Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
ayto den einai neo livery!!!

einai apla.... xwris to palio!!! LOL :D :D :D :twisted: :twisted: :twisted:
 
Κακιούλες? :P

Και η ΟΑ κάπως έτσι έχει εξελίσσει το δικό της, αλλα ας μη γίνουμε off.. ;) Το θέμα είναι τα new routes της Helios... ;)
 
Δέν είναι παράλογη η κίνηση (για το άσπρισμα μιλάω). Όλος ο κόσμος είδε και θυμάται την πανέμορφη ουρά με τον χρυσό ήλιο κομμένη και τουμπαρισμένη στο βουνό...
 
Είναι πολύ καλή κίνηση αυτή η αλλαγή.
Θα έλεγα οτί το άργησαν κιόλας. Πιο πολύ είναι σίγουρα για λόγους marketing, άλλα θα βοηθήσει σίγουρα την εταιρία να ξεπεράσει γρηγορότερα το συμβάν του Αυγούστου.
 
Helios

Όσο μεγάλο πλήγμα κι αν ήταν η πτώση της "Ολύμπια" τον Αύγουστο, η Helios δεν είναι ο νο. 1 υπεύθυνος αν ένας συντηρητής ξέχασε να γυρίσει έναν διακόπτη με αποτέλεσμα να γίνει ό,τι έγινε. Άλλωστε αυτό που βλέπουμε μπορεί να είναι interim livery, δηλ. απλά να αλλάξουν τον τίτλο με το website όπως κάνουν δεκάδες εταιρείες.

Άλλωστε όση κρίση κι αν έχει μια εταιρεία όταν μένει μόνος αερομεταφορέας μιας χώρας, έστω και μικρής όπως η Κύπρος, η θέση της σταδιακά ισχυροποιείται με δεδομένο το επερχόμενο κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών την πρώτη βδομάδα του Δεκέμβρη.
 
Δύο κρίσιμα ανθρώπινα, και δυστυχώς μοιραία, λάθη, ένα στο έδαφος και ένα στον αέρα, ήταν αυτά που οδήγησαν το Μπόινγκ της εταιρείας «Ηλιος» να συντριβεί στο Γραμματικό, στις 14 Αυγούστου, συμπαρασύροντας στο θάνατο 121 ανθρώπους. Δεν υπήρχε καμία μηχανική βλάβη στο αεροπλάνο. Σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες, η επιτροπή αξιολόγησης των αιτιών του δυστυχήματος έχει καταλήξει στις δύο αιτίες του:

1 Ο διακόπτης συμπίεσης είχε τελικά αφεθεί από τον τεχνικό της αεροπορικής εταιρείας «Ηλιος» στη θέση «Manual» κατά τον έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στην επισκευαστική βάση (με τεχνητή συμπίεση ώστε να διαπιστωθεί η σωστή λειτουργία του συστήματος). Ο έλεγχος αυτός έγινε έπειτα από παρατήρηση για σχετική βλάβη ακριβώς την προηγουμένη της μοιραίας πτήσης. Σε νορμάλ λειτουργία του αεροσκάφους, ο διακόπτης πρέπει να βρίσκεται οπωσδήποτε στη θέση «Auto» ώστε η συμπίεση της καμπίνας να επιτυγχάνεται αυτόματα.

2 Από την επιτροπή διαπιστώθηκε επίσης ότι τα μέλη του πληρώματος διακυβέρνησης του αεροσκάφους, εκτελώντας ελλιπώς τους προβλεπόμενους ελέγχους, δεν αντελήφθησαν ότι ο διακόπτης συμπίεσης ήταν σε λάθος θέση. Αυτό τελικώς είχε ως αποτέλεσμα το Μπόινγκ κατά την άνοδό του να μην συμπιεσθεί επαρκώς.

Ελλειψη οξυγόνου

Από την επιτροπή διαπιστώθηκε ότι η πίεση της καμπίνας καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσεως του αεροσκάφους (δηλαδή μέχρι τη στιγμή που έσβησαν οι κινητήρες) αντιστοιχούσε σε 26.000 χιλιάδες πόδια, όπου η περιεκτικότητα του αέρα σε οξυγόνο είναι απαγορευτική για την επιβίωση.

