Πρόσκληση για μεταφορικά δικαιώματα Ελλάδος - χωρών εκτός ΕΕ

  • Thread starter Thread starter jerry
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Από ένα πρακτορείο σήμερα μας είπαν ότι από 01/02 ξεκινάει ξανά πτήσεις προς Βελιγράδι η Olympic Air. Στην ιστοσελίδα τους δεν είδα κάτι σχετικό. Γνωρίζει κανείς αν είχαμε εξελίξεις στο θέμα;
 
Πάντως γνωρίζω δύο επιβάτες με εισιτήρια για TLV με ΝΟΑ, μετά την 1/1/2010, τους οποίους ουδέποτε η εταιρεία ενημέρωσε (παρά μόνο όταν έφτασαν στο αεροδρόμιο και μείνανε μ@@@κ€$) και επίσης η καλή μας ΝΟΑ δεν τους δίνει την αποζημίωση των 250€ (το έχει στείλει, λέει, στο νομικό της τμήμα προς εξέταση) παρόλο που το ένα εισιτήριο που ξέρω τουλάχιστον είχε πωληθεί μέσα από το site της ΝΟΑ, με κωδικό πτήσης ΟΑ (και όχι ΟΡ) στις 23/12/2010 (δύο εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της ΥΠΑ για τα διακρατικά... Θυμάστε τότε που συζητάγαμε εδώ γιατί η ΝΟΑ πούλαγε ακόμα εισιτήρια για TLV και BEG και λέγαμε ότι μάλλον είχε βρει τρόπο να συνεχίσει να πετάει; Ε, κάποιοι την πάτησαν και αγόασαν εισιτήρια και μάλλον πάλι το ίδιο θα γίνει και με τις φήμες για BEG από 1/2...
Ήδη από όσο ξέρω, ο ένας επιβάτης έχει καταθέσει παράπονο στην ΥΠΑ που η ΝΟΑ καθυστερεί στο «νομικό της τμήμα» την αποζημίωση ενώ η άλλη επιβάτης που έμεινε σύξυλη στο TLV πριν από λίγες μόνο μέρες, τώρα έμαθε ότι δικαιούται αποζημίωση και θα την βάλουν και αυτή στο περίμενε... Θα σας ενημερώσω για την εξέλιξη...
Φαντάζομαι ότι θα έχουν βρεθεί δεκάδες επιβάτες προ εκπλήξεως και βέβαια η ΝΟΑ τουμπεκί όσον αφορά την αποζημίωση των 250€ και σε όσους τολμήσουν να τη ζητήσουν τους βγάζει το λάδι (ενώ ο κανονισμός της ΕΕ μιλάει ξεκάθαρα για άμεση αποζημίωση σε μετρητά)...
 
Τελικά έχουμε κάποιο νέο για τα δρομολόγια των μικρών εταιριών; Δε βλέπω τίποτα ανακοινώσεις στα sites τους κλπ, πόσο μάλλον τρόπο να κλείσουμε εισιτήρια. Θα τηρηθούν οι ημερομηνίες έναρξης που είχαν γραφεί; Ή μπορεί μια εταιρία να αρχίσει το δρομολόγιο και αργότερα; Γνωρίζουμε τουλάχιστον αν έχουν προβεί σε μισθώσεις αεροσκαφών;
 
Απαντησεις λοιπον σε ενα αρθρο του isotimia.gr για το αν οι μικρες εταιριες θα προχωρισουν στην εναρξη δρομολογιων προς τους προορισμους για τους οποιους εχουν οριστει:
http://www.isotimia.gr/default.asp?pid=24&ct=13&artid=81421
isotimia.gr":a7dehiem said:
Ενδεικτικό της κατάστασης αποτελεί το γεγονός ότι Athens Airways και Hellas Jet εξετάζουν σοβαρά να αρνηθούν το δικαίωμα εκτέλεσης δρομολογίων σε Κουβέιτ, Λίβανο και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η Ηellenic Imperial Airways προχώρησε σε περικοπές μισθών σε πιλότους και υψηλόβαθμα στελέχη κατά 15%, ενώ καθαρά αμυντική τακτική ακολουθούν οι Astra Airlines και Sky Express.
[...]
Η εταιρεία(Athens Airways), αν και έχει λάβει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το δικαίωμα διεξαγωγής πτήσεων στο Κουβέιτ και το Λίβανο, θεωρείται άγνωστο αν θα προχωρήσει στην εκτέλεσή τους. Τα πάντα θα εξαρτηθούν από την κατάληξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές.
[...]
Η Hellas Jet, αν και έλαβε το δικαίωμα πραγματοποίησης πτήσεων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Λίβανο και την Τουρκία, θεωρείται βέβαιο ότι θα εγκαταλείψει ορισμένους προορισμούς εξαιτίας του χαμηλού οικονομικού ενδιαφέροντος.
[...]
Όπως οι υπόλοιπες έτσι και η HIA δεν πρόκειται να πετάξει σε όλους τους προαναφερθέντες προορισμούς. Μάλιστα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης η διοίκηση μείωσε τις αποδοχές αρκετών εργαζομένων.
Ωραια....Καποτε θα πρεπει να μπει ορος να για τον αποκλεισμο ολων οσων δεν εχουν σκοπο να κανουν κατι! Δηλαδη, οκ, "οικονομικη κριση" (η τελος παντων αυτο που λενε οικονομικη κριση!) δεν υπηρχε πριν απο 2 μηνες που εγινε ο διαγωνισμος??? :wall:
 
