Τρομοκράτης με βεγγαλικά σε υπερατλαντική πτήση της Delta

  • Thread starter Thread starter Cyverius
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

Cyverius

Business-Class-Member
Εγγραφή
02/06/2006
Μηνύματα
253
Likes
0
23χρονος Νιγηριανός προκάλεσε πυρκαγιά με αυτοσχέδιο μηχανισμό βεγγαλικών :oops: σε αεροσκάφος A330 με χρώματα της Delta που εκτελούσε την πτήση 253 από Άμστερνταμ προς Ντιτρόιτ, λίγη ώρα πριν την προσγείωση του αεροσκάφους. Σύμφωνα με τα πρακτορεία, ηρωικοί επιβάτες ακινητοποίησαν το δράστη σβήνοντας και τις φλόγες, πριν η φωτιά προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις. Το αεροσκάφος προσγειώθηκε χωρίς πρόβλημα και τραυματίες. Το FBI που συνέλαβε τον ύποπτο ισχυρίζεται ότι έχει ακραίες τρομοκρατικές διασυνδέσεις. ΚΑι το όνομα αυτού Umar Farouk Abdul Mutallab, σύμφωνα με το Associated.

Σχετικά:
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_arti ... 009_315942
http://news.google.com/news/more?pz=1&c ... -M&topic=h
 
Re: Τρομοκράτης με στρακαστρούκες

Τελικά, τι ήταν? Βεγγαλικά, στρακαστρούκες, βόμβα, βομβίτσα, εμπρηστικός μηχανισμός? Χαμένοι στην μετάφραση...
WSJ":2p6id6ff said:
...One U.S. intelligence official said the alleged explosive was a mix of powder and liquid. Mr. King said the concoction was strapped to Mr. Mudallad's leg...

Μήπως ήταν ταλκ με κοκα-κολα? Περισσότερα για την πτήση της Northwest:
:arrow: http://online.wsj.com/article/SB126178158688405369.html
:arrow: http://www.reuters.com/article/idUSTRE5BO10B20091226

Σοβαρό φαίνεται το περιστατικό και ήδη ο Ομπάμας έδωσε εντολή να "ζωηρέψουν" λιγάκι τα μέτρα ασφαλείας...
...They would likely include increased personnel, bomb-sniffing dogs and increased "behavioral detection" methods employed by screeners...
:arrow: http://online.wsj.com/article/SB126...a&loomia_si=t0:a16:g2:r4:c0.0578775:b29526416
 
Για ακόμα μια φορά πανηγυρίζουμε επειδή ένας ηρωικός επιβάτης (και ίσως 1-2 ακόμα συνεπιβάτες) μαζι με την βοήθεια της τύχης και ΕΥΤΥΧΩΣ της ανικανότητας(;) έσωσαν την ημέρα και εδώ και λίγες ώρες τα αεροδρόμια ανά τον κόσμο δεν είναι σε καθεστώς πανικού και απόλυτου χάους.

Εδώ και ΧΡΟΝΙΑ λέμε δύο απλά πράγματα: 1) Εφαρμογή της Federal No-Fly List και ταυτοποίηση της με την National Intelligence Watch List.
2) Full Body Scanners στα αεροδρόμια.

Τίποτα δεν έχει γίνει και δυστυχώς πρέπει να γίνει κάτι τραγικό, να γίνει ΤΟ χαος ξανά στις διεθνείς αερομεταφορές με ΓΕΛΟΙΑ μέτρα του στυλ "αφαίρεση παπουτσιών από 5-χρονα (σε διεθνή, εκτός ΗΠΑ, αεροδρόμια γινόταν η πρωτοτυπία η αφαίρεση να γίνεται ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ) και άλλα παρόμοια, να έχουμε ΝΕΑ ΠΤΩΣΗ στην επιβατική κίνηση ίσως και πτωχεύσεις για να δούμε κάτι να κινείται. Έτσι δεν γίνεται δουλειά.
 
Φιλε Mike μαζι σου και εγω αλλα στο Βενιζελος πιστευεις οτι μπορει να τα δουμε ολα αυτα που ειπες???
 
