Olympic B767-200

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Long haul της πΟΑ

giorgosk":2l06k8xv said:
Και για ποιο λόγο δεν τα παρέλαβε;;;
Απ' όσο γνωρίζω πήρε τα Α300-600R στη θέση τους για μεσαίες αποστάσεις και τα A343 για να αντικαταστήσει τα μεγαλύτερης χωρητικότητας B747. Πιθανόν να έκριναν ότι τους συνέφερε αυτός ο συνδυασμός, πέραν των πιθανών οικονομο-πολιτικών πιέσεων (κάτι που λογικά ισχύει για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη).
 
Re: Long haul της πΟΑ

Ίσως τελικά, το λάθος τους να ήταν ότι δεν παρήγγειλαν Α332/3 ή Β772/3...
 
Πριν μερικές ημέρες έκανα κουβέντα με ομογενή από την Αυστραλία. Μου είπε ότι είχε γίνει πρόταση, για να περιοριστεί το κόστος των πληρωμάτων, να έψαχνε η εταιρεία για ομογενείς χειριστές και φροντιστές από εκεί να αναλάβουν το σκέλος από την Bangkok ή την Σιγκαπούρη προς την Αυστραλία, ώστε οι πιλότοι και συνοδοί από Ελλάδα να έφταναν μόνο μέχρι την Bangkok (άρα να γλύτωναν τα έξοδα διαμονής των Ελλήνων στην Αυστραλία).

Με Boeing 767 πετούσε και η Britannia Airways στην Αυστραλία και την Νέα Ζηλανδία, με ενδιάμεσους σταθμούς στην Μέση Ανατολή (συνήθως Sharjah) και στην Σιγκαπούρη. Το Β767, αν το είχε αγοράσει και η Ο.Α., θα μπορούσε να παραλείψει την στάση στο Sharjah ή κάπου κοντά, καθώς σε σχέση με το Λονδίνο και το Manchester η διαφορά στον χρόνο πτήσης είναι περίπου 3 ώρες. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούσε να συναγωνιστεί τους χρόνους των Β747 των ΒΑ/Qantas για την ίδια διαδρομή.

Επίσης για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, ας σκεφτούμε ότι σχεδόν όλες οι εταιρείες που συνέδεσαν ή συνδέουν (έστω και μόνο εποχιακά πλέον) την Βόρεια Αμερική με την Αθήνα (Delta από Νέα Υόρκη/JFK, Continental από Newark, US Airways από Philadelphia, Air Canada από Toronto) χρησιμοποιούν διάφορες παραλλαγές του αεροπλάνου αυτού, οπότε το Β767 θα ήταν ιδανικό για την αγορά αυτή. Και η British Airways το χρησιμοποιεί στην γραμμή Λονδίνου LHR - Αθήνας, χωρίς να καθίσταται ασύμφορη η χρήση του. Το κόστος να διατηρούσε η εταιρεία π.χ. 2 "απλά" Β767-300 και 3-4 Β767-300ER θα ήταν χαμηλότερο απ' ότι του συνδυασμού Α300-600R και Α340-300. Βεβαίως και η Speedwing Consultancy είχε εισηγηθεί την χρήση των Α300-600 στις γραμμές της Βοστώνης και του Toronto, προωθώντας την χρήση δικινητήριων αντί των τετρακινητήριων Α340 στις πτήσεις αυτές.
 
Τήν εποχή πού είχε αναλάβει η Speedwing το μάνατζμεντ τής ΟΑ,είχαν προσπαθήσει να δρομολογήσουν τό Α300-600 πρός Βόρειο Αμερική μέσω Μάντσεστερ,γιατί δεν μπορούσε να κάνει απευθείας πτήση,αλλά δεν δόθηκε η άδεια διότι το δρομολόγιο αυτό ήταν αντίθετο πρός τα συμφέροντα άλλης αεροπορικής συμμαχίας στην οποία δεν ανήκε η British.Ήταν δηλαδή μία στρατηγική κίνηση δική τους,για να πλήξουν το συμφέρον ανταγωνιστών τους,η οποία δεν έπιασε.
 
Συγκεκριμένα προς τη Βοστώνη.
 
