Και πού να μάθεις, φίλε μου, ότι οι αριθμοί που χρησιμοποιείς είναι αραβικοί, οι ολλανδικές τουλίπες έχουν προέλευση Τουρκίας και η ιδέα του εθνικού κράτους είναι εφεύρεση που δεν μετράει ούτε 250 χρόνια ζωής.
Η διαφήμιση της SAS είναι μια θαυμάσια υπενθύμιση ότι ανεξαρτήτως καταγωγής είμαστε όλοι άνθρωποι, ότι εδώ και αιώνες ανταλλάσσουμε ιδέες, φαγητά, εφευρέσεις, πολιτισμό, λογοτεχνία, παντρευόμαστε μεταξύ μας, υιοθετούμε ο ένας τις συνήθειες του άλλου και τις κάνουμε και «δικές μας». Κάθε ταξίδι είναι μια ευκαιρία να δούμε πόσο μοιάζουμε. Η πολιτιστική κληρονομιά είναι πανανθρώπινη.
Προτιμώ χίλιες φορές μια ανθρωπότητα παγκοσμιοποιημένη, όπου όλοι θα θεωρούν την πολιτιστική κληρονομιά (από το ψωμί μέχρι τα κεφτεδάκια κι απ' την ποίηση μέχρι τις εφευρέσεις) κομμάτι της κληρονομιάς της ανθρωπότητας που κάποιος κάποτε δημιούργησε και τώρα τη θεωρούμε «δική μας», παρά το κλείσιμο της κάθε εθνότητας στο καβούκι της «εθνικής υπερηφάνειας» της, τα στοιχεία της οποίας είναι αποτέλεσμα αιώνων προσμείξεων, πολιτιστικών ανταλλαγών και κάθε λογής δανείων.
Το ότι τον χορό των αντιδράσεων έσυραν τα (ακρο)δεξιά, λαϊκά ξενοφοβικά κόμματα θα έπρεπε να σας πει κάτι.