Ryanair στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας

Kαι ερωτω αφελώς..Η κατάργηση του ΤΕΑΑ και η μη αυξηση αλλων τελων, δεν θα αντισταθμιστει απο την αυξηση της κινησης που θα φερουν τα επιπλεον δρομολογια, αρα περισσοτερα α/φη περισσοτερα τελη εξυπηρετησης, σταθμευσης κτλ και περισσοτεροι επιβατες αρα και πιο πολυ χρημα στα αεροδρομια με ο,τι συνεπαγεται στον retail τομεα, οταν η FR π.χ απο 12 κανει 24 ή 30 τους προορισμους και αυξησει και τις συχνοτητες; Πέρα απο τα οφέλη στο τουριστικο/εμπορικο κομματι της Χ πολης.. Και καλα ο ΑΙΑ..Η Fraport που εχει περιφερειακα αεροδρομια θα επρεπε να σκεφτεται πιο μακροπροθεσμα, κι οχι σαν ΑΙΑ, διοτι δεν εχει ΑΙΑ στο δυναμικο της εκτος αν εχουν μονο την νοοτροπια την κλασικη ελληνικη "ο,τι αρπαξουμε" το καλοκαιρι απτα γνωστα big guns..Μα ετσι κ αλλιώς μια εφαρμογη της κατάργησης του ΤΕΑΑ δεν θα ηταν ελκυστικη μονο σε μια εταιρεια, αλλα σε ολες..
 
Όταν κάποιος κλείνει all inclusive η αεροπορική εταιρεία που θα πετάξει μπορεί να είναι η οποιαδήποτε. Η Ryanair φέρνει all inclusive στην Ελλάδα . Όπως και η tui τουρίστες χωρίς πακέτο διακοπών.

Οι τιμές των εισιτηρίων της Ryanair προς τα νησιά δε διαφέρουν καθόλου από τις άλλες εταιρίες.

Επίσης το all inclusive κατά πόσο αφήνει λιγότερα χρήματα στην Ελλάδα από όσα ένας τουρίστας με χαμηλότερο Budget είναι θέμα προς συζήτηση.
Ως προς τις τιμές, επίτρεψέ μου να διαφωνώ, έχοντας ταξιδέψει πολλές φορές με τη συγκεκριμένη και με τιμές που ήταν ισως και στο μισο άλλων εταιρειών που εξυπηρετούσαν τον ιδιο προορισμό, ακόμα και εσωτερικού. Αλλωστε μια μικρή έρευνα στα αντίστοιχα sites θα σε πείσει (Ryanair, Easyjet, BA, Condor, SAS, Volotea κλπ). Μη ξεχνάμε επίσης το εύρος των δρομολογίων της, αφού πραγματικά ανοίγει και κλείνει τη σαιζόν(Τέλη Μάρτη και αρχές Νοέμβρη), αντίθετα με άλλες Loco( Wizzair, Volotea κλπ) που ξεκινούν Μάιο και Ιούνιο και τελειώνουν τέλη Σεπτέμβρη στις περισσότερες περιπτώσεις..και τυο κυριότερο, φέρνει κόσμο απο προορισμούς που μέχρι χτές δεν υπήρχαν στο χαρτη...
Δεν μπορώ να ξεχάσω τις τιμές της Aegean σε πτήσεις εσωτερικού , που τις έριξε οταν ξεκινούσε τις πτήσεις της η Ryanair.. και βέβαια τις ανέβαζε πάλι οταν σταματουσε. Μπορεί να συνεχίζει να το κάνει και σήμερα !!
Η συντριπτική πλεοψηφία των επιβατών της Ryanair, όπως βέβαια και άλλων Loco ,ειναι "ελεύθεροι" τουρίστες, μένουν σε ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα και Airbnb, έχοντας κάνει μόνοι τους την κράτηση. Κυκλοφορούν, νοικιάζουν αυτοκίνητα, πάνε εκδρομές, τρώνε σε ταβέρνες, ψωνίζουν απο τα mini market της περιοχής κλπ..πολύ μικρός αριθμός θέσεων κλείνεται απο γραφεία για γκρούπ. Αν κάποιος επιλέξει να κανει κράτηση σε ξενοδοχείο all inclusive, αυτο θα ειναι προσωπική του επιλογή και όχι παρότρυνση της Ryanair, ούτε πακέτο μαζί με εκδρομή, transfer κλπ
Ως προς το τελευταίο θέμα που έθεσες, τη σύγκριση δηλαδή του all inclusive με τον ελεύθερο- οχι απαραίτητα χαμηλότερο budget - έχει ήδη απαντηθεί σε άλλα τουριστικά forum και κυρίως το πόσα απο τα χρήματα που πληρώνει κάποιος για το πακέτο, έρχονται τελικά στη χώρα !!
 
