Ryanair στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας

CTA-ATH 3w (1 April - 26 October 2024) Monday - Wednesday - Saturday {αύξηση συχνότητας}
CTA-HER 2w (2 June - 29 September 2024) Wednesday - Sunday {νέο δρομολόγιο}
CTA-RHO 2w (δεν έχει φορτωθεί ακόμα στο website) {επαναφορά με αυξημένη συχνότητα}
 
Νέα δρομολόγια για το 2024:

Κέρκυρα (CFU) - Λίβερπουλ (LPL) , από 31 Μαρτίου 2024 , 2weekly
Χανιά (CHQ) - Μπερμινγχαμ (BHX) , από 6 Μαΐου 2024 , 1weekly
Ρόδος (RHO) - Μπάρι (BRI) , από 4 Μαΐου 2024 , 2weekly
Ρόδος (RHO) - Κορκ (ORK) , από 1 Ιουνίου 2024 , 2weekly
Σκιάθος (JSI) - Βουδαπέστη (BUD) , από 3 Ιουνίου 2024 , 2weekly
Σκιάθος (JSI) - Βουκουρεστι (OTP) , από 2 Ιουνίου 2024 , 2weekly
Σκιάθος (JSI) - Σόφια (SOF) , από 1 Ιουνίου 2024 , 1weekly
Ηράκλειο (HER) - Κατανια (CTA) , από 2 Ιουνίου 2024 , 2weekly
Πρέβεζα (PVK) - Νυρεμβεργη (NUE) , από 3 Ιουνίου 2024 , 2weekly
 
Σκιάθος (JSI) - Μπέργκαμο (BGY) , από 1 Απριλίου 2024 , 2weekly
Ρόδος (RHO) - Στοκχόλμη (ARN) , από 1 Ιουνίου 2024 , 2weekly
 
Η εταιρεία επανέρχεται, βάλλοντας κατά των "υψηλών" χρεώσεων των ελληνικών αεροδρομίων, με την ακόλουθη ανακοίνωση, όπως αναρτήθηκε στο MetaforesPress
----------------------------------

Η Ryanair ανακοίνωσε ότι υπέβαλε προσφυγή στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κατά της προσπάθειας του αεροδρομίου Αθηνών να παρακάμψει την κυβερνητική απόφαση μείωσης σε αεροπορικούς φόρους 75% (από 12 ευρώ έως 3 ευρώ ανά επιβάτη) από τον Νοέμβριο του 2024, όπως αναφέρει.

Αυτή η απόφαση θα συμβάλει άμεσα στην επέκταση της συνδεσιμότητας εκτός αιχμής και στην ανάπτυξη του τουρισμού όλο το χρόνο στην Ελλάδα, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία.

Όπως επισημαίνει ο αερομεταφορέας σε ανακοίνωση “είναι ανησυχητικό για την Ελλάδα και τους πολίτες της, ότι και τα δύο γερμανικά μονοπώλια, το αεροδρόμιο της Αθήνας και η Fraport Greece, δεν σχεδιάζουν να μετακυλήσουν αυτό το χαμηλότερο κόστος πρόσβασης στους επιβάτες που ταξιδεύουν από/προς την Ελλάδα.

Αντιθέτως, σχεδιάζουν να αυξήσουν τα τέλη αεροδρομίου για να ακυρώσουν την προοδευτική απόφαση του ελληνικού κράτους και να κρατήσουν τους φόρους για τους ίδιους, εις βάρος των Ελλήνων πολιτών / επισκεπτών.

Η Ryanair έχει παρατείνει την τουριστική περίοδο σε, και έφερε την πολυπόθητη χωρητικότητα εκτός αιχμής στην Κροατία, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Μάλτα και την Ισπανία – υποστηρίζοντας τις θέσεις εργασίας, τον τουρισμό και την οικονομική ανάπτυξη σε πόλεις και περιοχές. Αλλά αυτή η χωρητικότητα εκτός αιχμής έχει παρακάμψει την Ελλάδα λόγω του υπερβολικού κόστους των αεροδρομίων.

