Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ένα "πολιτικό" δικαστήριο εξετάζει χαρτιά και διαδικασίες.
Λεπτομέρειες που άπτονται του CRM ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΕΣ ΣΕ ΜΗ ΑΕΡΟΠΟΡΟΥΣ.Αυτές όμως προκάλεσαν το ατύχημα,φόνο,τραγωδία και όπως θέλετε να το λέτε.Μήπως όλες αυτές οι δίκες θα πρέπει τελικά να γίνονται σε αεροπορικά δικαστήρια;
 
planck":1aze3eum said:
Ένα ατύχημα δεν παύει να είναι ατύχημα. Κανείς δεν το προκάλεσε σκόπιμα...αλλιώς θα το λέγανε φόνο.

Φυσικά και οι υπεύθυνοι μιας αεροπορικής εταιρείας έχουν μεροίδιο ευθύνης, αλλά δεν μπορούμε να τους κατηγορήσουμε ότι "σκότωσαν" τους επιβαίνοντες...δυστυχώς τα ατυχήματα είναι συνήθως μια τραγική αλληλουχία μικρών παραβλέψεων και ανθρώπινων λαθών. Μαζεύονται ένα ένα και προκαλούν ένα τραγικό συμβάν...όσο τραγικό και δύσκολο είναι για τους συγγενείς των θυμάτων, αυτή είναι η αλήθεια

Χωρίς να μπω σε λεπτομέρειες για το τι έγινε και τι όχι, διαβάζοντας το πόρισμα προκύπτει ότι ορισμένοι δεν ακολούθησαν πιστά τους κανόνες και ό,τι προβλέπεται από αυτούς. Υποθέτω ότι για να έχει κανείς άδεια να πιλοτάρει ή να ελέγχει/πιστοποιεί/εκπαιδεύει κλπ στο έδαφος ένα αεροσκάφος γνωρίζει αυτούς τους κανόνες και σε καμιά περίπτωση δεν τους παρακάμπτει όσο έμπειρος και αν είναι ή όσο απλό φαίνεται κάποιο πρόβλημα. Μιλάμε για αεροσκάφος και όχι για ποδήλατο. Προσωπικά δεν βλέπω ''τραγική αλληλουχία μικρών παραβλέψεων'' αλλά εγκληματικών παραβλέψεων. Το αεροσκάφος έμεινε από καύσιμα και ακυβέρνητο για κάποιους συγκεκριμένους λόγους, που αν κάποιοι ήταν πιο υπεύθυνοι στην δουλειά τους θα είχε αποφευχθεί, δεν έπεσε εξαιτίας μετεωρίτη ή βιβλικού κεραυνού για να μιλάμε για τυχαίο γεγονός.

Δυστυχώς, όλοι μας γνωρίζουμε λίγο πολύ το τι γίνεται στα μέρη μας. Πριν μερικούς μήνες στην Κύπρο είχαμε άλλη τραγωδία με τα κοντέινερ που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Στην Ελλάδα έχουμε δει δεκάδες φορές να μην καταδικάζεται κάποιος ως υπεύθυνος για τραγικά λάθη. Σκέπτομαι αν αυτό το δυστύχημα με όλες αυτές τις ''αλληλουχίες'' θα μπορούσε να λάβει ποτέ χώρα στην Β.Ευρώπη και αμφιβάλλω πολύ.
 
flesland":3dafpdx5 said:
Δυστυχώς, όλοι μας γνωρίζουμε λίγο πολύ το τι γίνεται στα μέρη μας. Πριν μερικούς μήνες στην Κύπρο είχαμε άλλη τραγωδία με τα κοντέινερ που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Στην Ελλάδα έχουμε δει δεκάδες φορές να μην καταδικάζεται κάποιος ως υπεύθυνος για τραγικά λάθη. Σκέπτομαι αν αυτό το δυστύχημα με όλες αυτές τις ''αλληλουχίες'' θα μπορούσε να λάβει ποτέ χώρα στην Β.Ευρώπη και αμφιβάλλω πολύ.