Με το gentrification που έχει πέσει στον τουρισμό μας, την άνοδο της αγοραστικής δύναμης των ανατολικοευρωπαίων ή εκείνους που έχουν συγγενείς εδώ, είναι εν πολλοίς άσχετο το είδος του τουρίστα/ταξιδιώτη από την αεροπορική που τον πηγαινοφέρνει. Ένα παράδειγμα: τα γαλλο-τσάρτερ της Αιγαίου πωλούνται εν μέρει και ως b2c. Η Ryanair, η Wizz αν δεν έβγαζαν λεφτά, θα είχαν κόψει προ πολλού τα μη-κερδοφόρα δρομολόγιά τους. Για να τα διατηρούν, σημαίνει ότι κάτι πάει καλά. Την ίδια στιγμή, όλη η legacy ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία έχει ξεπέσει στο επίπεδο των light fares, αντιγράφοντας τους low budget carriers. Το πόσο οι τουρίστες συνεισφέρουν στην τοπική και εθνική οικονομία, εκτός από τις καλές προθέσεις του επισκέπτη και την οικονομική του επιφάνεια, έχει σχέση και από το πόσο φοροδιαφεύγει ο επαγγελματίας ή το πόσο μαύρα έχει τους εργαζομένους του να δουλεύουν.

Κάποιος πιο πάνω είπε ότι με τη μείωση του GR κατά 75%, ο ΔΑΑ έχει την ευκαιρία να βγάζει όσα έβγαζε και νωρίτερα, αφού αυτή η μείωση θα προσελκύσει περισσότερο κόσμο. Συγγνώμη, αλλά αυτό σημαίνει ότι ο ΑΙΑ θα πρέπει να υπερπολλαπλασιάσει το traffic του κατά 3 φορές για να μην ανεβάσει τα υπόλοιπα τέλη του. Ούτε ως προορισμός έχουμε τέτοιες δυνατότητες, ούτε θα θέλαμε να έχουμε 75.000.000 αφίξεις ετησίως μόνο στην Αθήνα.
 
