Sky Express - Επιδόσεις

  • Thread starter Thread starter airport123
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Πέρασε μάλλον στα ψιλά, αλλά η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ιδρύει τη Sky Express Academy, για την εκπαίδευση πληρωμάτων, μηχανικών και λοιπού προσωπικού. Να δούμε πώς θα πάει.

Ως γενικότερο σχόλιο, τους έχω πετάξει τρεις φορές (ATH-RHO-ATH και MXP-ATH) και δεν μου έκανε κάτι αρνητική εντύπωση.

Πολύ αρνητική εντύπωση μου κάνει η ιστοσελίδα τους. Ειδικά η σελίδα About Us, όπου τα κείμενα είναι γεμάτα λάθη, καθώς και η σελίδα Careers, όπου εμφανίζει τις κυρίες του πληρώματός της σαν Ιρανές που βγήκαν χωρίς τους συζύγους τους (αν και η εικόνα εμφανίζεται εναλλάξ με άλλη, πιο νορμάλ, με το πλήρωμα μέσα στην καμπίνα).

View attachment 3741

Στη σελίδα Careers, οι θέσεις που ζητούνται είναι δεκάδες. Δεν ξέρω αν απλώς δεν είναι ενημερωμένη, ή αν πράγματι έχει τόση έλλειψη προσωπικού.
Αν κρίνω από την εικόνα στο αεροδρόμιο του Μονάχου όπου υπήρξα αυτόπτης μάρτυρας, πιθανότατα υπάρχει όντως έλλειψη προσωπικού. Ίσως να βάζουν τον πήχη πολύ ψηλά. Για ποιο λόγο ένας "απλός" πωλητής ή εμπορικός αντιπρόσωπος να χρειάζεται Bachelor? Ένα σεμινάριο 6-8 εβδομάδων θα αρκούσε. Ή μήπως ο πωλητής πλυντηρίων έχει πτυχίο στα μαθηματικά; σαφώς πρέπει να έχει κάποια βασική κατανόηση μαθηματικών. Αλλά είναι κάτι τόσο εξειδικευμένο που δε χρειάζεται κατά τη γνώμη μου να χάσω 3 χρόνια μαθαίνοντας πράγματα που είτε θα ξεχάσω είτε δε θα μου χρησιμεύσουν ποτέ. Σημασία έχει να κατανοώ το προϊόν του εργοδότη μου (μεταφορά μέσω αέρα ανθρώπων, προϊόντων, αποσκευών και ίσως ζώων) και να το προωθώ στους συνεργάτες με κατανοητό τρόπο, ενημερώνοντας τους για αλλαγές, αναπροσαρμογές και καινοτομίες. Μιλάω πάντα για τη θέση του πωλητή ή αντιπροσώπου, άλλες θέσεις μπορεί πράγματι να είναι πιο απαιτητικές. Βασικότατο κομμάτι η καλή γνώση της τοπικής γλώσσας, διαφορετικά κάθε ειδική γνώση αποδεικνύεται μάταιη. Δέχομαι σχόλια και διορθώσεις!
 
Γιατί στην Ελλάδα υπάρχει υπερπροσφορά πτυχιούχων. Οπότε αν μπορείς να βρεις πτυχιούχο, γιατί να μη πάρεις; Το ίδιο ισχύει σε πολλά επαγγέλματα που, on paper, δε χρειάζονται ακαδημαϊκές περγαμηνές. Και η Α3 έχει π.χ. πληρώματα καμπίνας με πτυχία, ειδικά θεωρητικών σχολών.

Η πολύ γενική ιδέα είναι πως ένα πτυχίο δίνει στον/στην κάτοχό του κάποια στοιχειώδη qualifications, δηλαδή πως είναι άτομο εργατικό, αποδοτικό σε πίεση, έξυπνο κλπ. Άλλωστε σε πάρα πολλά επαγγέλματα, στη δουλειά δε χρειάζεσαι τίποτα από όσα έμαθες στο πανεπιστήμιο.

Το κακό είναι, και χωρίς να έχω ιδέα για το εργασιακό κομμάτι της Sky, να απαιτείς πτυχιούχους και να θες να τους πληρώνεις peanuts.
 
Last edited by a moderator:
Νομίζω ότι λέμε το ίδιο πράγμα με άλλα λόγια. Λες (αν μου επιτρέπεις τον ενικό) ότι προτιμούν άτομα με πτυχίο γνωρίζοντας ότι τα όσα έμαθαν στο πανεπιστήμιο δε θα τους χρειαστούν. Για ποιο λόγο να τους προσλάβεις τότε; για να δουν από κοντά ότι η θεωρία διαφέρει μερικές φορές από την πράξη; δεν καθιστά αυτό μάταιο τις θεωρητικές σπουδές; ή τουλάχιστον σπατάλη χρόνου; μήπως θα μπορούσε να συντομευθεί η διάρκεια σπουδών, ειδικά για εκείνους που έχουν κάποια πρακτική εμπειρία προκειμένου να εξοικονομηθεί χρόνος;
 
Το έγραψα και πιο πάνω. Θεωρείται πως έχουν κάποιες στάνταρ ικανότητες λόγω του πτυχίου έναντι ενός αποφοίτου λυκείου.

