Sky express και αεροδρόμιο Σάμου

FOUTSOS PARASKEVAS

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
18/02/2008
Μηνύματα
38
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
TUI
Καλησπέρα σας φίλοι μου,

θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την σημερινή μου εμπειρία.
Συγκεκριμένα με την πτήση του Sky express σήμερα από Χίο για Σάμο και Ρόδο , είχαμε όλοι οι επιβάτες το χειρότερο μισάωρο που μπορεί να φανταστεί κάποιος. Προσωπικά αν και πετάω λόγω δουλειάς με το συγκεκριμένο δρομολόγιο πάνω από μια δεκαετία με Ολυμπιακή, Athens , Sky η σημερινή προσέγγιση από ανατολικά αν κατάλαβα καλά, και η προσγείωση στην Σάμο θα μας μείνει αξέχαστη. Το Jetstream , πηγαινοερχόταν σαν καρυδότσουφλο, η δε δεξιά στροφή για να ευθυγραμμιστεί με το αεροδρόμιο και μέχρι την προσγείωση μας θύμισε σκηνές από ταινίες από τις αναταράξεις και τα κενά.. Περιττό να πώ ότι ο κόσμος μέσα ούρλιαζε και φώναζε από φόβο, και στην άκρη του διαδρόμου περίμενε το πυροσβεστικό όχημα με αναμμένες μηχανές.. Οι καιρικές συνθήκες την ώρα της προσγείωσης ήταν Βορειοι 32-34 knots με ριπές. Σε ερώτηση μας στον κυβερνήτη μέσα στην αίθουσα του αεροδρομίου , αν η συνέχεια για Ρόδο θα ήταν καλύτερη μας απάντησε ότι έπρεπε να προσγειωθεί διότι αν δεν τα κατάφερνε θα λέγαμε γιατί δεν το προσγείωσε κλπ. Και αναρωτιέμαι, τι είναι προτιμότερο, να εξαντλούμε τα όρια αεροσκάφους, πληρώματος, και επιβατών, φθάνοντας στα άκρα και να ρισκάρουμε ασφάλεια ή να σεβόμαστε τον κίνδυνο και να τον αποφεύγουμε επικίνδυνες καταστάσεις;; Αλλωστε δεν θα είναι η πρώτη φορά που ένα σκέλος επιδοτούμενου δρομολογίου ματαιώνεται λόγω κακών καιρικών συνθηκών.Αλλωστε το αεροδρόμιο της Σάμου φημίζεται για την δυσκολία προσέγγισης.

Θα με ενδιέφερε πολύ η γνώμη πιο έμπειρων που γνωρίζουν το αντικείμενο καλύτερα από μένα.

Φιλικά
 
Καλησπέρα αν θέλετε τη γνώμη μου σε κάποια πράγματα:

FOUTSOS PARASKEVAS":1ldf532a said:
Καλησπέρα σας φίλοι μου,
η σημερινή προσέγγιση από ανατολικά αν κατάλαβα καλά, και η προσγείωση στην Σάμο θα μας μείνει αξέχαστη
Δεν υπάρχει περίπτωση να κάνατε προσέγγιση από τα Ανατολικά γιατί τότε θα είχατε μπει στην Τουρκία. Το πιθανότερο ήταν να περάσατε άνωθεν του αεροδρομίου με πορεία Νότια σε προσπάθεια να αποφύγετε τις αναταράξεις που θα είχατε αν πηγαίνατε υπήνεμα του Κερκιτέα

FOUTSOS PARASKEVAS":1ldf532a said:
Το Jetstream , πηγαινοερχόταν σαν καρυδότσουφλο, η δε δεξιά στροφή για να ευθυγραμμιστεί με το αεροδρόμιο και μέχρι την προσγείωση μας θύμισε σκηνές από ταινίες από τις αναταράξεις και τα κενά.
Η προσέγγιση στη Σάμο απαιτεί δεξιά στροφή από το βασικό στη τελική μιας και είναι ΠΟΛΎ στενός ο χώρος που υπάρχει για την συγκεκριμένη μανούβρα.

FOUTSOS PARASKEVAS":1ldf532a said:
Περιττό να πώ ότι ο κόσμος μέσα ούρλιαζε και φώναζε από φόβο, και στην άκρη του διαδρόμου περίμενε το πυροσβεστικό όχημα με αναμμένες μηχανές.
Αυτό είναι πάγια τακτική όταν οι καιρικές συνθήκες είναι λίγο πιο ζόρικες από το σύνηθες...είτε λέγετε Ηράκλειο με Νοτιά, είτε Ρόδος με Νοτιά,Μυτιλήνη με Δυτικό ή Σάμος με Βοριά τα πυροσβεστικά βγαίνουν παράλληλα του διαδρόμου

FOUTSOS PARASKEVAS":1ldf532a said:
Οι καιρικές συνθήκες την ώρα της προσγείωσης ήταν Βορειοι 32-34 knots με ριπές.
το METAR στην την ώρα που προσέγγιση το δρομολόγιο όπως λέτε ήταν LGSM 281220Z 35017G32KT 9999 BKN025 06/M02 Q1005= άρα το νούμερο που γράφεται δεν πρέπει να ήταν τόσο κοντά στη πραγματικότητα