Ποιό είναι το ατύχημα με το κοντέινερ;

Δηλαδή θέλεις να πρεις ότι εναέρεια η ασφάλεια στην Ελλάδα-Κύπρο είναι μειωμένη σε σχέση με άλλες χώρες; Που το στηρίζεις αυτό;

Να ένα ατύχημα που έγινε στη Σουηδία...λάθη προσωπικού και εκεί.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavi ... Flight_751

The aircraft had arrived from Zürich on the previous evening and was parked overnight at temperatures of around 0 to 1 °C. About 2550 kg of flight-chilled very cold fuel remained in the wing tanks. Because of this, clear ice had formed on the upper side of the wings, but was not detected. The aircraft was de-iced with 850 liters of de-icing fluid, but not checked afterwards for remaining ice by either the de-icing personnel or the captain.
 
Αγαπητέ planck, δεν οδηγεί κάπου να συγκρίνουμε διαφορετικά ατυχήματα, ούτε χρειάζεται κάποιος να αποδείξει αν αυτά λαμβάνουν χώρα και έξω από την Ελλάδα - αυτό είναι γνωστό.

Αντιγράφω όμως αποσπάσματα από το πόρισμα ενδεικτικά , και τα συμπεράσματα δεν είναι δύσκολα αν γνωρίζει κάποιος τι σημαίνει η φράση άρπα-κόλλα (υπογράμμιση δική μου)

η Επιτροπή σημείωσε την ύπαρξη αριθμού σχετικών σχολίων στο φάκελο εκπαίδευσης του Κ2. Αυτά τα σχόλια είχαν γραφτεί από εκπαιδευτές και εξεταστές χειριστές οι οποίοι, κατά την διάρκεια πτήσεων σε εξομοιωτή και επί
γραμμής, είχαν παρατηρήσει τον Κ2 να έχει δυσκολία στην τήρηση των SOPs και στην σωστή χρήση των καταλόγων ελέγχου (σφάλματα, παραλείψεις) και να έχει την τάση να αντιδρά υπερβολικά και να χάνει την αυτοπεποίθηση του σε μη κανονικές καταστάσεις.

η Επιτροπή έχει την γνώμη, ότι τα πραγματικά γεγονότα του ατυχήματος δείχνουν ότι κατέρρευσε η συντονισμένη συνεργασία του πληρώματος και υπήρξε ανεπαρκές επίπεδο CRM που δεν μετρίασε τα ατομικά σφάλματα που έλαβαν χώρα σε διάφορα στάδια της πτητικής λειτουργίας.

Η κατάσταση στο σταθμό γραμμής στην Λάρνακα σε ότι αφορά την στελέχωση σε προσωπικό είχε σημειωθεί σε Αναφορά Μη Συμμόρφωσης (Non-Conformance Report - NCR) κατά την επιθεώρηση που διεξήχθη από την ATC Lasham την 6η
Απριλίου 2005. Το επίπεδο του πιστοποιημένου προσωπικού (αριθμός πτυχιούχων μηχανικών), μη συμπεριλαμβανομένου του Διευθυντή Συντήρησης, χαρακτηριζόταν στο NCR ως ανεπαρκές στις απαιτήσεις του Part 145)(...)Παρά την παραπάνω πρόθεση της διοίκησης της συντήρησης να βελτιώσει την κατάσταση, οι ανταποκρίσεις της διοίκησης της εταιρείας συνέχιζαν να αποδεικνύονται ανεπαρκείς στο να παρέχουν τους απαραίτητους πόρους και την οικονομική υποστήριξη.

Ο τέως Τεχνικός Διευθυντής του εκμεταλλευόμενου, όταν ρωτήθηκε γιατί παραιτήθηκε τον Ιανουάριο του 2005, αφού είχε υπηρετήσει στην εταιρία για περισσότερο από 4 έτη σε αυτή τη σημαντική θέση, απήντησε ότι ο λόγος για αυτή
του την απόφαση ήταν η κακοδιοίκηση σε περιπτώσεις όπως οι ακόλουθες: α. Στελέχωση σημαντικών θέσεων π.χ Διευθυντή Ποιοτικού Ελέγχου, Διευθυντή Πτητικής Εκμετάλλευσης, με άτομα που δεν διέθεταν τα απαιτούμενα προσόντα σύμφωνα με τα προαπαιτούμενα στις Εταιρικές Πολιτικές ή δεν είχαν διευθυντικά προσόντα, β. Έλλειψη επιχειρησιακού σχεδιασμού, γ. Συλλογικές Επιχειρησιακές ενέργειες χωρίς συνοχή, δ. Ευκαιριακή κάλυψη απαιτήσεων σε προσωπικό σε όλες τις ειδικότητες των εταιρικών δραστηριοτήτων.

