Η Qantas, ως "δυτική"-legacy εταιρεία, έχει υψηλότερα μισθολογικά κόστη συγκρινόμενη με τον ανταγωνισμό. Επιπλέον, με την πολιτική που ασκεί η Αυστραλιανή κυβέρνηση, είδε το μερίδιο αγοράς της στα διεθνή δρομολόγια από/προς Αυστραλία να συρρικνώνεται, ειδικά με την αθρόα είσοδο των αραβικών εταιρειών (Emirates/Etihad/Qatar).
Προσπαθώντας να θωρακίσει τον εαυτό της και να βρει καινούριες πηγές εσόδων/κερδών, μέσα στα σχέδιά της είναι η δημιουργία θυγατρικών στην Ασία. Η μία θα είναι loco στην Ιαπωνία σε συνεργασία με την Japan Airlines, η δεύτερη premium με βάση σε Σιγκαπούρη ή Kuala Lumpur (δε θυμάμαι αν έχει γίνει η επιλογή).
Τα σωματεία όλα αυτά τα βλέπουν σαν κίνδυνο. Φοβούνται ότι θα χαθούν θέσεις εργασίας (outsourcing για την ακρίβεια), ότι θα μειωθούν οι μισθοί κτλ κτλ.
Σημειωτέον ότι οι διεθνείς πτήσεις της μαμάς εταιρείας είναι ζημιογόνες, αλλά οι ζημίες καλύπτονται από τις δραστηριότητες των θυγατρικών (Jetstar), τις πτήσεις εσωτερικού και το κερδοφόρο πρόγραμμα τακτικών επιβατών.
Οπότε απαιτούν όλες αυτές οι θυγατρικές να λειτουργούν με όρους/μισθούς Αυστραλίας.
Άλλο παράδειγμα των απαιτήσεων των σωματείων : Το προσωπικό των εταιρειών που πραγματοποιούν codeshare πτήσεις της Qantas, να αμείβεται με τους ίδιους όρους. Αν δηλαδή κάποιος πετάει πχ σε πτήση της Qantas για Dallas και μετά συνεχίζει με πτήση της American για Miami (υπό κωδικό Qantas), τότε το συγκεκριμένο πλήρωμα της συγκεκριμένης πτήσης της American πρέπει να αμειφθεί με όρους Qantas.
Σταχυολογώντας από το διαδίκτυο,
Long-haul pilots do not want QF passengers put on Jetstar codeshare flights.
QF said engineers have a list of demands, including a 15% increase in wages and allowances over three years, putting their salary at around A$170,000 in January 2013.
Τα πράγματα έφτασαν σε επίπεδο θανατικών απειλών κατά των μελών του ΔΣ της εταιρείας, και στην πρόσφατη γενική συνέλευση
ζητήθηκε αστυνομική προστασία με σκύλους και ανιχνευτές μετάλλων.
Μέχρι και η Αυστραλιανή πρωθυπουργός παρενέβη και προέτρεψε τις δύο πλευρές "να τα βρουν", την ώρα που τα σωματεία προέτρεπαν τους επιβάτεσ να ταξιδεύουν με άλλες εταιρείες.
http://atwonline.com/international-avia ... tions-1012
http://atwonline.com/operations-mainten ... paign-1010
http://atwonline.com/operations-mainten ... spute-1017
http://atwonline.com/operations-mainten ... spute-1014