Oxford Aviation Academy

  • Thread starter Thread starter aviation-computers
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Αγαπητοί συμφορουμίτες,
όπως και κατά το παρελθόν έχω παραδεχτεί δι εμαυτόν, δεν είμαι τίποτε περισσότερο από έναν τυροπιττά που ονειρεύεται να γίνει χειριστής και από το πολύ ψάξιμο σε σχολές, σε εταιρἰες, σε εκπαιδευτικές μεθόδους κλπ έχω καταλήξει σε ορισμένα συμπεράσματα και κάποια πρέπει να κατατεθούν εδώ ώστε να βοηθηθούμε όλοι για το τι πρέπει να κάνουμε στις επιλογές μας.
1) Πράγματι, μια από τις εταιρίες του κ@@@@ (ΑΟΑ είπεν, όχι εγώ) που μπορεί κάποιος να βάλει αγορασμένες ώρες (75 ευρώ την ώρα) σε τύπο δηλ Β737, είναι η Lion Air με 78 Β737. Τοιαύτης δε ποιότητος είναι και η εν Ευρώπη Ηermes με Α320. Πράγματι με 78 Β737 κι άλλα 130 παραγγελία είναι εταιρία του κ@@@@ δεν υπάρχει αμφιβολία...
2) Θα ήθελα κάποιος εξ ημών να καταθέσει την πληροφορία -προσωπική του ή από κάποιον άλλον- χειριστή που προσελήφθη σε εταιρία (ημεδαπήν ή αλλοδαπήν) κατά προτεραιότητα επειδή ήταν της ΟΑΑ σε σχέση με άλλον που είχε 500 ώρες σε τύπο. Δηλ πήγε ο ένας με 500 ώρες Α320 και ο άλλος με το CPLάκι με 250 ώρες από την ΟΑΑ και απερρίφθη ο πρώτος.
3) Δεν έχω επαρκή στοιχεία για να υποστηρίξω την άποψή μου οτι η εκπαίδευση modular είναι καλύτερη από την integrated. Πράγματι, υπάρχει modular που βάζει τις 80 ώρες σόλο σε 15 μέρες στη διαδρομή Florida-Oregon-Maine-Florida και υπάρχει και integrated Μέγαρα-Κέρκυρα--Αλεξανδρούπολη-Ρόδο-Χανιά-Μέγαρα σε 3 μήνες. Σαφώς η integrated είναι καλύτερη, σε κάνει πιο επαγγελματία διότι οι ώρες σου είναι solo pilot in command under supervision, δηλ οτι και να γίνει καθαρίζει ο εκπαιδευτής. Ενώ στην πρώτη περίπτωση είσαι μόνος σου και προφανώς πιο...ανεύθυνος!
4) Στα δύο χρόνια στην ΟΑΑ συμπεριλαμβάνεται και ο χρόνος φυσιοθεραπείας για τα αγκυλωμένα από το χασμουρητό σαγόνια στο ground school (αφού ενδιαφέροντα μαθήματα λόγω αντικειμένου και καθηγητών είναι μόνο η Αεροναυτιλία, η Μετεωρολογία και οι Γενικές Τεχνικές Γνώσεις. Ταύτα λέγουν άρτι αποφοιτήσαντες-όχι εγώ-κλαίοντες τα λεφτούλια τους!). Ευτυχώς-κατά τον Αirboy-που την παραμονή των εξετάσεων κυκλοφορεί στην αυλή το cd ερωτηματολόγιο των γραπτών οπότε γράφεις για 100% σε όλα τα μαθήματα και έχοντας αυτό το προσόν συν το χαρτί αποφοίτησης εκ της ΟΑΑ, είσαι ο πλέον προσλήψιμος οπουδήποτε! Μη σας πω οτι μόλις προσγειωθείς από το CPL ME/IR skilltest σε περιμένουν οι εταιρίες στην πόρτα να υπογράψεις πρόσληψη.