και άλλα πολλά στις 200+ σελίδες του πορίσματος που έχουν αναλυθεί και παραπάνω από άλλα μέλη.

Γνώμη μου λοιπόν είναι ότι δίκαια οι συγγενείς των θυμάτων αισθάνονται ότι υπάρχει ατιμωρησία διαβάζοντας τα παραπάνω και όλα τα υπόλοιπα.

planck":38549sye said:
Δηλαδή θέλεις να πρεις ότι εναέρεια η ασφάλεια στην Ελλάδα-Κύπρο είναι μειωμένη σε σχέση με άλλες χώρες; Που το στηρίζεις αυτό;

Όχι. Αλλά για να το πω απλά πιστεύω ότι η HELIOS ήταν μια εταιρεία της πλάκας, κάποιοι στην Κύπρο δεν έδρασαν όπως και όταν έπρεπε και ότι η δικαιοσύνη στην χώρα μας για άλλη μια φορά δεν θα βρει κανένα να τιμωρήσει (ας μην αρχίσουμε με Σαμινα, μαχαίρια στο κόκκαλο κλπ)...
 
Τελευταία νέα:
Στο φως μετά από έξι χρόνια το πόρισμα για την τραγωδία του «Ήλιος»

Κατά το πόρισμα, «η αδιαφορία τους ήταν τέτοιου βαθμού που ευχερώς υπολογίζεται ότι θα παράβλαπτε το δημόσιο συμφέρον με τρόπο που να απαιτεί καταδίκη και τιμωρία»

Στο πόρισμα αναφέρεται ότι η Επιτροπή «θεωρεί ότι λόγω της ανεπάρκειας των χειριστών ο κίνδυνος ή το ενδεχόμενο πρόκλησης σοβαρής προσωπικής βλάβης σε άλλα άτομα ήταν και προβλεπτός και εμφανής. Παραταύτα η εταιρεία και οι πιο πάνω αξιωματούχοι της αδιαφόρησαν και τον αγνόησαν». Η στάση τους καταδεικνύει, όπως επισημαίνεται, «τέτοια αδιαφορία για την ζωή και ασφάλεια των άλλων, έτσι που να ισοδυναμεί με έγκλημα κατά της Πολιτείας και συμπεριφορά που πρέπει να τιμωρηθεί». Η μαρτυρία αποκαλύπτει, αναφέρεται στο πόρισμα, «και τη διάπραξη του αδικήματος της ανθρωποκτονίας από την εταιρεία και από τα πρόσωπα που κατονομάζονται, Δ.Πανταζής, Γ.Κικκίδης, Γ. Στοϊμένοφ και Α. Δράκος».

:roll:

