Αγαπητοί φίλοι, πρέπει λίγο να καταλάβουμε την υπόθεση "συντρίμμια". Οι αρχές βασικά επιθυμούν να κάνουν ταυτοποίηση των κομματιών για καθαρά γραφειοκρατικούς λόγους. Για να επιβεβαιωθεί νομικά και τυπικά ότι το αεροπλάνο κατέπεσε, την στιγμή που μετά από μία βδομάδα, αυτό μπαίνει στην κατηγορία "νιάου νιάου στα κεραμμύδια". Την δουλειά τους κάνουν βέβαια και έτσι πρέπει.
Εγώ μιλάω για συντρίμμια που θα διαλευκάνουν το μυστήριο. Τέτοια δεν υπάρχουν και ούτε μάλλον θα υπάρξουν ποτέ. Εδώ έπεσε το 737 στο Σάρμ Ελ Σέικ, στον παράδεισο της κατάδυσης, λίγα χλμ από την ακτή, και ήρθαν ένα κάρο ειδικά πλοία μηχανήματα και δεν ξέρω εγώ τη άλλο, και τους βγήκε η ψυχή να βρούνε τα κουτιά.
Τώρα, αν βρέθηκε η πλάτη ενός καθίσματος του 330, οι υπέυθυνοι να κάνανε το "τίκ" στην λίστα των αντικειμένων που οφείλουν να κάνουν, η ουσία είναι όμως ...μηδέν. Τί συνέβη στο αεροπλάνο. Όταν σε πολλές διερευνήσεις έχουν τα συντρίμμια "στο πιάτο" και εξακολουθούν να ξύνουν το κεφάλι τους για μήνες, εδώ φαντάζεστε για τί μιλάμε?
Ο καιρός της περιοχής, αποκλείεται να μην έπαιξε ρόλο, μικρό ή μεγάλο. Αλλά το ίδιο μπορεί να πεί κανείς και για το γεγονός ότι ήταν νύχτα! Έπαιξε ρόλο, μικρό ή μεγάλο. Όταν μιλάμε για διαφορά στα ταχύμετρα, μιλάμε για πιθανότητα πάγου, αλλά πάγος στα 35.000 πόδια είναι εξαιρετικά σπάνιος και αν υπάρχει λόγος για τον οποίο δεν μπορεί κανείς να τον αποκλείσει, είναι η γεωγραφική θέση και η εποχή του χρόνου, σε συνδυασμό με χοντρές καταιγίδες.
Το να βγεί όμως αδιάσιστο πόρσμα από μυνήματα ACARS, προβλέπω ότι δεν θα γίνει. Πρέπει να μήν ξεχνάμε ότι όταν εκδίδεται πόρισμα, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τα αίτια βγαίνουν στο φώς. Ο νόμος επιβάλλει πόρισμα, το οποίο όμως δεν είναι υποχρεωτικό να έχει βγάλει ασφαλή συμπεράσματα. Μπορεί να παραθέτει πολλά στοιχεία και πιθανές αιτίες. Αν όμως δεν είναι οι αιτίες αδιαμφισβήτητες, το γράφει καθαρά και το τονίζει. Κάτι τέτοιο να περιμένουμε σε περίπου 2 χρόνια από τώρα.
Δεν είπα ότι τα κανάλια είπαν ψέματα. Είπα ότι πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι. Πολύ μικρό.