Αυτή η συζήτηση είναι λίγο άκαιρη γιατί κρίνουμε καταστάσεις και γεγονότα σύμφωνα με τις σημερινά διαμορφωμένες καταστάσεις και όχι με τις καταστάσεις που λήφθηκαν οι συγκεκριμένες αποφάσεις.

Λοιπόν προκειμένου να θυμηθούμε ότι μιλάμε για την περίοδο τέλους δεκαετίας 1980, τότε η εκτέλεση των πτήσεων αυτών λόγων της πολυ μικρότερης διαθεσιμότητας θέσεων και της ανάγκης για μεγαλυτερα αεροπλάνα, εκτελούντο είτε από αμερικάνικες εταιρίες είτε από ευρωπαϊκές με Β747-200/300 και στη συνέχεια 400, είτε με Α 340. Η χρήση των Β767 στις συγκεκριμένες πτήσεις και μάλιστα σε προρισμούς όπως η Ελλάδα ή η Ρώμη, Κων/πουλη, κλπ ήρθε πολύ αργότερα! Συγκεκριμένα για την περίοδο που συζητάμε η Delta για παράδειγμα, χρησιμοποιούσε για τις πτήσεις αυτές το L1011-500/1000, η άλλη εκ της συνέννωσης Northwest το Β747-200 & Β747-400 & DC10, η United κυρίως B742/B744, η TWA L1011 ή Β742 η δε American κυρίως το DC10, B744SP κτλ.
Μια από τις πρώτες επισκέψεις του Β763 στο αεορδρόμιο του Ελληνικού ήταν αυτό της TWA για συγκεκριμένη περίοδο, και αν δεν κάνω λάθος μετά την θέση της εταιρίας στο chapter 11 κατά τη διάρκεια του reform που επιχείρησε ... Τότε οι πτήσεις αυτές δεν ήταν ζημιογόνες. Βέβαια τότε οι τιμές των καυσίμων ήταν διαφορετικές, οι ανάγκες για μεταφορά και η προσφορά θέσεων συγκεκριμένη, η τρομοκρατία περιοριζόταν σε αεροπειρατείες στην περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου κτλ. Ούτε 09/11 ούτε καύσιμα στα ύψη, ούτε εταιρίες που μετρούν ακόμη και την αφαίρεση μιας ελιάς ανά γεύμα για μεγαλύτερη οικονομία.
Επομένως ίσως είναι άδικο σήμερα να συζητάμε γιατί τα τέλη του 1980 η ΟΑ δεν αγόρασε τελικά τα πολύ μικρότερα Β762 και προτίμησε τα Α343 ή τα Α300-600, συγκρίνοντας τα πλεονεκτήματα των δικινητήριων αεροσκαφών για longhaul πτήσεις, κτλ. Αντιθέτως θα πρέπει να αναλογιστούμε την θέση της Ελλάδας που αποτελούσε το αεροδρόμιο αναχώρησης, τις αποστάσεις προς τους αντίστοιχους προορισμούς, (πολύ μεγαλύτερη απ' ότι μια πτήση με αναχώρηση από Μάτζεστερ ή Μαδρίτη) και την επιθυμία ακόμη και των ταξιδιωτών, που τότε προτιμούσαν να πετάξουν με ....το jumbo ή με ένα μεγάλο αεροπλάνο, απ' ότι μένα μικρό αεροπλάνο σε μια μεγάλη πτήση. Θα πρέπει να τονισθεί ότι το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων τότε ήταν πολύ μεγαλύτερο απ' ότι σήμερα, οι δε επιβάτες είχαν μεγαλύτερες απαιτήσεις από μια αεροπορική εταιρία κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου ταξιδιού τόσο ως προς την άνεση όσο και ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες κατά την διάρκεια του ταξιδιού.
Μην ξεχνάμε ότι τα τέλη της δεκαετίας του 80 μια πτήση από Αθήνα για Los Angeles στοίχιζε περίπου 350.000 δραχμές, δηλαδή περίπου 1.100 ευρώ. Σήμερα το ίδιο το ταξίδι μπορείς να το βρεις με 1.000 ευρώ περίπου, μπορείς ακόμη να το βρεις και με 800 ευρώ, ωστόσο η αγοραστική αξία του ποσούο αυτού είναι πολυ μικρότερη σε σχέση με τις 350.000 δραχμές στα τέλη του 80, που μπορεί να αποτελούσαν άνω των 3-4 μέσων μισθών (και μιλάω για μισθούς και όχι για αργομισθίες που δυστυχώς εκείνη η περίοδος μας έθισε σε αυτές)
 