:!: Εδώ το λινκ του πορίσματος από την Καθημερινή
 
Κατ αρχήν δεν ειναι το πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων,το οποίο έχει δημοσιευθεί εδω και πολύ καιρό.Πρόκειται για δικαστικό πόρισμα το οποίο βέβαια για να κάνει εξη χρόνια θα ειναι και εμπεριστατωμένο.Νομικά η άποψη ότι όσο ο μεγαλύτερος ειναι ο κίνδυνος μιας παράλειψης τόσο η αμέλεια γίνεται μεγαλύτερη μου αρέσει.Επίσης το γεγονός ότι κατα το πόρισμα οι διευθυντές δεν ελεγξαν το προσωπικό τους μεσαίο και κατώτερο και δεν γνώριζαν ούτε τις ενέργειες τους ούτε φυσικά τις παραλείψεις τους και συνεπώς ειναι ποινικά υπεύθυνοι ισχύει διεθνώς και σε όλα τα επίπεδα διοίκησης ακόμα και στους πολιτικά υπεύθυνους (πολλές φορές ζητάμε και παραίτηση υπουργού) θυμηθείτε έναν υπουργό της JAPAN AIRLINES που έκανε χαρακίρι.Για τα δικά μας όμως σε επίπεδο φόρουμ εκείνο που με ενόχλησε ηταν η φράση "ανεπάρκεια των χειριστών" και ευθύνες των διευθυντών που δεν τους πήραν χαμπάρι ότι ηταν ανεπαρκείς για να τους ελέγξουν πειθαρχικά.Μα οι χειριστές ειχαν πτυχία εν ισχύει!!!! ειναι αρμοδιότητα κανενός να τα αμφισβητήσει?Εμείς βέβαια ξέρουμε ότι άν ο κυβερνήτης πατούσε ΕΝΑ!! μπουτόν το ALT HOLD και μετά έψαχνε γιατί πέφτουν οι μάσκες στην καμπίνα, χτυπάνε σπαστικοί ηχοι Τ/Ο config, και ανάβουν equipment cooling θα τόβρισκε τι κανει νιαου νιάου ηταν θα σήκωνε το βλέμμα στο upper panel και θα τόβλεπε και δεν θα μιλάγαμε τώρα.ΔΕν άκουσα τίποτε για τον μηχανικό που ξέχασε τον περιστροφικό επιλογέα στο manual αν ενεργούσε με checking list τελευταία ενέργεια θα ήταν cabin pressure to auto. οπότε αυτός τους "κρέμασε" θεωρητικά γιατι δικαστήριο δεν είμαστε και τώρα με βάση αυτό το πόρισμα πιθανόν θα ξαναπαραπεμφθούν οι διευθυντάδες .ποιός ξέρει
 
northwest dc10":26w1jy0s said:
θυμηθείτε έναν υπουργό της JAPAN AIRLINES που έκανε χαρακίρι.
Οι αεροπορικές εταιρίες ώς γνωστόν δέν έχουν υπουργούς :D
Ο πρόεδρος τής JAL ήταν αυτός που έκανε χαρακίρι,επειδή θεώρησε τον εαυτό του υπεύθυνο γιά το δυστύχημα που προκλήθηκε από πλημμελή επισκευή τού αεροπλάνου,όχι διότι το είχε επισκευάσει ο ίδιος αλλά διότι είχε την ευθύνη να επιλέγη τα κατάλληλα πρόσωπα γιά την δουλειά αυτή-και δέν το είχε πράξει.

northwest dc10":26w1jy0s said:
Για τα δικά μας όμως σε επίπεδο φόρουμ εκείνο που με ενόχλησε ηταν η φράση "ανεπάρκεια των χειριστών" και ευθύνες των διευθυντών που δεν τους πήραν χαμπάρι ότι ηταν ανεπαρκείς για να τους ελέγξουν πειθαρχικά.Μα οι χειριστές ειχαν πτυχία εν ισχύι!!!! ειναι αρμοδιότητα κανενός να τα αμφισβητήσει?
Είναι αρμοδιότητα κάποιων να εξετάζουν τους χειριστές τακτικά,με proficiency checks κλπ,ώστε να επιβεβαιώνεται ότι καλώς τα έχουν τα πτυχία τους σε ισχύ διότι κάνουν καλά την δουλειά τους.Αφού όμως
η Επιτροπή σημείωσε την ύπαρξη αριθμού σχετικών σχολίων στο φάκελο εκπαίδευσης του Κ2. Αυτά τα σχόλια είχαν γραφτεί από εκπαιδευτές και εξεταστές χειριστές οι οποίοι, κατά την διάρκεια πτήσεων σε εξομοιωτή και επί
γραμμής, είχαν παρατηρήσει τον Κ2 να έχει δυσκολία στην τήρηση των SOPs και στην σωστή χρήση των καταλόγων ελέγχου (σφάλματα, παραλείψεις) και να έχει την τάση να αντιδρά υπερβολικά και να χάνει την αυτοπεποίθηση του σε μη κανονικές καταστάσεις
υποθέτω ότι οι ώς άνω ινστρούχτορες και εξεταστές είχαν αναφέρει στον αρμόδιο διευθυντή (ΔΠΕ) τα ευρήματά τους-προφανώς υποδεικνύοντας ότι ήταν αμφισβητήσιμο κατά πόσον έπρεπε να παραμένη σε ισχύ το πτυχίο τού χειριστή αυτού.

