Τα ασφαλεστερα επιβατικα αεροσκαφη

ΜΑΝΟΣ ΖΥΓΟΤΕΓΟΣ

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
18/09/2008
Μηνύματα
24
Likes
0
Επειδη δεν γνωριζω και πολλα απο αεροσκαφη γενικα, αλλα θα ηθελα να μαθω,ποια κατα την γνωμη σας ειναι τα ασφαλεστερα και πιο ανετα επιβατικα(εταιρειες,μοντελα)
 
airbus και md(αν και ο περισσότερος κόσμος έχει αντίθετη άποψη,είναι αξιόπιστα και στο σύνολό τους έχουν τα λιγότερα ατυχήματα).
 
Το ερώτημα του topic είναι ανούσιο. Υπάρχουν πάρα πολλοί παράγοντες και συγκυρίες που "βγάζουν" ένα αεροσκάφος ασφαλές ή μη. Δεν νομίζω ότι υπάρχει καθαρή απάντηση στο ερώτημά σου. Ο καθένας θα πει την προσωπική του γνώμη. Όλες θα είναι σωστές αλλά και όλες λάθος.
Πχ τα MD που αναφέρθηκαν δεν συγκαταλέγονται και στα πιο ασφαλή με βάση τα στατιστικά. Αλλά και πάλι το ανθρώπινο λάθος στα στατιστικά ατυχημάτων είναι συχνός παράγοντας και δεν μπορεί κάποιος να κατηγορήσει εναν τύπο αεροσκάφους σε ένα ατύχημα με αυτή την αιτία.

Με λίγα λόγια, απαντήσεις υπάρχουν δεκάδες αλλά και καμμία. Πάντως άκρη δε θα βρεις.
 
Συγνωμη που δεν το ανεφερα στην αρχικη μου ερωτηση αλλα αυτο εννοουσα,με βασει τη στατιστικη,ποια ειναι τα ασφαλεστερα αεροπλανα
 
kleopatra":15o2vfid said:
airbus και md(αν και ο περισσότερος κόσμος έχει αντίθετη άποψη,είναι αξιόπιστα και στο σύνολό τους έχουν τα λιγότερα ατυχήματα).

Κλεοπατρα για τα md σας το ειχαν πει στη euroair αυτο :wall: :wall: :wall: γιατι δεν μιλαμε για το τι πιστευει ο κοσμος, αλλα για το τι λενε οι στατιστικες... και ο συγκεκριμενος τυπος και αν εχει ατυχηματα... Πρωτον δεν μπορουμε να κρινουμε μονοι μας γιατι αν πεσουν 5 md και 5 boeing 737 δεν σημαινει οτι ειναι το ιδιο ασφαλη, αφου δεν πεταει ο ιδιος αριθμος αεροσκαφων και απο τις δυο εταιρειες... Απο την αλλη και οι στατιστικες ειναι γενικολογες... Δεν μπορουμε να βαλουμε στο ιδιο τσουβαλι το ατυχημα του md της SAS στο LIN που εγινε λογω κακης ορατοτητας και μ....... των υπευθυνων, και το ατυχημα του md της alaska οπου υπηρξε μηχανικη βλαβη... Αλλα και στην περιπτωση της alaska, οπου οντως ηταν ατυχημα λογω αεροσκαφους ποιος χαζος θα μπορουσε να κατηγορησει το αεροσκαφος... ηταν η εταιρεια υπευθυνη που δεν εκανε σωστη συντηρηση... οποτε πρεπει να καταλαβουμε καλα ολοι μας, φιλη κλεοπατρα - εχουμε το χρεος θα ελεγα να καταλαβουμε, γιατι πεταμε με κοσμο, αυτη ειναι η δουλεια μας και πρεπει να την ξερουμε καλα - οτι σημερα που εχει εξελιχθει η τεχνολογια δεν υπαρχουν ασφαλη και μη ασφαλη αεροπλανα... δεν ζουμε στην εποχη των Comet, υπαρχουν μονο ασφαλεις και μη ασφαλεις πολιτικες των εταιρειων... υπαρχει τυχη και ανθρωπινος παραγοντας... αν ενα αεροπλανο κατασκευαστικα ειναι ακαταλληλο να πεταξει θα φανει απο την πρωτη στιγμη...