Ως προς τις τιμές, επίτρεψέ μου να διαφωνώ, έχοντας ταξιδέψει πολλές φορές με τη συγκεκριμένη και με τιμές που ήταν ισως και στο μισο άλλων εταιρειών που εξυπηρετούσαν τον ιδιο προορισμό, ακόμα και εσωτερικού. Αλλωστε μια μικρή έρευνα στα αντίστοιχα sites θα σε πείσει (Ryanair, Easyjet, BA, Condor, SAS, Volotea κλπ). Μη ξεχνάμε επίσης το εύρος των δρομολογίων της, αφού πραγματικά ανοίγει και κλείνει τη σαιζόν(Τέλη Μάρτη και αρχές Νοέμβρη), αντίθετα με άλλες Loco( Wizzair, Volotea κλπ) που ξεκινούν Μάιο και Ιούνιο και τελειώνουν τέλη Σεπτέμβρη στις περισσότερες περιπτώσεις..και τυο κυριότερο, φέρνει κόσμο απο προορισμούς που μέχρι χτές δεν υπήρχαν στο χαρτη...
Δεν μπορώ να ξεχάσω τις τιμές της Aegean σε πτήσεις εσωτερικού , που τις έριξε οταν ξεκινούσε τις πτήσεις της η Ryanair.. και βέβαια τις ανέβαζε πάλι οταν σταματουσε. Μπορεί να συνεχίζει να το κάνει και σήμερα !!
Η συντριπτική πλεοψηφία των επιβατών της Ryanair, όπως βέβαια και άλλων Loco ,ειναι "ελεύθεροι" τουρίστες, μένουν σε ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα και Airbnb, έχοντας κάνει μόνοι τους την κράτηση. Κυκλοφορούν, νοικιάζουν αυτοκίνητα, πάνε εκδρομές, τρώνε σε ταβέρνες, ψωνίζουν απο τα mini market της περιοχής κλπ..πολύ μικρός αριθμός θέσεων κλείνεται απο γραφεία για γκρούπ. Αν κάποιος επιλέξει να κανει κράτηση σε ξενοδοχείο all inclusive, αυτο θα ειναι προσωπική του επιλογή και όχι παρότρυνση της Ryanair, ούτε πακέτο μαζί με εκδρομή, transfer κλπ
Ως προς το τελευταίο θέμα που έθεσες, τη σύγκριση δηλαδή του all inclusive με τον ελεύθερο- οχι απαραίτητα χαμηλότερο budget - έχει ήδη απαντηθεί σε άλλα τουριστικά forum και κυρίως το πόσα απο τα χρήματα που πληρώνει κάποιος για το πακέτο, έρχονται τελικά στη χώρα !!
Αναφέρομαι στις τιμές της Ryanair από Ευρώπη προς τα ελληνικά νησιά και σύμφωνα με την εμπειρία μου δε διαφέρουν από αυτές του ανταγωνισμού. Με άλλα λόγια η Ryanair δε σε κατεβάζει το καλοκαίρι Ρόδο από Γερμανία με 20 ευρώ. Έχω πληρώσει σχεδόν 400 για ανάλογο δρομολόγιο με Ryanair.

Για το θέμα του all inclusive, επειδή υπάρχει ένας μύθος, θα προσπαθήσω να εξηγήσω πώς λειτουργεί....μπαίνεις στην ιστοσελίδα του γραφείου, επιλέγεις προορισμό και μέρες διαμονής και μετά έρχονται οι επιλογές...μόνο ξενοδοχείο, ξενοδοχείο και αεροπορικό εισιτήριο, ολα τα παραπάνω με μεταφορά με λεωφορείο από το αεροδρομιο, όλα τα παραπάνω με πρωινό, όλα τα παραπάνω με ημιδιατροφή, όλα τα παραπάνω με πλήρη διατροφή...το λεγόμενο all inclusive....πρέπει να πατήσεις πάνω στο αεροπορικό εισιτήριο για να δεις ποια εταιρεία εκτελεί το δρομολόγιο...και δεν είναι έκπληξη ούτε η εξαίρεση να το εκτελεί η Ryanair. Ούτε ο κανόνας να το εκτελεί η TUI...ακόμα και αν κλείσεις μέσω της ιστοσελίδας της TUI.

Κατά την εμπειρία μου, κατεβαινοντας στην Ελλάδα για διακοπές, πετώντας με τα αποκαλούμενα charter και κάνοντας διακοπές all inclusive με άλλους που έχουν το ίδιο πακέτο....οι περισσότεροι και θα νοικιασουν αυτοκίνητο για να περιπλανηθουν και θα φάνε στην ταβέρνα για αλλαγή. Όχι όλοι, όχι ίσως κάθε μέρα.

Μη δαιμονοποιουμε το all inclusive. Είναι μια επιλογή που δίνει ευελιξία στις διακοπές και κατά την άποψή μου στοιχίζει ελάχιστα ακριβότερα από την επιλογή ξενοδοχείο + εισιτήριο + πρωινό.

Ξέφυγα από το θέμα. Ουσιαστικά αυτό που θέλω να πω, από προσωπική μου εμπειρία, η Ryanair από Ευρώπη προς τα ελληνικά νησιά κοστίζει και κοστίζει αρκετά . Όσο για το ποια εταιρεία κατεβάζει all inclusive...αυτός είναι ανεξάρτητος παράγοντας
 