northwest dc10":26w1jy0s said:
Εμείς βέβαια ξέρουμε ότι άν ο κυβερνήτης πατούσε ΕΝΑ!! μπουτόν το ALT HOLD
Υπήρχε όμως κάποιος συγκεκριμένος λόγος να το πατήση;Εννοώ όχι γιά να διαγνώση κάποιο πρόβλημα,αλλά γιά τίς ανάγκες τής πτήσης.Αν όχι,πώς θα τού πέρναγε απ'το μυαλό να το κάνη;

northwest dc10":26w1jy0s said:
και μετά έψαχνε γιατί πέφτουν οι μάσκες στην καμπίνα, χτυπάνε σπαστικοί ηχοι Τ/Ο config, και ανάβουν equipment cooling θα τόβρισκε τι κανει νιαου νιάου ηταν θα σήκωνε το βλέμμα στο upper panel και θα τόβλεπε και δεν θα μιλάγαμε τώρα
Μά νομίζω ότι και χωρίς να πατήση το ALT HOLD μπορούσε να βρή τί έφταιγε-αρκεί να σκεφτόταν με ηρεμία,να σήκωνε το βλέμμα στο upper panel και θα έβλεπε τον "άτακτο" επιλογέα.

northwest dc10":26w1jy0s said:
ΔΕν άκουσα τίποτε για τον μηχανικό που ξέχασε τον περιστροφικό επιλογέα στο manual αν ενεργούσε με checking list τελευταία ενέργεια θα ήταν cabin pressure to auto
Ούτε εγώ άκουσα κάτι γι'αυτό...

northwest dc10":26w1jy0s said:
οπότε αυτός τους "κρέμασε" θεωρητικά

Οχι απλώς "θεωρητικά",πρακτικά τους "κρέμασε".Βέβαια οι χειριστές είχαν τρόπο να αποφύγουν το "κρέμασμα",ενεργώντας σύμφωνα με τίς διαδικασίες και κάνοντας προσεκτικό έλεγχο-αλλά ούτε αυτοί το έκαναν....
 
northwest dc10":28puy4my said:
.ΔΕν άκουσα τίποτε για τον μηχανικό που ξέχασε τον περιστροφικό επιλογέα στο manual αν ενεργούσε με checking list τελευταία ενέργεια θα ήταν cabin pressure to auto. οπότε αυτός τους "κρέμασε" θεωρητικά ......

Ο μηχανικός όπως σωστά λες έκανε το πρώτο λάθος αλλά για αυτό ακριβώς τον λόγο υπάρχουν δυκλείδες ασφαλείας, όπως τα checklist των πιλοτων πριν την πτήση.....από την στιγμή που ο καπετάνιος απόδεχθηκε το αεροπλάνο φέρει την πλήρη ευθύνη των πράξεων του. Αν έιχαν πάρει χαμπάρι τι γίνετε θα σήκωναν ένα ASR.
 
Για τον υπουργό μην το συζητάτε και στο falcon ζητούσαν την παραίτηση Μαντέλη
Πράγματι το pressure set υπάρχει σε τρείς check list before start,after start kai after T.O. πως διάλο δεν το ειδαν.
Για το ALT HOLD τώρα Μετά τις 12000' αρχισαν να χτυπάνε alarm.Στις 14000' επεσαν οι μάσκες αλλά στο cockpit δεν υπάρχει ενδειξη(περίεργο)
απο κει και μετά υπηρχε υποξαιμία και δεν μπορούσαν να σκεφτούν λογικά (εχετε δει το τεστ με τις αριθμητικές πράξεις που κάνουν οι πιλότοι των μαχητικών)
Γιατι ο Προδρόμου δεν μπηκε νωρίτερα στο cockpit?Θα κατάφερνε να το κατεβάσει στα 10000' ας πούμε?Δεν ηταν και δύσκολο Ειχε PPL.Κριμα πολυ κρίμα
 
Όπως έχω πεί πολλές φορές (ίσως περισσότερες απ΄όσο χρειάζεται), έχω στην κυριολεξία διαβάσει 100άδες πορίσματα επιτροπών διερεύνησης ατυχημάτων. Είναι το μακάβριο χόμπυ μου.

