Hastaroth":2ntb6zr7 said:
...ωστόσο δέν καταλαβαίνω γιά ποιόν λόγο το κόστος χρήσης ενός ε/π είναι μεγαλύτερο από αυτό ενός αντίστοιχης μεταφορικής ικανότητος αεροπλάνου...
Το ελικόπτερο αποτελείται κυρίως από "κινούμενα μέρη". (περισσότερες τριβές, περισσότερα λιπαντικά, περισσότερη συντήρηση κλπ)
Πετάει με την χρήση της "περιστρεφόμενης έλικας" (στροφείο) και όχι της σταθερής πτέρυγας, άρα ό,τι χάνει εξ αιτίας της χαμηλής του ταχύτητας (χαμηλής άντωσης), το αναπληρώνει πληρώνοντας καύσιμο.
Για την ίδια μεταφορική ικανότητα, χρειάζεται μεγαλύτερο βάρος σκάφους, δηλαδή ισχυρότερους κινητήρες, άρα ακόμα περισσότερο καύσιμο.
Εν κατακλείδι, ακόμη και το προσωπικό (χειριστές και τεχνικοί), είναι πιο εξιδεικευμένοι (λόγω του ότι εκπαιδεύονται και εξουσιοδοτούνται να πετούν ανά τύπο και όχι ανά κατηγορία) και θεωρητικά θα έπρεπε να αμείβονται καλλίτερα.
Γενικά τα ελικόπτερα είναι ασύμφορα, αλλά μερικές φορές είναι η μόνη βιώσιμη λύση (είτε για λόγους μη δυνατότητας χρήσης αεροσκάφους, είτε για λόγους πρεστίζ).
Επίσης για λόγους πρεστίζ, ένας επιχειρηματίας (που το αντέχει η τσέπη του), δεν θα αγόραζε ένα R-22 ή 44, ακόμα κι αν ταξιδεύει πάντα μόνος. Το γεγονός ότι
πολλοί μπορούν να αγοράσουν το ίδιο ελικόπτερο με αυτόν, του αφαιρεί "πόντους κύρους". Γιαυτό αγοράζει πχ ένα Α109 σε υπερτετραπλάσια τιμή κι ας μην το χρειάζεται...
Τέλος, η πλήρης και αποτελεσματική ηχομόνωση σε ένα ελικόπτερο, είναι σχεδόν αδύνατη. Πέρα από τον θόρυβο των κινητήρων και του στροφείου, που προέρχονται από χώρο εξωτερικά της καμπίνας, υπάρχει ο θόρυβος του transmission, gear boxes, generators, pumps και πολλοί άλλοι θόρυβοι αναλόγως του ελικοπτέρου, από συσκευές που "ζουν και βασιλεύουν" σε χώρους σχεδόν μέσα στην καμπίνα (πχ στο Heuey το Xmission ή στο Puma τα Gyros) που κάνουν εκνευριστικότατο και πολύ δύσκολα μονώσιμο θόρυβο. Για τους μόνιμους χρήστες (πχ για τους χειριστές), ένα καλό σετ ακουστικών ή κάσκας εξουδετερώνει το πρόβλημα. Οι επιβάτες που μπαίνουν άπαξ όμως, απλά υποφέρουν...