Εν κατακλείδι: Η απόφαση για την επιλογή σχολής και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανήκει στον καθένα που βάζει τους στόχους, τις προτεραιότητες, τις μεθόδους και τα οικονομικά του στην βάσανο της επεξεργασίας και προχωρεί. Αν είχα τα λεφτά, αντί ΟΑΑ και ψάχνε, θα έκανα αυτό που έγραψα: ΑερολέσχηPPL(6500 ευρώ)+80 hrs build up (8500) + φτηνό CPL ME/IR (14000) + type rating (18000) +500 hrs on type (LIon Air 38000) σύνολον 75000. Πιστεύω οτι εδώ μέσα συζητάμε, δεν πλακωνόμαστε υπερασπιζόμενοι επιχειρήσεις-σχολές...
 
Ωραίο και επίκαιρο θέμα. Μερικά καλοπροέραιτα σχόλια και μετά θα πώ και εγώ την ταπεινή μου γνώμη.

aviation-computers":1for9p8g said:
Κλείνοντας, να μεταδώσω το ελπιδοφόρο μήνυμα του CEO που περιμένει αύξηση της ζήτησης πιλότων στα επόμενα χρόνια, βασιζόμενος στις τεράστιες παραγγελίες αεροσκαφών των τελευταίων μηνών.

Τί ακριβώς ήθελες να πεί αγαπητέ μου? Ότι η αγορά εργασίας έχει λιμνιάσει, και ένας θεός ξέρει πότε θα ανοίξουν τα πράγματα? Αν το έλεγε, η ΟΑΑ δεν θα εκπαίδευε πιλότους, θα πούλαγε υφάσματα.

Flightinstict":1for9p8g said:
Δευτερον μου λες οτι σε 2 χρονια σου δινουν το atpl και το αναφαρεις σαν πλεονεκτημα.

E, είναι γνωστό ότι στην ΟΑΑ την ψυρίζουν λίγο παραπάνω τη μαιμού!

C421":1for9p8g said:
Δεν χρειάζεται MCC όταν πας για type rating.

Χρειάζεται όμως για να πιάσεις δουλειά, άρα βάλτο και αυτό στη σούμα.

Flightinstict":1for9p8g said:
....στο αεροπορικο κομματι το παν (αλλα το παν μιλαμε) ειναι οι ωρες, αμεσως μετα, αν και καποιες φορες προτιστης σημασιας, ειναι οι γνωριμιες και τελευταια ειναι η σχολη που τελειωσες.

Ενδεικτική άποψη για την εποχή που ζούμε και των "ιδανικών" που μας έχουν μπολιάσει όλους. Η ατομική ικανότητα και το πόσο προικισμένος είναι κάποιος σε κάποια δουλειά, ούτε κάν "παίζει" στο τόπ 3.

AOA":1for9p8g said:
Επίσης στατιστικά μπορώ να αναφέρω, ότι διαχρονικά προτεραιότητα προτίμησης αλλά και επιτυχίας στο τομέα διαγωνισμών/πρόσληψης low timers από τις εταιρίες είχαν/έχουν ( και στην Ελλάδα ) πάντα μεγαλύτερες πιθανότητες οι απόφοιτοι ab-initio fatpl των 250 ωρών, αναγνωρισμένων Σχολών/Ακαδημιών που σε συγκεκριμένο χρόνο «εκπαιδεύονται/προετοιμάζονται» με συγκροτημένη φιλοσοφία αλληλουχίας μάθησης επαγγελματία, που θα είναι έτοιμος να «καθίσει» δεξιά/FO, αφού ολοκληρώσει τη περαιτέρω εκπαίδευσή του στο τύπο/type rating, απ’ την εταιρία που θα προσληφθεί, συγκριτικά με τους αποφοίτους Modular των 250+ ?? build up ωρών ή ??ωρών εκπαιδευτή κλπ. Σαφώς και οι απόφοιτοι Modular εν τέλει αποκτούν το ίδιο πτυχίο, αλλά είναι αυτοί που έχουν και τις περισσότερες ελλείψεις, λόγω εναλλαγής Σχολών/ εκπαιδευτών, φιλοσοφίας, μακρύτερης χρονικής διάρκειας σπουδών κλπ