Η ξεδιάντροπη προσπάθεια του αεροδρομίου της Αθήνας και της Fraport Greece να τσεπώσει την εξοικονόμηση φόρων των Ελλήνων πολιτών θα διασφαλίσει μόνο ότι ο τουρισμός και η συνδεσιμότητα προς/από την Ελλάδα θα παραμείνει εξαιρετικά εποχιακή και ακριβή.”

Η Ryanair καλεί την ελληνική κυβέρνηση και την ΥΠΑ “να προστατεύσουν τους επιβάτες, διασφαλίζοντας ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας και η Fraport Greece θα σεβαστούν την απόφαση που έλαβε το ελληνικό κράτος να μειώσει τον φόρο του Τέλους Ανάπτυξης Αεροδρομίου από τον Νοέμβριο του 2024.

Πρόκειται για μια θρασύτατη προσπάθεια να αγνοηθούν τα επιδιωκόμενα οικονομικά οφέλη που η κυβέρνηση προσπαθούσε να προσφέρει στους Έλληνες πολίτες, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας μέσω της μείωσης του κόστους πρόσβασης.”

Ο Jason McGuinness, Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της Ryanair δήλωσε ότι “η ξεδιάντροπη προσπάθεια του αεροδρομίου Αθηνών και της Fraport Greece να αποσπάσει την περικοπή αεροπορικών φόρων από το Ελληνικό Δημόσιο από τον Νοέμβριο του 2024, είναι εξωφρενική και έρχεται σε αντίθεση με την κυβερνητική πολιτική για τη στήριξη της ανάπτυξης και του τουρισμού.

Το Ελληνικό Δημόσιο πήρε τη λογική απόφαση να μειώσει το κόστος πρόσβασης σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια από τον Νοέμβριο του 2024, τοποθετώντας την Ελλάδα να απομακρυνθεί από τη χρόνια εποχικότητα και να τοποθετηθεί για συνδεσιμότητα όλο το χρόνο.

Οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη (π.χ. Ουγγαρία, Σουηδία και Ιταλία) καταργούν ή μειώνουν τους αεροπορικούς φόρους τους καθώς συνειδητοποιούν ότι πρέπει να μειώσουν το κόστος δεδομένων των περιορισμών στην ευρωπαϊκή χωρητικότητα μικρών αποστάσεων.

Είναι άδικο να επιτρέπεται στα γερμανικά μονοπώλια, το αεροδρόμιο Αθηνών και η Fraport Greece, να εκτρέπουν το όφελος των ελληνικών φορολογικών περικοπών από τους Έλληνες επιβάτες. πίσω στα γερμανικά κεντρικά γραφεία τους.

Η Ryanair καλεί την ελληνική κυβέρνηση και την ΥΠΑ να προστατεύσουν τους επιβάτες και τις τοπικές οικονομίες διασφαλίζοντας ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας και η Fraport Greece σέβονται την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να μειώσουν το κόστος πρόσβασης και να περάσουν από την πλήρη φορολογική μείωση στους Έλληνες πολίτες / επισκέπτες από το Νοέμβριο του 2024.”
 
Στο καλό και να μας γράφουν άμα δε θέλουν...
 
Ξεκίνησα να γράφω ότι είναι πάγια πολιτική της Ryanair να διαμαρτύρεται και να εκβιάζει διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα, αλλά παρατήρησα ότι όντως είναι ιδιαίτερο, αυτό που ζητά ο ΑΙΑ (και μάλλον και η Fraport):

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα*
Οι φόροι που πληρώνουμε όταν αναχωρούμε από τον ΑΙΑ προς ένα προορισμό (για παράδειγμα) εσωτερικού είναι:
Τέλος Εκσυγχρονισμού Αεροδρομίων €12,00 (κωδικός GR)
Τέλος Χρήσης Εγκαταστάσεων €14,34 (κωδικός WP)
Τέλος Ελέγχου Ασφαλείας €5,95 (κωδικός WQ).