Υ.Γ. Οσοι πραγματικα εχουν αναζητησεις για τη φυση των ατυχηματων ή φοβουνται τα αεροπλανα και ολοι οσοι εκπαιδευονται πανω στα αεροπορικα σε οποιαδηποτε θεση θεωρω οτι θα πρεπει να εχουν δει το ντοκυμαντερ με τη συγκρουση της KLM με την PAN AM. Γιατι εκει διδασκεσαι την ουσια και η ουσια ειναι οτι ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΠΛΩΣ... ειναι μια σειρα γεγονοτων και λανθασμενων ενεργειων (και τυχης θα ελεγα εγω) που σε συνδυασμο ολα μαζι μας οδηγουν στο ατυχημα...
 
Όλα τα αεροσκάφη είναι ασφαλή αρκεί να έχουν τη σωστή συντήρηση και να μην έχουν πολλές χιλιάδες ώρες πτήσεων (ώστε η άτρακτος να είναι ανθεκτική σε θέματα καταπόνησης).

Σε γενικές γραμμές λίγα ατυχήματα (αναλογικά) οφείλονται σε αστοχία υλικού (μιλάμε πάντα για καλά συντηρημένα και με φυσιολογική διάρκεια ζωής αεροσκάφη). Τα περισσότερα ατυχήματα οφείλονται σε ανθρώπινους ή καιρικούς παράγοντες, όπου ασφαλώς ο τύπος αεροσκάφους δεν παίζει κανένα ρόλο, ή σχεδόν κανένα ρόλο (σε θέματα καιρού αν ένα αεροσκάφος έχει πλήρη συστήματα διάγνωσης καιρικών συνθηκών και αντιμετώπισης αυτών - π.χ. ILS landing τότε θεωρείται περισσότερο ασφαλές από ένα απλό μικρό αεροσκάφος).

Φυσικά όσο πιο μοντέρνο το αεροσκάφος τόσο πιο ασφαλές από άποψη ποιότητας κατασκευής, αλλά και τόσο πιο ευθραυστο σε ότι αφορά τις ηλεκτρονικές βλάβες. Άλλωστε σχεδόν το σύνολο των μοντέρνων αεροσκαφών είναι πλέον fly - by - wire. Βεβαια ελαχιστοποιείται το ανθρώπινο σφάλμα σε ένα πλήρως computerized αεροσκάφος.

Συνεπώς δεν παίζει ρόλο ο τύπος του αεροσκάφους αλλά η εταιρεία και ο πιλότος που το διαχειρίζεται.
 
cabincrew4ever":1a1zmx0i said:
... δεν ζουμε στην εποχη των Comet...

Θέλοντας να συμφωνήσω και να επαυξήσω, φίλε Μάνο θα σου πω το εξής:
:arrow: Να κοιτάς τα παράθυρα των επιβατών (φινιστρίνια). Αν έχουν τετραγωνισμένες άκρες, μακριά όσο μπορείς. Αν οι άκρες τους (γωνίες) είναι στρογγυλεμένες, μπορείς άφοβα να ταξιδέψεις με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.

Ελπίζω να βοήθησα...
 
Το ασφαλεστερο αεροπλανο ειναι αυτο που θα σε μεταφερει απο το Α στο Β σημειο (αεροδρομιο).

Σε περιπτωση που δεν συμβει το παραπανω,τοτε θα ξερεις οτι αυτο που μπηκες δεν ηταν ασφαλες ! !

Ολα ειναι θεμα τυχης και συγκυριων . .

Αναλογικα ομως με τα ατυχηματα που εχουν συμβει,για μενα το πιο ΕΠΙΦΟΒΟ ειναι η σειρα Β-737.Εχει τα περισσοτερα ατυχηματα,αλλα απο την αλλη,εχει και τα πιο πολλα του τυπου στον αερα καθημερινα.