Το πρώτο μέτρο είναι θέμα Α) εσωτερικής εναρμόνισης λιστών μεταξύ FBI, Department of Homeland Security και State Department (η οποία εναρμόνιση και μεταξύ τους συννενόηση είναι ΓΕΛΟΙΑ, ας μην γελιόμαστε - υπενθυμίζω ΠΡΟ της 9/11 την ασυννενοησία μεταξύ CIA και FBI σχετικά με την παρακολούθηση ενός εκ των αεροπειρατών των τότε τρομοκρατικών επιθέσεων του οποίου τα ίχνη χάθηκαν μεταξύ νοτιοανατολικής ασίας και εισόδου του στις ΗΠΑ επειδή οι δύο υπηρεσίες δεν είχαν αρμονική συνεργασία. Τα προβλήματα αυτά ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ να υφίστανται, απλά δεν είναι αντιληπτά). Το Β) αφορά την εξωτερική εναρμόνιση με τις λίστες της Interpol.

Το δεύτερο μέτρο είναι Α) οικονομικής φύσεως θέμα και οι βασικές αντιδράσεις υπάρχουν I) από μέρους των αεροδρομίων και II) των αεροπορικών εταιριών για το ποιός θα επωμιστεί το κόστος και B) νομικής φύσεως εξού και οι αντιδράσεις από ενώσεις για τα δικαιώματα του πολίτη που υποστηρίζουν πως τα συστήματα αυτά παραβιάζουν την ιδιωτικότητα του ατόμου οι οποίες ήδη έχουν καθυστερήσει την ακόμα και δοκιμαστική λειτουργία τους σε περίπου 50 ομοσπονδιακά αεροδρόμια.

Όσον αφορά το πρώτο θέμα, μιλάμε για ανικανότητα, δεν χρειάζονται πολλά για την εφαρμογή του και συνεπώς δεν αφορά το ζήτημα αυτό την λειτουργία διεθνών αερολιμένων (με εξαίρεση ίσως την ενσωμάτωση του database στο interface για ενημέρωση real-time - και εκεί ίσως υπάρχει ένα θέμα διακρατικών συμφωνιών). Όσον αφορά το δεύτερο, θα δεχθώ πως υπάρχουν βάσιμες ενστάσεις για την παραβίαση της ιδιωτικότητας (privacy) του ατόμου. Αλλά κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε και αν θα διασφαλίσουμε, με τα υπάρχοντα μέτρα και με τον χαμηλότερο βαθμό παρεμβατικότητας και απώλειας χρόνου (full body scanners) και όχι με ημίμετρα (αφαίρεση υποδημάτων, σαμπουάν σε σακουλάκια), την ασφάλεια πτήσεων.

Ρεαλιστικά μιλώντας, το δεύτερο μέτρο ΟΧΙ δεν μπορεί να εφαρμοστεί στο Ελληνικό Αεροδρόμιο, τουλάχιστον όχι χωρίς αντιδράσεις.
 
Kαι καλα θα κανει να μην εφαρμοστει. Να εφαρμοστει μονο εκει που εχουν χεσμενη τη φωλια τους και εχουν λογους να φοβουνται. Οχι ο,τι μαλαquia εφαρμοζεται στην αμερικη να το υιοθετουμε κι εδω αβουλα.

...ακου εκει full body scanner. Να παιρνει ματι τη γυναικα σου ο καθε σεκιουριτας. Το θελετε?

Ευχαριστω.
 
Τι εχω να τραβηξω την Παρασκευη....για JFK , μεσω FRA....... :?
 
seven4seven":3cmsoesi said:
Kαι καλα θα κανει να μην εφαρμοστει. Να εφαρμοστει μονο εκει που εχουν χεσμενη τη φωλια τους και εχουν λογους να φοβουνται. Οχι ο,τι μαλαquia εφαρμοζεται στην αμερικη να το υιοθετουμε κι εδω αβουλα.