Ο χρόνος χρήσιμης συνείδησης ενός μέσου ανθρώπου (ικανότητα αντίδρασης) σε παρόμοιο περιβάλλον είναι λιγότερος από 2 λεπτά.

Αυτό είναι και η απάντηση για την αδυναμία του κυβερνήτη και συγκυβερνήτη να αντιδράσουν.

Τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης πήραν καταθέσεις από τους τεχνικούς βάσης της εταιρείας που ήλεγξαν το αεροσκάφος πριν από την απογείωσή του (τον Βρετανό Αλαν Ιργουιν και τον Κύπριο Μιχαηλίδη).

*Ο βρετανός τεχνικός στην αρχική του κατάθεση στην Κύπρο είπε ότι το πρώτο που ζήτησε από τον κυβερνήτη ήταν να του επιβεβαιώσει τη θέση του διακόπτη. Ο ίδιος στην κατάθεσή του στην επιτροπή ισχυρίστηκε ότι, μετά την τεχνική συμπίεση που προκάλεσε για να ελέγξει το αεροπλάνο, επανέφερε τον διακόπτη στη θέση Auto. Οι εμπειρογνώμονες του υπενθύμισαν ότι στην κυπριακή αστυνομία είχε δηλώσει ότι τον άφησε στην θέση «Manual». Απάντησε ότι διόρθωσε γραπτώς αυτή τη δήλωσή του, κάτι που όντως διαπιστώθηκε και από την επιτροπή.*Ομως υπήρχε και κάποιος άλλος αδιάψευστος μάρτυρας. Πρόκειται για το non volatile memory. Είναι το «μαγικό» τσιπ που καταγράφει θέση ή βλάβη ηλεκτρονικού ή ηλεκτρικού υλικού, από τη στιγμή που το αεροπλάνο τεθεί σε λειτουργία. Δεν χάνει τη μνήμη του ακόμη και όταν παύει να υφίσταται ηλεκτρική ενέργεια.

Το τσιπ αυτό εξετάσθηκε από την εταιρεία που το παράγει στη Φραγκφούρτη, για να επιβεβαιωθεί ότι ο διακόπτης βρισκόταν στη θέση «Manual» από το έδαφος.

*Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Α. Ιργουιν ανέφερε στα μέλη της επιτροπής ότι ρωτήθηκε από τον κυβερνήτη Χανς Γιούρκεν Μέρτεν, στην εταιρική εμβέλεια, για τη θέση στην οποία βρίσκονται οι ασφάλειες του electronic and electric compartment.

Ο Βρετανός, από την άλλη, επίμονα ρωτούσε τον πιλότο για το διακόπτη συμπίεσης, ανησυχώντας ότι είχε ξεχαστεί σε λάθος θέση. Ξαφνικά, όμως, η επικοινωνία διακόπηκε. Επίσης ο Ιργουιν είπε ότι υπήρχε πρόβλημα συνεννόησης, επειδή ο κυβερνήτης μιλούσε αγγλικά με βαριά γερμανική προφορά.

*Ο άλλος τεχνικός, ο Μιχαηλίδης ζήτησε να μιλήσει με τον συγκυβερνήτη Πάμπο Χαραλάμπους στα ελληνικά. Ομως δεν πρόλαβε, γιατί χάθηκε η επαφή. Γεγονός πάντως είναι ότι δεν είχε σημειωθεί βλάβη στο σύστημα κλιματισμού. Εικάζεται επίσης, βασίμως, ότι ο κυβερνήτης είχε μπερδέψει τους ήχους, μη αναγνωρίζοντας ότι είχε πρόβλημα συμπίεσης.

Εξέταση με ακτίνες Χ

Η επιτροπή επισκέφθηκε το Σιάτλ των ΗΠΑ, όπου βρίσκεται η έδρα της Μπόινγκ. Ολα τα εξαρτήματα εξετάστηκαν με ακτίνες Χ. Επιβεβαιώθηκε και εκεί ότι ο διακόπτης αποσυμπίεσης δεν άλλαξε θέση με την πρόσκρουση και ότι είχε παραμείνει στη συγκεκριμένη θέση από τη Λάρνακα.

