Olympic Air - Οικονομικά Στοιχεία

  • Thread starter Thread starter mxnk
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Αν κάτσεις σπίτι σου εννοείται πως θα έχεις ζημιές γιατί τα fixed costs σου θα συνεχίσουν να υπάρχουν έστω και μειωμένα.

iPhone.png
Sent from a mobile device
iPhone.png
 
Ναι,αλλά δεν ήμουν εγώ αυτός που εκστόμισε μεγάλα λόγια περί "Αναγέννησης Ενός Μύθου","Πέντε Ηπείρων και Πέντε Θαλασσών","Πάρτυ που τελείωσαν" κλπ.Κατ'εμε,η διαχείριση και κατά συνέπεια η εξέλιξη του brand name εκ μέρους του ομίλου υπήρξε τραγική.Θα μπορούσαν πραγματικά να έχουν κάνει θαύματα με αυτό στα χέρια τους αλλά δεν είχαν τη τεχνογνωσία και την αντίληψη της εμπορικής αξίας του.Αυτό εννοώ και ελπίζω να είμαι πιο σαφής τώρα.
(Στις τιμές των εισιτηρίων,στη πώληση των ιδιόκτητων αφων,στις εκατοντάδες απολύσεις αλλά και στις κρατικές επιδοτήσεις δεν αναφέρομαι καν)
 
alex96":sdq7wf7z said:
Ναι,αλλά δεν ήμουν εγώ αυτός που εκστόμισε μεγάλα λόγια περί "Αναγέννησης Ενός Μύθου","Πέντε Ηπείρων και Πέντε Θαλασσών","Πάρτυ που τελείωσαν" κλπ.Κατ'εμε,η διαχείριση και κατά συνέπεια η εξέλιξη του brand name εκ μέρους του ομίλου υπήρξε τραγική.Θα μπορούσαν πραγματικά να έχουν κάνει θαύματα με αυτό στα χέρια τους αλλά δεν είχαν τη τεχνογνωσία και την αντίληψη της εμπορικής αξίας του.Αυτό εννοώ και ελπίζω να είμαι πιο σαφής τώρα.
(Στις τιμές των εισιτηρίων,στη πώληση των ιδιόκτητων αφων,στις εκατοντάδες απολύσεις αλλά και στις κρατικές επιδοτήσεις δεν αναφέρομαι καν)

Είσαι σαφέστατος και καταλαβαίνω απόλυτα αυτό που λες γί'αυτο και μπαίνω στη κουβέντα.
Ας τα δούμε τα πράγματα ενα ενα. Αρχικα οι κρατικες επιδοτήσεις (λεγε με Αγονη Γραμμη) είναι για γραμμες που θεωρητικά έχεις "χασούρα". Το πως θα διαχειριστείς τη χασούρα σου σε σχέση με την επιδότηση είναι δικό σου θέμα, αλλα δεν σου εξασφαλίζει ότι η γραμμή είναι αυτόματα κερδοφόρα επειδή πήρες χρήματα. Αλλωστε τα λεφτά τα ζητάς βάσει υπολογισμών απο πριν και όχι βάσει αποτελέσματος. Οπότε όντως δεν χρειάζεται να αναφέρεσαι σε αυτό το θέμα. Κατ'εμε θα έπρεπε για τον χειμώνα να χειρίζονται τις γραμμές αυτές με άλλη πολιτική (ενας η δύο ακόμα ναυλοι χαμηλότερης τιμής απο την all-year τιμή) αλλα αυτό θα μπορούσε να μπεί σε χωριστό νήμα γιατι είναι μεγάλη συζήτηση.
Επίσης, οι δηλώσεις που έκανε κάποιος 3-4 χρόνια πριν δεν λένε κάτι για τη κατασταση τώρα. Όσο νομίζεις οτι "το'χεις" και μέχρι να δεις τα 100+ εκατομμύρια χασούρα μπορείς να δηλώνεις ότι θέλεις. Αυτό δε σου αφαιρεί όμως το δικαίωμα να πεις ότι εκανα λάθη και αλλάζω πολιτική. Κι εγω οταν βάζω τον εαυτό μου στη θέση εκείνου που πρέπει να σκεφτεί κάτι να κάνει δε ξέρω πως θα αντιδρούσα. Τα αποτελέσματα πιέζουν, αλλους πολύ και άλλους λίγο. Η γνώμη μου είναι πως τελικά δεν ήταν η διαχείριση λάθος, αλλά η φάση του διαχειριστή που βρίσκεται με πολλές προβληματικές εταιρίες. Αν είχε πολλές καλές και μια σε άσχημη φάση θα αντιδρούσε αλλιώς η ΟΑ. Αν εχεις λιγες καλές και πολλές σε άσχημη κατασταση αναγκάζεσαι να αρχίσεις να κόβεις από όλες κάτι η να τις ξεφορτώνεσαι.
Τέλος, εγω με τις πωλήσεις των Q400 και των Dash8-100 δεν είμαι αντίθετος. Σε 10 χρόνια, στο τέλος δηλαδή του συμβολαίου τους με την ΟΑ, τα μεν Dash8-100 θα είναι υπέργηρα, τα δε Q400 επίσης πολύ παλιά. Αντί να ψάξεις αγοραστή τότε, δεν είναι καλύτερο να πάρεις τα χρήματα της τρέχουσας τιμής και να μπορείς αν θες να τα αλλάξεις να τα ξεφορτωθείς ευκολότερα? Εγώ αυτό θα έκανα πάντως. Εσύ πως θα αντιδρούσες?