Φίλε ΑΟΑ, αυτό το διαχρονικά στατιστικό που λές, δεν το έχω υπόψη μου. Από που προκύπτει? Μήν μπερδέυεσε με την Ολυμπιακή και την μεγάλη επιτυχία που είχαν οι χειριστές από την Οξφόρδη και τη Flight Safety σε προσλήψεις δεκαετίας 80 και αρχών 90. Το "δείγμα" αυτό έχει και άλλες πολύ συγκεκριμμένες παραμέτρους.
Μετά λόγου γνώσεως, θα έλεγα ότι σε μία διαδικασία συνεντεύξεως για πρόσληψη, σαφώς και θα σημειωθεί από τους αξιολογητές ότι ο τάδε είναι απόφοιτος της τάδε τόπ σχολής, αλλά στο τέλος της ημέρας, αυτό που μετράει είναι το πώς "πούλησε" τον εαυτό του στην τέτ-α-τέτ συνέντευξη ο υποψήφιος, πώς πήγε στην άσκηση του εξομοιωτή και πώς πήγε στα ψυχομετρικά τέστ. Τα 3 αυτά μπορεί ΚΑΛΙΣΤΑ ο τελειόφοιτος της τόπ σχολής να τα κάνει σ_ατά. Όπως επίσης ΚΑΛΙΣΤΑ μπορεί ο υποψήφιος της "ράβε-ξήλωνε" εκπαίδευσης να τα "σκίσει". Δεν είναι θέσφατο λοιπόν κατά τη γνώμη μου το πτυχίο με τα χρυσά γράμματα. Υπάρχουν πάρα πολλά στεφάνια με φωτιές που ο υποψήφιος πρός πρόσληψη θα πρέπει να πηδήξει.

C421":1for9p8g said:
Πράγματι, μια από τις εταιρίες του κ@@@@ (ΑΟΑ είπεν, όχι εγώ) που μπορεί κάποιος να βάλει αγορασμένες ώρες (75 ευρώ την ώρα) σε τύπο δηλ Β737, είναι η Lion Air με 78 Β737.

Δεν είναι (δυστυχώς) έτσι απλά τα πράγματα στο οικονομικό κομμάτι . Δηλαδή "πάρε μάστορα 32500 ευρώ και βάλε με να πετάξω 500 ώρες 737". Ξεχνάμε το γεγονός ότι εκεί ο χειριστής ΔΕΝ θα πληρώνεται. Συνεπώς, κάπως πρέπει να ζεί. Να πληρώσει νοίκι και να φάει κατ' ελάχιστον. Για να μπούν 500 ώρες, χρειάζεται τουλάχιστον 7 μήνες (και αν όλα πάν καλά). Πόσο κοστίζει να επιβιώσει κάποιος για 7 μήνες, έστω και στην Ινδονησία? Βάλτα και αυτά στη σούμα παρακαλώ.


Αυτά !

Καταρχάς, θα συμφωνήσω ότι αν έχεις τα φράγκα και δε σε έχουν πάρει τα χρόνια (κάτω από τα 23-24), η ΟΑΑ είναι καταπληκτική επιλογή. Όποιος ήδη "φτασμένος" χειριστής αρνείται ότι θα ήθελε να είχε την ευκαιρία να είχε αποφοιτήσει στην ΟΑΑ (και όχι από εκεί που τελικά απεφοίτησε ) ή ψέυδεται ή έχει το κεφάλι βαθειά θαμμένο στο χώμα.

Είναι πασιφανές, ότι για τα επόμενα τουλάχιστον 3 χρόνια, με 250 ώρες, ακόμα και ο Θεός να σου έδωσε το πτυχίο, θα βογγίξεις τρελλά να βρείς δουλειά. Η Ταγκανίκα είναι βέβαια πάντα μία επιλογή.

