Olympic Air Pilots

Βεβαίως και μας περνά από το μυαλό τι σόι είναι αυτός που μας μεταφέρει με το πούλμαν ή με οτιδήποτε άλλο...βεβαίως και ψάχνουμε ποιος είναι αυτός που θα μας χειρουργήσει και βεβαίως ψάχνουμε ποιός είναι αυτός που παρέχει υπηρεσίες σε εμάς. Με ποιό τρόπο το κάνουμε είναι μια άλλη ιστορία....αλλά όπου μπορούμε, το κάνουμε!!! Το ίδιο συμβαίνει και με τις αεροπορικές εταιρίες...!! Όπου μπορούμε κρίνουμε εάν θα πάμε με την AIr Zimbabue ή με την Lufthansa...δεν είναι όλοι το ίδιο...!! Προσπάθειες γίνονται να υπάρχει μια ομοιογένεια στην εκπαίδευση αλλά και στην λειτουργία των εταιριών...αλλά άλλο προσπάθεια άλλο αποτέλεσμα......
Επειδή κάποια εταιρία έχει ένα όνομα και σήμα που σε παραπέμπει σε μιά παλαιότερη εταιρία, σημαίνει ότι έχει και τις επιδόσεις ασφάλειας που είχε η παλαιότερη;
Οι νεοσύστατες εταιρίες που έχουν πάρει κόσμο από παντού.....προς το παρόν υπάρχει ένα θεματάκι....προς το παρόν!!
 
Επειδή κάποια εταιρία έχει ένα όνομα και σήμα που σε παραπέμπει σε μιά παλαιότερη εταιρία,σημαίνει ότι αυτός που αγόρασε τό όνομα και το σήμα κάνει τά πάντα ώστε να μήν "ψευτίση" η ποιότητα τών υπηρεσιών μέ την οποία ήταν συνδεδεμένη η παλαιότερη εταιρεία.

Σαφώς και δέν είναι όλες οι εταιρείες τό ίδιο.Ομως εδώ μιλάμε γιά μιά Ευρωπαϊκή εταιρεία (εκτός άν θεωρούμε ότι η Ελλάδα δέν βρίσκεται στην Ευρώπη,αλλά στην Ασία ή στην Αφρική).

Οι Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες,λοιπόν,υπόκεινται σέ αυστηρούς ελέγχους και έτσι,κατά τεκμήριο έχουν πολύ καλές επιδόσεις ασφαλείας επειδή είναι πολύ δύσκολο-πολλές φορές καί αδύνατον-νά παραβιάσουν αυτούς τους ελέγχους.

Τό Αραβικό Tristar που κάηκε στήν Riyadh μετά την προσγείωσή του είχε έναν Κ1 που κατά την διάρκεια τής εκπαίδευσής του είχε χαρακτηριστεί "ανίκανος να προσαρμοστή σέ μεταβολές καταστάσεων και να αντιδράση ανάλογα",έναν Κ2 που είχε απορριφθεί κατά την αρχική εκπαίδευσή του αλλά τόν επανέφεραν χωρίς να έχη παρουσιάσει κάποια βελτίωση στίς επιδόσεις του κι'έναν Second Officer που ήταν δυσλεκτικός (μέ τά γνωστά ψυχολογικά προβλήματα που προκαλεί αυτή η διαταραχή).Η εταιρεία ήταν η Saudia,πασίγνωστη διεθνώς και μέ πολλές δεκαετίες στούς αιθέρες-πλήν όμως προερχόμενη από μιά χώρα όπου η διαφθορά τών κρατικών λειτουργών και η ευνοιοκρατία αντικαθιστούν πολύ συχνά τούς νόμους καί δυσκολεύουν την διεξαγωγή ελέγχων από διεθνείς οργανισμούς.

Θά μπορούσε μιά οποιαδήποτε scheduled Ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία -άρα και η OAir- να έχη ένα τέτοιο πλήρωμα χωρίς αυτό να γίνη εύκολα αντιληπτό από τούς ελεγκτικούς μηχανισμούς τής Ε.Ε;Δέν νομίζω...

Κατά τεκμήριο,λοιπόν,δεχόμαστε ώς ασφαλείς και αξιόπιστες καί εμπιστευόμαστε τίς Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες καί τούς πιλότους που εργάζονται σ'αυτές-άρα και τούς πιλότους τής OAir.Ακόμα κι'άν αυτή έχει μόνο 5 μήνες που κάνει δρομολόγια....

