Τό σχήμα τών παραθύρων δέν είναι κριτήριο ασφαλείας.Τά μικρά μονοκινητήρια/δικινητήρια π.χ. έχουν τετραγωνισμένα παράθυρα (αλλά καί κάποια μεγαλύτερα-μιά ματιά στίς Ντακότες που ακόμα έχετε στην ΠΑ θά σέ πείση).Επίσης η ΟΑ είχε τά περίφημα Shorts Skyvan ("κουβάδες" τά έλεγαν οι πιλότοι τους) που μάλιστα είχαν και fixed gear.Ολα αυτά τά αεροπλάνα όμως έχουν το κοινό οτι πετούν σέ ύψη όπου δέν χρειάζεται συμπίεση καμπίνας,άρα η άτρακτος δέν καταπονείται από συνεχή "φουσκω-ξεφουσκώματα".
Στά Comet,αντίθετα,που είχαν προβλεφθεί να έχουν σύστημα συμπιεσης τής καμπίνας,η αρχική τετραγωνισμένη σχεδίαση τών παραθύρων αποδείχτηκε εσφαλμένη επιλογή (γι'αυτό τό Comet IV είχε παράθυρα μέ στρογγυλεμένες άκρες-καί φυσικά,διατηρήθηκε στην ενεργό υπηρεσία γιά πολλά χρόνια,μέχρι και η ΟΑ είχε κάποια από αυτά ένα διάστημα και δέν παρατηρήθηκε κανένα δυστύχημα που να οφείλεται σέ crack).
Μου δημιουργηθηκε η απορια διαβαζοντας το παραπανω, για το αν παιζει ρολο το σχημα των παραθυρων. Σε τι διαφέρει ενα τετραγωνισμενο παραθυρο με ενα καμπυλο αφου κατα την συμπιεση και τα 2 καταπονουνται στην ιδια πιεση; Ακομη και αν τα παραθυρα των επιβατων ειναι στρογγυλεμενα, τα παραθυρα του πιλοτηριου εχουν σχημα με εντονες γωνιες.