Πτώση Mirage 2000BG 09/06/2011

  • Thread starter Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μη ξεχνάς πως και στις δύο περιπτώσεις που αναφέρεις (Airbus προσθαλάσσωση, M-2000), μιλάμε για πιλότους είτε πρώην (Airbus) είτε εν ενεργεία,της Πολεμικής Αεροπορίας ( Μ-2000 ) και όχι για τίποτα CPL- άδες των 500 ωρών. Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για μερικούς . Πάνω απ ´ όλα τα γαλόνια και το type rating!!!!!
 
FlyHigh, θα συμφωνήσω μαζί σου, η απορία μου έγκειται στην "διαδικασία" που ακολουθήθηκε στην περίπτωση του Mirage. Να υποθέσω ότι είχαμε εκτίναξη των πιλότων σε ασφαλές ύψος, οπότε δε μιλάμε για ελεγχόμενη προσθαλάσσωση αλλά για συντριβή. Αυτό που αναρωτιέμαι είναι αν πριν την εκτίναξη έγιναν κάποιες ενέργειες για να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες της πρόσκρουσης στο Mirage. Ας πούμε κάτι του στύλ "φέρνω το αεροσκάφος σε θέση final approach" πριν να εκτιναχθώ. Αν έγινε κάτι ανάλογο, προβλέπεται από τις διαδικασίες ή αυτοσχεδίασαν?
 
Φίλε FlyHigh χαλάρωσε λιγάκι. Αν ήταν τόσο μάγκας όσο τον παρουσιάζεις δεν θα είχε χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα αλλά θα το είχε προσθαλασσώσει όπως το Airbus στο Hudson.
Από τη στιγμή που εγκατέλειψε ακυβέρνητο το αεροπλάνο είναι καθαρά θέμα τύχης η κατάσταση στην οποία τελικά ανελκύθηκε.
 
drosoulitis":2iftzbr6 said:
Καλά, αυτό φαίνεται λες και έκανε "μπλουμ" από τα βραχάκια, όχι σα να προσέκρουσε ανεξέλεγκτα με έστω 100 κόμβους... Πώς το εξηγείτε οι βετεράνοι των εγκαταλείψεων ?
Χωρίς να γνωρίζω το πόρισμα, υποθέτω ότι οι χειριστές έφεραν το αεροσκάφος σε πορεία ομαλής προσθαλάσωσης και μετά εγκατέλειψαν σε μικρό ύψος, δεδομένου ότι τα εκτινασσόμενα καθίσματα σήμερα επιτρέπουν κάτι τέτοιο.
 
Εφ'όσον τα σύγχρονα εκτινασσόμενα καθίσματα επιτρέπουν εγκατάλειψη τού αεροπλάνου σε μικρό ύψος,φαντάζομαι πως είναι λογικό να έχουν καθιερωθεί αυτές οι διαδικασίες γιά το ομαλό ditching ώστε άν η θάλασσα στο σημείο πτώσης έχη μικρό βάθος,να είναι εύκολη η ανέλκυση τού αεροπλάνου-το οποίο δέν θα έχη πάθει μεγάλες ζημιές και θα μπορή να επισκευαστή και να επανενταχθή στην αεροπορική δύναμη.Διότι ώς γνωστόν ζούμε σε μνημόνιους καιρούς...
 
Το άρθρο του in.gr αναφέρει χαρακτηριστικά:

Βάση του σχεδιασμού ήταν ο προσδιορισµός της ακριβούς θέσης όπου «βούτηξε» το Μιράζ 2000. Ακολούθησε η αποτύπωση της κατάστασης του Μιράζ από το υποβρύχιο ρομπότ. Βρέθηκε σχεδόν άθικτο, προφανώς λόγω της σωστής γωνίας προσθαλάσσωσης που του έδωσαν οι πιλότοι.

Τυχεροί μέσα στην ατυχία τους αφού πρώτα απο όλα οι ίδιοι δεν πάθανε τίποτα και κατα δεύτερον που δεν καταστράφηκε το αεροσκάφος. :great:
 
sierra_sotiropoulos":1nubd3u5 said:
Φίλε FlyHigh χαλάρωσε λιγάκι. Αν ήταν τόσο μάγκας όσο τον παρουσιάζεις δεν θα είχε χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα αλλά θα το είχε προσθαλασσώσει όπως το Airbus στο Hudson.
Από τη στιγμή που εγκατέλειψε ακυβέρνητο το αεροπλάνο είναι καθαρά θέμα τύχης η κατάσταση στην οποία τελικά ανελκύθηκε.