Δεν ξέρω τη αποδοτικότητα θα μπορούσε να έχει το 767-200 στη γραμμή Αθήνα-Νέα Υόρκη πού αναφέρθηκε με τις 220 περίπου προσφερόμενες θέσεις του.Είστε σίγουροι ότι θα μπορούσε να πετάξει άνευ σταθμού;Όταν η εταιρεία χρησιμοποιούσε τα 747-200 με σχεδόν τη διπλάσια χωρητικότητα (και με μεγάλη πληρότητα),θα χρειαζόταν δύο 767 τη μέρα στη θέση τους.Γιατί να κινείς δύο αεροπλάνα όταν μπορείς να εξυπηρετείς τήν κίνηση με ένα και να εξοικονομείς καύσιμα και πληρώματα; Λίγο αφ' ότου η παραγγελία μετατράπηκε σε επτά B737-400 (έξι το 1991 και ένα το 1993) πρός αντικατάσταση τών παλαιών 6 Β727, ακούστηκε μία παρατήρηση στη Βουλή,ότι αν η Ολυμπιακή είχε πάρει το 767,θα μπορούσε να το είχε δρομολογήσει αντί τού 747 στη γραμμή Αθήνα-Τόκυο (1990-1992) μέσω Μόσχας αντί μέσω Μπανγκόκ,μειώνοντας τη διάρκεια τής πτήσεως και πετυχαίνοντας 100% πληρότητα στο αεροσκάφος,εξασφαλίζοντας έτσι τη βιωσιμότητα τού δρομολογίου. Το κατά πόσο μπορούσε να εξυπηρετήσει τα σχέδια και τίς άλλες ανάγκες τής εταιρείας είναι συζητήσιμο...
Με τήν ευκαιρία σάς ανεβάζω ένα σχέδιο τού 767-200 με τα χρώματα τής OA πού έφτιαξα το Δεκέμβριο: http://i47.tinypic.com/2a7v67o.png
 
Αρκετα πραγματα θα μπορουσανε να ειχαν γινει τοτε.....Δυστηχως τωρα μονο σε ωραιες αναμνησεις μπορουμε να παραμεινουμε.
 
Αγαπητά μέλη, θα ομολογήσω ότι ευτυχέστερος άνθρωπος από εμένα με την άφιξη των 762 της ΟΑ, δεν θα υπήρχε. Οι λόγοι δεν έχουν ίσως περισσότερο να προσφέρουν πέραν της προσωπικής άποψης και κυρίως ερασιτεχνικής παρακολούθησης και απόλαυσης. Πάντως ακόμα θυμάμαι την ELAL να κάνει direct το TLV-JFK με το 762ER. Για κείνα τα χρόνια αλήθεια είναι ότι τα jumbo ήταν τίγκα. Ναι εξυπηρετούσαν καλύτερα. Αλλά και τα 734 ήταν σαφώς πιο χρήσιμα από τα 762. Όπως άλλες ήταν οι ανάγκες τνω αγορών τότε και άλλες έγιναν μετά. Κάποτε οι εταιρείες μαζευαν 4-5 τύπους στους στόλους τους και έπαιζαν μπάλα. Ε, έτσι θα έπαιζαν και οι ΟΑ. Παίξαν σε άλλο γήπεδο και τέλειωσε το παραμύθι. 'Ηταν και Είναι τόση η λαχτάρα για τη χαρά ενός νέου αεροπλάνου που απλά ό,τι και αν μας έρθει στο μυαλό γι αυτό το θέμα, πάντα θα μας τρώει και θα το τρώμε :mrgreen:

δικός σας

ΥΓ: Σκέτο μανάρι το σχέδιό σου... :great: 8)
 
Ξερει κανεις εαν υπαρχει καποιο βιντεο απο την αφιξη των 340 στο Ελληνικο???
 
Top