Πιλοτοι στην Olympic Air

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Λοιπόν για να πούμε κάποια πράγματα με το όνομα τους...

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να βρει η MIG άλλους 200 αεροπόρους στην Ελλάδα ακόμα και να πάρει τη μισή Πολεμική Αεροπορία ή την μισή Aegean. Αν θέλει να στελεχώσει τα αεροπλάνα της καλά θα κάνει να σκεφτεί ότι ένας αεροπόρος ( και μάλιστα με την εμπειρία και την αξία των αεροπόρων της Ολυμπιακής) πρέπει να πληρωθεί ανάλογα. Δεν είναι ούτε "υπάλληλος" (όπως τον αποκαλεί στην σύμβαση της) αλλά στέλεχος πρώτης γραμμής και δεν μπορεί να είναι υποχείριο κάποιου λογιστή που το μόνο που ξέρει είναι η περίφημη συμπίεση του κόστους. Το πιο πιθανό είναι να ξεκινήσει με πτητικό πρόγραμμα πολύ χαμηλότερο και από το περιβόητο 65% της σημερινής Ολυμπιακής.

Είναι καιρός να σκεφτείτε όλοι όσοι πετάτε επαγγελματικά αν θέλετε να σας συμπεριφέρονται και σαν επαγγελματίες ή απλά σαν κάτι τρελούς που ίσως και να πλήρωναν για να κάνουν αυτή τη δουλειά. Είναι ξεφτίλα να αμείβεται αεροπόρος σε Α320 1.500 ευρώ.

Από εκεί και πέρα όσον αφορά τους πιλότους της Ολυμπιακής (της αληθινής και όχι αυτής της μαιμουδένιας με τους πράσινους κύκλους) ας μην ξεχνάμε ότι είναι αυτοί που έχτισαν την πολιτική αεροπορία στην Ελλάδα. Μιλάμε για ανθρώπους που έχουν από 27 χρόνια και γύρω στις 14-15.000 jet ώρες ο παλαιότερος κυβερνήτης έως 10 χρόνια και περίπου 6-7.000 jet ώρες ο νεώτερος συγκυβερνήτης (περισσότερες από τον .... αρχιχειριστή των 320 στη MIG). Όσα κόμπλεξ και να κουβαλάνε κάποιοι εναντίον τους για τους δικούς τους λόγους δεν μπορούν να σταθούν απέναντι τους επαγγελματικά και το ξέρουν καλά και οι ίδιοι. Οι υπόλοιποι που εκφράζουν γνώμη, όντας μη επαγγελματίες αεροπόροι, περί ψηφισμένων νόμων και ευνοικής μεταχείρισης αυτών των ανθρώπων, θα τους πρότεινα να επιστρέψουν στα ταξιδιωτικά τους γραφεία και στο plane spotting και να αφήσουν αυτή τη συζήτηση στους επαγγελματίες που βγάζουν το ψωμί τους στον αέρα.
 
Εντελώς καλοπροαίρετα, εξηγήστε παρακαλώ, γιατί οι αεροπόροι δε μπορούν να αποκαλεστούν και υπάλληλοι από τον εργοδότη τους?
Αποτελούν κάποια άλλη εργασιακή ομάδα?
 
Γιατί ο "υπάλληλος" έχει πάντα από πάνω του έναν προιστάμενο ώστε να λύσει τό πρόβλημα που παρουσιάζεται. Ο Κυβερνήτης με την οικογένεια σας μέσα ως επιβάτες καλείται να λύσει το κάθε πρόβλημα ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ με το πλήρωμα του χωρίς να μπορεί να ζητήσει οδηγίες και ευθύνες από κανέναν . Για σκεφτείτε το λίγο και πείτε μου σε πιο άλλο επάγγελμα ένας "υπάλληλος" φεύγει με μία εταιρική περιουσία εκατομμυρίων, την εταιρική φήμη αλλά και το μέλλον της εταιρίας στα χέρια του και κυρίως τις ζωές εκατοντάδων ανθρώπων χωρίς κανέναν έλεγχο από κανέναν.

