Κατ'αρχήν τα PAPI δέν είναι (μόνο) φώτα,όπως ξέρουμε-γι'αυτό τά λέμε Indicators καί όχι Lights (έχουν και κάτοπτρα,άν δέν απατώμαι,που χρησιμοποιούνται την ημέρα).Εγώ μίλησα γιά τά φώτα (Runway End Identification Lights),που προφανώς επειδή ήταν μέρα δέν λειτουργούσαν ώστε να δείξουν πού βρίσκεται το τέλος τού διαδρόμου.
Ασφαλώς και από τά PAPI θά μπορούσε να "χτυπήση καμπανάκι" στούς πιλότους,αφού θά έβλεπαν ότι κάτι δέν τους "κολλάει" μέ τήν γωνία καθόδου,όπως και από πολλά άλλα πράγματα.Αλλά έχω την εντύπωση ότι τρία-τέσσερα τεράστια βέλη που ξεκινάνε από το παλιό κατώφλι και καταλήγουν στο νέο,είναι η πιό εύγλωττη καί πιό απλή ένδειξη-κι'αυτά ΔΕΝ υπήρχαν.
ΑΝ υπήρχαν,οι πιλότοι θα τά είχαν δεί ήδη από 2-3 μίλια μακρυά και θα είχαν θυμηθεί ότι "ααα μην ξεχάσουμε,υπάρχει καί μετατόπιση κατωφλίου" "ναί,τό θυμάμαι,τό είπε και το τελευταίο ATIS που πήραμε"-και ιδού ότι οι άνθρωποι είναι πιά προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν έναν συνδυασμό παραγόντων-αέρας ΚΑΙ μικρότερος διάδρομος....
ΥΓ1.Τό tower έχει την χρησιμότητα τού να "είναι εκεί" ώς οφείλει,αυτό είναι αυτονόητο.Είδηση θά αποτελούσε άν "ήταν εκεί" κι'άς μήν ώφειλε-δηλαδή άν ο ΕΕΚ απέτρεπε ένα δυστύχημα υποδεικνύοντας κάτι που δέν θα ήταν υποχρέωσή του να υποδείξη.
ΥΓ2.Αν το Α/Δ είχε πάρει το ένα αυτό μέτρο που ξέχασε καί μόνο αυτό,το αεροπλάνο θα είχε προσγειωθεί κανονικά,δέν θα είχε δημιουργηθεί θέμα και τά υπόλοιπα που δέν θα είχε πάρει θα είχαν περάσει στό ντούκου....
Ασφαλώς και από τά PAPI θά μπορούσε να "χτυπήση καμπανάκι" στούς πιλότους,αφού θά έβλεπαν ότι κάτι δέν τους "κολλάει" μέ τήν γωνία καθόδου,όπως και από πολλά άλλα πράγματα.Αλλά έχω την εντύπωση ότι τρία-τέσσερα τεράστια βέλη που ξεκινάνε από το παλιό κατώφλι και καταλήγουν στο νέο,είναι η πιό εύγλωττη καί πιό απλή ένδειξη-κι'αυτά ΔΕΝ υπήρχαν.
ΑΝ υπήρχαν,οι πιλότοι θα τά είχαν δεί ήδη από 2-3 μίλια μακρυά και θα είχαν θυμηθεί ότι "ααα μην ξεχάσουμε,υπάρχει καί μετατόπιση κατωφλίου" "ναί,τό θυμάμαι,τό είπε και το τελευταίο ATIS που πήραμε"-και ιδού ότι οι άνθρωποι είναι πιά προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν έναν συνδυασμό παραγόντων-αέρας ΚΑΙ μικρότερος διάδρομος....
ΥΓ1.Τό tower έχει την χρησιμότητα τού να "είναι εκεί" ώς οφείλει,αυτό είναι αυτονόητο.Είδηση θά αποτελούσε άν "ήταν εκεί" κι'άς μήν ώφειλε-δηλαδή άν ο ΕΕΚ απέτρεπε ένα δυστύχημα υποδεικνύοντας κάτι που δέν θα ήταν υποχρέωσή του να υποδείξη.
ΥΓ2.Αν το Α/Δ είχε πάρει το ένα αυτό μέτρο που ξέχασε καί μόνο αυτό,το αεροπλάνο θα είχε προσγειωθεί κανονικά,δέν θα είχε δημιουργηθεί θέμα και τά υπόλοιπα που δέν θα είχε πάρει θα είχαν περάσει στό ντούκου....