Το Downgrade είναι γενικό και έχει αρχίσει προ πολλού, απλά μας "έκατσε" πιο απότομα, ως πιο κακομαθημένοι επιβάτες. Σε ένα δίκτυο όπου το ζεστό γεύμα για τους ανταγωνιστές δεν είναι δεδομένο, εμείς είχαμε μέχρι πρόσφατα ζεστά ζυμαρικά ακόμα και στο δρομολόγιο της Κωνσταντινούπολης. Γιατί; Γιατί πολύ απλά, έτσι πίστευε η εταιρεία ότι θα κρατήσει τον πελάτη, για να μην της πάει στα κρύα σαλάμια της ΟΑ ή τα κρύα ψητά λαχανικά με τυρί φέτα της ΤΗΥ ή τα άνοστα σάντουιτς των Κυπριακών Αερογραμμών για τη Λάρνακα.
Η σκληρή πραγματικότητα δεν αφήνει περιθώρια για τέτοιες πολυτέλειες, ειδικά όταν μπορείς να τις μετατρέψεις σε κάτι προσοδοφόρο. Οι ποιοτικές και ποσοτικές εκπτώσεις (π.χ. γεύματα, δίκτυο, check-in) είναι γεγονός, μαζί με αυτές και τα fees κάθε είδους. Μην εκπλαγείτε, εάν στο επόμενο διάστημα, η Αιγαίου σας δώσει το δικαίωμα να προ-κρατήσετε -έναντι τιμήματος- τη θέση σας από τη στιγμή της κράτησης (και όχι να περιμένετε να ανοίξει το check-in) ή δείτε κάποια "Economy Comfort" πίσω από τη Business, με το ανάλογο τίμημα φυσικά. Την τεχνολογία την έχει (Amadeus e-merchandise solution), το μόνο που χρειάζεται είναι να σας το "πλασάρει" με τον ανάλογο τρόπο. Μην ξεχνάτε, πως όταν κατήργησαν το check-in από υπαλλήλους στα μεγάλα αεροδρόμια, μας το πλάσαραν με τον τίτλο "Το check-in εξελίσσεται". Παραδόξως, οι κάτοχοι Miles&Bonus Gold και οι επιβάτες Business έμειναν -μερικώς- εκτός εξέλιξης... μια και μπορούν ακόμα να κάνουν check-in από ανθρώπους και όχι μόνο από εξελιγμένα μηχανήματα.