Να γιατί ένας αεροπόρος δεν είναι υπάλληλος αλλά μάλλον διευθυντής....
 
Για τον ιδιο λογο που δεν λες εναν manager υποκαταστηματος μιας τραπεζας υπαλληλο και για τον ιδιο λογο που δεν λες ενα πλοιαρχο μουτσο .
Οπως ειπε και ο προλαλησας, το "υπαλληλος" δεν αντιπροσωπευει το επιπεδο ευθυνης που εχει το πιλοτηριο.(CPT + F/O)
 
τι διαφορά έχει ένας καπετάνιος? την ίδια ευθύνη φέρει, και μάλιστα με περισσότερες οικογένειες, αμάξια, περιουσίες, κτλ κτλ. Σε σμίκρυνση, ο οδηγός λεωφορείου, τραμ, μετρο, έχει επίσης την ευθύνη για αυτούς που μεταφέρει,
Επίσης, απο τη στιγμή που ο πιλότος πληρώνεται από κάποιον, αμέσως είναι υπάλληλος, είτε το θέλει είτε όχι. Αν ο πιλότος πετούσε τζάμπα, τότε θα ήταν λειτούργημα, και αν διέυθυνε και την εταιρία θα ήταν πιλότος και διευθυντής, αλλά από τη στιγμή που κάποιος προσλαμβάνει κάποιον, εμένα η σχέση μου φαίνεται υπαλληλική. Όπως και με οποιαδήποτε επιχείρηση, η ανώτερη διοίκηση δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τον κατώτερο λογιστή που θα του περνάει τα δεδομένα στον υπολογιστή του. η διαφορά έγκυται στην προσφορά εργασίας,και στην εξιδείκευση του υπαλλήλου. Αν Η ελλάδα είχε 1000 πιλότους που ψάχνουν δουλειά, και οι μισοί είχαν απόλυτη ανάγκη έστω και 1000 ευρώ το μήνα, θα είχαν ήδη υπογράψει, αλλα κάτι τέτοιο δε συμβαίνει. Για να φέρεις ξένο πιλότο, είτε θα είναι από χώρα χαμηλότερου εισοδήματος, ώστε ο μισθός εδώ να του φανεί άκρως ανταγωνιστικός, είτε θα δώσει η MIG ανάλογους μισθούς με τη χώρα του, δηλαδή αυτούς που ζητάνε και οι Έλληνες. Όσο για τις ώρες πτήσης, και σε άλλες χώρες υπάρχουν πιλότοι με αντίστοιχες ώρες πτήσης, και αντίστοιχων ικανοτήτων.
Εγώ εύχομαι η ολυμπιακή να έχει Έλληνες πιλότους, οχι γιατι τους θεωρώ πιο αξιόπιστους/καλύτερους κτλ κτλ, αλλά γιατί και στον δικό μκου τομέα δεν θα ήθελα να μου πάρει τη θέση κάποιος ξένος. Απλά δεν θέλω να δω την ολυμπιακή να καθηλώνεται στο έδαφος κάθε τρεις και λίγο επειδή κάποιοι θα ζητούν κάτι οργανωμένα, είτε αυτοί είναι οι πιλότοι, είτε οι αεροσυνοδοί, είτε οι λογιστές.

Ξαναδιαβάζωντας τα ποστ, έχω να κάνω και μια διευκρίνηση πάλι για το υπάλληλος. καθώς υπάρχει διαφορά εννοιολογική. Υπάλληλος= αυτός που προσλαμβάνεται από κάποιον, και Υπαλληλάκος, αυτός που απλά γεμίζει μια θέση...Σαφώς και ο πιλότος δεν ανήκει στην δεύτερη κατηγορία. Και σαφώς ο Πιλότος έχει τη δικαιοδοσία να αποφασίσει για το σκάφος του, και να παραμελήσει εντολές της διοίκησης αν αυτός θεωρεί οτι υπάρχουν λόγοι ασφάλειας, δεν διαφωνώ...
 