Από τα παραπάνω, το 25% του GR πάει στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ το 75% πάει στον ΔΑΑ
. Δηλαδή από τα €12 στην περίπτωσή μας, ο ΔΑΑ παίρνει τα €9 και τα υπόλοιπα €3 παίρνει το δημόσιο. Εάν πάμε για μείωση κατά 75%, ο ΔΑΑ θα καταλήξει να παίρνει €2,25 ενώ το Δημόσιο θα παίρνει €0,75 για κάθε αναχωρούντα.
Τα τέλη WP, WQ πάνε κατά 100% στον ΔΑΑ, μετά την αφαίρεση του ΦΠΑ 24% (εάν πρόκειται για μετακίνηση εσωτερικού). Για μετακινήσεις προς Schengen, οι τιμές δεν περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Ο ΔΑΑ θεωρεί ότι η μείωση του GR κατά 75% συνιστά τεράστια απώλεια εσόδων. Για το λόγο αυτό, ζητά την αύξηση του WP κατά ποσό ίσο με αυτό το οποίο χάνει από τη μείωση του GR.

Υπάρχει ανακοίνωση από το γραφείο τύπου του ΔΑΑ, όπου επιχειρείται να αιτιολογηθεί η απόφασή τους για αύξηση του τέλους WP. Δεν ξέρω κατά πόσον θα μπορέσουν να στηρίξουν τη θέση τους σε περίπτωση που κάποιος από τους εμπλεκόμενους αποφασίσει να προβεί σε προσφυγή. Το θέμα είναι ότι το Ελληνικό Δημόσιο αποφασίζει να κάνει «μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα». Αναθέτει την είσπραξη ενός τέλους σε μία επιχείρηση, με τη δεύτερη να παρακρατά μέρος αυτού ως αμοιβή και μετά επιβάλλει τη μείωσή του για όλα τα αεροδρόμια, τόσο εκείνα που του ανήκουν (π.χ. Χίος, Ηράκλειο) όσο και εκείνα τα οποία έχει εκχωρήσει σε εταιρείες λειτουργίας (ΑΤΗ, SKG).

https://www.aia.gr/userfiles/5b8cde...modification-of-Airport-Charges-at-aia-gr.pdf

*) Για οικονομία χρόνου παρέθεσα ένα παράδειγμα, αυτό της μετακίνησης εσωτερικού.
 
Στο καλό και να μας γράφουν άμα δε θέλουν...
δεν είναι ακριβώς ετσι αγαπητέ μου... Ολοι οι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί που εξυπηρετούνται με εκατοντάδες πτήσεις της Ryanair, ανοίγουν ΚΑΙ κλείουν τη τουριστική σαιζόν με κόσμο που κουβαλάει αυτή κυρίως και δευτερευόντως αλλες Loco. Εαν δηλαδή αποφάσιζε η Ryanair να εγκαταλείψει 1-2 προορισμούς της χώρας, θα επεφτε πολύ κλάμα... και για να προλάβω οτι ο κόσμος που την προτιμάει ειναι φτωχαδάκια, άρα δεν μας πειράζει που θα τους χάσουμε, δεν ειναι έτσι... Αυτοί αφήνουν περισσότερα χρήματα στην τοπική οικονομία παρά οσοι έρχονται με TUI και μένουν σε all inclusive!!!
 
Από τα παραπάνω, το 25% του GR πάει στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ το 75% πάει στον ΔΑΑ. Δηλαδή από τα €12 στην περίπτωσή μας, ο ΔΑΑ παίρνει τα €9 και τα υπόλοιπα €3 παίρνει το δημόσιο. Εάν πάμε για μείωση κατά 75%, ο ΔΑΑ θα καταλήξει να παίρνει €2,25 ενώ το Δημόσιο θα παίρνει €0,75 για κάθε αναχωρούντα.
Απο οτι καταλαβα ο ΑΙΑ ζηταει να συνεχίσει να παίρνει ο ιδιος €9 και το δημόσιο ας παίρνει €0,75 ωστε ο επιβάτης να πληρώνει €9,75 απο 12, σωστα? γιατι μεσα στην ανακοινωση γραφει "διατηρώντας παράλληλα το συνολικό ύψος των χρεώσεων που επιβάλλονται στους Χρήστες Αεροδρομίου σε σταθερό επίπεδο και με ουδέτερο αντίκτυπο στις αεροπορικές εταιρείες και στους επιβάτες τους" που μπορει και να συμαινει οτι ο επιβατης θα συνεχισει να δινει 12 ευρω.
 
