Κάθε φορά που γίνεται ένα αεροπορικό ατύχημα, βρίσκουν την ευκαιρία ειδικοί και μη να εκφράσουν τις απόψεις και τα πιθανά σενάριά τους. Ευτυχώς αυτή την φορά, προσωπικά δεν είδα κανένα από τους γνωστούς μαϊντανούς να παρελαύνουν στην TV. Πέρα από το δυσάρεστο γεγονός, επιτρέψτε μου να εκφράσω την άποψη ότι είναι πολύ εύκολο να εκφράσει ο καθένας την όποια θεωρία από το σαλόνι του σπιτιού του και μάλιστα χωρίς στοιχεία. Τα πράγματα όμως στο πεδίο του ατυχήματος είναι πολύ διαφορετικά.
Στο συγκεκριμένο ατύχημα τα πράγματα είναι ποιό ξεκάθαρα και τα στοιχεία θα δείξουν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τα αίτια της τραγωδίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν έχουμε:
1. Προσγείωση δύο α/φων (Α319 πριν από 20' και Α320 πριν από 15') πριν από το συγκεκριμένο, χωρίς κανένα πρόβλημα. Άραγε ανέφεραν κάτι σχετικό στον Πύργο Ελέγχου.
2. Πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια προσγείωσης του συγκεκριμένου και έναρξη διαδικασίας επανακύκλωσης από τα 1725 ft,
3. Τρείς αποτυχημένες προσπάθειες της πτήσης SU 1166 και divertion,
4. Holding για συνολικά 02:00 ώρες στα 15.000 ft του συγκεκριμένου. Άραγε είναι αυτό επιτρεπτό και σύμφωνο με τις εταιρικές διαδικασίες, Ποιά η συνολική ποσότητα των καυσίμων. Καύσιμα για εναλλακτικό αεροδρόμιο. Αυτά είναι πολύ εύκολα και καταγεγραμμένα στοιχεία τα οποία οι διερευνητές έχουν στα χέρια τους από την πρώτη στιγμή.
Σύμφωνα με το γράφημα του φίλου flesland έχουμε:
1. Έναρξη διαδικασίας δεύτερου go around από τα 1550 ft,
2. Άνοδος στα 3975 ft σε 15sec (δηλαδή άνοδο με 9700ft/min),
3. Εδώ έχουμε συνδυασμό: υπερβολικού βαθμού ανόδου, με μεγάλο pitch attitude, πιθανή πτώση ταχύτητας, πιθανό fuel starvation or low fuel, wind sear, wind gusts 20 Knots, stall και τελικά απότομη κάθοδο.
Το θετικό για την διερεύνηση είναι ότι έχουν άμεσα όλα τα στοιχεία στα χέρια τους.
Αναμένοντας το τελικό πόρισμα χωρίς πολλά πολλά σενάρια.