναι το προσωπικό της Α3 και τι εθνικότητας είναι της ΤΚ?
Θύμισε μου επίσης, τι φόρους αποδίδει στην Ελλάδα η ΤΚ?
Θύμισε μου τέλος γιατί είναι λογικό στη Τουρκία η ΤΚ να κάνει slot coordination για όλους έτσι...γιατί μπορεί!

Γιατι και εμένα που μένω στην Αθήνα, αν ήμουν σαν κι εσένα, καρφί δε θα μου καιγόταν τι κάνεις εσύ εκεί πάνω και θα κοιτούσα τα δικά μου συμφέρονται. Μάλλον πρέπει να είμαι πολύ πονόψυχος για να νοιάζομαι. :rolleyes:

mitcos":3ry9rtok said:
H πολλαπλασιαστική επίδραση των παραπάνω τουριστών στη χώρα είναι πολύ μεγαλύτερη από την όποια αύξηση θέσεων εργασίας στον αεροπορικό τομέα κι αν δεν μπορεί η Α3 να κάνει το δρομολόγιο την ώρα που θέλει, ας το κάνει η THY, η χώρα κερδισμένη θα είναι πάλι
Που να δεις τι καλή θα ήταν η πολλαπλασιαστική επίδραση στο Ηράκλειο η άλλες πόλεις μας που η ΤΚ δε πετάει, αν άφηναν και κανένα καλό slot οι κύριοι.

George":3ry9rtok said:
Κατά τα άλλα συμφωνώ ότι σκοπός είναι να προστατευτούν τα συμφέροντα της χώρας και όχι μιας συγκεκριμένης εταιρίας.
Γιώργο, εσύ τι πιστεύεις οτι κάνει η Τουρκική πλευρά με την ΤΚ η τη PC? Δε τις προστατεύει?
Είναι το λιγότερο άδικο να έχουν την απαίτηση να τους δίνουμε μόνο (ήδη έχει η Τουρκία περισσότερες πτήσεις απο όσες κανονικά επιτρέπονται) χωρίς να παραχωρούν εκείνοι τα στοιχειώδη. Εντάξει, δώσαμε, δώσαμε, ξαναδώσαμε, ε ας δώσουν και εκείνοι κάτι επιτέλους.
 
H τουριστική πιάτσα της Θεσσαλονίκης έχει βουήξει ότι το θέμα της δεύτερης πτήσης της ΤΗΥ είναι τελειωμένο και σύντομα θα ανακοινωθεί σε συνέντευξη τύπου. Δεν αποκλείεται (διαδίδουν οι ίδιες πηγές) ο όλος ντόρος από Βασιλάκη μεριά να ευνοήσει και την Α3 η οποία ενδέχεται να πάρει το σλοτ που επιθυμεί στο IST σε σχετικά βολική ώρα ύστερα από αμοιβαίες υποχωρήσεις. Μένει να δούμε αν αληθεύουν οι φήμες και αν τελικά αντέχει η Θεσσαλονίκη 3 καθημερινές SKG-IST.
 
Δεύτερη ημερήσια πτήση στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη ζητά εκ νέου η Turkish Airlines, καθώς οι πληρότητες είναι στο 100%.

http://www.makthes.gr/news/economy/115873/

Το 2012 η Turkish Airlines μετέφερε από και προς τη Θεσσαλονίκη 40.000 επιβάτες, πέρυσι 78.000 και αν προστεθεί δεύτερη γραμμή, από φέτος εκτιμά ότι θα μπορούσε να μεταφέρει πάνω από 160.000 επιβάτες ετησίως, μειώνοντας παράλληλα και τις τιμές.

