Φίλε Flightinstict, θέλοντας να εκφράσω τη γνώμη μου, «ξεχνώ» προς το παρόν το οικονομικό κόστος ως κριτήριο επιλογής Σχολής ( το οποίο παίρνει πολύ συζήτηση, αφού συγκριτικά στις περισσότερες περιπτώσεις καταλήγει ίσως να είναι το ίδιο ή και μεγαλύτερο ανεξάρτητα επιλογής Σχολής και μεθόδου σπουδών/ab-inito frozen atpl or Modular)
Θα συμφωνούσα ίσως μερικώς με όσα αναφέρεις αν ήμασταν στη δεκαετία του 70, διότι η διαχρονική εξέλιξη των σπουδών και της εκπαίδευσης τόσο στο θεωρητικό μέρος όσο και στο πρακτικό, απαιτούν διαφορετικά κριτήρια και προγραμματισμό, για τον υποψήφιο, αφού και τα δεδομένα των απανταχού Σχολών διαρκώς αναπροσαρμόζουν τις μεθόδους μάθησης/εκπαίδευσης με ο, τι αυτό σημαίνει , σε συνδυασμό με την αντίστοιχη και ραγδαία εξέλιξη των μέσων –α/φ κι όχι μόνο. Κατά τη γνώμη μου τους σημερινούς πιλότους /χειριστές ( πολεμικής και πολιτικής αεροπορίας ) τους παραλληλίζω μαθησιακά με τους γιατρούς /χειρουργούς , δηλαδή, χωρίς την κατά το δυνατόν πληρέστερη up to date θεωρητική τους κατάρτιση δεν είναι δυνατόν να γίνουν αποτελεσματικότεροι χειρουργοί . Το χάρισμα και το ένστικτο σαφώς παίζουν σπουδαίο ρόλο εν συνόλω με τα υπόλοιπα στοιχεία του υποψηφίου πιλότου, όπως αξιόλογης βασικής επίδοσης λυκειακής μόρφωσης, χαρακτήρα, ψυχοσωματικής υγείας κλπ,
Προσωπικά σ συνδυασμό με τα ανωτέρω, υποστηρίζω ότι η ηλικία και η επιλογή Σχολής, όπως και μεθόδου σπουδών ( atpl or modular ), παίζουν καθοριστικό ρόλο για την τελική απόφαση του εν δυνάμει υποψηφίου, με στόχο την πληρέστερη κατάρτισή του και την μετέπειτα αμεσότερη κατά το δυνατόν επαγγελματική του αποκατάσταση, ιδιαίτερα στις παρούσες συνθήκες αγοράς εργασίας στο χώρο απανταχού. Δυστυχώς, θα το πω μια φορά ακόμα, ότι ευνοούνται πάντα περισσότερο «οι έχοντες και κατέχοντες», τουλάχιστον ως προς την αναγκαιότητα αντιμετώπισης του κόστους που απαιτείται στο σύντομο χρονικό διάστημα των σπουδών.
Επίσης στατιστικά μπορώ να αναφέρω, ότι διαχρονικά προτεραιότητα προτίμησης αλλά και επιτυχίας στο τομέα διαγωνισμών/πρόσληψης low timers από τις εταιρίες είχαν/έχουν ( και στην Ελλάδα ) πάντα μεγαλύτερες πιθανότητες οι απόφοιτοι ab-initio fatpl των 250 ωρών, αναγνωρισμένων Σχολών/Ακαδημιών που σε συγκεκριμένο χρόνο «εκπαιδεύονται/προετοιμάζονται» με συγκροτημένη φιλοσοφία αλληλουχίας μάθησης επαγγελματία, που θα είναι έτοιμος να «καθίσει» δεξιά/FO, αφού ολοκληρώσει τη περαιτέρω εκπαίδευσή του στο τύπο/type rating, απ’ την εταιρία που θα προσληφθεί, συγκριτικά με τους αποφοίτους Modular των 250+ ?? build up ωρών ή ??ωρών εκπαιδευτή κλπ. Σαφώς και οι απόφοιτοι Modular εν τέλει αποκτούν το ίδιο πτυχίο, αλλά είναι αυτοί που έχουν και τις περισσότερες ελλείψεις, λόγω εναλλαγής Σχολών/ εκπαιδευτών, φιλοσοφίας, μακρύτερης χρονικής διάρκειας σπουδών κλπ Είμαι δε κάθετα αντίθετος σε «άρπα κόλλα» type rating μηδέν ωρών/ πραγματικής εμπειρίας, βυσμάτων κλπ, που ατυχώς κάποιες εταιρίες «χάλασαν τη πιάτσα» , αφού δυστυχώς εκλείπει πλέον ο προσήκον επαγγελματισμός και η υγιής συνδικαλιστική προστασία των παλαιοτέρων, τουλάχιστον στην Ελλάδα, οπότε επικρατεί το δόγμα του «ο σώζων εαυτόν σωθήτω», στους δυσμενέστατους αεροπορικούς καιρούς κι όχι μόνο , που περνάει η Χώρα μας, με άγνωστο μέλλον.Δεν συμφωνώ καθόλου με το παραπάνω μέλος C421, ο οποίος προτείνει σε έναν εν δυνάμει επαγγελματία να πληρώνει τις ώρες πτήσης του σε κάποιες εταιρίες του κώλ@@ για να αποκτήσει ώρες εμπειρίας, για να είναι δήθεν ανταγωνιστικότερος στην όποια μελλοντική του πρόσληψη από οποιαδήποτε εταιρία προτίμησής του.
Τελειώνοντας να συμπληρώσω, επειδή έχω επισκεφθεί αρκετές Σχολές, κάποιες δεκαετίες πριν κι όχι μόνο, μεταξύ των οποίων και την ΟΑΑ , ότι η ΟΑΑ δεν πουλάει εγκαταστάσεις ( οι οποίες όντως δεν είναι σύγχρονες ,μέχρι σήμερα/ διαφωνώ με τον aviation – computers/ αφού κάποια κτήρια είναι απ’ το 1939), αλλά κυρίως θεωρητική γνώση και εκπαιδευτική εμπειρία, παρόλο που και αυτή τα τελευταία χρόνια ξέφυγε από την traditional Βρετανική εμπειρία/κανόνες/πειθαρχία και έγινε πολυεθνική franchise (Παγκοσμιοποίηση – διεθνής νεοφιλελευθερισμός/μονοπώλια –ολιγοπώλια και πάει λέγοντας, άλλο ζήτημα)
Και μια τελευταία ερώτηση προς τους φίλους C421 & Flightinstict, αν είστε εργαζόμενοι στο χώρο ή σε περίοδο σπουδών και την ηλικία σας. Εγώ είμαι 60+ ετών, πολύ κοντά στο χώρο, λάτρης της αεροπορίας, με άποψη περί εκπαίδευσης κι όχι μόνο, λόγω οικογενειακού/συγγενικού περιβάλλοντος πολεμικής & πολιτικής αεροπορίας, δεν είμαι ο ίδιος επαγγελματίας πιλότος. Συγνώμη αν ξέφυγα λίγο απ' το θέμα,ΜΦΧ