Αυτή η συζήτηση είναι λίγο άκαιρη γιατί κρίνουμε καταστάσεις και γεγονότα σύμφωνα με τις σημερινά διαμορφωμένες καταστάσεις και όχι με τις καταστάσεις που λήφθηκαν οι συγκεκριμένες αποφάσεις.
Λοιπόν προκειμένου να θυμηθούμε ότι μιλάμε για την περίοδο τέλους δεκαετίας 1980, τότε η εκτέλεση των πτήσεων αυτών λόγων της πολυ μικρότερης διαθεσιμότητας θέσεων και της ανάγκης για μεγαλυτερα αεροπλάνα, εκτελούντο είτε από αμερικάνικες εταιρίες είτε από ευρωπαϊκές με Β747-200/300 και στη συνέχεια 400, είτε με Α 340. Η χρήση των Β767 στις συγκεκριμένες πτήσεις και μάλιστα σε προρισμούς όπως η Ελλάδα ή η Ρώμη, Κων/πουλη, κλπ ήρθε πολύ αργότερα! Συγκεκριμένα για την περίοδο που συζητάμε η Delta για παράδειγμα, χρησιμοποιούσε για τις πτήσεις αυτές το L1011-500/1000, η άλλη εκ της συνέννωσης Northwest το Β747-200 & Β747-400 & DC10, η United κυρίως B742/B744, η TWA L1011 ή Β742 η δε American κυρίως το DC10, B744SP κτλ.
Μια από τις πρώτες επισκέψεις του Β763 στο αεορδρόμιο του Ελληνικού ήταν αυτό της TWA για συγκεκριμένη περίοδο, και αν δεν κάνω λάθος μετά την θέση της εταιρίας στο chapter 11 κατά τη διάρκεια του reform που επιχείρησε ... Τότε οι πτήσεις αυτές δεν ήταν ζημιογόνες. Βέβαια τότε οι τιμές των καυσίμων ήταν διαφορετικές, οι ανάγκες για μεταφορά και η προσφορά θέσεων συγκεκριμένη, η τρομοκρατία περιοριζόταν σε αεροπειρατείες στην περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου κτλ. Ούτε 09/11 ούτε καύσιμα στα ύψη, ούτε εταιρίες που μετρούν ακόμη και την αφαίρεση μιας ελιάς ανά γεύμα για μεγαλύτερη οικονομία.
Επομένως ίσως είναι άδικο σήμερα να συζητάμε γιατί τα τέλη του 1980 η ΟΑ δεν αγόρασε τελικά τα πολύ μικρότερα Β762 και προτίμησε τα Α343 ή τα Α300-600, συγκρίνοντας τα πλεονεκτήματα των δικινητήριων αεροσκαφών για longhaul πτήσεις, κτλ. Αντιθέτως θα πρέπει να αναλογιστούμε την θέση της Ελλάδας που αποτελούσε το αεροδρόμιο αναχώρησης, τις αποστάσεις προς τους αντίστοιχους προορισμούς, (πολύ μεγαλύτερη απ' ότι μια πτήση με αναχώρηση από Μάτζεστερ ή Μαδρίτη) και την επιθυμία ακόμη και των ταξιδιωτών, που τότε προτιμούσαν να πετάξουν με ....το jumbo ή με ένα μεγάλο αεροπλάνο, απ' ότι μένα μικρό αεροπλάνο σε μια μεγάλη πτήση. Θα πρέπει να τονισθεί ότι το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων τότε ήταν πολύ μεγαλύτερο απ' ότι σήμερα, οι δε επιβάτες είχαν μεγαλύτερες απαιτήσεις από μια αεροπορική εταιρία κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου ταξιδιού τόσο ως προς την άνεση όσο και ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες κατά την διάρκεια του ταξιδιού.
Μην ξεχνάμε ότι τα τέλη της δεκαετίας του 80 μια πτήση από Αθήνα για Los Angeles στοίχιζε περίπου 350.000 δραχμές, δηλαδή περίπου 1.100 ευρώ. Σήμερα το ίδιο το ταξίδι μπορείς να το βρεις με 1.000 ευρώ περίπου, μπορείς ακόμη να το βρεις και με 800 ευρώ, ωστόσο η αγοραστική αξία του ποσούο αυτού είναι πολυ μικρότερη σε σχέση με τις 350.000 δραχμές στα τέλη του 80, που μπορεί να αποτελούσαν άνω των 3-4 μέσων μισθών (και μιλάω για μισθούς και όχι για αργομισθίες που δυστυχώς εκείνη η περίοδος μας έθισε σε αυτές)