...ακου εκει full body scanner. Να παιρνει ματι τη γυναικα σου ο καθε σεκιουριτας. Το θελετε?

Ευχαριστω.

Ναι, αλλά αν όλοι οι άλλοι έχουν σφίξει τα μέτρα ασφαλείας, κανείς δεν εμποδίζει τον επίδοξο αεροπειρατή να επιλέξει το ATH και την πτήση ATH-JFK για τα σχέδιά του.

Επίσης, το όλο θέμα των body scanners, δεν νομίζω ότι συμπυκνώνεται στο ότι κάποιος θα δει τις καμπύλες του/της συντρόφου κάποιου... Προσωπικά θα προτιμούσα κάτι τέτοιο παρά να βγάζω ζώνη, παπούτσια και λοιπά αντικείμενα πριν περάσω από έλεγχο ασφαλείας, κάτι που είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό... Γενικά, non-intrusive και εξελιγμένες τεχνικές screening που θα επιτρέπουν και πιο γρήγορη και πιο διακριτική διεκπαιρέωση του ελέγχου ασφαλείας, θα ήταν ευπρόσδεκτοι, το θέμα είναι ότι κοστίζουν και γι'αυτό τα αεροδρόμια εφαρμόζουν ηλίθιες διαδικασίες (παπούτσια, υγρά σε σακουλάκια κτλ.) για να ρίχνουν στάχτη στα μάτια του φοβισμένου κοινού...
Ένα απλό παράδειγμα: αν και βάζουμε τα υγρά σε σακουλάκια (θεωρητικά γιατί πολλές φορές τα αφήνεις στις βαλίτσες και δεν σου λένε τίποτα), σπανίως σκανάρουν το σακουλάκι με την "ηλεκτρονική μύτη". Προσωπικά, μόνο μία φορά σνιφάρανε ηλεκτρονικά το σακουλάκι όπου είχα μέσα το αποσμητικό μου, και αυτό έγινε στο Τ5 του LHR!

Αν του Νιγηριανού του είχανε σνιφάρει πολύ απλά με ηλεκτρονική μύτη (ένα φορητό εργαλείο σε σχήμα σκουπάκι black&decker, που μέσα σε 3 δευτερόλεπτα σου βγάζει αποτέλεσμα) τα υγρά που είχε μαζί του, δεν θα είχε γίνει τίποτα από όλα αυτά. Αλλά όπως είπα και παραπάνω, τα μέτρα ασφαλείας κοστίζουν και ό,τι γίνεται σήμερα στα αεροδρόμια είναι απλά για το θεαθήναι...
 
Προσωπικά φοβάμαι πως το συγκεκριμένο γεγονός θα αποτελέσει αφορμή για λήψη ακόμα περισσότερο αυστηρών μέτρων για την ασφάλεια των πτήσεων και μέχρι να δούμε το full body scanner σε πανευρωπαϊκή εφαρμογή, αναρωτιέμαι τί άλλο μπορούν να σκεφτούν: Κατάργηση όλων των υγρών; Κατάργηση χειραποσκευών; Εφαρμογή passenger uniform?

Το παράλογο στην όλη υπόθεση είναι ότι ενώ στο αεροπορικό ταξίδι εφαρμόζονται αυστηροί κανονισμοί, με στόχο να ελαχιστοποιήσουν το ενδεχόμενο τέτοιων περιστατικών, ωστόσο σε άλλους τομείς των μαζικών μεταφορών, όπου ο κίνδυνος είναι ανάλογος, δε λαμβάνεται κανένα μέτρο. Σκεφτείτε ένα αυτοκίνητο γεμάτο εκρηκτικά σε ένα ταχύπλοο τον Αύγουστο ή έναν παρανοϊκό με μία βαλίτσα γεμάτη εκρηκτικά στο μετρό ή σε μία intercity αμαξοστοιχία ή σε ένα TGV. Κι αυτό τρομοκρατία είναι και η μόνη διαφορά που το χωρίζει από μία επίθεση σε αεροπλάνο είναι το ότι γίνεται στη στεριά ή στο επίπεδο της επιφάνειας της θάλασσας.
 