ΥΓ.Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς ξεκίνησε η πΟΑ;Στίς αρχές τής δεκαετίας τού '50,ο μόνος τρόπος γιά να γίνης πιλότος στην ΟΑ ήταν να έχης περάσει πρώτα κάποια χρονάκια στην Πολεμική Αεροπορία.Αλλο όμως το πολεμικό αεροπλάνο κι'άλλο το πολιτικό.Δέν ήταν ασφαλής εταιρεία τότε η ΟΑ,μέ όλους αυτούς τους πρώην στρατιωτικούς που ναί μέν είχαν πίσω τους πολλά χρόνια στόν αέρα,αλλά μέ τελείως διαφορετικές συνθήκες εργασίας και νοοτροπίες;
 
Απο τις συζητήσεις προκύπτει και είναι σαφές οτι άλλο νΟΑ και άλλο πΟΑ. Το λέω γιατί ο κόσμος που ταξιδεύει γενικά δεν το ξέρει και νομίζει οτι η νέα εταιρεία συνέχισε με τους ίδιους πιλότους και απλώς ανανέωσε τα αεροπλάνα οπότε και βγάζει και τα αντίστοιχα συμπεράσματα.
Αυτό στο οποίο διαφωνούμε εδώ ή μάλλον έχουμε διαφορετικές γνώμες είναι το κατα πόσο η νΟΑ έχει τις ίδιες προδιαγραφές που έχουν οι μεγάλες Ευρωπαϊκές εταιρείες στις προσλήψεις που κάνει (σε πιλότους πάντα αναφέρομαι) ή έχει ρίξει τα standards λόγω του ότι προτιμά νέους και άπειρους με λιγότερες οικονομικές απαιτήσεις.
Αυτο το min 250 ώρες στις προδιαγραφές για Κ2 ομολογώ οτι το θεωρώ λίγο αλλά και πάλι δεν γνωρίζω γιατι δεν δουλεύω στον χώρο. Πράγματι συνηθίζεται?
 
Ετσι ακριβως γινεται σε ολη την Ευρωπη σχετικα με τις προσληπσεις χειριστων..παντου υπαρχουν τα ιδια ελαχιστα κριτιρια...Τωρα αν μου πει καποιος ναι οκ στην Lufthansa αν μπεις σε ενα 320 θα δεις 2 πιτσιρικια μες το πιλοτιριο (Κ1 καινουριος , Κ2 με 500 ωρες) το οποιο θα το δειτε πολλες φορες (εκει ομως υπαρχει και η αναλογη υποδομη και εκπαιδευση κλπ κλπ)
Οσων αφορα τα πληρωματα της ΝΟΑ ειναι το λιγοτερο και τουλαχιστον (και το τονιζω αυτο) στο αποδεκτο επιπεδο απ τις αρχες και τους αναλογους οργανισμους που εκδιδουν αδειες και αποδεχονται μια εταιρια ως συνεργατη η μελος ενως πανκγοσμιου δικτιου..... να αναφερω οτι το ποσοστο χειριστων απο την ΠΟΑ στη ΝΟΑ ειναι σχετικα μεγαλο και στα 2 σμηνη.επιλογη του καθενα ηταν αν θα συνεχισει στη καινουρια εταιρια η οχι..ναι συμφωνω πως οι απολαβες ειναι μικρες αλλα αυτο δε δειχνει σε καμια περιπτωση την ποιοτητα του προσοπικου και δε δεχομαι κουβεντα πανω σ αυτο..ειδικα απο ανθρωπους που ουδεμια σχεση με το επαγγελμα εχουν..Και να κλεισω λεγοντας οτι οτι εχω πει ειναι σχετικα με την ποιοτητα των πληροματων και τις διαδικασιες προσληπσης και εκπαιδευσης που λαβαν μερος , οσων αφορα την εταιρια και αλλα θεματα αυτο ειναι αλλου παπα ευαγγελιο...


PS. επειδη ειπωθικε , το πληρωμα με το Παρος-Ναξος ηταν αλλοδαπο...ενδεικτικα και για να μην χρησημοποιηται ως παραδειγμα της ποιοτητας των χειριστων...
 