Ομολογώ όμως, ότι τέτοιου είδους κείμενο, σαν και αυτό που συνέταξε η Κυπριακή Επιτροπή, δεν είχα ξαναδιαβάσει. Είναι πρωτότυπο από πολλές πλευρές.

1) Αφενός, είναι προφανές ότι η σύσταση της επιτροπής, απ'ευθείας από την κυβέρνηση, έχει ένα και μόνο σκοπό. Να κατευνάσει κατά το δυνατό τον πόνο ενός ολόκληρου νησιού. Και αυτή η προσπάθεια, κράτησε 6 χρόνια. Θα φανταζόταν κανείς, ότι ένα τόσο εμπεριστατωμένο πόρισμα, θα βοηθούσε επίσης τη δικογραφία και την ποινική δίωξη τυχόν υπεθύνων (αμ' δέ)

2) Είναι μία παμπόνηρη επιτροπή, που λόγω της νομικής της προέλευσης, αυτοπροστατεύθηκε από διάφορες κακοτοπιές (και καλά έκανε κατ'εμέ) και μάλιστα δεν το έκρυψε. Τρανό παράδειγμα (ένα και ενδεικτικό, υπάρχουν και άλλα), η συλλογιστική της ΜΗ κλήσης του Τσολάκη να καταθέσει. Ένας ανίδεος νομικά θα έλεγε ότι εξυπακούεται ότι ο Τσολάκης θα ήταν χρήσιμος μάρτυρας. Όμως οι νομικοί, βλέπουν με άλλα μάτια από ότι εμείς. Η μαρτυρία του Τσολάκη, ήταν το ίδιο το πόρισμα της ΕΔΑΑΠ. Τέλος. Εάν ο Τσολάκης, πάνω στη συζήτηση και τις ερωταπαντήσεις με τους δικηγόρους των κατηγορουμένων, έλεγε έστω και το παραμικρό (έστω και εκ παραδρομής) που να ερχόταν σε αντίθεση με το πόρισμα της ΕΔΑΑΠ, όλο το πόρισμα θα τελούσε πλέον σε καθεστώς αμφιβολίας και αναξιοπιστίας. Τους βγάζω το καπέλο και δεν ειρωνεύομαι (ώς συνήθως).

3) Το κείμενο αυτό μας έδειξε γιατί τα πραγματικά αεροπορικά πορίσματα βάζουν όρια στο τί αποκαλύπτουν. Άσχετα του τί είναι αλήθεια και τί ψέματα, η δημοσιοποίηση όλου του ιστορικού του Κ2 (χειριστικού αλλά κυρίως του ψυχολογικού), ήταν γροθιά στο στομάχι. Με έκανε να νοιώθω πολύ άβολα διαβάζοντάς το, ειδικά όταν ο συγκεκριμμένος άνθρωπος είναι νεκρός. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα αμιγώς αεροπορικά πορίσματα που όντως λειτουργούν με την αρχή του need to know basis, καλά κάνουν.

4) Η Κύπρος, σαν μιά άλλη μικρότερη ψωροκώσταινα, μας αποκαλύπτει (ή τουλάχιστον σε όσους δεν ήξεραν) πώς λειτουργούν οι υπόγειες διαδρομές. Οι διαδρομές που περνάνε από πολιτικά, κυβερνητικά και δημόσια γραφεία και υπήρεσίες, στα επιχειρηματικά συμφέροντα, οικογενειακούς φίλους και κουμπάρους, και πώς οι διαδρομές αυτές καταλήγουν στην καλύτερη περίπτωση στην διασπάθιση δημοσίου χρήματος και βλάβη στη δημόσια εικόνα του κράτους, εώς την χειρότερη, που είναι η απώλεια ζωής αθώων ανθρώπων.

