Σχόλια για Α3

  • Thread starter Thread starter idle descent
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Έχεις συγκεκριμένες γραμμές στο μυαλό σου; Να τις πιάσουμε μία-μία αν είναι :) Γενικά οι γαλατάδικες πτήσεις από ATH αποτελούν παρελθόν νοσταλγίας της πΟΑ. Έχουν διατηρηθεί βέβαια σε μεγάλο βαθμό οι πρωινές πτήσεις προς ATH με night stops στους σταθμούς (π.χ. μέχρι και ATR διανυκτερεύσει στη JTR καταχείμωνο). Το βαθύ καλοκαίρι που οι ξέφρενοι παραθεριστές είναι διατεθειμένοι να πετάξουν ακόμα και στις 3 το πρωί αν είναι φτηνότερα, επανέρχονται και κάποια γαλατάδικα κατά την παλαιο-ΟΑ-ορθοδοξική έννοια του όρου (π.χ. RHO, CHQ). Φαντάζομαι έχουν κάνει την έρευνά τους, και είδαν πως δεν τσουλάει κατά τα άλλα. Ας μην ξεχνάμε πως η πΟΑ πετούσε πολλά γαλατάδικα καθώς εξυπηρετούσε και ταχυδρομείο (εφημερίδες κλπ).

Ε τώρα ο ανταγωνισμός έρχεται και παρέρχεται. Το ATH-JTR ας πούμε το βαθύ καλοκαίρι θα εξυπηρετείται με 23(!) πτήσεις ημερησίως ανά κατεύθυνση (9 Α3, 9 GQ, 3 V7, 2 FR). Φαντάζομαι πετάς όταν σου έχεις σλότ. Επίσης, με βάση το οικονομικό σύστημα που βρισκόμαστε, όταν σκάσει η επόμενη μεγάλη κρίση, θα σφίξουν τα λουριά και η συγχώνευση θα παρουσιαστεί ως η μόνη λύση, οπότε η πλήρης εναρμόνιση στόλου (ATR και 32N) και προγράματος θα κάτσει λουκούμι, το έχουμε ξαναδεί το έργο.
 
Και εγώ το περιμένω αυτό, η Sky έτσι μόνη της, όσα χρήματα και να διαθέτει ο ιδιοκτήτης τής, κάποια στιγμή η θα τελειώσουν η θα σταματήσει να ρίχνει χρήματα μπας και σώσει της υπόλοιπες επιχειρήσεις του. Η συγχώνευση θα είναι η καλύτερη λύση, με την Aegean.
 
(Off Topic) Το ερώτημα είναι ποιός είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης της SEH και για ποιόν σκοπό ξοδεύει χρήματα στην Ελλάδα.
 
Last edited:
Και εγώ το περιμένω αυτό, η Sky έτσι μόνη της, όσα χρήματα και να διαθέτει ο ιδιοκτήτης τής, κάποια στιγμή η θα τελειώσουν η θα σταματήσει να ρίχνει χρήματα μπας και σώσει της υπόλοιπες επιχειρήσεις του. Η συγχώνευση θα είναι η καλύτερη λύση, με την Aegean.
Ή η πώληση σε καμία IAG, AF/KLM ή καμία αραβική, όσο οι ζημίες είναι -σχετικά- διαχειρίσιμες. Το χειρότερο που θα μπορούσε να μας τύχει είναι ένα μονοπώλιο Αιγαίου.
 
Δεν ξέρω αν η Sky είναι ζημιογόνα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να κλείσει αναγκαστικά. Καταρχάς η απόσβεση του κεφαλαίου (δηλαδή των αεροσκαφών) παίρνει χρόνια στην αεροπορία.

Έπειτα δεν φαίνεται να είναι κάποιος χτεσινός ο όποιος ιδιοκτήτης. Δεν θα ήθελα να μπω σε μια κουβέντα για το αν και πόσο οργανική είναι η ανάπτυξη αυτής της εταιρείας αλλά οι αεροπορικές μεταφορές μπορούν πολύ εύκολα να στηρίξουν άλλες ''δραστηριότητες'' ενός ομίλου :) Και δεν εννοώ την Hertz.

Όλα αυτά τα γράφουμε βέβαια λόγω των Α320ΝΕΟ, μέχρι τότε μια χαρά τσουκου-τσούκου τα είχε καταφέρει. Ίσως να είμαστε και λίγο κακόπιστοι στη χώρα μας με αυτά που έχουμε συνηθίσει.
 
Βρε μακάρι να συνεχίσουν και οι δύο εταιρείες και να είναι κερδοφόρες για να υπάρχει ο ανταγωνισμός. Αλλά η διεθνή πραγματικότητα έχει δείξει ότι είναι πολύ δύσκολο σε μια μικρή χώρα με έντονη εποχικότητα να διατηρήσει δύο αεροπορικές παρόμοιες. Πορτογαλία, Ιταλία, Γαλλία καμία δεν άντεξε και έχουν μείνει με μία κύρια εταιρεία και κάποιες low cost η charter. Και εδώ πόσες ξεκίνησαν και κλείσανε. Η Sky τα πάει μια χαρά προς στιγμήν όπως και η Αιγαίου, για πόσο όμως; Μακάρι για πάντα.
 
