Ξεκίνησα να γράφω ότι είναι πάγια πολιτική της Ryanair να διαμαρτύρεται και να εκβιάζει διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα, αλλά παρατήρησα ότι όντως είναι ιδιαίτερο, αυτό που ζητά ο ΑΙΑ (και μάλλον και η Fraport):
Ας πάρουμε ένα παράδειγμα*
Οι φόροι που πληρώνουμε όταν αναχωρούμε από τον ΑΙΑ προς ένα προορισμό (για παράδειγμα)
εσωτερικού είναι:
Τέλος Εκσυγχρονισμού Αεροδρομίων €12,00 (κωδικός GR)
Τέλος Χρήσης Εγκαταστάσεων €14,34 (κωδικός WP)
Τέλος Ελέγχου Ασφαλείας €5,95 (κωδικός WQ).
Από τα παραπάνω, το 25% του GR πάει στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ το 75% πάει στον ΔΑΑ. Δηλαδή από τα €12 στην περίπτωσή μας, ο ΔΑΑ παίρνει τα €9 και τα υπόλοιπα €3 παίρνει το δημόσιο. Εάν πάμε για μείωση κατά 75%, ο ΔΑΑ θα καταλήξει να παίρνει €2,25 ενώ το Δημόσιο θα παίρνει €0,75 για κάθε αναχωρούντα.
Τα τέλη
WP, WQ πάνε κατά 100% στον ΔΑΑ, μετά την αφαίρεση του ΦΠΑ 24% (εάν πρόκειται για μετακίνηση εσωτερικού). Για μετακινήσεις προς Schengen, οι τιμές δεν περιλαμβάνουν ΦΠΑ.
Ο ΔΑΑ θεωρεί ότι η μείωση του GR κατά 75% συνιστά τεράστια απώλεια εσόδων. Για το λόγο αυτό, ζητά την αύξηση του WP κατά ποσό ίσο με αυτό το οποίο χάνει από τη μείωση του GR.
Υπάρχει ανακοίνωση από το γραφείο τύπου του ΔΑΑ, όπου επιχειρείται να αιτιολογηθεί η απόφασή τους για αύξηση του τέλους WP. Δεν ξέρω κατά πόσον θα μπορέσουν να στηρίξουν τη θέση τους σε περίπτωση που κάποιος από τους εμπλεκόμενους αποφασίσει να προβεί σε προσφυγή. Το θέμα είναι ότι το Ελληνικό Δημόσιο αποφασίζει να κάνει «μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα». Αναθέτει την είσπραξη ενός τέλους σε μία επιχείρηση, με τη δεύτερη να παρακρατά μέρος αυτού ως αμοιβή και μετά επιβάλλει τη μείωσή του για όλα τα αεροδρόμια, τόσο εκείνα που του ανήκουν (π.χ. Χίος, Ηράκλειο) όσο και εκείνα τα οποία έχει εκχωρήσει σε εταιρείες λειτουργίας (ΑΤΗ, SKG).
https://www.aia.gr/userfiles/5b8cde...modification-of-Airport-Charges-at-aia-gr.pdf
*) Για οικονομία χρόνου παρέθεσα ένα παράδειγμα, αυτό της μετακίνησης εσωτερικού.