Επικαλούμενος μελέτη της εταιρείας, ο διευθυντής των Τουρκικών Αερογραμμών στην πόλη Ουτκού Γιαζάν ισχυρίστηκε ότι για κάθε νέα πτήση ο τζίρος για την τοπική οικονομία σε ετήσια βάση φτάνει έως και 100 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Γιαζάν, η απόρριψη από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) του αιτήματος της εταιρείας για την έναρξη δεύτερης καθημερινής πτήσης από τη Θεσσαλονίκη ζημιώνει την τοπική οικονομία, αφού εάν αυτή ξεκινούσε, οι Τουρκικές Αερογραμμές θα μπορούσαν να μεταφέρουν περισσότερους επισκέπτες στην πόλη και κατ’ επέκταση τη Β. Ελλάδα.

Ήδη μέσω των συνδέσεων της εταιρείας η Θεσσαλονίκη έχει πρόσβαση σε 245 διεθνείς προορισμούς. Επίσης, σε αγορές της Άπω Ανατολής και της Αμερικής προβάλλεται ως «πακέτο» η Τουρκία μαζί με την Ελλάδα, κάτι που αποδίδει καρπούς. Ήδη, όπως είπε, σημειώνεται αύξηση αφίξεων από αγορές στις οποίες η Θεσσαλονίκη έχει διαφημιστεί από την Turkish. «Πολύ μεγάλη αύξηση σημειώνεται από την Κίνα, ενώ για πρώτη φορά προσγειώθηκαν στη Θεσσαλονίκη ινδικά γκρουπ. Ιδιαίτερα, μας ενδιαφέρει και η Σκανδιναβία, γι’ αυτό και σχεδιάζουμε πολύ μεγάλη συμμετοχή στο Ελληνικό Πανόραμα, που θα πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο στη Στοκχόλμη», επισήμανε ο κ. Γιαζάν.

Σημειωτέον ότι με τη μία ημερήσια πτήση δεν ταξιδεύουν μόνο Τούρκοι στη Θεσσαλονίκη, καθώς το 50% είναι από άλλες χώρες.
«Σήμερα οι πτήσεις της Turkish από και προς τη Θεσσαλονίκη είναι γεμάτες κι αναγκαζόμαστε να διώχνουμε κόσμο», είπε ο κ. Γιαζάν, επισημαίνοντας ότι ήταν η πρώτη φορά που ένα ευρωπαϊκό αεροδρόμιο αρνήθηκε στην Turkish επέκταση των δρομολογίων της. Η εταιρεία θα επιμείνει στο αίτημά της, που θα κατατεθεί για τρίτη φορά, με στόχο η δεύτερη καθημερινή πτήση να ξεκινήσει μέχρι 31 Μαρτίου. Πρόκειται για γραμμή που θα υφίσταται και τους 12 μήνες του έτους, επισήμανε ο κ. Γιαζάν.
 
Υπό το καθεστώς αμοιβαιότητας να δοθεί άμεσα αδεια. Αλλά μέχρι να επιτρέπεται να φέρει μεγαλύτερο αεροπλάνο? Και εάν ναι αυτό έχει καμία λογική οικονομική δηλαδη συμφέρει?
 
H makthes ξέχασε να αναφέρει και το τυράκι
Κατά τον κ.Γιαζάν, η Turkish έχει ως στόχο να επενδύσει στην αγορά της Θεσσαλονίκης, να διευρύνει τη διαφημιστική της δαπάνη, ν΄ αυξήσει τις θέσεις εργασίας και να δώσει χορηγίες σε ελληνικές αθλητικές ομάδες, υπό την προϋπόθεση ότι η δεύτερη πτήση θα ξεκινήσει. Πρόσθεσε ότι η νέα πτήση πιθανότατα θα φέρει και χαμηλότερες τιμές, καθώς σήμερα η έλλειψη διαθέσιμων θέσεων στα αεροπλάνα της εταιρείας ανεβάζει το κόστος του εισιτηρίου.
ενώ ο μεσιέ Γιαζάν λέει και ενδιαφέροντα για τον Όλυμπο αλλά κ την ιδιωτικοποίηση του SKG

:arrow: http://www.ypodomes.com/index.php/l...315-τι-ζητά-η-turkish-airlines-από-την-ελλάδα
 
Top