Αφενός (όπως αναφέρθηκε πιό πάνω), οι αρκετές εταιρείες που έχουν κλείσει, έχουν γεμίσει τον κόσμο με καρα-έμπειρους χειριστές, και αφετέρου, η φάμπρικα των cadets δουλεύει ρολόι, και για τις σχολές αλλά και για τις εταιρείς. Η ΟΑΑ (πχ) έχει το MPL πρόγραμμα με την easyjet. Το ίδιο και η CTC με το πρόγραμμα Wings. Όσοι δε γνωρίζουν, ας τα ψάξουν λίγο.

Χοντρικά, πέραν του κόστους εκπαίδευσης, φορτώνεσαι και το επιπλέον χρέος του type rating. Αυτό το ξεπληρώνεις βάζοντας τον κώλο σου να καλύπτει τη θέση του συγκυβερνήτη (η θέση αυτή βάσει νόμου χρειάζεται κώλο πάνω της). Δεν πληρώνεσαι παρά απειροελάχιστα ψίχουλα και βάζεις κάποιες ώρες. Μετά πετιέσαι στην στοίβα των "τελειωφοίτων με εμπειρία" και ψάχνεσαι για δουλειά. Οι εταιρείες και οι σχολές, θα βρούν τους επόμενους κώλους που θα γεμίζουν τα θρανία και τα καθίσματα.

Αυτά τα παιδιά όμως, έχουν type rating 737 ή Α320 και στην ξεφτίλα 500 ώρες επί τύπου. Πού πάς εσύ ρε Καραμίχαλε. Και να σημειωθεί ότι αυτό το παζαράκι, επειδή συμφέρει το σύστημα, δεν επιτρέπει στον 250άωρο τελειόφοιτο να βρεί μιά δουλειά, μιάς και έτσι χαλάει το κόλπο. Θές δουλειά? Πάρε πρώτα αυτά που εμείς μεταξύ μας θεσπίσαμε ώς ελάχιστα (τύπο και ώρες), και μόνο έτσι θα δείς προκοπή. Από το παράθυρο στο πάρτυ δεν θα μπεί ουδείς!

Συγμώμη για τη μακρυγορία. Εξακολουθήσατε........
 
Μία σημείωση:

C421 έγραψε:
Δεν χρειάζεται MCC όταν πας για type rating.


Χρειάζεται όμως για να πιάσεις δουλειά, άρα βάλτο και αυτό στη σούμα.

Το mcc μπορεί να συνδυαστεί και να γίνει πακέτο με το πρώτο TR (αναφέρομαι φυσικά σε multi pilot a/c). Oι προβλεπόμενες 20hrs για mcc μπορουν σε αυτή τη περίπτωση να γίνουν 10hrs.

Το mcc όπως και να 'χει, είναι προαπαιτούμενο για να ξεκινήσεις το πρώτο σου TR (Εκτός φυσικά εάν έχεις 500hrs multi pilot operations σε single pilot ME a/c όπου τότε ο νόμος λέει πως δεν χρειάζεσαι mcc)!

Επί του θέματος δεν εχω να σχολιάσω κάτι συγκεκριμένο... Αλλά προσωπικά, σε σχολή που θέτει πάνω απ' όλα το glamour με βιτρίνες τουτέστιν γραβάτες και γαλόνια, δεν θα πήγαινα! Χάνεται η επαφή με την πραγματικότητα... και η πραγματικότητα σήμερα ''γειώνει'' !

