Από τις 50 διακρατικές συμβάσεις που έχει η Ελλάδα, μόνο οι 11 έχουν βγει σε διαγωνισμό.
Από τις υπόλοιπες : 13 διασυνδέσεις (Αρμενία, Μπαχρέιν, Γεωργία, Ιορδανία, Λιβύη, Μολδαβία, Κατάρ, Σιγκαπούρη, Συρία, Ταϊλάνδη, Τυνησία, Ουκρανία, Ουζμπεκιστάν) εξυπηρετούνται από τις εθνικές εταιρείες και όχι από Ελληνικές.
Γιατί αυτές δεν βγαίνουν σε διαγωνισμό;
Επίσης άλλες 6 διακρατικές συμφωνίες (Αυστραλία, Αζερμπαϊτζάν, Κροατία, Κιργιζία, Μαλαισία, Μαρόκο) υπάρχει δυνατότητα εκτός των Ελληνικών εταιρειών και για Ε.Ε. εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα να διεκδικήσουν αυτές τις συνδέσεις.
Γιατί και αυτές δεν βγαίνουν σε διαγωνισμό;
Τέλος υπάρχουν άλλες 11 διασυνδέσεις μεταξύ των οποίων και 3 (Αλγερία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σαουδική Αραβία (που εξυπηρετεί σπασμωδικά η ΗΙΑ)) που είναι στην ευρύτερη περιοχή και εύκολα θα μπορούσαν να διεκδικηθούν.
Μου κάνει εντύπωση που και ο οργανισμός Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος δεν πιέζει προς την διεξαγωγή άλλων 17 διασυνδέσεων αφού προσπαθούν να εδραιωθούν σαν hub και θα αυξήσουν τα έσοδά τους.
Δεν μπορούμε να επαναπαυόμαστε με την δικαιολογία ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον εάν δεν βγουν διαγωνισμοί και δούμε πράγματι εάν υπάρχει ενδιαφέρον ή όχι. Εκτός και εάν γνωρίζουμε εκ των προτέρων ποιος ενδιαφέρεται και απλώς κάνουμε τον διαγωνισμό για τυπικούς λόγους, κάτι που δεν θέλω να το παραδεχτώ.
Υ.Γ. Ευχαριστώ τον ΟΑ701 για την υπόδειξη της διασύνδεσης
http://www.hcaa.gr/content/index.asp?tid=558