Οι διαδικασίες ασφαλείας στα αεροδρόμια αναμφίβολα έχουν και το ψυχολογικό εφέ στο μέσο επιβάτη, που όταν βλέπει ότι γίνεται άρτιος και ενδελεχής έλεγχος έχει ένα λόγο παραπάνω να αισθάνεται καλύτερα σε ένα μεταφορικό μέσο που θεωρείται πιο ευάλωτο, ιδιαίτερα σε καιρούς τρομολαγνίας. Όσο καλός και να είναι ο έλεγχος όμως, υπάρχει πάντα και η πιθανότητα να περάσει κάποιος με κακόβουλες προθέσεις. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να γίνονται έλεγχοι και να χρησιμοποιούνται νέες τεχνολογίες που βελτιώνουν την αποδοτικότητα τους. Αφενός χρειάζονται οι ενημερωμένες βάσεις δεδομένων και αφετέρου καλή εκπαίδευση, εξοπλισμός και επαγγελματική συμπεριφορά αυτών που κάνουν τον έλεγχο.

Έχοντας χρηματίσει προϊστάμενος ασφαλείας σε μεγάλο ελληνικό αεροδρόμιο τη δύσκολη καλοκαιρινή περίοδο, έζησα από πρώτο χέρι τη δυσφορία αρκετών Ελλήνων στην εφαρμογή κάποιων εντελώς βασικών ελέγχων ( :rant: ρε, ξέρεις ποιός είμαι εγώ?). Από την άλλη και οι ίδιες οι εταιρείες απαιτούν γρήγορο έλεγχο για να μην καθυστερήσει η πτήση (λογικό, παίζονται slots και χρήματα). Το αστείο όμως ήταν ότι συχνά αντιδρούσαν και αρκετοί δυτικοί (Άγγλοι, Ολλανδοί κλπ) τουρίστες, εγκλιματισμένοι προφανώς στο γενικότερο κλίμα "λάσκας" και διαμαρτυρίας στη χώρα μας, πράγμα που δύσκολα θα ρισκάραν στο αεροδρόμιο της πατρίδας τους! :wall: Άντε να εφαρμόσεις και άλλα πιο "βαριά" μέτρα σε μια τόσο αντιδραστική χώρα, όπου οτιδήποτε νέο και ηλεκτρονικό ταυτίζεται με το 666 :evil: και το Εβραϊο-αμερικάνικο λόμπι ! :roll: ).

Έχοντας πέρασει από αρκετά αεροδρόμια, μπορώ να πω ότι περισσότερο ενδελεχή και σοβαρό έλεγχο κάνουν στην Αγγλία όπου δεν αστειεύονται καθόλου και έπειτα ακολουθούν οι υπόλοιπες αγγλοσαξονικές χώρες, Καναδάς, Αυστραλία, ΗΠΑ, που άλλωστε όλες είναι εν γνώσει τους "στη μπούκα". Επειδή ακριβώς ξέρουν ότι είναι υψηλά στη λίστα κινδύνου, έχουν και την αντίστοιχη αίσθηση ευθύνης. Εδώ, μάλλον θεωρούμε ότι δε θα συμβεί κάτι τέτοιο και φυσικά είναι λάθος νοοτροπία... υπάρχουν άσχημα παραδείγματα από το παρελθόν. Μέχρι τώρα, σταθήκαμε ΚΑΙ τυχεροί. Ευτυχώς τουλάχιστον στο El.Ven η κατάσταση είναι απείρως καλύτερη από το διάτρητο αλήστου μνήμης Ελληνικό, πράγμα που δεν είναι καθόλου άσχετο με την εταιρεία που διαχειρίζεται τον αερολιμένα.

ΥΓ: Προφητική η σκηνή στην "Ολική Επαναφορά" (Total Recall, 1990) με τον Σβαρτζενέγκερ να προσπαθεί (ανεπιτυχώς) να περάσει όπλο από το full body scanner του skyport για τον Άρη...
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top