H οποιαδήποτε διαγράμμιση, οφείλει να γίνεται με συγκεκριμμένες παραμέτρους ασφαλείας και αφήνοντας τα απαραίτητα περιθώρια δεξιά και αριστερά. Αυτά τα περιθώρια και οι παράμετροι δεν επιτρέπουν να χωρέσουν όσα αεροπλάνα στοιβάζονται σε μερικές Ελληνικές πίστες. Και γι'αυτό δεν υπάρχουν διαγραμμήσεις.
Υπάρχουν και περιπτώσεις όπου υπάρχουν διαγραμμίσεις οι οποίες ξεκάθαρα παραβιάζουν κανόνες. Κλασσικό παράδειγμα στην Κέρκυρα, όταν αφικνούμενο αεροπλάνο που προσγειώνεται στον 35, κατευθύνεται στις θέσεις 3 ή 4 ή 5. Όπως φαίνεται και στη φωτό που ανέβασα, το δεξί φτερό του αεροπλάνου που ακολουθεί την διαγράμμιση (κόκκινη), μπαίνει ουσιαστικά εντός διαδρόμου (κιτρινόμαυρη γραμμή) στον συνδετήριο C, πρίν φτάσει στη θέση 4.
H κιτρινόμαυρη γραμμή του C, δεν μπήκε τυχαία. Ορίζει τα όρια του διαδρόμου κάτω από συγκεκριμμένες διεθνής παραμέτρους. Η γραμμή τροχοδρόμησης, δεν πληροί κανέναν κανονισμό! Θεωρεί ότι το αεροπλάνο είναι ...πούλμαν και δεν έχει φτερά. Ή απλά ότι έχει φτερά αλλά....δεν πιάνονται. Δε μετράει το φτερό!
Τέλος, ποτέ δεν ξέρει ο πιλότος τί "ψάρια πιάνει" ο σηματωρός. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο σηματωρός "ζυγίζει" τις κινήσεις το ριναίου τροχού και κάνει ανάλογα σήματα. Με άλλα λόγια δεν ακολουθεί τον σηματωρό το αεροπλάνο, αλλά το αεροπλάνο ο σηματωρός. Ειδικά όταν πρόκειται για τελευταία στροφή 90 μοιρών προς το πάρκινγκ. Αν ο πιλότος δεν δεί το σηματωρό να κάνει σήμα την ώρα που πρέπει, στρίβει έτσι και αλλιώς. Και ακολουθούν τα σήματα του σηματωρού!
Παράξενη σχέση.
Ο πιλότος, αν βλέπει τη γραμμή στην οποία θα ευθυγραμμιστεί και το σημείο που πρέπει να σταματήσει ο τροχός, δεν χρειάζεται σηματωρό. Οι Ισπανοί αυτό κάνουν τα τελυεταία 2-3 χρόνια, και μάλιστα σε στροφές μεγάλες (90 μοίρες δεξιά στροφή, μετά αμέσως αριστερά στροφή 135 μοιρών και αμέσως σχεδόν σταμάτημα. Και δεν υπάρχει ψυχή στο έδαφος. Και ανάμεσα σε δύο άλλα παρόμοια αεροπλάνα. Υπάρχει όμως ο χώρος για να γίνει σωστή διαγράμμιση με ικανές αποστάσεις ασφαλείας (όχι τίποτα τεράστιες, απλά ικανοποιητικές).
Ο σηματωρός είναι εξαιρετικά χρήσιμος, με wing walker, όταν τα πράγματα παιζουν στον πόντο