Re: AEGEAN fleet (B737, RJ100)
spotterakis":1eiwx45v said:
απλά το ρώτησα επειδη ο jerry ειπε οτι η εταιρια σχεδιαζει απο το 2010 να αποσυρει τα αβρο και να παρει ελικοφορα..
Αυτό που έχει επίσημα διατυπωθεί από την εταιρεία είναι η πρόθεση για αντικατάσταση των ARJ, με άλλα 'κατάλληλα' ΑΦ. Το ποια θα είναι αυτά, δεν έχει γίνει ούτε καν η σχετική μελέτη. Δηλαδή, μπορεί τελικά να δούμε είτε Α318/319, είτε κάποιο RJ είτε κάποιο ελικοφόρο στη θέση του ARJ.
Ένα από τα μειονεκτήματα του ARJ είναι ότι πρακτικά κοστίζει όσο και ένα 737-300 σε ό,τι αφορά στα λειτουργικά έξοδα, έχοντας σχεδόν ίδια κατανάλωση καυσίμου ανά ώρα (2200 λίτρα, αν θυμάμαι καλά), και τέσσερεις, αντί δύο κινητήρων, με σημαντικά μικρότερη μεταφορική ικανότητα, ακόμα και τώρα που αυξήθηκαν οι θέσεις - ο χώρος cargo δεν μπορεί να αυξηθεί....
Τα Α318/319 θα είναι ακριβώς στο ίδιο σημείο, σε ό,τι αφορά στα οικονομικά, αλλά θα έχουν ένα πλεονέκτημα: ίδια 'οικογένεια' με τον υπόλοιπο στόλο (εξαιρέσει των κινητήρων), άρα πλήρης επιχειρησιακή ευελιξία σε όλο το φάσμα των προορισμών.
Τα RJ θα έχουν το πλεονέκτημα της οικονομίας καυσίμων, και σε μικρότερο βαθμό, το πλεονέκτημα της επιχειρισιακής ευελιξίας, αλλά το μειονέκτημα ενός άλλου 'τύπου' στο στόλο. Ανοίγουν όμως νέες πιθανότητες 'λεπτών' προορισμών με αυξημένη συχνότητα...
Τα turboprop θά έχουν σε μεγάλο βαθμό πλεονέκτημα οικονομίας καυσίμων, το μειονέκτημα ενός άλλου τύπου, δυνατότητα 'λεπτών' προορισμών αλλά πρακτικά μόνο στο εσωτερικό.
Διαλέξτε και πάρτε....