Επίσης, η Μπόινγκ αποφάσισε να διαφοροποιήσει τα ηχητικά σήματα προειδοποίησης του πιλότου που είναι ίδια και για μη κανονική συμπίεση της καμπίνας και για τη θέση των κινητών μερών των πτερύγων κατά την απογείωση. Πρόκειται, όμως για χρονοβόρα και πολυδάπανη διαδικασία.*Το έργο της επιτροπής πλησιάζει στο τέλος του, καθώς έχει συγκεντρώσει το 90% των πληροφοριών που χρειάζεται. Επί 110 ημέρες, τα μέλη της προσπαθούσαν να συναρμολογήσουν τα συντρίμμια του μοιραίου παζλ. Εξετάσθηκαν πάνω από 60 μάρτυρες, τεχνικοί, ιπτάμενο προσωπικό, επιμελητές πτήσεων, προγραμματιστές και μάλιστα σε διάφορες πόλεις (Αθήνα, Λευκωσία, Λάρνακα, Λονδίνο, Παρίσι, Σιάτλ, Φραγκφούρτη, Μπραουνσβάικ).

*Η αναπαράσταση της μοιραίας πτήσης προγραμματίζεται να γίνει αυτή την εβδομάδα και η οποία ίσως ολοκληρώσει τον κύκλο της αναζήτησης.

Πολλοί, ωστόσο, πιστεύουν ότι πιο χρήσιμη θα ήταν μια δοκιμή σε κανονικές συνθήκες υποξίας στο θάλαμο αποσυμπίεσης που διαθέτει το κέντρο αεροπορικής ιατρικής 251 ΓΝΑ.

Η προσπάθεια προσγείωσης

Το μεγαλύτερο και τραγικότερο ερώτημα, που ίσως και να μην απαντηθεί, είναι γιατί το πλήρωμα καμπίνας δεν κατάφερε δύο ολόκληρες ώρες να ανοίξει την πόρτα του κόκπιτ. Αποδεδειγμένα χρησιμοποίησαν τις φορητές φιάλες οξυγόνου και διατηρούσαν τις αισθήσεις τους όλο αυτό το διάστημα.

Το πιθανότερο είναι ότι μέσα στον πανικό δεν έβρισκαν την ειδική κάρτα με τον καταγεγραμμένο κωδικό της πόρτας ασφαλείας του κόκπιτ.

*Γεγονός είναι επίσης ότι ο Ανδρέας Προδρόμου είναι ο ήρωας της μοιραίας πτήσης. Τα δευτερόλεπτα όμως κύλησαν με ταχύτητα πέρα από τις ανθρώπινες δυνατότητες. Στις 11.49.20'' της μοιραίας μέρας άνοιξε η πόρτα του πιλοτηρίου με τον χαρακτηριστικό σαν καμπανάκι ήχο, 11.49.34'' έσβησε ο πρώτος κινητήρας, 11.54.10'' ακούστηκε το πρώτο «Mayday!», 11.54.56'' το δεύτερο «Mayday!», 11.55.02'' ακούστηκαν οι ψιθυριστές, γεμάτες αγωνία, τελευταίες λέξεις του. Ο Ανδρέας είχε καταφέρει, πλανάροντας σαν ανεμόπτερο το αεροπλάνο, να το φέρει παράλληλα με το έδαφος έτοιμο να το προσγειώσει με την κοιλιά. Ενάμισι χιλιόμετρο επίπεδης γης χρειαζόταν... Ενάμισι χιλιόμετρο ζωής...


source: http://www.enet.gr
 
Kostis:

μπορεις να μας πεις αν το ποστ ειναι "δικό" σου ή είναι κάτι που μας κάνεις γνωστό από κάποιο εντυπο-εφημεριδα.

Δεν αμφισβητώ ότι το πόρισμα μπορεί και να λέει κάτι τέτοιο τελικά. Παρόλο ότι προσωπικά συμφωνώ ότι δεν υπήρχε καμμία βλάβη στο αεροπλάνο, διαφωνώ ΚΑΘΕΤΑ με το φταίξιμο που πάνε να ρίξουν (αν αυτό πρόκειται να γράφει το πόρισμα) στους μηχανικούς για την θέση του διακόπτη.