Sofiag:"......Αυτό στο οποίο διαφωνούμε εδώ ή μάλλον έχουμε διαφορετικές γνώμες είναι το κατα πόσο η νΟΑ έχει τις ίδιες προδιαγραφές που έχουν οι μεγάλες Ευρωπαϊκές εταιρείες στις προσλήψεις που κάνει (σε πιλότους πάντα αναφέρομαι) ή έχει ρίξει τα standards λόγω του ότι προτιμά νέους και άπειρους με λιγότερες οικονομικές απαιτήσεις......"
Όποιος μετά απο αυτό προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει περισσότερα επιχειρήματα είναι άξιος της μοίρας του.
Ένα μόνο θα ξαναπώ:Αν φοβάται κάποιος τη πτήση είναι απολύτως λογικό και αποδεκτό.Ας το παραδεχτεί και ας αφήσει την ασφάλεια στους ειδικούς.
Υ.Γ.:Αν διαφύγει του ελεγκτή εισιτηρίων ένας επικίνδυνος επιβάτης....
Αν ο μηχανικός του αφους ξεχάσει να βιδώσει κάτι.......
Αν ο υπάλληλος εμπορευμάτων βάλει κατά λάθος DGR στο φορτίο του αφους.......
Αν ο load controller εκδώσει λάθος δεδομένα........
Αν οι εργάτες φορτώσουν λάθος και ο υπάλληλος πίστας δεν το αντιληφθεί ή δώσει ο ίδιος λάθος οδηγίες......
Αν ο φύλακας ασφάλειας κάνει μια λάθος εκτίμηση........
Αν οι υπάλληλοι στη πύλη επιβίβασης στείλουν άλλους αλλού.......
Αν ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας δώσει λάθος δεδομένα ή οδηγίες.........
Αν ο επιμελητής πτήσης κάνει το ίδιο.........
ΕΣΥ,ΠΟΥ ΚΟΠΤΕΣΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ ΘΑ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ;
Και μη μου πείτε οτι όλα είναι στο χέρι του πιλότου.
Για αυτό υπάρχουν ΣΥ-ΣΤΗ-ΜΑ-ΤΑ και ΔΙ-ΚΛΕΙ-ΔΕΣ και η ασφάλεια δε συνδέεται με αμοιβές ή χρόνια εμπειρίας.-
 
Sofiag":zan4uyc1 said:
Απο τις συζητήσεις προκύπτει και είναι σαφές οτι άλλο νΟΑ και άλλο πΟΑ.

Ακριβώς, αλλά αυτό ισχύει σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο στους πιλότους. Επίσης δεν είναι απαραίτητα κακό, θα το δείξει η πορεία.

Sofiag":zan4uyc1 said:
κατα πόσο η νΟΑ έχει τις ίδιες προδιαγραφές που έχουν οι μεγάλες Ευρωπαϊκές εταιρείες στις προσλήψεις που κάνει (σε πιλότους πάντα αναφέρομαι) ή έχει ρίξει τα standards λόγω του ότι προτιμά νέους και άπειρους με λιγότερες οικονομικές απαιτήσεις.

Επίσης σωστό το ερώτημα. Όπως γνωρίσουν ακόμα και τα καρότσια του τέρμιναλ (από την πολυετή εμπειρία τους στο χώρο), η ασφάλεια πτήσεων κοστίζει και μάλιστα πολύ ακριβά. Και ένα ατύχημα κοστίζει αλλά, μή γελιόμαστε, αυτό είναι μόνο μιά "πιασιάρικια" έκφραση που πρακτικά δυστυχώς δεν ισχύει (όχι μόνο από την νΟΑ, αλλά και απο πάρα πολλές εταιρείες).

Όταν ο προυπολογισμός και ο ισολογισμός είναι το Α και το Ω για την επιτυχή πορεία μιάς αεροπορικής, τότε οι εκπτώσεις στην ασφάλεια είναι δεδομένες. Αν δεν το παραδεχόμαστε, κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας.