Με μια τυχαία έρευνα σε ελληνικό νησί, έβαλα Ιρλανδία ...Shanon προς Κέρκυρα 6- 13 Αυγ , στα 180, αν μπορείς βρές τέτοια πτήση αυγουστιάτικα με λιγότερο απο 200 μετ' επιστροφής !!!
Μιλάνο - Κώς 14-18 Αυγ, στα 250 Ευρώ με επιστροφή . Λονδίνο - Κεφαλονιά 14-18 Αυγ στα 191 ευρώ, ενώ για τέλη Οκτώβρη, που μάλλον δεν θα βρείς αλλη εταιρεία να εξυπηρετεί Βιέννη- Καλαμάτα στα; 164 ευρώ..
Η εταιρεία ( να τονίσω οτι δεν ειμαι μέτοχος της ούτε παίρνω λεφτά για να τη διαφημίζω) έχει δώσει πνοή σε αρκετές περιοχές, αφού ειναι η κυρια υπεύθυνη για την διεύρυνση της τουριστικής περιόδου. Ενδεικτικά, σε πολλούς προορισμούς ξεκινάει τέλη Μάρτη και τελειώνει τέλη Οκτώβρη , τη στιγμή που οι περισσότερες αλλες αρχίζουν απο Μάιο και τελειώνουν τέλη Σεπτέμβρη-αρχές Οκτώβρη.
Οσον αφορά το all inclusive, η προσπάθεια πολλών τουριστικών εταιρειών ειναι η καθετοποίηση των υπηρεσιών, με πρώτη την TUI και μετά την Jet2, που προσφέρουν πτήση με δικά τους αεροπλάνα , transfer με δικά τους λεωφορεία, εκδρομές ακόμα και με δικά του καίκια, φαγητό μέσα, ποτό (αν και εδώ υπάρχουν πολλές ενστάσεις ως προς την ποιότητά του) κλπ..
Το δικό μας ενδιαδφέρον δεν ειναι αν περνάνε καλά, αλλά τί ποσοστό απο τα λεφτά που πληρώνουν έρχεται τελικά στη χώρα, μια που πληρώνουν ολο το ποσο στη χώρα τους. Παλαιότερη έρευνα που ειχε τέτοιο αντικείμενο ανέφερε ποσοστό περιπου 8%. Επίσης απο το ΙΝΣΕΤΕ΅μια εργασία 10ετίας βέβαια, δείχνει και το παρακάτω γράφημα, που αποτυπώνει ποσο ξεοδεύουν οι μεν και οι δέ σε αγορές και εστίαση. https://insete.gr/wp-content/uploads/2020/02/Local_All_Inclusive_Παραδοτέο_Final.pdf
Αν μιλήσεις με εκπροσώπους ενοικιαζομένων δωματίων ή Airbnb στα νησιά, θα σου πούν οτι η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών τους ειναι απο Loco και κλεισίματα απο τους ίδιους μέσω Booking, Expedia κλπ . 1722352768784.png
 
Με το gentrification που έχει πέσει στον τουρισμό μας, την άνοδο της αγοραστικής δύναμης των ανατολικοευρωπαίων ή εκείνους που έχουν συγγενείς εδώ, είναι εν πολλοίς άσχετο το είδος του τουρίστα/ταξιδιώτη από την αεροπορική που τον πηγαινοφέρνει. Ένα παράδειγμα: τα γαλλο-τσάρτερ της Αιγαίου πωλούνται εν μέρει και ως b2c. Η Ryanair, η Wizz αν δεν έβγαζαν λεφτά, θα είχαν κόψει προ πολλού τα μη-κερδοφόρα δρομολόγιά τους. Για να τα διατηρούν, σημαίνει ότι κάτι πάει καλά. Την ίδια στιγμή, όλη η legacy ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία έχει ξεπέσει στο επίπεδο των light fares, αντιγράφοντας τους low budget carriers. Το πόσο οι τουρίστες συνεισφέρουν στην τοπική και εθνική οικονομία, εκτός από τις καλές προθέσεις του επισκέπτη και την οικονομική του επιφάνεια, έχει σχέση και από το πόσο φοροδιαφεύγει ο επαγγελματίας ή το πόσο μαύρα έχει τους εργαζομένους του να δουλεύουν.