Angel Aviation":2xrscrcm said:
τι διαφορά έχει ένας καπετάνιος? την ίδια ευθύνη φέρει, και μάλιστα με περισσότερες οικογένειες, αμάξια, περιουσίες, κτλ κτλ.

Καμμία διαφορά στην ευθύνη. Γι'αυτό και οι δύο λέγονται καπετάνιοι... και του αεροπλάνου αλλά και του καραβιού. Ισχύει το ίδιο και στον καπετάνιο του καραβιού αν και αυτός δεν πάει με 950 χλμ/ώρα.

Angel Aviation":2xrscrcm said:
Σε σμίκρυνση, ο οδηγός λεωφορείου, τραμ, μετρο, έχει επίσης την ευθύνη για αυτούς που μεταφέρει,

Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Θα σταματήσει το λεωφορείο, το τραμ, το μετρό και θα πάρει τηλέφωνο να πει "τι να κάνω αφεντικό;"

Angel Aviation":2xrscrcm said:
Επίσης, απο τη στιγμή που ο πιλότος πληρώνεται από κάποιον, αμέσως είναι υπάλληλος, είτε το θέλει είτε όχι. Αν ο πιλότος πετούσε τζάμπα, τότε θα ήταν λειτούργημα, και αν διέυθυνε και την εταιρία θα ήταν πιλότος και διευθυντής, αλλά από τη στιγμή που κάποιος προσλαμβάνει κάποιον, εμένα η σχέση μου φαίνεται υπαλληλική.

Είναι δικαίωμα σου να σου φαίνεται έτσι. Εξάλλου χρειάζεται να είσαι επαγγελματίας αεροπόρος για να καταλάβεις το νόημα της παρατήρησης περί "υπαλλήλων". Για τους υπόλοιπους είναι δύσκολο να αντιληφθούν την ευθύνη.

Angel Aviation":2xrscrcm said:
Όπως και με οποιαδήποτε επιχείρηση, η ανώτερη διοίκηση δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τον κατώτερο λογιστή που θα του περνάει τα δεδομένα στον υπολογιστή του. η διαφορά έγκυται στην προσφορά εργασίας,και στην εξιδείκευση του υπαλλήλου. Αν Η ελλάδα είχε 1000 πιλότους που ψάχνουν δουλειά, και οι μισοί είχαν απόλυτη ανάγκη έστω και 1000 ευρώ το μήνα, θα είχαν ήδη υπογράψει, αλλα κάτι τέτοιο δε συμβαίνει. Για να φέρεις ξένο πιλότο, είτε θα είναι από χώρα χαμηλότερου εισοδήματος, ώστε ο μισθός εδώ να του φανεί άκρως ανταγωνιστικός, είτε θα δώσει η MIG ανάλογους μισθούς με τη χώρα του, δηλαδή αυτούς που ζητάνε και οι Έλληνες. Όσο για τις ώρες πτήσεις, και σε άλλες χώρες υπάρχουν πιλότοι με αντίστοιχες ώρες πτήσης, και αντίστοιχων ικανοτήτων.

Δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει ο αεροπόρος με τον λογιστή.
Η Ελλάδα δεν έχει έμπειρους αεροπόρους άνεργους αυτή τη στιγμή. Αν θέλουν φτηνούς αεροπόρους ας πάνε σε αυτές τις χώρες να βρουν. Έχεις ακούσει για JAR-FCL πτυχία σαν προυπόθεση;
Όντως υπάρχουν και σε άλλες χώρες αεροπόροι αντίστοιχων δυνατοτήτων και εμπειρίας αλλά εκεί πληρώνονται σωστά. Μια παροιμία στα αγγλικά λέει : "If you pay peanuts you get monkeys".
 