Βασικά αυτό συμβαίνει όταν οι επιχειρηματίες είναι μπακάληδες :evil: Το θέμα είναι ότι οι διαγωνισμοί είναι παράλογοι! Δηλαδή από πού και ως πού κάποιος παίρνει αποκλειστικά δικαιώματα για μια γραμμή, δεν την ανοίγει ποτέ και προκαλεί πρόβλημα στο κοινό και δεν έχει κυρώσεις;; Από τη στιγμή που πρόκειται για τέτοια δικαιώματα (είτε αποκλειστικά για μια εταιρία, είτε τέλος πάντων περιορισμένα) θα έπρεπε να είναι δεσμευτικοί οι όροι και με βαρύτατες κυρώσεις σε περιπτώσεις ακυρώσεων! Αν είναι ποτέ δυνατόν, δηλαδή με λίγα λόγια μπαίνει η κάθε εταιρία με μισό αεροσκάφος και ζητάει 10 προορισμούς με τη λογική "αν τους πάρω θα ψάξω να κάνω καμιά συμφωνία μπας και βρω κανένα αεροπλάνο και καταφέρω να ανοίξω το δρομολόγιο κάποια στιγμή - δε χάνω και τίποτα". Εντάξει, αν αντιμετωπίζουμε τις αερομεταφορές σαν την πώληση φέτας "φέρε 2 κιλά από την πικάντικη να τη δοκιμάσω και αν αρέσει στους πελάτες θα κοιτάξω μπας και βρω χώρο στο μαγαζί και λεφτά για να σου κάνω παραγγελία", για να μην πω "φέρε 2 κιλά και αν αρέσει στους φίλους μου θα κοιτάξω μπας και ΑΝΟΙΞΩ μαγαζί", τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. :rant:
 
menelaos":3uzlfp2y said:
Δηλαδή από πού και ως πού κάποιος παίρνει αποκλειστικά δικαιώματα για μια γραμμή, δεν την ανοίγει ποτέ και προκαλεί πρόβλημα στο κοινό και δεν έχει κυρώσεις;;

Μενέλαε, αυτό το καθεστώς υπάρχει και σε άλλες χώρες. Όταν κάποια στιγμή αναθεωρήθηκε η διμερής συμφωνία ΗΠΑ - Κίνας, η US Airways διεκδίκησε και πήρε 7 εβδομαδιαίες συχνότητες για να τις χρησιμοποιήσει στη γραμμή Φιλαδέλφεια - Πεκίνο. Φυσικά και δεν έχει ξεκινήσει πτήσεις, αλλά ανά πάσα στιγμή μπορεί κάποια άλλη εταιρεία να υποβάλλει αίτημα στο υπουργείο μεταφορών της Αμερικής για να αφαιρεθούν οι συχνότητες από την US Airways και να ανακατανεμηθούν. Νομίζω κάτι ανάλογο έχει γίνει με την American Airlines, η οποία κατείχε κάποιες συχνότητες για Βραζιλία τις οποίες δεν χρησιμοποιούσε. Τις διεκδίκησε και τις πήρε η Delta.
Ο SK που είναι κάτοικος των ΗΠΑ, ίσως να έχει περισσότερες και πληρέστερες πληροφορίες.
 