5) Τέλος, γεννάται η μεγάλη απορία. Λάθος κατάλαβε ο φίλος πιό πάνω ότι το δικαστήριο δεν ήταν σε γνώση αυτού του νομικού πορίσματος. Βεβαίως και ήταν. Απλά το πόρισμα αυτό, είχε αποφασισθεί να μήν δημοσιευθεί πρίν ή κατά τη διάρκεια της δίκης, ώστε να μήν οξύνει περαιτέρω το κλίμα του δικαστηρίου. Όταν λέει ότι δεν δημοσιεύθηκε, εννοούσε στο πλατύ κοινό, όχι στους δικαστές! Το νομικό πόρισμα είναι κόλαφος. Και για τους κατά νόμο υπεύθυνους της Ήλιος αλλά και κατά δημοσίων υπαλλήλων πολλών βαθμίδων του ΤΠΑ (Κυπριακή ΥΠΑ). Και μάλιστα το νομικό πόρισμα, κάνει και πολλά βήματα παραπάνω από το πόρισμα της ΕΔΑΑΠ. Δείχνει και ποιές ποινικές ευθύνες βαρύνουν τους κατηγορουμένους.

Τώρα πώς όλα αυτά το δικαστήριο τα παράβλεψε, μόνο διαβάζοντας πλήρως το σκεπτικό της απόφασης θα μπορούσαμε νε ξέρουμε. Δια γυμνού οφθαλμού, είναι....ανεξήγητο, τουλάχιστον για μία ευνομούμενη χώρα (λέμε τώρα!)

Και ένα ακόμα που διαβάζω συχνά και είναι παραννόηση:

Hastaroth":gdb3kcno said:
northwest dc10":gdb3kcno said:
ΔΕν άκουσα τίποτε για τον μηχανικό που ξέχασε τον περιστροφικό επιλογέα στο manual αν ενεργούσε με checking list τελευταία ενέργεια θα ήταν cabin pressure to auto

Ούτε εγώ άκουσα κάτι γι'αυτό...

Υπάρχει λόγος που δεν ακούσατε τίποτα γι'αυτό. Ο λόγος είναι ότι δε στέκει κατηγορία νομικά. Το πόρισμα της ΕΔΑΑΠ, δεν αφήνει περιθώρια παραννόησης σε αυτό το θέμα.

Με απλά λόγια, τα εγχειρίδια των μηχανικών (γραμμένα από την Boeing), έλεγαν ότι μετά το πέρας της δοκιμής συμπίεσης, ο μηχανικός πρέπει να αφήσει το αεροπλάνο στην "αρχική κατάσταση". Όμως, δεν την αναλύει περαιτέρω αλλά δίνει τρείς ζωτικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν. Καμμία δεν έλεγε για επιστροφή του διακόπτη συμπίεσης στο AUTO (σελίδα 128 του πορίσματος). Και υπήρχε λόγος γι'αυτό.

Ο κατασκευαστής, όταν γράφει μία διαδικασία, δεν μπορεί να ξέρει σε ποιά χρονική περίοδο θα γίνει ή πόσο πρίν ή μετά από μία πτήση. Αρκετές εταιρείες, μέχρι εκείνη την εποχή, είχαν στάνταρντ διαδικασία να επιλέγουν τη θέση MANUAL και να κλείνουν την βαλβίδα εκφυγής αέρα, για να μήν την κάνουν φωλιά τα πουλιά (είναι αρκετά μεγάλη "πόρτα"). Έτσι, δεν μπορούσε να συμπεριλάβει μιά τέτοια ενέργεια στο τσεκλίστ, μιάς που για αρκετές εταιρείες, η αρχική κατάσταση ήταν διαφορετική για την κάθε μιά.

Για μένα προσωπικά, και το έχω ξαναπεί, οι μηχανικοί δεν φέρουν ευθύνη, και γι'αυτό το νομικό πόρισμα ούτε που τους ακούμπησε. Δεν ευσταθούσε νομικά καμμία μομφή.
 
Top