Για το αεροσκάφος ο αεροπόρος είναι κυβερνήτης, διευθυντής, προϊστάμενος του κι ό,τι άλλο θέλετε.
Για την εταιρεία όμως δεν παύει να είναι ένας υπάλληλός της.
 
xristos":1rpmi8gv said:
Για το αεροσκάφος ο αεροπόρος είναι κυβερνήτης, διευθυντής, προϊστάμενος του κι ό,τι άλλο θέλετε.
Για την εταιρεία όμως δεν παύει να είναι ένας υπάλληλός της.

αυτό ακριβώς ήθελα να πω με το μακρυνάρι ποστ μου :D

Angel Aviation":1rpmi8gv said:
Δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει ο αεροπόρος με τον λογιστή.
Είναι και οι 2 υπάλληλοι
Angel Aviation":1rpmi8gv said:
Έχεις ακούσει για JAR-FCL πτυχία σαν προυπόθεση
Είναι πτυχία που χρειάζεται να έχει ένας πιλότος? CPA, ACCA, AAT, CMA,CFM, CIMA είναι πτυχία που μπορεί να έχει ένας λογιστής και να απαιτούνται σε κάποιες εταιρίες
(δεν είμαι λογιστής, και σταματάω την παράθεση).
Για μένα Ο πιλότος είναι ένα επάγγελμα σαν πολλά άλλα, απλά έχει την τύχη να σου προκαλεί χαρά και έντονες συγκινήσεις ταυτόχρονα. 90% έγινε πιλότος για να βγάλεις τα προς το ζην που θα σου δώσει κάποιος άλλος...! Ε τέλος, για αυτόν τον άλλο είσαι υπάλληλος, αν δεν θες να είσαι, βρες κεφάλαια και άνοιξε δική σου εταιρία. Εκεί θέλω να δω τη μισθούς θα προτείνεις για του Συναδέλφους σου. Και στη τελική πολλές εταιρίες, κλείνουν και ανοίγουν, και σίγουρα όχι λόγω καλών ή κακών πιλότων, αλλά λόγω καλής η κακής διοίκησης.
 
xristos":ktqko07u said:
Για το αεροσκάφος ο αεροπόρος είναι κυβερνήτης, διευθυντής, προϊστάμενος του κι ό,τι άλλο θέλετε.
Για την εταιρεία όμως δεν παύει να είναι ένας υπάλληλός της.

Φορολογικά μπορεί να θεωρείται υπάλληλος αλλά νόμιζα ότι είμαι σε αεροπορικό forum. Η άποψη μου είναι ότι εταιρία που θεωρεί "υπαλλήλους" τους αεροπόρους της δεν αξίζει να λέγεται ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ εταιρία με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέματα εταιρικής κουλτούρας, ασφάλειας πτήσεων και εταιρικών προτεραιοτήτων. Ας μην αναλωνόμαστε όμως άλλο σε μία παρατήρηση μου γύρω από το λεκτικό της σύμβασης της MIG.

Το θέμα μας είναι οι πιλότοι στην Olympic Air και γιατί οι εφημερίδες λένε ότι δεν τους βρίσκει.
 
Εδώ λύθηκαν όλα
Blade":2qsaedvp said:
Δεν είναι ούτε "υπάλληλος" (όπως τον αποκαλεί στην σύμβαση της)
Εξαρχής αναφέρεσαι σε νομικό κείμενο.
όπως και να έχει, για να κλείσει και το οφφ-τοπικ, ο πιλότος σίγουρα έχει το σεβασμό όλων μας, ειδικά σε αυτό το αεροπορικό φόρουμ.
Οι Εφημερίδες λένε ότι η MIG δεν έχει βρει πιλότους, και η MIG λέει οτι έχει βρει, η τέλος πάντων ότι η διαδικασία κυλάει σε νορμάλ πλαίσια. Δε νομίζω η εφημερίδα να έχει καλύτερη πληροφόρηση από την ίδια την εταιρία, και δεν νομίζω η ίδια η εταιρία να παραδεχόταν οτι έχει πρόβλημα στην εύρεση. Επομένως το μόνο λογικό είναι να περιμένουμε σε 30 μέρες τι θα έχουμε :D
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top