Παντως αυτο που προκυπτει συμφωνα με τα λεγομενα σου (η τουλαχιστον αυτο που καταλαβα εγω :roll: ), ειναι οτι:
Μετα το 6μηνο που ειχε δωθει στην Α εταιρια, αν δεν εχει ξεκινησει πτησεις προς τους προορισμους που εχει διοριστει μπορει να υποβαλει αιτημα η Χ αεροπορικη εταιρια στο αρμοδιο υπουργειο και να αφαιρεθουν απο την πρωτη οι συχνοτητες...

Θα ειχε ενδιαφερον να δουμε αν θα γινει αυτο σε καμια απο τις εταιριες εδω βεβαια, μιας και ειναι πολλες οι εταιριες που ανοικουν στη θεση της Α αλλα καμια στη θεση της Χ.... :doubt:
 
Στο παράδειγμα που ανέφερα πριν για τη US Airways, δες αυτό
Η US Airways ζητά να μην χάσει τα δικαιώματα που έχει λάβει από το 2008 και δεν έχει χρησιμοποιήσει ακόμα. Το θέμα θα επανεξεταστεί. Αλλά επειδή ακούγεται ότι αυτά τα δικαιώματα τα κυνηγάει η United για πτήση από Washington για Κίνα, δεν πιστεύω ότι η US Airways θα τα κρατήσει για πολύ.
 
Στις ΗΠΑ εξαρτάται από τoυς περιορισμούς και τους κανόνες που έχουν κάθε φορά οι διμερείς διακρατικές συμφωνίες. (Εννοείται ότι όπου υπάρχει συμφωνία Ανοιχτών Ουρανών (Open Skies), δεν τίθεται θέμα, καθώς κάθε εταιρία μπορεί να κάνει ό,τι δρομολόγια θέλει).

Όπως είπε και ο AirNewZealand, σε μερικές περιπτώσεις οι συμφωνίες αναφέρουν ότι αν οι πτήσεις δεν αρχίσουν σε ορισμένο χρονικό διάστημα (ή αν αρχίσουν και μετά σταματήσουν, ή αν η εβδομαδιαία συχνότητα πέσει κάτω από προκαθορισμένο όριο), το δρομολόγιο διατίθεται σε άλλον ενδιαφερόμενο, εάν το αιτηθεί.
Μερικές συμφωνίες προβλέπουν δυνατότητα μείωσης δρομολογίων για τη low season, χωρίς απώλεια δικαιώματος, ή αύξηση των δρομολογίων πέρα από τα καθορισμένα όρια για τη high season, π.χ. στη διμερή συμφωνία ΗΠΑ-Βραζιλίας, η οποία προβλέπει ότι όποια εταιρία έχει ήδη δικαιώματα, μπορεί να αιτηθεί επιπλέον δρομολόγια τις ορισμένες περιόδους, π.χ. 15-Ιουν εώς 15-Αυγ και 15-Δεκ εώς 28-Φεβ, που είναι στην διακριτική ευχαίρια της Βραζιλίας (φέτος δόθηκε μόνον για την περίοδο 15-Δεκ εώς 15-Ιαν).
 
OA701":19f7v80r said:
:arrow: Αθήνα – Βηρυτός v.v.
AEGEAN AIRLINES: 4 εβδομαδιαία δρομολόγια την θερινή και 3 την χειμερινή περίοδο, με α/φη RJ100, από 28 Μαρτίου 2010,
ATHENS AIRWAYS: 7 δρομολόγια από Ιούλιο-Σεπτέμβριο , 4 δρομολόγια Οκτώβριο-Ιούνιο, με α/φη ΕΜΒ145, από 01 Μαρτίου 2010,
HELLAS JET: 4 εβδομαδιαία δρομολόγια με α/φη Α320, από 15 Ιανουαρίου2010
HELLENIC IMPERIAL: 3 εβδομαδιαία δρομολόγια , με α/φη Β737 , από 01 Απριλίου 2010,
OLYMPIC AIR: 4 εβδομαδιαία δρομολόγια, με α/φη Α319, με άμεση έναρξη

Τελικα η Βηρυτος δεν θα ζησει το "Ελληνικο Ονειρο" ( :wall: ) καθως εκτος απο το οτι οι πτησεις που ηταν να ξεκινησουν απο 4/5 εταιριες δεν εχουν ξεκινησει (και ουτε θα ξεκινησουν νομιζω), και αυτο της μοναδικης εταιριας που το εκτελουσε κοβεται απο τελη Μαρτιου.
 
Top