Στην Ισπανία υπάρχει η Vueling (με μέγεθος 3πλάσιο της Aegean) και η Air Europa (40 αεροσκάφη + 40 να έρχονται) πέρα από την EZY/Ryanair που έχουν δεκάδες πτήσεις, και φυσικά την Iberia (άλλα μεγέθη εκεί) και την Renfe που έχει πάρει όλη την ηπειρωτική αγορά ουσιαστικά (πέρα από μερικές διαδρομές που δεν καλύπτονται ακόμα).

Στην Γαλλία τα δρομολόγια που καλύπτονται από TGV απαγορεύονται να πωλούνται αεροπορικώς (και σωστά κατά την γνώμη μου). Η Κορσική έχει δική της αεροπορική με 12 αεροσκάφη και δεν υπάρχει εταιρεία στην Ευρώπη που να μην πετάει Παρίσι μερικές φορές την εβδομάδα (αν όχι 2-3 φορές την ημέρα). Είναι άλλου τύπου αγορές για να μπορούμε να συγκρίνουμε.

Τι θέλω να πω; Ότι ναι μεν η ζήτηση είναι εποχική στην Ελλάδα αλλά δεν βλέπω σύντομα το Ηράκλειο-Θεσσαλονίκη ή το Κέρκυρα/Ρόδος/Λέσβος/Χίος/Αλεξανδρούπολη από/προς Αθήνα να έχουν άμεσα ανταγωνισμό (πέρα από τα υδροπλάνα αν ποτέ έρθουν), και αυτά χωράνε πάνω από μια εταιρεία (μαζί με όλα τα νησάκια ως PSO και άρα σίγουρα λεφτά). Επίσης η αγορά αλλάζει, οι Ευρωπαίοι (και ίσως και οι της Μ.Ανατολής) έχουν πλέον πολύ μεγαλύτερη ευελιξία να δουλεύουν μακριά από το σπίτι τους, που ίσως να είναι και η μεγάλη ευκαιρία για να χτυπήσουμε την εποχικότητα μας (και την φτώχια μας). Βέβαια αυτό έχει προαπαιτούμενα ότι η Μεσσηνία δεν θα έχει ταχύτητες τρίτου κόσμου στο ίντερνετ αλλά ας μην πλατιάσω άλλο.:4:
 
Η ευρωπαϊκή πραγματικότητα έχει δείξει ότι η συγκέντρωση στους μεγάλους ομίλους είναι τελικά μάλλον αναπόφευκτη......είτε στις μικρές είτε και στις μεγάλες χώρες.

Πχ. στην Ισπανία, η Iberia (νο1) με τη Vueling(νο2) και τη Level (long haul LCC) είναι ομόσταβλες, με 100%, 90.5%, και 100% αντίστοιχα να ανήκουν στην IAG, η οποία έχει πάρει και το 20% της Air Europa (μετά τη κατάρρευση της πλήρους εξαγοράς της όταν άρχισε η κρίση Covid), η οποία βεβαίως έχει και τις British, και Aer Lingus.
Ισπανική είναι και η Volotea, αλλά είναι μικρότερη της Aegean.
Στην Ιταλία κατέληξαν ακόμη χειρότερα με την Alitalia/ITA και Meridiana/Air Italy να καταρρέουν, και κέρδισε η Ryanair.

Η μάχη θα παιχτεί ανάμεσα στους μεγάλους Legacy ομίλους και τους μεγάλους LCC.
Οι οικονομίες κλίμακας είναι ακαταμάχητες....... και τα απαιτούμενα κεφάλαια τεράστια.......
Για τους μικρούς το θετικό σενάριο είναι η απορρόφηση χωρίς περικοπές έργου/προσωπικού.

Η μέχρι στιγμής χρονοημέρευση και επιτύχια της Aegean είναι αξιοσημείωτο κατόρθωμα, συμβάλει πολλαπλάσια στην ελληνική οικονομία σε σχέση με ξένες εταιρίες, μας κάνει εθνικά υπερήφανους.
Μακάρι να μπορέσει να μεγαλώσει και διατηρηθεί ελληνική παρά το δύσκολο περιβάλλον.
 
Θα προκύψει ανταγωνισμός στο ποιος θα κλείσει πρώτος αν δεν πουλήσει. Απόσβεση κεφαλαίου δεν υφίσταται διότι τα α/φη και των δυοεταιρειών είναι νοικιασμένα και μάλιστα με αβάσταχτο ενοίκιο.
 
Δηλαδή πόσο πληρώνουν για λιζινγκ?
Πόσο παραπάνω από τις υπόλοιπες ομοειδείς εταιρείες της Ευρώπης/κόσμου?
Και πως γίνεται από την μια να είναι δυσβάσταχτο το κόστος λιζινγκ αλλά από την άλλη να έχουν κέρδη ρεκόρ? Τουλάχιστον η Α3 που υποχρεούται να δημοσιεύει αναλυτικά αποτελέσματα ως εισηγμένη.
Μου ακοϋγεσαι πολύ σίγουρος για αυτά που γράφεις οπότε διαφώτισε και εμας. :hello?:
 
Top