Μιά παρένθεση. Ασχέτως ατομικής εμπειρίας ή/και ικανότητας των χειριστών, μεγάλο ρόλο παιζουν (όπως και αναφέρθηκε), η εκπαιδευτική οργάνωση μιάς εταιρείας όπως και η επιχειρισιακή της οργάνωση και ο εσωτερικός ποιοτικός έλεγχος . Αυτά τα τρία δεν αρκεί να είναι απλά καλά σχεδιασμένα εξ'αρχής αλλά να είναι σωστά εκτελεσμένα και συνεχώς βελτιούμενα. Όταν μιά εταιρεία είναι στο πρώτο εξάμηνο της ζωής της, βασικό της μέλλημα είναι τα "χοντρά". Τα πολύ "χοντρά". Τα υπόλοιπα είναι όλα σε αρχικό και πολύ βασικό στάδιο και με το χρόνο βελτιώνονται (ή πρέπει να βελτιώνονται). Όταν κάποιος μετακομίσει σε καινούριο σπίτι, κοιτάει πρώτα να έχει ένα κρεβάτι να κοιμηθεί, δεν κοιτάζει αν το κρεβάτι τρίζει ή κουνάει. Αυτό είναι το ένα κρατούμενο. Το δεύτερο ειναι η ομοιογένεια. Τεράστιο πράγμα σε μία εταιρεία ή ένα σμήνος. Όταν η πολύ μεγάλη πλειοψηφία των χειριστών έχει κοινό ή παρόμοιο παρελθόν, τα οφέλη είναι τεράστια. Δεν υπάρχει η καχυποψία πρός το "άγνωστο", τα χούγια του καθενός είναι λιγο πολύ γνωστά και κυρίως μειώνονται πολύ δραστικά οι περιπτώσεις αντιδικιών και παρεξηγήσεων. Όταν στην ίδια εταιρία ή σμήνος, έχεις τον Σκανδιναβό πρώην Κ1 της SAS, τον πρώην Κ1 της πΟΑ, τον Κ2 της Α3, τον έλληνα πρώην Κ1 της ΒΑ, τον έλληνα πρώην Κ2 της Αιρ Αφρίκ, τον κύπριακής καταγωγής ελληνοβραζιλιάνο πρών Κ1 σε λίαρτζετ αμερικανικών συμφερόντων κλπ κλπ κλπ, ΠΡΟΦΑΝΩΣ θα πάρει πολύ πολύ καιρό ώστε όλη αυτή η βαβυλωνία να γίνει ένα σύνολο, μιά καλορυθμισμένη ομάδα. Δεν αρκεί να υπάρχει καλός μαέστρος.

Να το πώ και λίγο πιό χοντρά. Αν το επίπεδο των χειριστών είναι από 1 εώς 10, όπου 1=μπάζο και 10=άσος των άσων, έτσι και βάλουμε να πετάξουν μαζί ο Κ1 του 10 και ο Κ2 του 1 (ή το αντίθετο), το πλήρωμα αυτό, τί επιπέδου είναι? Του 10? Του 5? Του 1? *

Κλείνει η παρένθεση.

Η νΟΑ, δεν έδειξε ιδιαίτερο ζήλο στο να αποκτήσει ένα ομοιογενές σύνολο που είχε μέσα στα χέρια της. Οι πιλότοι της πΟΑ σαφώς και είχαν, σαν σύνολο, πολλές "ιδιαιτερότητες". Όχι όμως απαραίτητα αξεπέραστες. Μία αξιοπρεπής οικονομική προσφορά, και μιά πιό ομαλή μετάβαση εργασιακού καθεστώτος από το πρώην στο νύν, θα είχε σίγουρα προσελκύσει πολύ περισσότερους. Η επιλογή της νΟΑ ήταν το ακριβώς αντίθετο. Κοιτώντας το budget, επέλεξε να δημιουργήσει ομοιογένεια σε βάθος πολύ χρόνου (3-4 χρόνια) και όχι να την κληρονομήσει. Επιλογές είναι αυτές ! Ειδικά αν βάλεις και από πάνω την επερχόμεη ένωση των δύο εταιρειών, καλό κουράγιο. Σε μεγάλες ευρωπαικές εταιρείες που στο παρελθόν απορόφησαν ή ενώθηκαν με άλλες μεγάλες ετυαιρείες, έχουν περάσει 15 χρόνια και η σκιά υπάρχει ακόμα!



* Σωστή απάντηση δεν υπάρχει σ'αυτό. Απλά καταδεικνύει την αξία της ομάδας και όχι μόνο του ατόμου.
 