Φίλε sotiropoule, προφανώς σου είναι παντελώς άγνωστες οι διαδικασίες που ακολουθούν τα μαχητικά αφη και οι ιδιαιτερότητές τους.Δεν είναι όλα τα αφη ''Airbus'', να έχουν τσουλήθρες για evacuation και δυνατότητες στεγανοποίησης με την είσοδο τους στο νερό καθώς και πλήρωμα καμπίνας για να σε βοηθήσει να ''βγεις'' εάν τυχόν χάσεις τις αισθήσεις σου κατά την πρόσκρουση.Υπάρχουν και άλλα αφη, που οι χειριστές τους είναι δεμένοι με οκτώ(τουλάχιστον) ζώνες στο κάθισμά τους , τα αφη τους βουλιάζουν αμέσως με την προσθαλάσσωση και δεν μπορεί να τους βοηθήσει κανείς να σωθούν(άρα πρέπει να το εγκαταλείψουν).
Οσον αφορά το ότι ήταν ''θέμα τύχης η κατάσταση στην οποία τελικά ανελκύθηκε'' μάλλον είσαι πάλι ''ελλειπής'' στις γνώσεις σου,διότι και στο περελθόν κάποιος χειριστής πάλι M 2000 το είχε προσγειώσει στην κυριολεξία πάνω στις γραμμές του τρένου που περνάει έξω από την Τανάγρα,διότι είχε μηχανικό πρόβλημα και δεν προλάμβανε να μπει στο διάδρομο.Το αφος εκείνο φτιάχτηκε και πέταξε πάλι μετά από λίγο καιρό.Επίσης, πάλι κάποιος άλλος που πέταγε F-16(αυτό που έχει side stick καλέ όπως το Airbus),το εγκατέλειψε (από μηχανική βλάβη και αυτό)ελεγχόμενα δίπλα από την Σκύρο σε πολύ, μα πολύ μικρό ύψος για να πάθει τις μικρότερες δυνατές ζημιές.
Τελειώνοντας φίλε sotiropoule θέλω να σου πω, ότι εγώ είμαι πολύ χαλαρός και προσέχω πολύ τι λέω και πως το λέω.Εσύ αλήθεια, γιατί είσαι τόσο απόλυτος και κυρίως για πράγματα που αγνοείς?
 
Φιλε flyhigh υπαρχει περιπτωση να βρουμε ή να ξερεις περισσοτερες πληροφοριες για αυτο το συμβαν που αναφερεις με το Μ2000 στις γραμμες του ΟΣΕ στην Ταναγρα, οπως ποτε εγινε κ.α. Υπαρχουν καθολου και φωτο?
 
Παιδια σχετικα με τα της προσθαλασσωσης υπαρχει προηγουμενο ατυχημα το 1997 αν δεν κανω λαθος με Mirage στη Σκυρο , ο χειριστης δεν σκοτωθηκε απο προσκρουση και το αερολανο δεν ειχε ζημιες ( παλι αν δεν κανω λαθος ανελκυστηκε και επισκευαστηκε ) αλλα ο ανθρωπος πνιγηκε μεσα στο κοκπιτ γιατι δεν προλαβε να λυσει ολα τα σημεια προσδεσης , τους ιμαντες μαλλον που συγκρατουν τα ποδια κοντα στο καθισμα σε περιπτωση εκτιναξης

Σχετικα με αυτο που προσγειωθηκε στις γραμμες καπου ειχα δει παλια μια φωτο αλλα δεν θυμαμαι που τωρα.
 
Φίλοι mano και aia διαβάστε και το παρακάτω σχόλιο που βρήκα πριν από λίγο

http://www.e-go.gr/news/article.asp?cat ... =128692186

Επίσης το Μ 2000 που κατέπεσε στη Σκύρο δεν το ανέφερα σαν προσπάθεια ''ελεγχόμενης προσθαλάσσωσης'', διότι αυτό συνέβει κατά την διάρκεια νυκτερινών προσεγγίσεων στο α/δ της Σκύρου,το αφος δεν είχε μηχανικό πρόβλημα και το ατύχημα συνέβει εξαιτίας οπτικής παραίσθησης.

Α, και ένας απρόσμενος αυτοκινητιστής εδώ...

http://www.egnomi.gr/article.php?id=155 ... gory_id=59
 
Top