Νά υπενθυμίσω εδώ οτι το 1972 είχε συντριβεί στην περιοχή Staines κοντά στο Λονδίνο ένα Trident 1 (G-ARPI),τού οποίου ο κυβερνήτης Stanley Key,όπως βρέθηκε κατά την έρευνα,έπασχε (ήδη από 20 ετών) από αθηροσκλήρωση μέ στένωση αρτηριών κατά 50-70% (όταν έγινε το δυστύχημα ήταν 51 ετών).
Η ασθένεια τού εν λόγω πιλότου δέν διαγνώσθηκε κατά τίς τακτικές ιατρικές εξετάσεις του (ακόμη και το 1971,ένα χρόνο πρίν το δυστύχημα δηλαδή,οπότε ήδη η στένωση είχε προχωρήσει αρκετά) διότι το ηλεκτροκαρδιογράφημα σπανίως δείχνει την στένωση τών αρτηριών.
Η στένωση αυτή θά μπορούσε νά διαγνωσθή μόνο μέ αρτηριογράφημα (που εκείνη μέν την εποχή ήταν κάπως επισφαλής διαδικασία,σήμερα όμως προφανώς έχει βελτιωθεί πολύ η τεχνική αυτή).
Τά αίτια τού δυστυχήματος εκείνου δέν έγιναν γνωστά ποτέ (τουλάχιστον έτσι αναφέρεται στο βιβλίο τού Stanley Stewart "Air Disasters" που εκδόθηκε το 1986),είναι όμως σχεδόν βέβαιο οτι η κατάσταση τής υγείας τού κυβερνήτη επηρέασε τά διαδραματισθέντα στο flightdeck-ενδεχομένως μάλιστα όταν το αεροπλάνο υπέστη απώλεια στήριξης καί άρχισε να πέφτη ο κυβερνήτης νά ήταν ήδη αναίσθητος (οπότε ο άπειρος συγκυβερνήτης δέν κατάφερε νά αντιδράση έγκαιρα και σωστά).