FOUTSOS PARASKEVAS":1ldf532a said:
Σε ερώτηση μας στον κυβερνήτη μέσα στην αίθουσα του αεροδρομίου , αν η συνέχεια για Ρόδο θα ήταν καλύτερη μας απάντησε ότι έπρεπε να προσγειωθεί διότι αν δεν τα κατάφερνε θα λέγαμε γιατί δεν το προσγείωσε κλπ. Και αναρωτιέμαι, τι είναι προτιμότερο, να εξαντλούμε τα όρια αεροσκάφους, πληρώματος, και επιβατών, φθάνοντας στα άκρα και να ρισκάρουμε ασφάλεια ή να σεβόμαστε τον κίνδυνο και να τον αποφεύγουμε επικίνδυνες καταστάσεις;;
Πως ξέρετε ότι το αεροσκάφος έφτασε στα όρια του? Γνωρίζετε το demostrated crosswind limit του BAE JS41 ή το "τόξο" που έχει η εν λόγο αεροπορική εταιρία στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο?


Προσωπική άποψη, όταν αναφέρεται ονόματα από εργαζομένους σε οποιοδήποτε χώρο αεροπορικό, δικηγορικό, ιατρικό κτλ να προσέχετε τι λέτε και πως γιατί ενδεχομένως άθελα σας να δημιουργούνται εντυπώσεις. Αν θεωρείται ότι υπάρχει κάτι μεμπτό μπορείτε πάντα να απευθύνεστε στους αρμοδίους.
 
Αγαπητέ lowbelow,

Ευχαριστώ πού για την απάντηση σου, και τεκμηριώνεις αρκετά πράγματα.
Δεν είχα καμία διάθεση να θίξω και να κρίνω κάποιον επαγγελματικά, από την στιγμή που δεν έχω την ικανότητα να το κάνω.
Με όλο το σεβασμό όμως έχοντας δίπλα μου και μπροστά μου, τουλάχιστον 14-15 άτομα που άλλοι τηλεφωνούσαν στους δικούς τους και έκλαιγαν, κάποιοι ήθελαν να κατέβουν, κάποιοι έπιναν νερό για να συνέλθουν νομίζω ότι πρέπει να γράψω κάτι...Δεν έχω καμία όρεξη να μάθω το τόξο της της εταιρείας για το συγκεκριμένο δρομολόγιο και ούτε να γίνω πειραματόζωο.
Οσο για την προσέγγιση περάσαμε πάνω από το Βαθύ και έπειτα στα αριστερά μου είχα τις τουρκικές ακτές, ήμασταν Ανατολικά, τώρα Ελλάδα ή Τουρκικό FIR δεν μπορώ να το κρίνω.
Με τον εν λόγω κυβερνήτη έχω ταξιδέψει επί Ολυμπιακής πάρα πολλές φορές και δεν έχω κάτι να του προσάψω. Το ότι κάποια όρια είτε εξαντλήθηκαν έιτε όχι ήταν η γενική εντύπωση όλων των επιβατών και οφείλω να το αναφέρω καλοπροαίρετα. Αν μια στο εκατομμύριο κάτι συνέβαινε τώρα δεν θα μιλάγαμε...Γενικά οι επιβάτες αισθάνονται πιο ασφαλείς με τον κυβερνήτη που σέβεται τον κίνδυνο και τον αποφεύγει , παρά με αυτόν που υποχρεωτικά τους αναγκάζει να πάρουν το ρίσκο μαζί του...

Ευχαριστώ για την κατανόηση
 
Το αν παίρνει ρίσκο ο Κ1 ή αν φτάνει το αεροσκάφος στα όρια του, δεν ορίζεται από κανένα κλάμα- φωνή επιβάτη, από κανένα ηλικιωμένο, παιδί, έμπορο, μαγαζάτορα, αγρότη, οδοκαθαριστή κλπ που επιβαίνει σε μια πτήση για να πάει στον προορισμό του και από κανέναν μη σχετικό με την αεροπορία που επειδή δεν καταλαβαίνει τις συνθήκες προσγείωσης σε ένα συγκεκριμένο αεροδρόμιο με συγκεκριμένο καιρό θεωρεί ότι έφτασε ένα βήμα από τα... θυμαράκια και "ήθελε να κατέβει"!!! :wall:

Λίγο-πολύ όλοι μας έχουμε τύχει σε παρόμοιες καταστάσεις δύσκολης προσγείωσης ή δύσκολης πτήσης με πολλές αναταράξεις και πολλές φωνές απελπισίας από την καμπίνα. Αν όμως σε κάποιους δεν έχει τύχει ακόμα και το αντιμετωπίζουν πρώτη φορά, είναι φυσιολογικό να φοβηθούν και να νομίζουν ότι ο Κ1 είναι άχρηστος, η εταιρία παίρνει θανάσιμα ρίσκα, το αεροπλάνο είναι σαράβαλο και άλλα παρόμοια γραφικά τέτοιου τύπου.