Αν ως Sky/Aegean/οποιαδήποτε μεγάλη εταιρία έχεις δύο βιογραφικά με παρόμοια ή ανύπαρκτη εργασιακή εμπειρία, έστω για θέση Β2Β πωλητή, κι ο ενας έχει βγάλει Μαθηματικό κι ο άλλος Λύκειο, τον μαθηματικό θα πάρεις. Γιατί αφού εχει βγάλει μια δύσκολη σχολή ξέρεις, πριν καν τον δεις, πως "του κόβει" και πως τα πέντε πράγματα που θα χρειαστεί να μάθει, θα τα πιάσει με τη μία. Και αυτό το handicap, όσοι δεν έχουν πτυχίο τριτοβάθμιας πρέπει να το καλύψουν με μεγάλο αγώνα μέσω εμπειρίας.
 
Σπατάλη και μάταιες οι θεωρητικές σπουδές; Τι είναι αυτά που λέτε; Η πρώτη μας δουλειά στα 20 και στα 22, πρέπει να ορίζει τι θα έχουμε μάθει στο πανεπιστήμιο και τι όχι;

Επιπλέον, το άτομο με πτυχίο μπορεί να έχει ευκαιρίες ανέλιξης εντός της εταιρείας. Κάθε εταιρεία θέλει να έχει πτυχιούχους στο δυναμικό της και κάθε εργαζόμενος με πτυχίο θα κοιτάξει να καταλήξει στο αντικείμενό του αργά ή γρήγορα. Κάθε άλλη οπτική είναι κοντόφθαλμη και παραπλανητική.

Επί της ουσίας, καλά κάνει το κατάστημα και ζητά πανεπιστημιακό ή ισότιμο τίτλο για φαινομενικά υποδεέστερες ειδικότητες. Στην εποχή μας, όποιος σταματά την εκπαίδευσή του στα 18 θα είναι μια ζωή αυτό που έλεγαν παλιά «ανειδίκευτος εργάτης». Σίγουρα θα βρει κάποιες δουλειές, αλλά όχι στον αεροπορικό κλάδο.

Απόψεις όπως αυτή:
«...να χάσω 3 χρόνια μαθαίνοντας πράγματα που είτε θα ξεχάσω είτε δε θα μου χρησιμεύσουν ποτέ. Σημασία έχει να κατανοώ το προϊόν του εργοδότη μου».
βρωμάνε δεκαετία του '80 και δεν πιστεύω ότι υπάρχει νέος που σκέφτεται έτσι. Ευτυχώς.
 
Από την τελευταία ενημέρωση προς τους μετόχους για τα αποτελέσματα του 2022, μαθαίνουμε και μερικά στοιχεία κίνησης για τα έτη 2021/2022.
GQ_numbers.jpg
Βάσει αυτών, η πληρότητα το 2021 ήταν 48.2% (48.1% εσωτερικού, 48.9% εξωτερικού) και το 2022 ήταν 67% (66.3% εσωτερικού, 69.1% εξωτερικού). Με βάση τα τελευταία άρθρα με τη φιέστα στην Κύπρο (π.χ. δείτε εδώ), φέτος 2023 αναμένουν πληρότητα 74%.

Οι συσσωρευμένες ζημίες της εταιρείας ανέρχονται στα 12.16 εκ. ευρώ, αλλά κανείς δεν ανησυχεί διότι ο όμιλος είναι εδώ, ενωμένος δυνατός να συνεχίζει να ρίχνει κασέρι. Κατά τα άλλα το 2021 έκλεισε με ζημία 3.8 δις, το 2022 με ζημία 1.4δις, ενώ φέτος (2023) αναμένουν κερδοφορία. Τώρα βέβαια, σχετικά είναι όλα αυτά, γιατί ο όμιλος, είναι όμιλος, π.χ. στον ισολογισμό της Skyserv 2022 διαβάζουμε στη σελίδα 10 πως η Skyserv πούλησε ένα ATR στη GQ, ενώ αγόρασε άλλο ένα για να το νοικιάσει στη GQ, οπότε φαντάζομαι υπάρχει χώρος για δημιουργική λογιστική.

PS. Δε μπορώ να μη θυμήσω στην ολομέλεια του φόρουμ πως την τελευταία φορά που αεροπορικός mogul της χώρας, άρχισε να ρίχνει βέλη κατά του ανταγωνισμού ("το πάρτυ τελείωσε"), ξέρουμε όλοι πως κατέληξε...
 

Attachments

  • GQ_numbers.jpg
    GQ_numbers.jpg
    181,9 KB · Προβολές: 16
PS. Δε μπορώ να μη θυμήσω στην ολομέλεια του φόρουμ πως την τελευταία φορά που αεροπορικός mogul της χώρας, άρχισε να ρίχνει βέλη κατά του ανταγωνισμού ("το πάρτυ τελείωσε"), ξέρουμε όλοι πως κατέληξε...
Καμιά φορά όταν βαριέμαι διαβάζω τα σχετικά νήματα του φόρουμ από την εποχή πριν και κατά τη συγχώνευση. Το γέλιο διαδέχεται τα facepalm. :mrgreen:
 
Από τα αποτελέσματα του 2023, βλέπουμε και κάποια στοιχεία για το τράφικο.GQ.jpg
Τρελό το jump στους επιβάτες εξωτερικού. Βάσει των παραπάνω, η πληρότητα είναι στο 71.6% (εσωτερικού 70.3% και εξωτερικού 74.2%), αισθητά πάνω από το 2022 που ήταν 67%.

Επίσης, το 2023 έκλεισε με κέρδη στα 20 μύρια (ό,τι και αν σημαίνει αυτό μιας και όπως έχουμε γράψει παλαιότερα ο όμιλος είναι όμιλος). Άντε και του χρόνου!
 
Top