Το τέλος αυτό το εισπράττει η αεροπορική εταιρεία και το αποδίδει στο δημόσιο, ο AIA δεν εμπλέκεται στην είσπραξη του, κατατίθεται σε λογαριασμό του δημοσίου στην ΤτΕ απευθείας από τις αεροπορικές. Είναι ουσιαστικά κρατικός φόρος. Η λογική του είναι ότι το κράτος χρησιμοποιεί τις εισπράξεις για την αναβάθμιση των αεροδρομίων, οπότε λογικό είναι ένα τμήμα του να αποδίδεται στις εταιρείες των αεροδρομίων.
Τώρα το κράτος έχει αποφασίσει ότι θέλει να κάνει σκοντο στον επιβάτη, μειώνοντας ένα δικό του καθαρά τέλος. Ο ΑΙΑ έχει τα δίκια του γιατί συνήθισε στο ζεστό χρήμα και όντως είναι μεγάλη χασουρα, αλλά αν αυξήσει τα δικά του τέλη ακυρώνει το πνεύμα της μείωσης του ΤΕΑΑ, που είναι να γίνει φτηνότερη η χρήση του αεροδρομίου από τον επιβάτη. Ειλικρινά, είναι μπλέξιμο.
Αλλά αν το κράτος πει αυξάνω το τέλος στα 20 ευρώ κι ο ΑΙΑ αρχίσει να παίρνει τα 15, ποιος πιστεύει ότι θα μειώσει το WP;
Επίσης, η Fraport χρόνια τώρα ακολουθεί αντίστοιχη πολιτική, δηλαδή για τις περιπτώσεις που δεν επιβάλλεται ΤΕΑΑ επιβάλει δικό της ισόποσο τέλος και δεν πειράζει κανέναν. Δηλαδή, λέει το κράτος πχ σε PSO επιβάτες δεν επιβάλλω τα 12 ευρώ για κοινωνικούς λόγους μπλα μπλα μπλα, αλλά η Fraport μόνο για αυτούς έχει δικό τέλος 12 ευρώ. Γιατί κατά τα άλλα εισπράττει ποσοστό από το ΤΕΑΑ. Άρα στην πράξη ακυρώνει τους εκάστοτε λόγους για τους οποίους το κράτος αποφασίζει ατέλεια.
Με άλλα λόγια ο ΑΙΑ θέλει να κάνει αυτό που η Fraport κάνει εδώ και χρόνια.
 
δεν είναι ακριβώς ετσι αγαπητέ μου... Ολοι οι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί που εξυπηρετούνται με εκατοντάδες πτήσεις της Ryanair, ανοίγουν ΚΑΙ κλείουν τη τουριστική σαιζόν με κόσμο που κουβαλάει αυτή κυρίως και δευτερευόντως αλλες Loco. Εαν δηλαδή αποφάσιζε η Ryanair να εγκαταλείψει 1-2 προορισμούς της χώρας, θα επεφτε πολύ κλάμα... και για να προλάβω οτι ο κόσμος που την προτιμάει ειναι φτωχαδάκια, άρα δεν μας πειράζει που θα τους χάσουμε, δεν ειναι έτσι... Αυτοί αφήνουν περισσότερα χρήματα στην τοπική οικονομία παρά οσοι έρχονται με TUI και μένουν σε all inclusive!!!
Όταν κάποιος κλείνει all inclusive η αεροπορική εταιρεία που θα πετάξει μπορεί να είναι η οποιαδήποτε. Η Ryanair φέρνει all inclusive στην Ελλάδα . Όπως και η tui τουρίστες χωρίς πακέτο διακοπών.

Οι τιμές των εισιτηρίων της Ryanair προς τα νησιά δε διαφέρουν καθόλου από τις άλλες εταιρίες.

Επίσης το all inclusive κατά πόσο αφήνει λιγότερα χρήματα στην Ελλάδα από όσα ένας τουρίστας με χαμηλότερο Budget είναι θέμα προς συζήτηση.
 
Last edited:
Top