Γι αυτό, όταν αποφασίζουμε να γράψουμε κάτι, ας περιοριζόμαστε στα γεγονότα χωρίς να βγάζουμε άσχετα συμπεράσματα που, αντί να εκθέσουν τον εκάστοτε κυβερνήτη, εκθέτουν εμάς.
 
Φίλε μου,

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου.

Ούτε γραφικός αισθάνομαι και ούτε πρόκειται να αισθανθώ επειδή δεν έχω τις γνώσεις σου. Ούτε επίσης νοιώθω ότι εκτίθεμαι όταν σου περιγράφω την εμπειρία μου. Αν νομίζετε ότι πρέπει να γράψουμε μόνο μετά από ατύχημα , καλώς τότε..

Δεν είμαι επαγγελματίας του χώρου, αλλά πάρα πολύ κοντά στον χώρο και ελπίζω στον σεβασμό σας και όχι στην απαξίωση.

Ευχαριστώ
 
Lowbelow έχω μια απορία, τι εννοείς με το "τόξο που έχει η κάθε εταιρία" ;
 
FOUTSOS PARASKEVAS":1003l8pk said:
Ούτε επίσης νοιώθω ότι εκτίθεμαι όταν σου περιγράφω την εμπειρία μου.
Γι αυτό και έγραψα:
GP707":1003l8pk said:
όταν αποφασίζουμε να γράψουμε κάτι, ας περιοριζόμαστε στα γεγονότα χωρίς να βγάζουμε άσχετα συμπεράσματα
Δεν είπα να μην γράφετε τις εμπειρίες σας αλλά το πως τις γράφετε.
FOUTSOS PARASKEVAS":1003l8pk said:
Δεν είμαι επαγγελματίας του χώρου, αλλά πάρα πολύ κοντά στον χώρο και ελπίζω στον σεβασμό σας και όχι στην απαξίωση.
Ο τρόπος των γεγονότων που μας περιέγραψες όπως "πηγαινοερχόταν σαν καρυδότσουφλο", "μας θύμισε σκηνές από ταινίες από τις αναταράξεις και τα κενά", "να εξαντλούμε τα όρια αεροσκάφους, πληρώματος, και επιβατών, φθάνοντας στα άκρα και να ρισκάρουμε ασφάλεια" κλπ, δεν δείχνουν άτομο κοντά στο χώρο και γι αυτό το λόγο, με τον τρόπο γραφής σου και τα συμπεράσματά σου από την πτήση, τείνεις περισσότερο στην απαξίωση παρά στο σεβασμό.
Αν όντως σε ενδιαφέρει περισσότερο ο αεροπορικός σεβασμός των υπολοίπων μελών και αν φυσικά θες, λαμβάνεις υπ 'όψιν τη γνώμη μου.
 
Φίλε GP707,

Ξέφυγες από την ουσία και οι πολυάριθμες όντως αναρτήσεις σου δεν δικαιολογούν και το επίπεδο της απάντησης σου.

Σέβομαι τη γνώμη σου όσο και εσύ την δικιά μου, τώρα κατά πόσο τείνω στην απαξίωση ή όχι ας το κρίνουν οι υπόλοιποι.

Πίστεψε όμως, δεν θα ήθελες καθόλου μα καθόλου , δικά σου πρόσωπα να βρίσκονταν μέσα στην πτήση...

Με απεριόριστο σεβασμό και πάντα καλοπροαίρετα ευχαριστώ για την κατανόηση.
 
piperwarrior":24zx7cqf said:
Lowbelow έχω μια απορία, τι εννοείς με το "τόξο που έχει η κάθε εταιρία" ;
Καποια αεροδρομια που ειναι δυσκολα με ανεμους απο συγκεκριμενες κατευθηνσεις εχπυν τα λεγομενα τοξα. Δηλαδη οι εταιριες δεν επιχειρουν οταν ο ανεμος ειναι πχ απο 130 εως 180 μοιρες 15 κομβοι. Η γωνια και η ενταση ειναι αναλογα την εταιρια και το αεροδρομιο...ακομα και τον τυπο του αεροσκαφους
 
Όπως προαναφέρθηκε, ο συγκεκριμένος άνθρωπος είναι έμπειρος αεροπόρος και - από αυτά που γνωρίζω - άψογος επαγγελματίας. Μπορεί η πτήση να ήταν δυσάρεστη, αλλά είναι βέβαιο ότι αυτός ο πιλότος (τον επαγγελματισμό του οποίου πανεύκολα και συνάμα αυθαίρετα μπορούμε να αμφισβητήσουμε από την άνεση της πολυθρόνας μας) ενδιαφέρεται πρωτίστως να παραμείνει ο ίδιος ζωντανός, μαζί με το πλήρωμα και τους επιβάτες του. Η ζωή του και η οικογένειά του είναι πολύ σημαντικότερες από τον κάθε «FOUTSOS PARASKEVAS» και σίγουρα δεν είναι κουτός ώστε να ρισκάρει την απώλειά τους. Λίγη κοινή λογική δεν έβλαψε κανέναν.
 
Top