Φίλε Alex σίγουρα υπάρχει και η μοιρολατρική στάση του οτι είναι να γίνει θα γίνει ή αν έρθει η ώρα σου δεν μπορείς να κάνεις τίποτα κλπ. Σε αυτό αναφέρεσαι. Εγώ πάλι θέλω να ελέγχω αυτά που μπορώ και σου ξαναλέω οτι μεταφέρω απόψεις πιλότων τόσο απο την παλιά όσο και απο την καινούρια ΟΑ. Τώρα αν αυτοί έχουν ψυχολογικά προβλήματα ενώ εσύ όχι αυτό είναι άλλο θέμα.
 
Sofiag,προφανώς δεν έχεις καταλάβει τίποτα απο αυτά που έγραψα.Γιατί αν το ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ&ΔΙΚΛΕΙΔΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ το ερμηνεύεις ως μοιρολατρία τότε η φοβία σου μάλλον καλύπτει κάθε επιχείρημα.Αν θέλεις να πιστεύεις οτι λιγότερες ώρες ή χρήματα σημαίνει λιγότερη εξασφάλιση και περισσότερες πιθανότητες να πέσει,πίστευέ το.Όσο τα αεροπλάνα λοιπόν θα πηγαινοέρχονται καθημερινά στο Παρίσι κάθε λίγες ώρες,ψάχνε εσύ ποιο θα σε πάει με ασφάλεια.
Δε συμμετέχω άλλο σε μια συζήτηση όπου τα επιχειρήματα δεν έχουν ισχύ.
 
gonso έγραψε:
Η νΟΑ, δεν έδειξε ιδιαίτερο ζήλο στο να αποκτήσει ένα ομοιογενές σύνολο που είχε μέσα στα χέρια της. Οι πιλότοι της πΟΑ σαφώς και είχαν, σαν σύνολο, πολλές "ιδιαιτερότητες". Όχι όμως απαραίτητα αξεπέραστες. Μία αξιοπρεπής οικονομική προσφορά, και μιά πιό ομαλή μετάβαση εργασιακού καθεστώτος από το πρώην στο νύν, θα είχε σίγουρα προσελκύσει πολύ περισσότερους. Η επιλογή της νΟΑ ήταν το ακριβώς αντίθετο.



Τόσο αντίθετα κινήθηκε σε αυτό τον τομέα η νΟΑ που οι "κακές" γλώσσες λένε ότι το έκανε εσκεμμένα ώστε να αναγκαστούν οι πιλότοι της πΟΑ να απομακρυνθούν από μόνοι τους ενώ ταυτόχρονα η νΟΑ να φαίνεται σαν την εταιρία που "θέλησε" αλλά της γύρισαν την πλάτη οι "κακομαθημένοι" της παλιάς Ολυμπιακής..Επίσης ευκαρία ήταν, τώρα που λείπουν από το παιχνίδι οι Ολυμπιακάριοι, να μεγαλουργήσουν στου κασίδι το κεφάλι οι "οραματιστές" του αεροπορικού χώρου!!!...αλλά και να ξεχωρίσουν και άνθρωποι που σε καμμία άλλη περίπτωση δεν θα είχαν ξεχωρίσει.....αλλά αυτά τα λένε οι "κακές" γλώσσες.
Οι "καλές" γλώσσες λένε ότι η καινούργια ΟΑ είναι μια εταιρία με μοντέρνο σχεδιασμό, μεγαλεπίβολα σχέδια, έμπειρο προσωπικό, μεθοδική εκπαίδευση στα πληρώματα αλλά και μεγάλη αποδοχή από τον υπόλοιπο αεροπορικό κόσμο.........και όλα αυτά μόνο σε 6 μήνες λειτουργίας....ας φανταστούμε τι θα κάνει σε 6 χρόνια.....άν την έχουν Έλληνες επιχειρηματίες.!!!
 
Ο gonso έχει πιάσει το νόημα......δεν περίμενα τόσο άψογη προσέγγιση στο θέμα...!!! Μεγάλη δουλειά να έχεις ωραία πέννα!!


Για κάποιο περίεργο τρόπο οι δικές μου απόψεις ενώ τις αναρτώ αυτές χάνονται από το site αλλά εγώ προσπαθώ να τοποθετώ τις απόψεις μου πάλι!!
Ο admin σίγουρα θα έχει κάποια άποψη για αυτό.!!
 
Top