Φιλικά
 
Καταθέτοντας κι εγώ με τη σειρά μου,την ταπεινή μου άποψη θεωρώ ότι η πλέον ολοκληρωμένη και αεροπορικά τεκμηριωμένη άποψη ανήκει στο αγαπητό μέλος C421.
Αν θέλει ο καθένας ας ρίξει μια ματιά στο site της OXFORD AVIATION ACADEMY εκεί όπου αναφέρονται οι τύποι των εξομοιωτών για τα type ratings.Ξεκινά η ανάλυση των επιμέρους
τμημάτων της εκάστοτε εκπαίδευσης ανά τύπο και στο κάτω μέρος της σελίδας σου παρουσιάζει με ιδιαίτερα έντεχνο τρόπο τα optional trainings που ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρουν και
το line training.Δηλαδή είναι σαν να σου λέει ότι,φίλε έχεις δεν έχεις τύπο, αν δεν έχεις ώρες είσαι ένα τίποτα!!! Δυστυχώς αυτή είναι η επικρατούσα άποψη από ΟΛΕΣ τις εταιρίες
και τίνει να γίνει πλέον θεσμός τουλάχιστον για jetliners. :( Αυτό θα διαπιστώσετε άλλωστε αν δείτε και τα minima των υποψηφίων που προαπαιτούνται για πρόσληψη ακόμη κι από εταιρίες low-cost,που
υποτίθεται ότι είναι περισσότερο φιλικές σε ότι αφορά νέους χειριστές,όπως η EASYJET που ζητά συγκυβερνήτες με 500 ώρες minimum.
 
Δεν διαφωνώ σε αρκετά σημεία με τις απόψεις των παραπάνω μελών/συνομιλητών, συμφωνώ δε απόλυτα σε ότι αφορά την ανιδιοτελή εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων, που βοηθούν τους εκάστοτε υποψηφίους. Τα παραπάνω σχόλιά μου δεν αφορούσαν αποκλειστικά το παρόν νήμα περί ΟΑΑ ( γι αυτό σημείωσα στο τέλος, ότι ξέφυγα απ’ το θέμα ), αλλά γενικότερα τις ανησυχίες και τον προβληματισμό των υποψηφίων σπουδαστών που απορρέουν απ’ τις εναλλακτικές δυνατότητες , για την κατά το δυνατόν σωστότερη απόφασή τους, αφενός για τα κριτήρια επιλογής Σχολής και Μεθόδου σπουδών τους και αφετέρου τις προοπτικές και πιθανότητες επαγγελματικής τους αποκατάστασης που απορρέουν, συγκεκριμένα για τη συμμετοχή τους σε low timers διαγωνισμούς προσλήψεων άνευ τύπου και εμπειρίας καθώς και ή «άρπα κόλλα» τύπου άνευ εμπειρίας
Ίσως λόγω ηλικίας παραμένω ακόμα ρομαντικός, αλλά διαφωνώ απόλυτα με τη συγκεκριμένη άποψη του φίλου C421 αναφορικά με την «αγορά» εμπειρίας από οποιαδήποτε εταιρία που δίνει αυτή τη «δυνατότητα» , εκμεταλλευόμενη για προφανείς λόγους ίσως το μονόδρομο των νέων, απαξιώνοντάς τους όμως την προσωπικότητα και την επαγγελματική οντότητα + τα όσα αναφέρει ο πάντα συγκροτημένος με τις απόψεις του gonso. Θεωρώ κατάντια για το χώρο την αγορά εμπειρίας, ασχέτως συνθηκών και δεδομένων της αγοράς εργασίας, που δυστυχώς οι εταιρίες κι όχι μόνο διαχρονικά δημιούργησαν, απαξιώνοντας το χώρο για τους νέους υποψήφιους σπουδαστές και μετέπειτα επαγγελματίες πιλότους, καθιστώντας το επάγγελμα κλάμπ /προνόμιο των «εχόντων και κατεχόντων» την οικονομική δυνατότητα κι όχι μόνο. Στην οποιαδήποτε περίπτωση οι υποψήφιοι θα πρέπει να παρακολουθούν και να ενημερώνονται για τις εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα του ενδιαφέροντός τους με όσο το δυνατόν αντικειμενικότερα κριτήρια και του οικονομικού κόστους βεβαίως ( στις πραγματικές του διαστάσεις) και να γνωρίζουν ότι ο χώρος απαιτεί εξ’ αρχής συνεχή προσπάθεια/αγώνα και δια βίου μελέτη/εκπαίδευση, δυστυχώς οι καιροί δυσκόλεψαν πολύ!
 
Top