Βασικα απαντηση δεν υπαρχει . . και το Σαμινα ηταν φοβερο καραβι,αλλα . . . . το μονο που δεν εφταιγε ηταν αυτο το ιδιο.

Α,και μην ξεχνας οτι πολλα αεροπλανα απο διαφορετικες κατασκευαστριες εταιριες εχουν κοινα μηχανικα μερη,αν αυτο λεει κατι !
 
Αυτό που δεν αναφέραμε βέβαια είναι το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες προκειμένου να μειώσουν το κόστος των ανταλλακτικών προμηθεύονται δεύτερης και τρίτης ποιοτικης κατηγοριας ανταλλακτικα ... κ συχνα ειναι αυτα που ευθυνονται για τις μηχανολογικες βλαβες.

Σε ότι αφορά τα παράθυρα που αναφέρθηκαν παραπανω, σήμερα το σύνολο των μοντερνων αεροσκαφων εχουν οβαλ παράθυρα. Το σχημα εξαρταται απο την ταχυτητα που μπορει να αναπτυξει το αεροσκαφος. Τα Comet είχαν τετραγωνα παραθυρα, ομως ανεπτυσαν πολαπλασια ταχυτητα απο τα αντιστοιχα ελικοφορα που ηταν παρομοιας κατασκευης. Επιπλεον το αεροδυναμικο σχημα των Comet δεν ηταν απολυτα συμβατο με τις ταχυτητες και τις πιεσεις που υπηρχαν σε τοσο μεγαλο υψος πτησης.

Ασφαλως, οσο αυξανονται οι ταχυτητες τοσο μικραινουν τα παραθυρα... (θυμηθειτε σε κατι Boeing 247 κ παλαιοτερα που ειχαν κουρτινες στα παραθυρα.... κ γλαστρες στο περβαζι!!! )

edit: Το Σαμινα δεν ηταν φοβερο καραβι.. ενα σαπιοκαραβο που μετα βιας επεπλεε ήταν... Αλλα οντως δεν εφταιγε μονο αυτο.
 
vassdel":3hhxskpj said:
cabincrew4ever":3hhxskpj said:
... δεν ζουμε στην εποχη των Comet...

Θέλοντας να συμφωνήσω και να επαυξήσω, φίλε Μάνο θα σου πω το εξής:
:arrow: Να κοιτάς τα παράθυρα των επιβατών (φινιστρίνια). Αν έχουν τετραγωνισμένες άκρες, μακριά όσο μπορείς. Αν οι άκρες τους (γωνίες) είναι στρογγυλεμένες, μπορείς άφοβα να ταξιδέψεις με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.

Ελπίζω να βοήθησα...

Τό σχήμα τών παραθύρων δέν είναι κριτήριο ασφαλείας.Τά μικρά μονοκινητήρια/δικινητήρια π.χ. έχουν τετραγωνισμένα παράθυρα (αλλά καί κάποια μεγαλύτερα-μιά ματιά στίς Ντακότες που ακόμα έχετε στην ΠΑ θά σέ πείση).Επίσης η ΟΑ είχε τά περίφημα Shorts Skyvan ("κουβάδες" τά έλεγαν οι πιλότοι τους) που μάλιστα είχαν και fixed gear.Ολα αυτά τά αεροπλάνα όμως έχουν το κοινό οτι πετούν σέ ύψη όπου δέν χρειάζεται συμπίεση καμπίνας,άρα η άτρακτος δέν καταπονείται από συνεχή "φουσκω-ξεφουσκώματα".

Στά Comet,αντίθετα,που είχαν προβλεφθεί να έχουν σύστημα συμπιεσης τής καμπίνας,η αρχική τετραγωνισμένη σχεδίαση τών παραθύρων αποδείχτηκε εσφαλμένη επιλογή (γι'αυτό τό Comet IV είχε παράθυρα μέ στρογγυλεμένες άκρες-καί φυσικά,διατηρήθηκε στην ενεργό υπηρεσία γιά πολλά χρόνια,μέχρι και η ΟΑ είχε κάποια από αυτά ένα διάστημα και δέν παρατηρήθηκε κανένα δυστύχημα που να οφείλεται σέ crack).
 
Top