Οι διακόπτες του αεροπλάνου καθώς και οι ασφάλειες και ότι άλλο μέσα στο κόκπιτ, είναι ευθύνη 100% των χειριστών να είναι στην σωστή θέση πριν να γίνει εκκίνηση των κινητήρων. Είναι πασίγνωστο στο χώρο, ότι ένα αεροσκάφος που έχει περάσει κάποια τσεκ συντήρησης και ειδικότερα όταν έχει βγεί από βαριά συντήρηση (υπόστεγο), οι διακόπτες είναι άλλ'αντάλλων. Ευθύνη των χειριστών είναι να βρίσκονται στην σωστή θέση.

Δηλαδή, αν ο μηχανικός ανοίξει το παράθυρο για να καθαρίσει μια κουτσουλιά και μετά το ξεχασει ανοιχτό, ποιός έχει ευθύνη για να είναι κλειστό πριν την αναχώρηση?

Σε όλα τα εταιρικά/εγγεκρυμένα εγχειρίδια, αναφέρεται ρητά (ήτε στα ελληνικά manual ήτε στα αγγλικά) ότι>
"Ο Κυβερνήτης οφείλει να βεβαιωθεί ότι όλοι οι εξωτερικοί και εσωτερικοί έλεγχοι του αεροσκάφους, έχουν πλήρως ολοκληρωθεί."

Πλημμελής / βιαστικός έλεγχος στους πίνακες ελέγχου, έχει αυτά τα αποτελέσματα. Αυτό που κάνει το ατυχημα αυτο όμως πέρα για πέρα απαράδεκτο, είναι ότι συνήθως μία τέτοια αβλεψία, γίνεται αργα ή γρήγορα αντιληπτή. Ειδικά όταν σκάσει το πρόβλημα. Εδώ, το πρόβλημα "έβαλε τις φωνές" και ούτε αυτό ήταν ικανό να κεντρίσει την προσοχή στον διακόπτη. :oops:
 
Αναμφισβήτητα, για ό,τι συμβαίνει σε ένα αεροσκάφος τελικοί υπεύθυνοι είναι οι κυβερνήτες. Αυτός είναι ο τίτλος τους, αυτή είναι η υποχρέωσή τους. Όμως, είναι δυνατό, δυστυχώς, οι κυβερνήτες να οδηγηθούν σε λάθος απόφαση. Το τι οδήγησε σε αυτήν την απόφαση, ποιοί παράγοντες και γιατί έγινε αυτό, είναι αντικείμενο έρευνας, όχι από νομικίστικη πλευρά, αλλά -κυρίως- για να οδηγηθούμε σε δράσεις, προληπτικές ή μη, ώστε να μην ξανασυμβεί.

Όσο τραγικός και να είναι ο χαμός του ΑΦ με τα αθώα θύματά του, there is always a silver lining in a gray cloud. Ο τελικός σκοπός της έρευνας είναι να βρεί το ή τα 'διαολάκι/-ια' που έφταιξε-αν και καταλήξαμε σε αυτό, ωστε ακριβώς να μη ξανασυμβούν. Γιατί σε πολλές περιπτώσεις, 'στερνή μου γνώση', λέει ότι πιθανόν δεν πρόλαβαν καν να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα επειδή η αρχική τους παράλειψη ελέγχου όλων των συστημάτων ήταν τόσο τραγική. Ωστόσο, αν υπήρχε η 'γνώση' αυτή -ποιός πεπειραμένος 737-χειριστής θα μας ορκιστεί ότι αν και γνωστή δεν ήταν τόσο ...τονισμένη;- ίσως τα πράγματα να ήταν αλλιώς. Και για να πέσει ένα αεροπλάνο ποτέ δεν φτάνει ένας μόνο λόγος. Είναι ένας συγκεκριμένος συνδυασμός λόγων.
 
