gonso":2nraflqt said:
Άυριο μεθάυριο μπορεί να απαιτηθεί να ρίξει βόμβα πάνω σε κτήριο με 500 ανθρώπους μέσα. Τί γίνεται τότε? Επαναλαμβάνω (για να μην μπούμε πάλι ώς συνήθως σε ανούσιες αντιπαραθέσεις), δικαιολογώ το σόκ του λόγω του μισάωρου καψωνιού που του έγινε.
Φίλε gonso, στο κτίριο με τους 500, αν τους ακολουθείς για μισή ώρα, αν "δεθείς" μαζί τους, αν προσπαθήσεις με κάθε τρόπο να επικοινωνήσεις μαζί τους και εν τέλει να μπορέσεις να τους σώσεις, πιθανόν και να λιποψυχήσεις. Αλλά στην πραγματικότητα, ποτέ δεν εξετάζεις το στόχο. Παίρνεις συντεταγμένες και πας και βαράς. Δεν υπάρχει πιθανότητα δισταγμού.
gonso":2nraflqt said:
H απόρία μου είναι η εξής. Αν παίρναν την απόφαση τελικά να ρίξουν το αεροπλάνο πάνω από την θάλασσα, πώς θα καταφέρνανε να περάσουν την εντολή καθαρά και ξάστερα στον χειριστή, κάτω από τέτοιες επικοινωνιακές συνθήκες? Εδώ αυτοί δεν μπορούσαν να συννενοηθούν σε βασικά πράγματα. Χαλασμένο τηλέφωνο. Renegade και του κ....υ τα νιάμερα.
Όπως και σε άλλες περιπτώσεις, υπάρχει στάνταρ φρασεολογία με κωδικούς. Το ΜΑΜΒΟ την γνωρίζει, το ίδιο και ο χειριστής. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, λόγω του ότι προσπαθούσαν να μιλήσουν στον "πολίτη", αναγκάστηκαν να "εμπλακούν" σε "πολιτικές" συχνότητες, οι οποίες είναι χωράφια στα οποία οι χειριστές των μαχητικών δεν έχουν οικειότητα. Σε όλες τις emergency περιπτώσεις που γνωρίζω από προσωπικές εμπειρίες, στους ασυρμάτους γίνεται απλά Π Α Ν Ι Κ Ο Σ. Ενώ το γνωρίζω όμως και ενώ έχω εξοικειωθεί με τους "πολίτες" ΕΕΚ, παρόλα αυτά, δεν μπορώ να τους αγνοήσω και να μην τους παρέξω ενημέρωση. Σε κάθε επιχειρησιακή αποστολή, μιλάμε με τουλάχιστον 4 σταθμούς εδάφους ταυτόχρονα. Αυτό που λες ότι γίνεται στις πολιτισμένες χώρες, η ανάθεση δηλαδή ενός ελεγκτή σε μία συχνότητα να καλύπτει το περιστατικό, είναι δυστυχώς για μας ακόμα "όνειρο θερινής νυκτός".... Ευτυχώς που εμείς είμαστε 6 νοματαίοι μέσα στο ελικόπτερο και μπορούμε και "μοιράζουμε" τους ασυρμάτους. Αυτός ήταν μόνος του και τα κατάφερε πολύ καλά....
Αν μπορούσαν από το έδαφος, να αποφασίσουν πώς θα αντιμετωπίσουν το αεροσκάφος, θα μπορούσε άνετα το ΜΑΜΒΟ να περάσει την εντολή στον χειριστή. Αλλά, ποτέ δεν κατάλαβαν τί είχαν να αντιμετωπίσουν. Renegade, ακυβέρνητο, emergency, ποιός ξέρει τί άλλο. Ευτυχώς που δεν κατευθύνθηκε σε κατοικημένη περιοχή κατά την πτώση του, γιατί αμφιβάλλω αν κάποιος από όλους αυτούς που ακούσαμε στο βίντεο είχε την δικαιοδοσία να το ανακυρήξει έστω και τυπικά renegade για να δώσει εντολή κατάρριψης και να αποφευχθούν περεταίρω απώλειες...
pulsar":2nraflqt said:
Βλέποντας αυτήν την κατάσταση με τις επικοινωνίες, να ρωτήσω εύλογα:
Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες για τις συνεννοήσεις σε αυτές τις περιπτώσεις;
Τί εννοείς; Σε ποιές περιπτώσεις; Από την 11/9 και μετά, υπάρχει στάνταρ φρασεολογία, η οποία εφαρμόζεται, αλλά δεν την γνωρίζουν όλοι (όπως πχ το ΚΕΠΑΘ). Αλλά αυτή η περίπτωση, μόνο στάνταρ δεν ήταν.
tasos-SMI":2nraflqt said:
Πώς γίνεται οι άνθρωποι που χειρίζονται μία τέτοια κατάσταση να μιλάνε παράλληλα και με άλλα αεροσκάφη;;
Αυτό ακριβώς. Όπως το είπε και ο gonso. Παρόλα αυτά όμως, δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει κάτι, παρά την εμπειρία μας.....