mxnk":sdq7wf7z said:
Αν κάτσεις σπίτι σου εννοείται πως θα έχεις ζημιές γιατί τα fixed costs σου θα συνεχίσουν να υπάρχουν έστω και μειωμένα.
Σωστή η παρατήρηση! :wink:
 
NFEEFE":24eyazxr said:
Τέλος, εγω με τις πωλήσεις των Q400 και των Dash8-100 δεν είμαι αντίθετος. Σε 10 χρόνια, στο τέλος δηλαδή του συμβολαίου τους με την ΟΑ, τα μεν Dash8-100 θα είναι υπέργηρα, τα δε Q400 επίσης πολύ παλιά. Αντί να ψάξεις αγοραστή τότε, δεν είναι καλύτερο να πάρεις τα χρήματα της τρέχουσας τιμής και να μπορείς αν θες να τα αλλάξεις να τα ξεφορτωθείς ευκολότερα? Εγώ αυτό θα έκανα πάντως. Εσύ πως θα αντιδρούσες?

Το θέμα είναι ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία 'μεγάλων' και 'μοντέρνων' ελικοφόρων, έχουμε πρακτικά δύο μόνο επιλογές, τα Ντασάκια και τα Ατάρια, χωρίς καμία να είναι πραγματικά υπέρτερη, και, κυρίως, χωρίς τίποτε άλλο ούτε στον ορίζοντα, ούτε στα σχέδια. Και χωρίς καμία αμφιβολία, το κόστος ανά πτήση είναι μια τάξη πιο κάτω από τα αντίστοιχης χωρητικότητας jet, η δε διαφορά στους χρόνους πτήσης, για τις αποστάσεις που χρησιμοποιούνται, μάλλον μη σημαντική. Οπότε το να τα 'ξεφορτωθείς' είναι μια κουβέντα, το πρώτο μέρος της εξίσωσης. Το δεύτερο, και πιο 'απαιτητικό' είναι με τί τα αντικαθιστάς.
 
Δεν είπα να τα αντικαταστήσει άμεσα. Είπα ότι δημιουργεί τη δυνατότητα:
α) Αν βρεθεί κάτι καλύτερο να μπορεί σε λιγότερο χρόνο και με λιγότερο κόστος ΑΝ το επιθυμεί να τα αντικαταστήσει
β) Αν δε βρεθεί να τα κρατήσει και είτε να τα αντικαταστήσει με νεότερα ίδιου τύπου στη λήξη του συμβολαίου τους, είτε να το ανανεώσει με ευνοϊκότερους όρους.
Μη ξεχνάς ότι αναφερόμαστε σε 10 χρόνια. Αρκετός χρόνος νομίζω για να βγει μια βελτιωμένη έκδοση του Q400 η του ATR, η να αλλάξει η αγορά και να ευνοεί τη σύναψη νέων συμφωνιών προς το όφελος της εταιρίας.

Στα άλλα περί χρόνων και κόστους με βρίσκεις σύμφωνο.
 
Αν μιλάμε για τα merits που μπορεί να έχει ένα sale-and-lease-back, πρέπει να δούμε ποιος έχει, πράγματι, την ιδιοκτησία των ΑΦ. Απ' ό,τι γνωρίζω δεν είναι η ΟΑ, αλλά ένα παρακλάδι της MIG στην Κύπρο, από την οποία η ΟΑ τα 'νοικιάζει'.
 
Το οποίο παρακλάδι δεν ανήκει πια στη MIG γιατί το πούλησε σε Νορβηγική εταιρεία

iPhone.png
Sent from a mobile device
iPhone.png
 
NFEEFE,άλλα είναι τα ψεύδη,όχι τα κέρδη προ φόρων.Επιμένω όμως στα εξής:Η Olympic Air είναι μια κρατικοδίαιτη εταιρεία και επιχειρηματικά αποτυχημένη ως προς τη διαχείριση της εμπορικής αξίας της ονομασίας της.Σε αυτό εστιάζω. Δηλαδή,αν αποτιμήσεις την αξία του ονόματος όταν το αγόρασε η MIG με τη τωρινή,άσε...
 
Ωραία. Ποια είναι τα ψευδή λοιπόν? Μη πετάς απλά ένα "κρατικοδίαιτη εταιρεία" ή ένα "άλλα είναι τα ψεύδη". Πες τα ανοιχτά και εξήγησε τα με επιχειρήματα!
Και ξαναλέω βεβαία πως το brand αυτό αν δεν είχε πάει στη MIG είναι κατά 99% σίγουρο ότι η θα είχε ήδη κλείσει ή θα ήταν στο πάρα πέντε για να κλείσει. Στη Malev δε χαρίστηκαν οι κύριοι της ΕΕ. Στη πΟΑ γιατί να χαριστούν?
 
Τα ψεύδη τα έχω παραθέσει και σε χθεσινή ανάρτησή μου.
Κρατικοδίαιτη τη χαρακτηρίζω γιατί έχει πάρει πολλά λεφτά από το κράτος.
Το τι θα είχε γίνει με το brand name αν είχε αυτό παραμείνει στη διαχείριση του Κράτους είναι εντελώς άλλο θέμα.Σίγουρα θα είχε την εξέλιξη που λες αλλά αυτό είναι εντελώς διαφορετικό θέμα.Το ζητούμενο είναι τι το έκαναν ως αξία οι ιδιώτες που το διαχειρίζονται.Κατά τη γνώμη μου,το κατέστρεψαν.
 
Top