Κάποιος πιο πάνω είπε ότι με τη μείωση του GR κατά 75%, ο ΔΑΑ έχει την ευκαιρία να βγάζει όσα έβγαζε και νωρίτερα, αφού αυτή η μείωση θα προσελκύσει περισσότερο κόσμο. Συγγνώμη, αλλά αυτό σημαίνει ότι ο ΑΙΑ θα πρέπει να υπερπολλαπλασιάσει το traffic του κατά 3 φορές για να μην ανεβάσει τα υπόλοιπα τέλη του. Ούτε ως προορισμός έχουμε τέτοιες δυνατότητες, ούτε θα θέλαμε να έχουμε 75.000.000 αφίξεις ετησίως μόνο στην Αθήνα.

o καποιος δεν ειπε, ερωτημα εθεσε για το αν θα αντισταθμισει τη χασουρα απο τον πολλαλασιασμό κινησης, όπως εχει γινει και σε αλλα ευρωπαϊακ αεροδρομια, και επιπλεον δεν αφορα τον ΑΙΑ μονο το θεμα γιατι εμπλεκεται κ η Fraport που διαχειριζεται περιφερειακα αεροδρομια με εντελως διαφορετικη δυναμικη και θα επρεπε να το δει διαφορετικα ..Επίσης, μπορει 75εκατ. αφιξεις να μην φτασει ο ΑΙΑ αλλα τα 50-55 εκατ ηδη τα εχει στο σχεδιο για το μέλλον, οπως εχετε ανεβασει στα master plan των επεκτασεων, αφου ηδη φετος θα χτυπησει 30+..Και μη μου πεις οτι δεν τα θελει...
 
Γνωρίζει κανεις αν θα συνεχίσει το χειμώνα το SKG-RHO ?
 
Αφήνοντας στην άκρη τη μεγάλη συζήτηση για το κατά πόσο το αεροδρόμιο της Αθήνας αντέχει περαιτέρω αύξηση επιβατών σε αυτή τη φάση, αλλά και το κατά πόσο οι υποδομές των νησιών μπορούν να υποστηρίξουν κι άλλους τουρίστες τους καλοκαιρινούς μήνες, εγώ έχω μια άλλη απορία: η μείωση κατά 75% του τέλους GR στο παράδειγμα που παρέθεσε ο aakunz σημαίνει μείωση των φόρων κατά 9€. Αυτά τα 9€ λοιπόν (ή ας πούμε και 10-12€ για προορισμούς εξωτερικού), είναι τόσο σημαντική μείωση που θα επιτρέψει στη Ryanair να αυξήσει τόσο πολύ τις συχνότητές της ή τη γκάμα των προορισμών της από Αθήνα; Μιλάμε για 10€ διαφορά σε ταξίδι μετ' επιστροφής, τη στιγμή μάλιστα που αν ισχύσει για τη FR, η ίδια μείωση θα ισχύσει και για τις υπόλοιπες εταιρείες. Είναι δυνατόν λοιπόν να προσελκύσει τόσο περισσότερο κόσμο στις πτήσεις της για εισιτήρια φτηνότερα κατά 5-10€;; Ίσως βέβαια κάτι χάνω ή κάτι δεν σκέφτομαι σωστά και παραείναι αφελής η απορία μου..
 
Ακόμα και αν έπεφτε ο φόρος στο €1, η Ryanair θα εξακολουθούσε να ζητά περαιτέρω μείωσή του, διότι το ιδεώδες για αυτήν δεν είναι να πληρώνει λιγότερα, αλλά να την πληρώνουν για να πετάει. Στο CRL εχει πετύχει τόσο χαμηλούς φόρους και τέλη, ώστε η τοπική κυβέρνηση επιδοτεί το αεροδρόμιο για να μην κλείσει.

Το θέμα για εμένα είναι κατά πόσον είναι νόμιμη η αύξηση του WP.
 
Νέα δρομολόγια από Σουηδία:

Γκέτεμποργκ (GOT) - Θεσσαλονίκη (SKG) , από 6 Ιουλίου 2025 , 2 weekly ( ήταν να το ξεκινήσει φέτος αλλά δεν ξεκίνησε ποτέ επίσης το εκτελούσε και παλιά οπότε είναι resumption ).
Γκέτεμποργκ (GOT) - Κέρκυρα (CFU) , από 6 Ιουλίου 2025 , 2 weekly.
Στοκχόλμη (ARN) - Ζάκυνθος (ZTH) , από 1 Ιουλίου 2025 , 1 weekly.
 
Top