Εφόσον είναι πλέον σαφές ότι ο διακόπτης ήταν στην θέση manual πριν την απογείωση, έχουμε τους δύο λόγους που επικαλείσε Γιώργο. 1) Οι χειριστές δεν έκαναν σωστό preflight check, 2) Λανθασμένη διάγνωση του προβλήματος που προέκειψε.

Απο εκεί και πέρα, η διερεύνηση μπορεί και να έβγαλε και άλλα λαυράκια "επ'ευκαιρία" του ατυχήματος, που μπορεί να έχει να κάνει με την συντήρηση των α/φών, την ποιότητα εκπαίδευσης των χειριστών και μηχανικών, με την τήρηση των κανόνων εργασίας κλπ κλπ κλπ. Αυτά, εάν εχουν προκύψει, θα μπούν στο πόρισμα σαν contributing factors και όχι καθ'αυτού λόγοι του ατυχήματος.

Παρεπιπτώντος, όλο ακούω για αυτην την κόρνα και πώς με προτροπή του Τσολάκη στους αμερικανούς την αλλάζουν κλπ κλπ. Αμφιβάλλω πολύ αν αυτήν τη στιγμή που μιλάμε, αλλαζουνε οι κόρνες στα χιλιάδες 737 που υπάρχουν στον κόσμο!
Εξάλλου, η Μπόινγκ θα σου πεί ότι τόσα χρόνια εχουν γίνει 100δες αποσυμπιέσεις σε 737 ανα τον κόσμο. Επειδή ένας (δύο) την μπέρδεψαν με take-off configuration warning στα 10000πόδια, δεν θα τις αλλάξουν σε όλο τον κόσμο! .
Αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα για τί κόστος μιλάμε. Όχι μόνο στην καθ'αυτού αντικατάσταση, αλλά και στις εκπαιδεύσεις και χαρτούρες που χρειαζονται, για να μάθουν οι...40-50.000 χειριστες που πετάνε 737 ότι αυτό που ξέρανε τόσα χρόνια, να το ξεχάσουνε! Λίγο δύσκολο το βλέπω.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ηχητικά σήματα, δεν είναι τίποτε άλλο παρά "κράχτες" πού ρόλο έχουν να σου τραβούν την προσοχή. Το τί τρέχει, το βλέπεις, στην προειδοποιητική λυχνία.
 
Ermittler stellen Flug nach

Auf der Suche nach der Ursache des Absturzes einer zyprischen Passagiermaschine im August, wollen die Ermittler den verhängnisvollen Flug jetzt nachstellen.

Die Ermittler hätten mittlerweile ein Bild davon, was vorgefallen sei, sagte Kostas Orphanos, Leiter des zyprischen Untersuchungskomitees am Freitag. Um die Ergebnisse zu bestätigen, würden am Montag 17 Piloten und Techniker an einem nachgestellten Flug mit einer baugleichen Maschine teilnehmen.

"Was dort passierte und wie es passierte, ist noch nie da gewesen", sagte Orphanos. Die Ergebnisse der Untersuchung sollten ein Anliegen für die gesamte Luftfahrtindustrie sein. Details wollte Orphanos aber nicht nennen. Der Bericht soll Ende Februar veröffentlicht werden.

Die Boeing 737-300 der Fluggesellschaft Helios war am 14. August in den griechischen Bergen abgestürzt, nachdem sie über zweieinhalb Stunden vom Autopiloten gesteuert worden war. Die Mehrzahl der Passagiere an Bord war vermutlich bewusstlos. Die Piloten zweier griechischer Kampfflugzeuge hatten beobachtet, dass der Co-Pilot im Cockpit zusammengesackt war. Der Pilot war nicht zu sehen. Bei dem Absturz kamen alle 121 Insassen ums Leben.

pigi NTV.de

dystihos sta germanika: i ptisi tis helios tha ksanagini me ena B737-300 tis Olympiakis stis 19.12.05 stis 11:07 ora . se autin tin ptisi tha einai 17 mihanikoi kai pilotoi .o logos einai oti i empirognomones theloun na ehoun sigouria gia ta apolesmata tous porismatos giati epese to aeroplano.

yparhi kapios filos pou kseri rosika ??

http://www.gazeta.ru/2005/12/16/oa_181988.shtml
 
Top